tervehdys!
tehkääpä semmoinen top 5 vaikka, ketkä mielestänne ovat vanhat ja uudet parhaat bändit/artistit tällä saralla. ja miksi?
jos pitäisi tyyliin tutustua, kenen levyjä kannattaa kuunnella?
parhaat blues (r'n bluesin) edustajat
5
993
Vastaukset
- Flatland-Hillbilly
Vanhemmista Louis Jordan ja Wynonie Harris tulee näin yht'äkkiä mieleen.
- blues88
Derek Trucks!
- JiiKoo
Tässä pari nimeä:
Freddie King - blueskitaran mestari, soitti myös "rokahtavampaa" tavaraa
Clarence "Gatemouth" Brown - Todellinen monitaituri, ei puhdas bluesin edustaja, vaikka senkin taitasi
Youtubesta löytyy hienoja livehommia yo. artisteilta. Erityisesti Brownin "Pressure Cooker" - vaikka vähän jatsahtavampi onkin - on melkoinen pommi.
Onhan niitä paljon muitakin, mutta itse keskityn tällä hetkellä lähinnä näihin kahteen. - R:äppäri
- Henkka
- "Talvi" [Wintter]
- Gallager
- A. King
- Minä - Boogie Chillen
Toisen maailmansodan jälkeen levytettiin loistavaa sähkökitarabluesia. Memphisissä operoivat Biharin veljekset ja heidän yleismiehensä Ike Turner. Nauhalle tarttuivat esim. B. B. King, Lightning Hopkins ja Elmore James. "Maailman ensimmäinen rock and roll-levy" Rocket 88 (Jackie Brenston)levytettiin Sam Phillipsin studiossa toukokuussa 1951. Chicagossa toimivat Chessin veljekset - Muddy Waters oli siellä. Ja sitten John Lee Hooker.
Tsekatkaa Modern Records Story (4 CD:tä) noin alkajaisiksi. Sitten The Chess story : 1947-1975, 14 Cd:tä. Ja Sam Phillipsin SUN-levyt, niissä on rockabillyn ohella paljon rhythm and bluesia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911446Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231228- 50968
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52823Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53820- 56802
- 102784
- 82780
- 32725