ongelma.

bababa

lähes 3 kk ikäinen hamsterini (venäjänkääpiöhamsteri talvikko)ei syö tuoreruokaa. Ostin sen noin viikko sitten eläinkaupasta, ja kertaakaan tuo ujo ja lähinnä purujen alla omissa koloissaan viihtyvä eläin ei ole tuoreravintoon koskenutkaan.

Olen kokeillut vaikka mitä, hedelmiä, vihanneksia, puuroa ym. mutta mikään ei kelpaa. hamsteri syö kuivaruuan (Supa hamster) lisäksi ainoastaan pähkinöitä ja auringonkukansiemeniä.Pähkinät taitavatkin olla aika herkkua, ja se kaivaa kuivaruuista kaikki mahdolliset pähkinät heti aluksi, niin että kaikki ruuat ovat ruokakupin ympärillä :D pähkinät ja siemenet taitavat tosin lihottaa aika lailla, joten en ole niitä antanut kuin muutaman silloin tällöin.
(Eilen yritin syöttää hamsterille puuroa, ja laitoin sille puuron päälle auringonkukansiemeniä houkuttimeksi. ja mitä oli hamsteri tehnyt. napsinut ne siemenet siitä päältä:p)

Olen vaihtanut tuoreruuat joka kerta uusiin vähintään kerran päivässä, eli eivät ole voineet mennä huonoksikaan.

Onkohan tämä nyt ihan normaalia, vai eivätkö jotkut hamsterit vain syö muuta kuin kuivaruokaa? Entä saako hamsteri kaikkia tärkeitä ravintoaineita kuivaruuasta? Olen ihan neuvoton , hamsteria kun ei voi pakottaa syömään.
En tosin tiedä saiko hamsteri eläinkaupassa tuoreruokaa, eli voisiko olla mahdollista että se ei ole tottunut siihen?
kokemukset muiden hamstereista auttaisivat :)

3

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onkohan tämä nyt ihan normaalia, vai eivätkö jotkut hamsterit vain syö muuta kuin kuivaruokaa?
      - Kyllä kaikki sitä syövät, mutta kaikki eivät vain ole kovasti sen perään, syystä tai toisesta. Minullakin on muistaakseni ollut muutama hamsteri, joita se ei ole kiinnostanut.

Entä saako hamsteri kaikkia tärkeitä ravintoaineita kuivaruuasta?
      - Ei välttämättä. Supa Hamsterissa on turhan paljon pähkinöitä, auringonkukansiemeniä, maissia, herneitä ja väriainepommeja, mutta vain vähän terveellisiä vehnäntähkiä, pellettejä ja hedelmäpaloja. Kannattaa ostaaa siemenseoksen lisäksi vielä hamsteripellettejä. Niihin on puristettu kaikki, mitä hamsteri tarvitsee, joten se pystyisi elää ihan pelkästään niilläkin. Anna kuitenkin lisäksi vielä supaakin.

En tosin tiedä saiko hamsteri eläinkaupassa tuoreruokaa, eli voisiko olla mahdollista että se ei ole tottunut siihen?
      - Voi olla, tai sitten se ei vain ole vielä tajunnut, miten hyvää tuoreruoka on. Tarjoa vain sinnikkäästi joka ilta erilaisia ruokia. Kokeile myös vauvansoseita, ne ovat hamstereiden herkkua. ;) Kyllä se vielä huomaa, että tuoreruoka on hyvää. Mutta mahdollista on myös, että se tulee aikuisenakin pysymään yhtä virsona. Etenkin urokset saattavat olla sellaisia.

• Truutti..

Mun hamsu oli ihan pienenä, kun se tuli meille niin todella nirso kaiken ruuan suhteen ja kuten sanoit, ensimmäiseksi kaikki herkut ja sitten loput mäkeen. Ihan sama homma, mutta iän myötä alkoi houkutus käydä liian suureksi ja tuoreruokakin lopulta maistui. :) Jatka vaan sinnikkäästi, ja kuten Tii.nu sanoi, tarjoa esimerkiksi pilttiä, meidän hamsu lämpesi sille ensimmäisenä! :D

• ^hamsu^^

hei neuvoton!!
      Luulempa että hamsterisi on tottunut jo elinkaupassa syömään kuivaruokaa. Tai sitten se vaan ei tykkää muista kun pähkinöistä ja auringonkukansiemenistä. mutta muista että auringonkukansiemenet ja pähkinät ovat aikamoisia lihottamaan. ominikaankääpiöhamsteri ei oikeastaan syö paljon muita uin pähkinöitä a auringonkukansiemeniä:) oten ei syytä huleen:D Ja voit laittaa sille joka tapauksessa puuroa ja hedelmä(ei sokeria kuten tiedät) vaikka se ei niitä heti söisikään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1759
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1131
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      949
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      889
    Aihe