Kauheaa todeta,että on helvetin huono itsetunto ja siitä johtuu ongelmat elämässäni. Ja varsinkin kun kaikki ympärillä huomaa saman asian. Olen ihan kivan näköinen, mutta en viitsi mennä miehiä jututtamaan, koska olen suoraan sanottuna tylsä. En osaa heittää läppää, ja varmaankin huono itsetuntoni paistaa kauas..
Tää on niin tuskaa, nyt taas epäonnistuneen baarireissun jälkeen tuntuu siltä, että maailma olisi kaikille parempi paikka jos vain sulkeutuisin neljän seinän sisälle lopullisesti. Vaikka kuinka yrittäisi, asiat eivät muutu ja sama paska jatkuu vaan.
Itsetunto
8
1176
Vastaukset
- legenda 46
kannattaa jättää tuollaiset kokeilut tekemättä. itse olen nähnyt tapauksen jossa ylisuuri itsetunto repi perälaudan ja vene upposi... ja sitten joutuikin virkavalta töihin. jäi siinä leskelle kasa romua ja surua. kannattaa käyttää järkeä ja uskoa valmistajien suosituksia. itsetehdyt kannattaa mitoittaa jonkun asiantuntijan kanssa
- erityistä
Mutta saatko siellä neljän seinän sisällä onnistumisen kokemuksia?
Tulee ehkä just yritettyä liikaa, ja varsinkin vastakkaisen sukupuolen kanssa sen vuoksi, ettei oikein hyväksy itseään sellaisenaan-ei usko itseensä?
Sä olet ihan ainutlaatuinen, eikä sun tartte olla samanlainen kuin muut. Eikä sitäpaitsi kukaan ole aivan toisen kaltainen, todella, jos sitä miettii. Ollaan menneisyyden ja nykyisyyden summia kaikkine kokemuksineen.
Huonoon itsetuntoon auttaa vertainen ihmissuhde, jossa sua arvostetaan, ihminen, joka huomaa ne hyvät ominaisuutesi, ja saa sutkin taas arvostamaan itseäsi. Mutta loppujen lopuksi kaikki, myös onni, lähtee itsestä, ja kun jaksat nähdä asiat positiivisessa valossa, voit sitten saada ihmissuhteista paljon enemmän.
Ole vaan oma itsesi, ja nauti tästä päivästä. Valoa elämääsi! - hyvät puolensa.
Hanki hyvä itsetunto nii saat niitä ihailijoitakin, mut ikävä kyllä silloin tulee myös hirveän kateellisia ämmiä vastaan, joista ei tiijä onko ne rumia vai nättejä.. Tiijän kyllä mistä puhun on mullakin ollut huonoitsetunto.
- mullekkin...
...mistä itsetunnon voi ostaa kerta sen voi noin vain "hankkia" :P
- nainen2..
Tuo sun kirjotukses tuntuu niin tutulta. Itsekkin kun kärsin todella huonosta itsetunnosta. Asiaa ei auta yhtään ihmiset, jotka sanoovat että kyllähän noin nätti tyttö löytää nopeesti miehen! Tekisi mieli sanoo et joo, ehkä jos ei olisi näin p*ska itsetunto niin sitten. Mä pelkään kuollakseni päästää ketään lähelleni kun en tunne olevani kenenkään arvoinen.
Kyllähän mua ulos pyydetään mutta mun on niin vaikee lähtee puoli tuntemattoman miehen kanssa yhtään minnekkään! Mieluummin linnottaudun kotiini...
Miespuoliset ystäväni on eri asia, heidän seurassaan ei ole mitään ongelmaa, mtta tuo johtuu lähinnä siitä että mulla on tunne siitä, että heidän seurassaan voin olla oma tylsä itseni ja he hyväksyvät minut silti.
Välillä onnistun pikkusen parantamaan itsetuntoani, mutta sitten tapahtuu jotain ja tullaan taas ryminällä alas... - rubicscube
Ei tuo neljän seinän sisälle sulkeutuminen ratkaise asioita. Itsensä esiintuominen ei ainakaan henk.koht. ole ollut vaikeaa jos on ns.luonnollinen tilanne esim. töissä/koulussa kun on jokin yhdistävä tekijä.
Baarissa oleminen ei itsellläni ole tällainen luonnollinen tila joskin luulen että se on useimmille se on ainoa paikka nähdä kavereita, ei suinkaan iskemällä iskemässä ketään alkoholin voimmalla, itse en usko että baarista seuraa löytäisin edes henkeviä puhuakseni naispuoleisen ihmisen kanssa, siis oman porukan ulkopuolelta jos ylipäätään olen baarissa. Todennäköisempänä pidän että löydän seuraa harrastuksen, koulun tai vaikka työpiirien parista kuin baarista. Tässä yksi miehinen näkökulma. - fluke
Huonoa itsetuntoa on kyllä vaikea itse ruveta parantamaan. Sinun pitää vain olla kärsivällinen ja uskoa parempaan tulevaisuuteen. Eiköhän ne asiat vielä mene parempaan päin. Minun mielestäni itsetuntoa parantaa ainoastaan onnistumiset. Kun asiat lähtee onnistumaan, paranee itsetunto pikku hiljaa ja se myös ikään kuin ruokkii niitä onnistumisia. Eli kun itsetunto on kohentunut, ihmiset kyllä huomaa sen ja lähestyy sinua.
Ei pidä myöskään masentua vastoinkäymisten takia. Ei kukaan onnistu aina. Jutun heittämisessä pätee sama sääntö kuin muissakin toimissa. Harjoittelu ja jutustelu auttaa. Eli yksinkertaisesti aloitteelliseksi ja juttelemaan.
Helppoa tuo jutustelun aloittaminen ei etenkään aluksi ole. Siitä syystä ei kannattane heti rynnätä juttelemaan sellaiselle miehelle, joka näyttää herkullisen syötävältä. Toki sen voi tehdä, mutta silloin helposti jännittää muukin asia kuin jutustelun aloittaminen.
Juttelun ei tarvitse olla pitkä ja aloituksen ei tarvitse olla erityinen, mutta hymy tekee ihmeitä. Ihminen useimmiten pitää siitä, että hänet huomioidaan. On tietenkin hetkiä, jolloin haluaa olla rauhassa, mutta se on ainakin oman kokemukseni perusteella enemmän poikkeus kuin sääntö. Paikkana jutustelun aloittamiseen ei tarvitse olla baari, vaan ihan mikä vain.
Muutaman repliikin jutustelun jälkeen matkaa jatkaessa sisältä kumpuaa ilo:"Mä tein sen!" Hiljalleen ja näiden pienten onnistumisten myötä luottamus itseen ja jutteluun kasvaa. Kohta juttelet kenelle tahansa...juttelemaan meno sen upealta näyttävän miehen luokse ei välttämättä ole vieläkään helppoa, mutta ei se ole myöskään mahdotonta.
No niin. Ylös, ulos ja juttelemaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa421986En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421381Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81201
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 80929