42" ja 8800gts

Daword

mikähän resoluutio tossa täytys olla jos liittää 42" LG taulu töllön tietokoneeseen

pystyisköhän 8800GTS 320mb pelittään tollasen näytön kanssa?

10

664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8989

töllön natiiviresoluutio.

• Daword

juu niimpä tietysti eli se on vissiin silloin se 1366 x 768 resoluutio sit?

• Erkko!
        Daword kirjoitti:

juu niimpä tietysti eli se on vissiin silloin se 1366 x 768 resoluutio sit?

Mun LG ainakin kykenee itsessään prosessoimaan sisääntulevaa signaalia. Joten kykenee vastaanottamaan suurempaa kuin toistaa. Hyöty? Mitätön, jos käytetään vain TV:tä näyttönä. Enemmän jos käytetään TV:tä rinnakkaisnäyttönä (identtisenä). Itse ainakin ajan telkalle sen natiiviresoja, joka on juurikin tuo 1366x768. Näytönohjaimena toimii integroitu, mutta se riittää aivan hienosti. Ei tuollaisella pelejä pelailla, mutta leffaa on ihan kiva katsella.

HDTV kykenee parhaimmillaan tuottamaan 1080p resoja, joka on 60Hz @1920x1080.

• Itsellänikin harkinnan alla 32-37" lcd TV tai vaihtoehtoisesti 22" lcd laajakuvanäyttö josta saa 1050X1680 resoa.On muuten tuossa 22":n näytössä isompi laajakuva kuin nykyisessä 20":n töllössäni.Samsung Syncmaster 226BW johtais tuota näyttökisaa(400€).
      Miksi juuri LG,onko jo vai hankkimassa vasta?
      Itse olen katsellut mm. Fujitsu-Siemens myrica 32"(699€).Natiiviresona PC:ltä 1368X768.Tosin jo nyt saa alle 1000€:lla Full HD 1920X1080 telkkuja ja hinnat tulee alas koko ajan.Televisiota puoltaisi lähinnä isompi kuva ja mahdollinen Xbox360 tai ps3 käyttö jatkossa.
      Tosin kummankin saa kinni myös 22" laajakuvanäyttöön jossa HDMI liitäntä.Onko kuva sitten liian pieni?Tämmöistä pohtinut ja saattaa olla että sille asteelle jääkin.
      Tosin jos töllö tai näyttö hajoaa niin silloinhan asialle pitää tehdä jotain.

• Daword

juu toi lg töllö on jo valmiina ja muuten vaan taas järkeilin jos sitä liittäis tietsikkan...

oiskohan mahollista saada se jotenkin hdmi liittimen kautta tai jotain?

onkohan näyttksissä mitään sellaista liitintä?

tosa on linkki tohon töllöön tosin ei maksettu ihan noin paljoo ku tosa hinta on
        http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q0000yZg5uscB;sid=ydRMGcjYNLRMGY7UYQeHHykbPBZ5TPi9wg8=?ProductID=ynjD4QFHGpEAAAERnzoe0Hjs&CatalogCategoryID=IkPD4QFHbIgAAAEOVxss9Q5F&Selected=Specifications

• asldfkj

HDMI on vasta tuloillaan näyttiksiin, mutta senkin korvaa DisplayPort. Kumpaankin löytyy toki adapterit, että voi vaihtaa puolin tai toisin.

Laajakuvana kannattaa ostaa mielummin 24", niin saat 1920*1200, ei tarvitse skaalata hd-kuvaa lainkaan.

• pjotrt
        Daword kirjoitti:

juu toi lg töllö on jo valmiina ja muuten vaan taas järkeilin jos sitä liittäis tietsikkan...

oiskohan mahollista saada se jotenkin hdmi liittimen kautta tai jotain?

onkohan näyttksissä mitään sellaista liitintä?

tosa on linkki tohon töllöön tosin ei maksettu ihan noin paljoo ku tosa hinta on
        http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q0000yZg5uscB;sid=ydRMGcjYNLRMGY7UYQeHHykbPBZ5TPi9wg8=?ProductID=ynjD4QFHGpEAAAERnzoe0Hjs&CatalogCategoryID=IkPD4QFHbIgAAAEOVxss9Q5F&Selected=Specifications

Nyt ei niin hirveästi kannata ostella ainakaan mitän arvokkkaampaa.No näyttäis kuitenkin ettet ole hirveästi ylihintaa maksanut kuitenkaan.
        http://geizhals.at/deutschland/a220818.html
        Veikkaan kuitenkin että se dvi-vga- on se oikea.En ole asiantuntija tässä ja hieman hirvittää nuo kytkennät :vga,dvi,hdmi jne..vaatiii perehtymistä.Näyttiksen DVI liitännästä VGA adapterin kautta piuha telkkuun

• Daword
        pjotrt kirjoitti:

Nyt ei niin hirveästi kannata ostella ainakaan mitän arvokkkaampaa.No näyttäis kuitenkin ettet ole hirveästi ylihintaa maksanut kuitenkaan.
        http://geizhals.at/deutschland/a220818.html
        Veikkaan kuitenkin että se dvi-vga- on se oikea.En ole asiantuntija tässä ja hieman hirvittää nuo kytkennät :vga,dvi,hdmi jne..vaatiii perehtymistä.Näyttiksen DVI liitännästä VGA adapterin kautta piuha telkkuun

samoissa hinnoissa oli kuin noikin.. 1090e makso ja saatiin periaattees viel hiukn halvemmalla ku oli lahjakortti liikkeeseen.

joo itekki oon hiukan sekasin noista liitännöistä...
        mutta kiitoksii koitan tolla tavalla.

• Daword
        asldfkj kirjoitti:

HDMI on vasta tuloillaan näyttiksiin, mutta senkin korvaa DisplayPort. Kumpaankin löytyy toki adapterit, että voi vaihtaa puolin tai toisin.

Laajakuvana kannattaa ostaa mielummin 24", niin saat 1920*1200, ei tarvitse skaalata hd-kuvaa lainkaan.

no joo toi resoluutio on varmasti aika raskas tuolle 8800GTS:lle puhumattakaan nykyisestä 7900gs:stä =D

no 42" töllö on tossa jo ollut hankittuna järkeilin vaan olisko miten järkevä liittää koneeseen... kai sitä kokeilla voipi.

oishan se kätevää jos näyttiksessä ois hdmi liitin valmiina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      100
      2873
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1814
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      383
      1681
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1611
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1176
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe