Pöyristyttävää vääristelyä

totuuden halogeeni

Adventistit tulkitsevat Raamattua Ellen Whiten kirjoituksien kautta. Samoin kuin mormonit ja Jehovan todistajat heitä ennen, seitsemännen päivän adventistit ovat nyt julkaisseet heidän omat ainutlaatuiset "raamatut": The Spirit of Prophecy Study Bible (jossa Ellen Whiten kirjoitukset on lisätty kommentteina ja huomautuksina raamatuntekstien yhteyteen); ja The Clear Word Bible (jossa Ellen Whiten kirjoitukset ovat suoraan sisällytetty Raamatun tekstiin ilman mitään eroa tai minkäänlaista alaviitettä). Näin The Clear Word Bible on Jumalaa pilkkaava, saatanallinen väärennös Jumalan sanasta.

Eikö kaikkien niiden, jotka luulevat seitsemännen päivän adventistien olevan ainoastaan yksi ryhmä hyviä Raamattuun uskovia kristittyjä, olisi huolellisesti mietittävä näitä kertomatta jätettyjä asioita?

68

1405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuhilas

Ainakin minun kohdallani moinen väite on täysin paikkaansa pitämätön väite. Olen kuullut CWB-parafraasista toisten kirjoittamana tällä keskustelupalstalla. En ole sitä koskaan nähnyt eikä minulla ole mitään mielenkiintoa hankkia sitä. Minulle riittää erinomaisesti Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokouksen vuonna 1992 käyttöön ottama suomennos. Käytän sitä raamattupiireissäni ja saarnan valmistuksessa sekä raamatuntutkistelujen ja saarnojen yhteydessä. Jos muuta tarvitsen, niin katson tarvitaessa alkutekstiä. Näin meillä toimitaan ja tähän ovat seurakuntamme jäsenet sopeutuneet. Kaikki muu selittely, ainakin meitä suomalaisissa olosuhteissa koskevia, on tarkoituksellista vääristelyä. Emme käytä vääristeltyä halogeenia, vaan käytämme ihan aitoa kirkkoraamattua.

• kerran leikit

Sokea ei näe mitään väärää ja ei ole kuullutkaan moisesta.

• näet....

Väite on varsin tuttu advetistien amerikkalaisestakin päästä. Näyttääkin olevan adventismin strategiana kiistää väärintekonsa suullisesti, mutta jatkaa niiden tekemistä käytännössä. Tämähän on a-kirkolla ollut perinteenä koko olemassaolonsa ajan. Tästä on lukemattomia esimerkkejä, ja kaikki adventtikirkosta. Olet kuhilas siis varsin vakuuttavasta seurakunnasta !

• kuhilas
        näet.... kirjoitti:

Väite on varsin tuttu advetistien amerikkalaisestakin päästä. Näyttääkin olevan adventismin strategiana kiistää väärintekonsa suullisesti, mutta jatkaa niiden tekemistä käytännössä. Tämähän on a-kirkolla ollut perinteenä koko olemassaolonsa ajan. Tästä on lukemattomia esimerkkejä, ja kaikki adventtikirkosta. Olet kuhilas siis varsin vakuuttavasta seurakunnasta !

kunnian ja omantunnon kautta: Väitätkö sinä, että minä valehtelen, kun kerron, että en ole nähnyt enkä käytä CWB-parafraasia? Jos väität, että valehtelen, niin silloin sinä teet minusta epäluotettavan henkilön tällä julkisella keskustelupalstalla. Minä olen melko hyvin tunnettu henkilö. Katson, että loukkaat minua ja rehellisyyttäni, jos pidät kiinni väitteestäsi.

Sinä siis annat toisten lukijoiden ymmärtää, että minä muka käytän tuota mainittua CWB-parafraasia ja kuitenkin väitän kirjoittelupalstalla aivan toista. Nyt olisi paikallaan, että tämä asia selvitetään. Joko minä valehtelen tai sinä väität minun tekevän sellaista, jota en tee.

• kuhilas
        kerran leikit kirjoitti:

Sokea ei näe mitään väärää ja ei ole kuullutkaan moisesta.

Näköni on tarkistettu ja näköni on kunnossa. Kun mainitsen, että en ole koskaan nähnyt CWB-parafraasia, niin silloin se pitää paikkansa. En ole teosta nähnyt enkä siis koskaan käyttänyt. Minulle riittää erinomaisesti nykyinen kirkkoraamattu. On kovin väärin minusta julkisella palstalla valehtelija tehdä.

• älä myy
        kuhilas kirjoitti:

kunnian ja omantunnon kautta: Väitätkö sinä, että minä valehtelen, kun kerron, että en ole nähnyt enkä käytä CWB-parafraasia? Jos väität, että valehtelen, niin silloin sinä teet minusta epäluotettavan henkilön tällä julkisella keskustelupalstalla. Minä olen melko hyvin tunnettu henkilö. Katson, että loukkaat minua ja rehellisyyttäni, jos pidät kiinni väitteestäsi.

Sinä siis annat toisten lukijoiden ymmärtää, että minä muka käytän tuota mainittua CWB-parafraasia ja kuitenkin väitän kirjoittelupalstalla aivan toista. Nyt olisi paikallaan, että tämä asia selvitetään. Joko minä valehtelen tai sinä väität minun tekevän sellaista, jota en tee.

Kuhilas sinä katsot Ellen-lasien läpi uskoasi ja pidät Elleniäsi erehtymättömänä sinun omanasi profeettanasi.
        Olet hyväksi havaittu Ellen Whiten kannattaja ja sellainen huokuu sinun kirjahyllystäsi kun katson siellä olevia kymmeniä Ellen Whiten sinulle rakkaita kirjoja.

• kuhilas
        älä myy kirjoitti:

Kuhilas sinä katsot Ellen-lasien läpi uskoasi ja pidät Elleniäsi erehtymättömänä sinun omanasi profeettanasi.
        Olet hyväksi havaittu Ellen Whiten kannattaja ja sellainen huokuu sinun kirjahyllystäsi kun katson siellä olevia kymmeniä Ellen Whiten sinulle rakkaita kirjoja.

Millä todistat seuraavat väitteesi:

1. Katselen Ellen-lasien läpi
        2. Pidän Elleniä erehtymättömänä

Pyydän, että perustelet nuo väitteesi. Esität sellaisia väitteitä tällä palstalla, että todellakin pyydän sinua perustelemaan ne. Tulostan viestisi ja selityksesi.

• shy person
        kuhilas kirjoitti:

Näytä missä olen väittänyt moista? Väitätkö sinä puolestasi minun esittäneen nuo mainitsemasi väitteet? oletko tosissasi? Tunteeko täällä joku sinut? Oletko mahdollisesti esitellyt itsesi?

• E White-kirjastostasi
        kuhilas kirjoitti:

Pyydän, että perustelet nuo väitteesi. Esität sellaisia väitteitä tällä palstalla, että todellakin pyydän sinua perustelemaan ne. Tulostan viestisi ja selityksesi.

Uskotko Ellen Whiten profetaallisen tulkintaan kolmen enkelin sanomasta?

• arvasikohaseoikein
        kuhilas kirjoitti:

Mistä luulet, että sinut on tunnistettu adventistiksi? Voiko se johtua kirjoitustesi sisällöistä?

• kuhilas
        E White-kirjastostasi kirjoitti:

Aikaisemmat esittämäsi väitteesi loukkaavat minua. Uusia väitteitä en kaipaa. Väitit nimittäin seuraavaa:

Vastaan näihin:

1. En ole todella vuosiin lukenut Ellenin kirjallisuutta. Minulle riittää Raamattu. Lisäksi olen lukenut muita valitsemiani lähteitä.

2. En todellakaan pidä Elleniä erehtymättömänä. Ellen on ihminen ja ihminen on erehtyväinen.

Sinä väitit, että katselen Ellen-lasien läpi ja pidän Elleniä erehtymättömänä. Kumpikaan ei pidä paikkaansa.

• dsoop!
        kuhilas kirjoitti:

Aikaisemmat esittämäsi väitteesi loukkaavat minua. Uusia väitteitä en kaipaa. Väitit nimittäin seuraavaa:

Vastaan näihin:

1. En ole todella vuosiin lukenut Ellenin kirjallisuutta. Minulle riittää Raamattu. Lisäksi olen lukenut muita valitsemiani lähteitä.

2. En todellakaan pidä Elleniä erehtymättömänä. Ellen on ihminen ja ihminen on erehtyväinen.

Sinä väitit, että katselen Ellen-lasien läpi ja pidän Elleniä erehtymättömänä. Kumpikaan ei pidä paikkaansa.

Kenestä nyt oikein puhut? Näetkö noilla laseillasi monet yhtenä? Sepä erikokoista?

• perii
        kuhilas kirjoitti:

Vastaan näihin:

Kyse on englanninkielkisistä ellen-parafraaseista joita myydään adventtikirkon toimesta amerikassa ja eikä suomessa. Mistä me tiedämme mitä parafraaseja sinä englannin kielen hyvänä taitajana käytät.
        CWB on kirjoitettu Adventistiseksi Raamatuksi eikä parafraasiksi ja nimihän on CW-Bible!
        Olethan kummiskin Ellen Whiten opetuslapsi ja hän on sinun totuuden valosi?
        Mutta miksi pidät tätä kysymystäni loukkavana kun sinulta ei vain tahdo saada suoraan kysymykseen rehellistä vastausta?

• kuhilas
        perii kirjoitti:

Kyse on englanninkielkisistä ellen-parafraaseista joita myydään adventtikirkon toimesta amerikassa ja eikä suomessa. Mistä me tiedämme mitä parafraaseja sinä englannin kielen hyvänä taitajana käytät.
        CWB on kirjoitettu Adventistiseksi Raamatuksi eikä parafraasiksi ja nimihän on CW-Bible!
        Olethan kummiskin Ellen Whiten opetuslapsi ja hän on sinun totuuden valosi?
        Mutta miksi pidät tätä kysymystäni loukkavana kun sinulta ei vain tahdo saada suoraan kysymykseen rehellistä vastausta?

että minulla olisi CWB-parafraasi ja käyttäisin sitä loukkasi minua, kun nimenomaan mainitsin, että kyseistä teosta en ole nähnyt enkä ole sitä koskaan käyttänyt. Miksi ihmeessä ei uskota toisen puhetta? Kerroin jo, että en pidä Ellen G. Whitea erehtymättömänä.

• kun väistelet
        kuhilas kirjoitti:

että minulla olisi CWB-parafraasi ja käyttäisin sitä loukkasi minua, kun nimenomaan mainitsin, että kyseistä teosta en ole nähnyt enkä ole sitä koskaan käyttänyt. Miksi ihmeessä ei uskota toisen puhetta? Kerroin jo, että en pidä Ellen G. Whitea erehtymättömänä.

• kuhilas
        kun väistelet kirjoitti:

Palstalla väitettiin, että meillä tai minulla olisi CWB-parafaasi käytössämme. En ole moista kirjaa nähnyt enkä käyttänyt enkä aio sitä hankkia. Siitä on ollut kaiken aikaa kyse. Minun vastaustani ei uskota vaan kuvitellaan, että peittelen totuutta ja esiinnyn valheellisena. Tuollainen väite on ärsyttävä ja loukkaava.

• omat Raamatut tai vast.
        kuhilas kirjoitti:

Palstalla väitettiin, että meillä tai minulla olisi CWB-parafaasi käytössämme. En ole moista kirjaa nähnyt enkä käyttänyt enkä aio sitä hankkia. Siitä on ollut kaiken aikaa kyse. Minun vastaustani ei uskota vaan kuvitellaan, että peittelen totuutta ja esiinnyn valheellisena. Tuollainen väite on ärsyttävä ja loukkaava.

Adventistit tulkitsevat Raamattua Ellen Whiten kirjoituksien kautta. Samoin kuin mormonit ja Jehovan todistajat heitä ennen, seitsemännen päivän adventistit ovat nyt julkaisseet heidän omat ainutlaatuiset "raamatut": The Spirit of Prophecy Study Bible (jossa Ellen Whiten kirjoitukset on lisätty kommentteina ja huomautuksina raamatuntekstien yhteyteen); ja The Clear Word Bible (jossa Ellen Whiten kirjoitukset ovat suoraan sisällytetty Raamatun tekstiin ilman mitään eroa tai minkäänlaista alaviitettä). Näin The Clear Word Bible on Jumalaa pilkkaava, saatanallinen väärennös Jumalan sanasta.

Eikö kaikkien niiden, jotka luulevat seitsemännen päivän adventistien olevan ainoastaan yksi ryhmä hyviä Raamattuun uskovia kristittyjä, olisi huolellisesti mietittävä näitä kertomatta jätettyjä asioita?

• puolella
        kuhilas kirjoitti:

Minuakin loukkaisi, jos pidettäisiin adventismiin uskovana. Mikä adventistien pyhissä kirjoissa sinua loukkaa, jos epäillään sinun lukevan niitä kirjoja, joita kirkkosi myyskentelee Jumalan sanana, ennustusten mukaan.

• norko
        kuhilas kirjoitti:

Huomaatko, että muita loukkaa adventisteissa se, että he eivät koskaan vastaa SIIHEN KYSYMYKSEEN jonka he esittävät. Sinäkin vastaat viestiin viestillä mutta et kysuymyksiin vastauksilla.

• Helmi Pöllö
        kuhilas kirjoitti:

http://www.google.fi/search?sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B2RNFA_fiFI205FI206&q="The Spirit of Prophecy Study Bible"

• kuhilas
        norko kirjoitti:

Huomaatko, että muita loukkaa adventisteissa se, että he eivät koskaan vastaa SIIHEN KYSYMYKSEEN jonka he esittävät. Sinäkin vastaat viestiin viestillä mutta et kysuymyksiin vastauksilla.

Ensin teette minusta valehtelijan ja sitten ette selvitä asiaa, joka loukkasi minua, vaan esitätte uusia kysymyksiä. Mitä tämä tällainen on? Viesteissä väitettiin, että meillä käytetään CWB-parafraasia. Kerroin että en ole nähnyt, enkä käytä enkä aio sitä hankkia. Annettiin ymmärtää että on tyypillistä kiertää totuutta eli valehdella. Miksi ihmisen rehellistä vastausta ei arvosteta? En aio ryhtyä uusiin kysymyksiin vastaamaan, jos aikaisemmat sotkut eivät ala selvitä.

• kuhilas
        norko kirjoitti:

Aikaisemmat sotkut on ensin selvitettävä. En arvosta törkeitä ja valheellisia väitteitä, joita minuun kohdistettiin kristillisellä palstalla.

• kuhilas
        puolella kirjoitti:

Minuakin loukkaisi, jos pidettäisiin adventismiin uskovana. Mikä adventistien pyhissä kirjoissa sinua loukkaa, jos epäillään sinun lukevan niitä kirjoja, joita kirkkosi myyskentelee Jumalan sanana, ennustusten mukaan.

selvittämistä. Minua on syvästi loukattu, vaikka kerroin rehellisesti ja avoimesti, että en todella ole käyttänyt CWB-parafraasia, enkä tunne kyseistä teosta ollenkaan. Minä käytän nykyistä kirkkoramattua ja siinä kaikki. Tällä palstalla ei kannata rehellisesti ja rakentavasti edes pyrkiä kirjoittamaan. Parasta taitaa olla lopettaa sekä tekstien lukeminen ja kirjoitteleminen. Tämä touhu menee jo nettikiusaamisen puolelle ja kunnian loukkaaminenkin on tullut jo mieleeni. Siksi säästän nämä viestit toistaiseksi.

• Kuhilaan pesään
        kuhilas kirjoitti:

Aikaisemmat sotkut on ensin selvitettävä. En arvosta törkeitä ja valheellisia väitteitä, joita minuun kohdistettiin kristillisellä palstalla.

CV Bible = Raamattu (se on kirjoitettu kuten Raamattu jakeineen ja lukuineen)

Kyllä sinä kuhilas niin tietämätöntä ja uunoa osaat näytellä uskottavasti.

Asia on vakava, sillä Clear Word bible:n julkaisijana on toiminut adventtikirkon oma painotalo "Review and Herald Publishing Association". Kyseessä ei ole ollut yksittäinen pastorin omakustannusprojekti, kuten em. olevista Suomen adventistipastoreiden vastauksista voisi virheellisesti päätellä.

• ei meillä
        kuhilas kirjoitti:

Ensin teette minusta valehtelijan ja sitten ette selvitä asiaa, joka loukkasi minua, vaan esitätte uusia kysymyksiä. Mitä tämä tällainen on? Viesteissä väitettiin, että meillä käytetään CWB-parafraasia. Kerroin että en ole nähnyt, enkä käytä enkä aio sitä hankkia. Annettiin ymmärtää että on tyypillistä kiertää totuutta eli valehdella. Miksi ihmisen rehellistä vastausta ei arvosteta? En aio ryhtyä uusiin kysymyksiin vastaamaan, jos aikaisemmat sotkut eivät ala selvitä.

Kyllä nuo kirjat ovat adventistien kirjoja. Kummaa kierrätystä teidän touhunne. Jos kirkon painokoneet painavat ja tuotteet eivät muka ole kirkon hyväksymiä, niin mitä petosta teillä sitten harjoitetaan? Kirkkonne niitä kuitenkin myy! Vai syytätkö joitain muita suuntia kuin adventtikirkkoa,ehkä?

• kuhilas
        Kuhilaan pesään kirjoitti:

CV Bible = Raamattu (se on kirjoitettu kuten Raamattu jakeineen ja lukuineen)

Kyllä sinä kuhilas niin tietämätöntä ja uunoa osaat näytellä uskottavasti.

Asia on vakava, sillä Clear Word bible:n julkaisijana on toiminut adventtikirkon oma painotalo "Review and Herald Publishing Association". Kyseessä ei ole ollut yksittäinen pastorin omakustannusprojekti, kuten em. olevista Suomen adventistipastoreiden vastauksista voisi virheellisesti päätellä.

Minulla ei tuota kyseistä kirjaa ole. En ole sitä koskaan nähnyt enkä käyttänyt eikä minulla ole mitään tarvetta sitä edes hankkia. Älä ala väittää mitään muutakaan perätöntä. Olen kuullut siitä kerrottavan, mutta ymmärrän, että se on jonkin henkilön tai pienen ryhmän oma projekti. Tuo projekti ei ole saanut menestystä yritykselleen edes adventtikirkon piirissä. Tuosta asiasta kirjoitteleminen on aivan turhaa tarpeettoman asian jauhamista.

Minun pesääni eli kotiini ei kuulu CWB-parafraasi eikä sinne väittämäsi valheen jäljet ulotu. Jos niin väität niin silkkaa valhetta kirjoitat.

• oppikirjasi
        kuhilas kirjoitti:

Minulla ei tuota kyseistä kirjaa ole. En ole sitä koskaan nähnyt enkä käyttänyt eikä minulla ole mitään tarvetta sitä edes hankkia. Älä ala väittää mitään muutakaan perätöntä. Olen kuullut siitä kerrottavan, mutta ymmärrän, että se on jonkin henkilön tai pienen ryhmän oma projekti. Tuo projekti ei ole saanut menestystä yritykselleen edes adventtikirkon piirissä. Tuosta asiasta kirjoitteleminen on aivan turhaa tarpeettoman asian jauhamista.

Minun pesääni eli kotiini ei kuulu CWB-parafraasi eikä sinne väittämäsi valheen jäljet ulotu. Jos niin väität niin silkkaa valhetta kirjoitat.

Sinä kuhilas väität että et lue ollenkaan Ellen Whiten kirjoja joten minä olisin halukas ostamaan ne pois sinulta.
        Kuinka monta profeetan kirjaa sinulla on ja paljonko ne maksavat?
        Sinä siis uskot että Ellen White on väärä profeetta?

• kamalaa
        kuhilas kirjoitti:

selvittämistä. Minua on syvästi loukattu, vaikka kerroin rehellisesti ja avoimesti, että en todella ole käyttänyt CWB-parafraasia, enkä tunne kyseistä teosta ollenkaan. Minä käytän nykyistä kirkkoramattua ja siinä kaikki. Tällä palstalla ei kannata rehellisesti ja rakentavasti edes pyrkiä kirjoittamaan. Parasta taitaa olla lopettaa sekä tekstien lukeminen ja kirjoitteleminen. Tämä touhu menee jo nettikiusaamisen puolelle ja kunnian loukkaaminenkin on tullut jo mieleeni. Siksi säästän nämä viestit toistaiseksi.

Siis sinun parafraasisi ovat Ellen Whiten teokset eikä CWB.

• kuhilas
        oppikirjasi kirjoitti:

Sinä kuhilas väität että et lue ollenkaan Ellen Whiten kirjoja joten minä olisin halukas ostamaan ne pois sinulta.
        Kuinka monta profeetan kirjaa sinulla on ja paljonko ne maksavat?
        Sinä siis uskot että Ellen White on väärä profeetta?

Voit lainata paikallisista adventtikirkoista. Heillä yleensä on kirjasto. Toinen mahdollinen hankintapaikka on antikvariaatit. Uskoisin, että käytettyjä Ellen G. Whiten kirjoja on runsaasti heillä tajolla.

• kuhilas
        ei meillä kirjoitti:

Kyllä nuo kirjat ovat adventistien kirjoja. Kummaa kierrätystä teidän touhunne. Jos kirkon painokoneet painavat ja tuotteet eivät muka ole kirkon hyväksymiä, niin mitä petosta teillä sitten harjoitetaan? Kirkkonne niitä kuitenkin myy! Vai syytätkö joitain muita suuntia kuin adventtikirkkoa,ehkä?

Kirjapainot ovat yrityksiä ja niiden on tehtävä tulosta. Niissä siis painetaan ulkopuolistenkin kirjoja. Olisin yllättynyt, jos kaikki adventistien kirjapainot painaisivat ainoastaan omaan käyttöön tarkoitettuja kirjoja. Minä en tunne tilannetta USA:ssa, joten en pysty antamaan tilannearviota.

• Käsittämätöntä
        kamalaa kirjoitti:

Outoa venkoilua! En muuta voi sanoa.

• kumarran sinua
        kuhilas kirjoitti:

Voit lainata paikallisista adventtikirkoista. Heillä yleensä on kirjasto. Toinen mahdollinen hankintapaikka on antikvariaatit. Uskoisin, että käytettyjä Ellen G. Whiten kirjoja on runsaasti heillä tajolla.

Kiitos vihjeestäsi.
        Kukapa pastori se omia Ellen Whiten oppikirjojaan raaskisi myydä koska niitä käytetaan Raamatun parafraaseina adventtikirkon opetuksissa.

• menestyvä yritys
        kuhilas kirjoitti:

Kirjapainot ovat yrityksiä ja niiden on tehtävä tulosta. Niissä siis painetaan ulkopuolistenkin kirjoja. Olisin yllättynyt, jos kaikki adventistien kirjapainot painaisivat ainoastaan omaan käyttöön tarkoitettuja kirjoja. Minä en tunne tilannetta USA:ssa, joten en pysty antamaan tilannearviota.

Ellen White on oiva rahasampo kirkolle.

Toinen adventistipastorien käyttämä parafraasi.

The Spirit of Prophecy Study Bible (jossa Ellen Whiten kirjoitukset on lisätty kommentteina ja huomautuksina raamatuntekstien yhteyteen).

• selvennös
        kamalaa kirjoitti:

Parafraasi

Pastissia ei saa sekoittaa parafraasiin. Parafraasi on kirjallisen tai muun ilmaisun laajentava tai selittävä tekstin muunnelma, se on toisen tekstin omin sanoin sanomista. Parafraasi laaditaan jonkin asian selkiyttämiseksi tai korostamiseksi. Musiikissa parafraasi on sävellysten sovittamista toisille soittimille uusia aiheita lisäillen.

• ...
        selvennös kirjoitti:

Parafraasi

Pastissia ei saa sekoittaa parafraasiin. Parafraasi on kirjallisen tai muun ilmaisun laajentava tai selittävä tekstin muunnelma, se on toisen tekstin omin sanoin sanomista. Parafraasi laaditaan jonkin asian selkiyttämiseksi tai korostamiseksi. Musiikissa parafraasi on sävellysten sovittamista toisille soittimille uusia aiheita lisäillen.

Parafraasi, sitä CWB ei ainakaan ole? Sehän tarkoittaisi, että CWB olisi selittävä tekstin muunnelma, joka selventäisi alkuperäistä kerrontaa! Kaikkea muuta, CWB johtaa harhaan lukijaansa. Ehkei kyse ole edes pastissista vaan pikemmin parodiasta! Huonosta sellaisesta…

• Julistaa * * *

Sekä kylmästi, että lämpimästi.
      Siinä onkin ero Ellen G. Whiten kirjoituksien ja hänen vastustajiensa välillä, Ellenin kirjoituksista huokuu lämpö jota ei nykymaailmasta löydy.
      Näin unen: Edessäni istui vastakkain kaksi eri aikakausilta olevaa naista, toinen 1800 luvulta kuvissa näkemäni Ellen G.White ja toinen saman ikäinen vanha nainen tältä ajalta.
      ENKELI KYSYI mitä eroa näet näissä naisissa, ja minä vastasin näin: Toisen naisen katse on lempeä ja hänen olemuksensa henkii lämpöä, mutta toisen naisen katse on kova ja hänen kasvonsa ovat kovat ja kivettyneet.
      Tämä näky kuvastaa aikakausiemme välisen eron ja se kuvastuu myöskin menneiden aikojen kirjoista.

Nykypäivän kirjat kuvastaa aikakautemme kylmää teologista tulkintaa.

• Ellenin kirjoista huokuu eksytys.

• omar mustafa

• Egewe

• Govhar Whiteva
        omar mustafa kirjoitti:

Käy katsomassa

http://www.theotokos.co.za/images/saint ellen white icon.gif

Näyttää uhmakkaalle, ilman huivia olevalle , hiuksensa palmikoineelle A-kirkon maskotille! Viikon motto;1.Korinttolaiskirje:
        11:10 Sentähden vaimon tulee pitää päässään vallanalaisuuden merkki enkelien tähden.

• UnaFortuna
        uskova_1 kirjoitti:

Ellenin kirjoista huokuu eksytys.

Harhaan johtaja

• UnaFortuna
        uskova_1 kirjoitti:

Ellenin kirjoista huokuu eksytys.

Pidät vain omat mielipiteesi totuutena. Jokainen
        on oikeassa oman mielipiteensä mukaan.
        Monien totuus on tehty kirkolliskokouksien
        päätöksillä. Joten jokaikinen uskonto levittää
        omaa totuuttaan.

• Hahhahhaa!
        UnaFortuna kirjoitti:

Harhaan johtaja

Uskothan sinä adventismiinkin! Tuo oli hassuin veto mitä olen kuullut pitkään aikaan! Luulitko että joku pitää sinun lausuntoasi arvokkaana ratkaistessaan asian totuutta? Salli mun nauraa ääneen! Jos joku uskoo adventismiin, ei hänen arvostelukykyynsä voi kukaan enää luottaa!

• mennyt oikein

mikään oikein.

Spirit of Prophecy Bible on KJV eli kuningas Jaakon käännös, jota yleisesti käytetään Amerikassa, varsinkin konservatiivien joukossa. Ellen Whiten kommentit ovat alaviitteissä, kuten missä tahansa kommentaariraamatussa. Adventtikirkko ei ole sitä julkaissut. Se on yksityisen koulun julkaisu. Ellen White Estate sanoutui siitä heti irti, kun se tuli markkinoille.

The Clear Word ei ole käännös, vaan kommentoitu parafraasi, jonka copyright on Jack Blancon. Sekään ei ole kirkon tekele. Kirkon omistama kustantamo sitä myy tehtyään sopimuksen Blancon kanssa. Kirkolla ei tässä asiassa ole osaa eikä arpaa, koska kustantamo on itsenäisesti toimiva laitos. Ei tämä ole ensimmäinen kerta, kun kyseinen kustantamo myy tuotteita, joilla ei ole kirkon arvovaltaa ja/tai suositusta takanaan.

Luulenpa ettet ole koskaan edes nähnyt The Clear Wordiä. Silti huudat saatanaksi. Typerää, sanon minä.

• liikeidea

Perusteletteko adventistien kirjapainon erillisyyttä niin ,että siellä voi mahdollisesti painaa myös bornahtavia (10vp.)julkaisuja?Mikä ero on väärällä? Aste-eroko? Mikä on "väärän" painotuotteen pisteraja kirkkonne painotalossa?Onko harhaoppisen Raamatunpainoksen virhepistemäärä (10vp.) vähäpätöinen asia?

• Seraja-m55

Kuinka kauan te jaksatte esittää noita vääriä todistuksianne.

Ensinnäkin tuo lähinnä USA:ssa esiintullut Clear Word Bible ei ole mikään Adventtikirkon raamatunkäännös eikä edes raamatunkäännös vaan ns. parafraasi, joka on yksityisen jäsenen kustantama.

Toiseksi, olen yleensä kuullut siitä vain vastustajiemme kautta. Siitä ei tietääkseni ole edes suomennosta ja toivottavasti ei tulekaan.

Me emme sellaista tarvitse, sillä meille riittää tämä yleisen kirkolliskokouksen käännös ja siitäkin mieluummin vuoden 1938 käännös, joka on monilta kohdin luotettavampi.

Ja sitten tärkein asia!
      Me adventistit emme tulkitse Raamattua mitään kautta vaan otamme sen sellaisenaan ja jos siinä jotkut tulkintaa selvästi vaativat kielikuvat tulkitaan, niin siinäkin käytetään Raamatun sisäistä tulkintaperiaatetta, jossa Raamattu itse tulkitsee itseään tiettyjen sen sisäisten tulkinta-avainten kautta, mutta sellaisia tulkintaa tarvitsevia kohtia ei ole paljon.

Olet siis onnistunut taas valehtelemaan melko perusteellisesti ja toivon, että teet siitä oikeat johtopäätökset Herran edessä, joka muuten eli ilman syntientunnustusta tuomitsee meidät jokaisesta väärästä sanastakin, vrt. Matt. 12:36 "Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä."

• kummaa poppoota

Adventistit marssivat selkä suorana katastrofista seuraavaan. Miksi aina adventistit?

• CW Bible = Raamattu
        kummaa poppoota kirjoitti:

Adventistit marssivat selkä suorana katastrofista seuraavaan. Miksi aina adventistit?

• kuhilas
        kummaa poppoota kirjoitti:

Tässä nyt lässytellään samaa vanhaa asiaa, jota on moneen kertaan jauhettu. Tulkoon vielä mainittua, että tuota kyseistä parafraasia en ole koskaan nähnyt, käyttänyt enkä aio hankkia. Minua ei koko asia kiinnosta. En ole kuullut sitäkään, että yksikään adventtikirkon pastori olisi koskaan kyseistä kirjaa Suomessa hankkinut tai käyttänyt. Jonkin yksityisen ryhmän oma tominta kuulema koko puuha on ollut USA:ssa. Siihen viittavaa joku teistä näytti palstalla kirjoittelevan.

• kuhilas kirjoitti:

Tässä nyt lässytellään samaa vanhaa asiaa, jota on moneen kertaan jauhettu. Tulkoon vielä mainittua, että tuota kyseistä parafraasia en ole koskaan nähnyt, käyttänyt enkä aio hankkia. Minua ei koko asia kiinnosta. En ole kuullut sitäkään, että yksikään adventtikirkon pastori olisi koskaan kyseistä kirjaa Suomessa hankkinut tai käyttänyt. Jonkin yksityisen ryhmän oma tominta kuulema koko puuha on ollut USA:ssa. Siihen viittavaa joku teistä näytti palstalla kirjoittelevan.

Kyllä täällä on adventistipastori, joka opettaa adventtikirkon opistossa uusia adventistipastoreita itse sanonut, että hänellä on tuo kirja. Kai A nimittäin.

• älä puolustele
        kuhilas kirjoitti:

Suurempi synti se on käyttää väärän profeetan kirjoituksia Suomen adventtikirkossa parafraasien tapaan.
        Sieltä ne löytyvät kunniapaikalta sinun kirjahyllystäsi.

• tohtorilässy
        älä puolustele kirjoitti:

Suurempi synti se on käyttää väärän profeetan kirjoituksia Suomen adventtikirkossa parafraasien tapaan.
        Sieltä ne löytyvät kunniapaikalta sinun kirjahyllystäsi.

Kirjoitit: "Tässä nyt lässytellään samaa vanhaa asiaa, jota on moneen kertaan jauhettu".

Mitäs asioita sinä kuhilas olet opettanut lässyttämään ja jauhamaan adventisteja esim. tällä palstalla?

.

• höh!
        uskova_1 kirjoitti:

Kyllä täällä on adventistipastori, joka opettaa adventtikirkon opistossa uusia adventistipastoreita itse sanonut, että hänellä on tuo kirja. Kai A nimittäin.

1) Kai A opettaa yliopistossa, ei opistossa.

2) Kai A on julkisesti ilmaissut, ettei usko Clear Wordin ajatuksiin.

3) kuhilas ei ole Kai A

• lässytätte
        tohtorilässy kirjoitti:

Kirjoitit: "Tässä nyt lässytellään samaa vanhaa asiaa, jota on moneen kertaan jauhettu".

Mitäs asioita sinä kuhilas olet opettanut lässyttämään ja jauhamaan adventisteja esim. tällä palstalla?

.

eikä kuhilas.

• parikin asiaa
        CW Bible = Raamattu kirjoitti:

1) Nimi ei ole The Clear Word Bible. Se on The Clear Word. Sana "Bible" pudotettiin ensimmäisen painoksen jälkeen pois harhaanjohtavana

2) Review and Herald EI ole teoksen julkaisija. He ainoastaan painavat ja myyvät sitä. Copyright on 100% Jack Blancon, ei Review and Heraldin, ja vielä vähemmän kirkon.

3) Eikä se ole käännös, vaan tulkinnallinen parafraasi, kuten teoksen johdanto itse sanoo.

• Tiedetään sekin
        höh! kirjoitti:

1) Kai A opettaa yliopistossa, ei opistossa.

2) Kai A on julkisesti ilmaissut, ettei usko Clear Wordin ajatuksiin.

3) kuhilas ei ole Kai A

kuhilas on toiminut Helsingin yliopiston teologian laitoksen opettajana. On hän muuallakin toiminut yliopiston opettajana. Hän ei omista eikä käytä CWB-parafraasia, koska näyttää pärjäävän ilmankin!

• auni1
        lässytätte kirjoitti:

eikä kuhilas.

nuo pilkkaajat kadehtii Kuhilasta ja myös adventisteja,sillä he etsivät kaikenlaista valhetta mustamaalatakseen adventti sanomaa, mutta Jos Jumala on kansamme kuka voi olla meitä vastaan.

• katso Raamatusta
        Tiedetään sekin kirjoitti:

kuhilas on toiminut Helsingin yliopiston teologian laitoksen opettajana. On hän muuallakin toiminut yliopiston opettajana. Hän ei omista eikä käytä CWB-parafraasia, koska näyttää pärjäävän ilmankin!

Teologian laitostuttama kirjanoppinut profeetta kaulaliina kaulassa ja tohtorinhattu päässä.

• Tiedetään sekin
        katso Raamatusta kirjoitti:

Teologian laitostuttama kirjanoppinut profeetta kaulaliina kaulassa ja tohtorinhattu päässä.

Tiedetään sekin, että kuhilasta pyydettiin hakemaan virkaa yhteen laitokseen ja toiseen hänet kutsuttiin opettamaan! Kuinka monta teistä on pyydetty kahteen yliopiston laitokseen opettamaan?

• näet alempaa
        Tiedetään sekin kirjoitti:

Tiedetään sekin, että kuhilasta pyydettiin hakemaan virkaa yhteen laitokseen ja toiseen hänet kutsuttiin opettamaan! Kuinka monta teistä on pyydetty kahteen yliopiston laitokseen opettamaan?

Jos opetti niinkuin kirjoittaa täällä palstalla, niin empä antaisi kovin hyvää arvosanaa. En edes välttävää! Jonkun välttävän huonommalta puolelta!

• me lässytetääki
        lässytätte kirjoitti:

eikä kuhilas.

Joo. Me lässytetään ,ja kuhilas uhkailee melko tosissaan

• Tiedetään sekin
        näet alempaa kirjoitti:

Jos opetti niinkuin kirjoittaa täällä palstalla, niin empä antaisi kovin hyvää arvosanaa. En edes välttävää! Jonkun välttävän huonommalta puolelta!

Viran hakemiseen aina liittyy näyteluentojen antaminen. Kuhilasta pyydettiin hakemaan, mutta hakijoita oli muitakin. Kun hakijoita on useita, niin siinä jyvät erottuvat akanoista, valitettavasti! Näin kävi yhdessä ainelaitoksessa. Toisessa ainelaitoksessa opiskelijat itse osasivat antaa tunnustuksen opettajalleen hyvästä opetuksesta!

• UnaFortuna
        kuhilas kirjoitti:

Tämän Parafaasin CWB. Voin sitten tarkastella
        mikä näiden väittäjien painopiste lienee?

Yleensähän näillä kirkkokunnilla ei anneta paljoakaan arvoa Raamatun selvälle sanalle,
        vaan Kirkolliskokousten päätäksillä on Jumalallinen voima. Se mitä kirkolliskokous
        päättää se on aina oikeaa ja puhdasta. Tätähän
        sitä aina väitetään oikeaksi mitä on pappien
        neuvosto päättänyt. Onhan näissä päätöksissä
        erittäin monia ristiriitaisuuksia, Joista ei saa
        lainkaan puhua, koska kirkolliskouksen päätös on
        Jumalan sanaa. Oikaisia joutuu kirkonkiroukseen.
        Jeesus on vieläkin Herra

• kuhilas
        UnaFortuna kirjoitti:

Tämän Parafaasin CWB. Voin sitten tarkastella
        mikä näiden väittäjien painopiste lienee?

Yleensähän näillä kirkkokunnilla ei anneta paljoakaan arvoa Raamatun selvälle sanalle,
        vaan Kirkolliskokousten päätäksillä on Jumalallinen voima. Se mitä kirkolliskokous
        päättää se on aina oikeaa ja puhdasta. Tätähän
        sitä aina väitetään oikeaksi mitä on pappien
        neuvosto päättänyt. Onhan näissä päätöksissä
        erittäin monia ristiriitaisuuksia, Joista ei saa
        lainkaan puhua, koska kirkolliskouksen päätös on
        Jumalan sanaa. Oikaisia joutuu kirkonkiroukseen.
        Jeesus on vieläkin Herra

Nykyinen suomalainen 1992 Raamattu sisältää hyvinkin sellaisia kohtia, joihin kaikki käännöskomitean jäsenet eivät olleet tyytyväisiä. Hyväksytty tekstimuoto on kuitenkin jonkinlainen kompromissi, johon komitean jäsenet suostuivat. Olen asiasta keskustellut erään komitean eksegeetin kanssa. Kaikkia näitä puolia en ole halunnut nostaa esille, kun olen nykyiseen käännökseen viitannut. Olen tietoinen asiasta, mutta nykyinen käännös riittää minun käyttööni erinomaisesti. Puhun siis kaiken aikaa suomalaisesta 1992 Raamatusta.

• uusi on huono
        kuhilas kirjoitti:

Nykyinen suomalainen 1992 Raamattu sisältää hyvinkin sellaisia kohtia, joihin kaikki käännöskomitean jäsenet eivät olleet tyytyväisiä. Hyväksytty tekstimuoto on kuitenkin jonkinlainen kompromissi, johon komitean jäsenet suostuivat. Olen asiasta keskustellut erään komitean eksegeetin kanssa. Kaikkia näitä puolia en ole halunnut nostaa esille, kun olen nykyiseen käännökseen viitannut. Olen tietoinen asiasta, mutta nykyinen käännös riittää minun käyttööni erinomaisesti. Puhun siis kaiken aikaa suomalaisesta 1992 Raamatusta.

Uusi käännös on tavattoman huono. Se on huono siksikin, kun Uudessa testamentissa siteerataan vanhaa, niin käänökset poikkeaa toisistaan Uuden ja Vanhan Testamentin kohdalla . Näin hämärtyy Raamatun profeetallisuus. Käännöksellä aiheutetaan näin ylimääeräistä jännitettä uskovien ja epäuskoisten välille . Lisäksi uusi käännös poikkeaa asiasisällöltään muiden kielten käännöksistä.

• kuhilas kirjoitti:

Kuka teitä adventisteja vaatii tai kuka teiltä edellyttää vuoden 1992 käännöksen käyttämistä? Miksette edelleen käytä edellistä kirkkoraamatun käännöstä, tai muita saatavilla olevia suomalaisia käännöksiä?

• kuhilas
        Tutkiva_huomio kirjoitti:

Kuka teitä adventisteja vaatii tai kuka teiltä edellyttää vuoden 1992 käännöksen käyttämistä? Miksette edelleen käytä edellistä kirkkoraamatun käännöstä, tai muita saatavilla olevia suomalaisia käännöksiä?

Ei kukaan vaadi käyttämään viimeistä suomennosta. On hyvin todennäköistä, että suurimmalla osalla on käytössään 1992 käännös. Muutamat pitävät kiinni edellisestä ja se suotakoon heille. Raamattupiireissä olemme muutaman kerran olemme vertailleet kahta viimeistä käännöstä toisiinsa. Yleensä käytän 1992 suomennosta.

• vai?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      101
      2900
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1834
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      386
      1692
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1621
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe