Adventtisanoma ei muutu

kolme-enkeliä

Edelleen meillä on sama totuus kuin 150 vuotta sitten kun seurakunta perustettiin. Yksikään opinkohta ei ole muuttunut. Ainoastaan oppeja on selvennetty sen mukaan kun ymmärrys ja tieto on lisääntynyt.

Sapatti, adventtia edeltävä tuomio, kuolleiden tila, pedonmerkki, terveyssanoma ja kaikki muutkin adventismin tunnsomaiset opit ovat samat. Samoin on myös opin perusteet, kristillisen uskon ja pelastuksen perusteet pysyneet samoina.

Ne voi lukea kaikki virallisilta sivuilta:

http://www.adventtikirkko.fi/opetus/oppi.html

9

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyään

ei esimerkiksi jätetä suljetun taivaan oven taakse välttämättä nykypäivänkään ihmisiä. Alussa ei päässy taivaaseen kuin Ellen ja lähipiiri. Pelastuksen ovi oli muilta suljettu.

• Miikael ..

Adventtikirkko on opettanut, että Jeesus olisi arkkienkeli Mikael, kuten Jehovan todistajat -järjestö opettaa nykyään. Adventtikirkko kuitenkin vaihtoi opetuksensa toivoessaan tulevansa siten paremmin hyväksytyksi muiden kirkkokuntien joukkoon.
      Adventtikirkko on myöhemmin ottanut etäisyyttä joihinkin Whiten opetuksiin ja virallisten sivujen mukaan adventtikirkko opettaa Jeesusta nykyisin Jumalana. Se ei kuitenkaan ole selkeästi sanoutunut irti ja myöntänyt Whiten tehneen virhettä aikana, jolloin Jeesusta kuvattiin arkkienkeli Mikaelina. Opetus, jossa Jeesuksen olemus vaihdettiin enkelistä Jumalaksi ei edeltänyt minkäänlaista teologista keskustelua, joten opetuksen todellinen tilanne on vähintäinkin hämmentävä. Perinteisissä kirkon vanhimmissa uskontunnustuksissa Jeesusta ei ole koskaan tunnustettu muuksi kuin Kaikkivaltiaaksi Jumalaksi ja maan päälle ilmestyneeksi ihmiseksi.

• tekevät

Mikä vika siinä Miikael nimessä on sehän tarkoittaa käännettynä Suomeksi, niinkuin Jumala tai Jumalankaltainen Käyttihän Jeesukin itsestään maan päällä ollessaan Barabbas nimeä.
        Pidät vaan lämpimiksesi kovaa meteliä ihan turhasta. Miikael on vain yksi noista monista Jeesuksen nimistä. Käytetäänhän hänestä nimeä Jumalakaritsa. Jalopeura Juudansuvusta. Herra Sebaot ynnä paljon muitakin nimiä. Sulla taitaa
        olla joku nimikauhu. Mene Psykologin luo apua saamaan.

Eikä tommosia tartte kenenkään opettaa. Noihan
        kaikki näkkyy ihan selvästi kirjoitettuna. Koetat vaan vängätä riitaa aikaan. Jos et johonkin usko, niin pirä sitten mölys mahassasi. Sano Eemeli

• kokoajat?

Adventtikirkon johto perusteli aikoinaan olemassaoloaan viittamalla olevansa jäännöksen kokoaja ja Ilmestyskirjan kolmen enkelin viestinviejä.

• asiasi oli?

Muuttuu tai ei, mitä sitten? Yhtä väärää kuin aina ennenkin. Adventtisanoma on todentotta satakuusikymmentä vuotias! Vääränä syntynyttä selittelyänne.

• Markku_Meilo

>>Edelleen meillä on sama totuus kuin 150 vuotta sitten kun seurakunta perustettiin. Yksikään opinkohta ei ole muuttunut. Ainoastaan oppeja on selvennetty sen mukaan kun ymmärrys ja tieto on lisääntynyt.

Kysyin jo tuolla aiemmin, mutta ei tuntunut kukaan vastaavan kysymykseen. Josko olet kykenevä kertomaan miten adventismissa nykyään suhtaudutaan Nelson Barbourin aikaiseen 'seitsemän ajan' laskentaan ja Jerusalemin tuhon ajankohtaan?

• koti.mbnet.fi/kyti

• Faktatietoa
    • advenstisti..

Kääntymätön sydän julistaa oppia ja kääntynyt Kristusta. Kun kolme_enkeliä katselet ut. opetuslasten sanoman muutosta, oli se tähän Jeesusta korostavaan ja Hänen täytettyyn työhön painottuvaa julistusta.
      Oppia voi julistaa kuka tahansa, lukenut, tutkinut, ja sen omaksunut. Hän julistaa oppia, mutta kun Jeesus uudestisynnyttää ylhäältä, ihminen korostaa itse Jeesuksen osuutta kaikkeen vaellukseensa.
      Oppi ei pelasta vaan se oikea perustus elämässä.
      Näin ollen, minä uskon, että Jeesus muutta sanoman sisällön, ja sanoma muuttuu opista evankeliumiin.
      Kirjanoppineet, perivätkö he oppinsa perusteella taivasosuutensa? Ei. Vain elävä usko Jeesukseen omana henkilökohtaisena Vapahtaja tuo pelastuksen.
      Kirjanoppinut adventisti, olkoon vaikka pastori, niin hänen on kohdattava henkilökohtaisesti Jeesus Herrakseen, niin yksi ja vain silloin hän on taivaskelpoinen ja todistuksen saarnansa pätevä.
      Muutoin hän käy kuolemanporteista sisään kääntymättömän kanssa. Ts, oppi ei pelasta ketään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      100
      2873
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1814
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      383
      1681
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1611
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1176
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe