Mopo karannut käsistä?

DDT666

Suhteellisuuden taju näyttää hukkuneen usealta tälle palstalle kirjoittavalta, sekä adventisteilta että ei-adventisteilta.

Eivät adventistit ole ainoita, jotka ainoina luulevat pelastuvansa.

On niitä sellaisia lestadiolaisiakin, jotka uskovat, että vain tiettyyn lestadiolaisuuden haaraan kuuluvat voivat pelastua.

Olen aikoinaan ollut yhden tällaisen työnantajakin.

Muuten ihan mukava tyttö, mutta sanoi päin naamaa, että minä ja perheeni olemme menossa helvettiin, kun emme kuulu siihen hänen porukkaansa ja kun kukaan hänen porukkaansa kuuluva ei ole julistanut meille syntejä anteeksi.

Työsuhde päättyi asianomaisen omasta pyynnöstä. En tiedä, vaikuttiko siihen se, että työnantaja perheineen oli adventisti. Ties vaikka olisi vaikuttanutkin. En kylläkään muista, että olisimme yrittäneet käännyttää häntä mihinkään suuntaan.

Tosin taisimme ihmetellä, miten on mahdollista, että hän kuului ev.lut. kirkkoon, josta taivaaseen ei ollut pääsemässä kuin tietty osa lestadiolaisista.

8

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sehän on selvää lahkohenkeä, jos jokin ryhmä tai yksilö kuvittelee yksin pelastuvansa.

• Seraja-m55

Adventtikirkon opetus sisältää kyllä erittäin selvän näkemyksen, että Jumalan kansaa löytyy muistakin uskonsuunnista, joten olet jälleen onnistunut valehtelemaan ja rikkomaan Herran käskyä vastaan, joka kieltää väärän todistuksen antamisen.
      Whiten kautta tullut profeetallinen ilmoitus menee jopa niin pitkälle, että se paljastaa sen, kuinka tietty osa jopa adventisteista luopuvat ja menevät kadotukseen, ja tuota luopumista onkin ollut nähtävissä tälläkin foorumilla.

Mikäli sitten olet esittänyt väitteesi niiden profetioiden perusteella, jotka kuvaavat sitä aivan äärimmäistä Jeesuksen tulemuksen läheisyyttä, jolloin tuo pedon merkki on astunut voimaan, niin ei väitteesi päde siinäkään.

Sillä niihin, jotka kieltäytyvät silloin ottamasta pedon merkkiä, tulee niinikään liittymään yksilöitä eri uskonsuunnista ja siten juuri ennen Kristuksen tuloa on vain kaksi leiriä; ne, jotka ovat ottaneet pedon merkin ja ne, jotka eivät ole sitä ottaneet. Tämän todistavat kirkkaasti Ilm. 13. ja 14. luku, niille, jotka haluavat sen ymmärtää ja pelastuvien leirin tunnusmerkkinä on, että "he pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon" Ilm. 14:12.
      Jos et tätä viimeistä jaetta usko, niin hylkäät silloin Jumalan tahdon ja Sanan ja asetut kapinaan Jumalaa ja Herraa Jeesusta Kristusta vastaan jo nyt.

• valehdella

Sanot että Adventikirkon opetus sisältää selvän näkemyksen ,että Jumalan kansaa löytyy muistakin uskonsuunista .Se on hyvä asia Seraja jos näin on nyt ,mutta näin ei ole ollut aina.Tietoa kyllä löytyy tästä asiasta.

• höperehtii
        valehdella kirjoitti:

Sanot että Adventikirkon opetus sisältää selvän näkemyksen ,että Jumalan kansaa löytyy muistakin uskonsuunista .Se on hyvä asia Seraja jos näin on nyt ,mutta näin ei ole ollut aina.Tietoa kyllä löytyy tästä asiasta.

Adventistien suhtautuminen muihin uskovaisiiin:

Mikä seurakunta on lähinnä adventtikirkkoa Suomessa?

• hellaristi

asdventismilla ei ole mitään yhteyttä kristinuskoon. Siksi kristitylle ei edes kuulu mikään tieto adventismista. Adventistien seurakunta kuuluu eriseuroihin ja lahkoihin. Niitä tulee karttaa. Adventisteilla ei ole mitään kerrottavaa kristityiklle. Kaikkein vähiten Ellen G. Whitellä.Joten ihan turhaan esittelet kirkkosi ulkopuolisille teitä adventisteja.

• hellaristi

adventismilla ei ole mitään yhteyttä kristinuskoon. Siksi kristitylle ei edes kuulu mikään tieto adventismista. Adventistien seurakunta kuuluu eriseuroihin ja lahkoihin. Niitä tulee karttaa. Adventisteilla ei ole mitään kerrottavaa kristityiklle. Kaikkein vähiten Ellen G. Whitellä.Joten ihan turhaan esittelet kirkkosi ulkopuolisille teitä adventisteja.

• luettelo----->>
        höperehtii kirjoitti:

Adventistien suhtautuminen muihin uskovaisiiin:

Mikä seurakunta on lähinnä adventtikirkkoa Suomessa?

Lähinnä adventismia lienee mormoonit, Jehovan todistajat ja Islamilaiset.Ne ovat kaikki saman matkan päässä Kristinuskosta.

• DDT666

mistä puhuu, kun väittää:

"...olet jälleen onnistunut valehtelemaan ja rikkomaan Herran käskyä vastaan, joka kieltää väärän todistuksen antamisen. "

Minä vain selostan, mitä minulle, kolmannen polven adventistille, lapsuuden kodissani opetettiin.

Väittääkö Seraja, ettei minulle näin opetettu?
      Väittääkö Seraja, etteivät vanhempani, jotka olivat hyvämaineisia adventisteja, tienneet mikä oli heidän seurakuntansa käypää opetusta?

Toki Lutherin arveltiin pääsevän taivaaseen ja monen muunkin uskonpuhdistajan.

Toivottomana ei pidetty niiden vilpittömien kristittyjen asemaa, jotka olivat eläneet ja kuolleet ennen adventtikirkon perustamista.

Mutta huonosti olivat niiden asiat, jotka olivat torjuneet adventismin, kun sitä oli heille tarjottu, joko kokoussarjoissa tai kolportöörien tarjotessa ostettavaksi kustannusliike Kirjatoimen painotuotteita.

Kutakuinkin toivoton oli niiden osa, jotka syystä tai toisesta olivat oma-aloitteisesti jättäneet adventtikirkon.

Hieman paremmin oli niiden tila, jotka oli kurinpidollisista syistä potkittu seurakunnasta (esimerkiksi aviorikoksen takia). Lankesihan Daavidkin Batseban kanssa, joten seurakunnasta erotettu henkilö saattoi riittävän pitkän ajan jälkeen, osoitettuaan riittävää katumusta, palata seurakuntayhteyteen.

Hankalampi oli niiden muutamien tilanne, jotka olivat hairahtuneet tekemään aviorikoksen ja sen lisäksi avioitumaan uuden ihastuksensa kanssa.

Tämä uusi avioliitto kun voitiin katsoa jatkuvassa huoruudessa elämiseksi. Tosin tässä tulkinnassa on ollut horjuvuutta ajan, paikkakunnan, seurakuntapastorin henkilökohtaisten näkemysten ja synnintekijöiden sosiaalisen aseman suhteen.

Haluaako Seraja, että ryhdyn kertomaan yksityiskohtia ja mainitsemaan nimiä?

Esimerkiksi Rovaniemellä kahdelle adventistille syntyi lapsi pari kuukautta liian aikaisin verrattuna siihen, mikä olisi ollut "laillinen" aika lapsen syntymälle, verrattuna pariskunnan hääpäivään.

Lapsen isä erotettiin seurakunnasta, äitiä ei.
      Isä ei koskaan pyrkinyt takaisin adventtikirkkoon, hänen mielestään kun johdonmukaisuus olisi edellyttänyt, että seurakuntakuria olisi sovellettu samalla tavalla kumpaankin syylliseen.

Lapsen äiti kun on "aina" varma, vaikka isästä ei olisikaan varmaa tietoa...

Mahtaisiko olla niin, että Seraja on joko niin vanha jäsen, että muisti alkaa olla "valikoiva" tai sitten niin vähän aikaa adventistina ollut, ettei hän satu tietämään, mitä kaikkea minunkin elinaikanani on adventtikirkossa tapahtunut ja opetettu?

Lisäksi minua kiinnostaisi tietää, mitä Seraja tarkoittaa valehtelun jatkumisella. Jos hän viittaa minuun, toivoisin joitakin esimerkkejä.

Tämä ei ole uhkaus vaan lupaus, että jos Seraja ei jäähdyttele tunteitaan vaan väittää minun valehtelevan, saatan kiukuspäissäni esittää sellaisiakin adventtikirkon kommelluksia, että Serajan korvat alkavat kuumottaa niitä lukiessaan.

Ehkäpä pitäisi kamferttitipat etsiä valmiiksi kaiken varalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe