Jeesuskin puhui ylöstempauksesta

Ei vain Paavali

37. Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
38. Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
39. eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
40. Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
41. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään."
Matt. 24:38-41

5

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennen uskoin

mutta kun löysin Raamatusta toisen kohdan niin silmäni aukeni se on Paavalin1:mmäinen kirje Tessalonikaisille. 4 luku.16-17-18. Sillä itse HERRA ON TULEVA ALAS TAIVAASTA KÄSKYHUUDON,YLIENKELIN ÄÄNEN JA Jumalan PASUUNAN KUULUESSA, JA KRISTUKSESSA KUOLLEET NOUSEVAT YLÖS ENSIN.

SITTEN MEIDÄT, JOTKA OLEMME ELOSSA, JOTKA OLEMME JÄÄNEET TÄNNE, TEMMATAAN YHDESSÄ HEIDÄN KANSSAAN YLÄILMOIHIN,JA NIIN ME SAAMME AINA OLLA HERRAN KANSSA.
      18.NIIN LOHDUTTAKAA SIIS TOISIANNE NÄILLÄ SANOILLA.

Tämä jonka sinä laitoit tarkoittaa myös sitä että olkaa aina valmiit hetkeä ette tiedä koska Herra saapuu, silloin se joka on valmis otetaan Herraa kanssa, mutta joka ei ole valmis hän jää.

Mutta ei se tarkoita että Jeesuksen tulo on SALAINEN, niinkuin tuossa Tess4. 16kohta sanoo, että Hän tulee taivaasta käskyhuudon ylienkelin äänen JA JUMALAN PASUUNAN KUULUESSA, kyllä ne kuuluvat varmasti jokaisen korvissa.

• adventisti

Nooa perheineen otettiin arkkiin, toiset jätettiin ja he hukkuivat, samoin on Ihmisen Pojan päivänä: toiset otetaan pilviin Jeesusta vastaan ja toiset jätetään ja he hukkuvat=kuolevat ja jäävät maan lannksi.

• Olet ymmärtänyt asiat lähes oikein. Toiset, eli seurakunta otetaan pilviin Jeesusta vastaan ja toiset jäävät maan päälle, jossa monet antikristuksen ajassa todellakin joutuvat "maan lannaksi". Ilmestyskirja kuvaa niitä vitsauksia, joissa suuri osa ihmisistä kuolee, eivät kuitenkaan kaikki. Osa selviää elävänä siihen tilanteeseen, kun Jeesus tulee Öljymäelle tuhannen tuhansine pyhinensä ja hallitsee Jerusalemista tuhat vuotta.

• ...

1. Jeesuksen puheessa, talteen korjaaminen, ei suinkaan ole sama asia kuin ilmaan lentäminen? Oikeastaan kielikuvana hänen ajatuksena toimii kauttaaltaan päinvastoin, uskolliset saavat jäädä muiden tuhoutuessa.

2. Paavalin kuvauksessa puolestaan tapahtuman liike on yksiselitteisesti lausuttu ääneen; Herra tulee ALAS taivaasta! Tempaus yläilmoihin on samanlainen kuvaus kuin isästä, joka riensi poikaansa vastaan. Eivät he jääneet kohtauspaikkaansa, eli miksi pelastetut jäisivät yläilmoihin roikkumaan ikuisiksi ajoiksi, kun Jeesus on tullut alas taivaasta? Tämä Paavalin kuvailema uskovaisten rientäminen Jeesusta vastaanottamaan kertoo heidän asenteesta, eikä niinkään reaalisesta liikkeestä.

3. Vertaus Nooan päiviin viittaa pelastumisesta maata kohdanneesta tuhosta. Eli Jumala on kykenevä varjelemaan hänen uskollisia myllerrysten keskellä.

4. Näiden kielikuvien konkretisointi johtaa pöyristyttäviin fiktioihin ja itse asiasta poisjohdatteleviin urbaanilegendoihin. Säästäkää itseänne niiltä! Hollywood tuottaa jo kylliksi tieteisjännäreitä katoavista ihmisistä ja lentokoneista vailla pilotteja. Todellisuus taitaa olla tarua karumpaa ja realistisempaa. Tehkää sitä mikä on oikein, muuta ei Herra meiltä odota.

• Mato koukussa

Adventisti kiemurtelee selkeän Sanan edessä kuin mato koukussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      72
      2467
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      109
      1166
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe