Generaattori vs. Aurinkopaneeli ?

Kokemuksiaa???

Kumpi toimii paremmin käytännössä. 2 kilowatin generaattorin saa 500 eurolla. 2 kilowatin paneelia ei suomen joutsenta pienempään alukseen voi edes harkita. Eli miten tuo 50 wattia toimisi käytännössä ? 2kw:n generaattorissa huolestuttaa ilmajäähy, miten toimii esim konehuoneessa tms..
kokemuksia?

7

1739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keijö Keneraattori

kannattaa jättää tuollaiset kokeilut tekemättä. itse olen nähnyt tapauksen jossa ylisuuri generaattori repi perälaudan ja vene upposi... ja sitten joutuikin virkavalta töihin. jäi siinä leskelle kasa romua ja surua. kannattaa käyttää järkeä ja uskoa valmistajien suosituksia. itsetehdyt kannattaa mitoittaa jonkun asiantuntijan kanssa

• taaskin

viimeks kerroit että liian iso uimataso repi perälaudan ja sitä ennen en muista mikä se oli joka repi perälaudan ja aina jää leskelle kasa romua.

• sir BB
        taaskin kirjoitti:

viimeks kerroit että liian iso uimataso repi perälaudan ja sitä ennen en muista mikä se oli joka repi perälaudan ja aina jää leskelle kasa romua.

taitaa tuo repijä olla B-rapun miehiä. Perä repeää helpomminkin. Varsinkin minun perä. Hymy!

• niin...
        sir BB kirjoitti:

taitaa tuo repijä olla B-rapun miehiä. Perä repeää helpomminkin. Varsinkin minun perä. Hymy!

Sulla taitaa olla kokemustakin...

• Ilmajähdyteinen keneraattori konehuoneessa. Oletko suisidaalinen?

• robinson

Hommaa täältä tällainen vaikka maksaa kyllä $24,500. Virtaa riittää ja saat samalla autopilotin sekä seuraa ym tarpeellista:
      http://www.lostinspacerobot.com/features.html

• gm10

Generaattori purjeveneessä kuulostaa hyvin oudolta. Mihin sitä tarvitaan? Mihin sen saisi ikinä mahtumaan? Milloin sitä viitsisi käyttää?

Jos virta alkaa loppumaan, voi yhtä hyvin käynnistää koneen ja siinähän sitä on konehuoneessa meilläkin 5kw yanmar mylly... tosin vähemmän kuin 5kw lataa akkuja.

Aurinkopanelit ovat kyllä hyviä. Vikahan on siinä, että jääkaappi sammahtaa aamuyöstä kun on pimeää ja jännite laskee. Mutta tuskinpa siihen aikaan maitoja haluaa jäähdytellä kuitenkaan generaattoria päällä pitämällä?

Ja vinkki päätteeksi: Vaihda ledilamput kaikkialle niin virtaa kuluu hämärällä vähemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      67
      2395
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1779
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1614
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1565
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      16
      1525
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1397
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1141
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1084
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe