Mikä näistä näytönohjaimista olisi paras pelikäytössä? nVidia GeForce 7900GTX (512Mt), nVidia GeForce 7650GS (256Mt) vai ATI Radeon X1700 SE (512Mb). Onko niiden välillä suuriakin eroja? Mitä tarkoittaa näytönohjaimen nimen perässä oleva SE, LE, GS tai GTX ? Pyöriikö nuilla millään hyvin esim. Battlefield 2142?
Prosessoriksi tulisi joko AMD Athlon 64 X2 4200 tai Intel Core 2 Duo E6600. Keskusmuistia olisi 2048Mt:a.
Paras näytönohjain näistä pelikäyttöön?
5
1060
Vastaukset
Noista näytönohjaimista selvästi paras 7900gtx.Tosin sitä tuskin kannattaa harkita koska halvempia ja nopeampia on tarjolla.Vanha ylihinnoiteltu malli.
Ilmeisesti tässä nyt jotain merkkikonetta ollaan taas katselemassa koska R X1700SE ja GF 7650GS näytönohjaimia tuskin muualta löytyy.Noilla varustetuista koneista ainakin minä pysyisin visusti erossa.
Merkkikoneissa prosessori voi olla aivan hyvä ja näytönohjain luokaton.Jos pelikäyttöön konetta aiot kehottaisin miettimään uudestaan.1. Geforce 7900 GTX
2. Geforce 7650 GS
3. Radeon X1700 SE
Ja erot ovat melko suuret; 1. ja 2. välillä ja myös 2. ja 3.:n
---
Melko harvinaisia (nykyään) nuo.. 7900 GTX kortteja ei enää edes valmisteta. 7900 GTX:n hintakin (jos jostain löytyy) on Geforce 8800 GTS 640MB:n luokkaa, mikä on paljon tehokkaampi.
Laita hintahaarukkaasi (ja jos noita kortteja on tarjottu, niin niiden hinnat)
----
Kirjain tunnukset.. Nvidian puolella kirjaintunnukset tehokkuus järjestyksessä tehokkaasta alkaen:
GTX, GTS, GT, GS, LE, SE
Geforce7-sarjassa melko hyvin päti sellanen nyrkkisääntö, että kaikki 7900-kortit olivat tehokkaampia kuin kaikki 7600-kortit, kaikki 7600-kortit tehokkaampia kuin 7300-kortit.
Tietysti aivan halvimmissa korteissa 7100GS on tehokkaampi kuin 7300SE. Ja nyt tuli sitten myöhäisessä vaiheessa Geforce 7650GS, mikä häviää 7600GT:lle (puolessa välissä 7600GS ja 7600GT kortteja).
-----
AMD:n (ATi) näytönohjaimissa:
XTX,XT, XL, PRO,GTO, np (Suomeksi: ei kirjaintunnusta), SE...- Daword
näyttis on kuitenkin komponenteista helpoin vaihtaa... eli jos koneissa on samat prossut mutta paljon pienempi hinta kuin kone jossa 7900gtx kiinni niin osta halvempi kone ja vaihda sitten näyttis.
7900GTX pyörii kaikki tämän hetken pelit todella hyvin ja pyörii varmasti vielä tulevatkin. - Valinnan vaikeus
Ehdottakaa hyvää pelikonetta? Hintaa sais olla noin 1000e.
- erkkimerkkki
Packard Bellillä näyttäs ainakin olevan aika tehokkaita myllyjä tarjolla. Hinta/laatusuhde hyvä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa732480En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1111187
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91105- 201019