HeiPS!!

Henna&Vilma+Veeti

Moi!
Kysyisin et voiko toukkaa pitää niinku vaik pari viikkoo lemmikkinä?
Syötettäisiin sille salaattii ja kurkkuu yms.
ja sit meil on kunnollinen laatikko jossa sitä pidämme..

T.Veetin omistajat... :D

7

1279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minkähän lajin toukan haluaisitte ottaa lemmikiksi? Jos luonnosta otette jonkun lajin toukan, sille ei voi syöttää salaattia eikä kurkkua, vaan ainoastaan sen kasvin lehtiä, mitä kyseisen lajin toukat syövät. Hyönteiskirjasta pitäisi sen selvitä.
      Jauhopukin toukille eli jauhomadoille taas maistuu salaatti, kurkku ja lähes mikä tahansa muukin oikein hyvin. Niitä voi ostaa eläinkaupasta.

• Hih Hih..

´Moi!
        Voiko siis luonnosta ottaa vaan jonkun toukan "lemmikiks"? Me aateltiin ottaa sellanen musta, karvainen noin 3,5cm pitkä toukka..Tiedätkö mikä se on? mulla on joskus "Pikkutyttönä" ollu sellanen jotain 2vk ja sit päästin sen takaisin luontoon...

Toivoottavasti vastaat pian..

• Heinii.
        Hih Hih.. kirjoitti:

´Moi!
        Voiko siis luonnosta ottaa vaan jonkun toukan "lemmikiks"? Me aateltiin ottaa sellanen musta, karvainen noin 3,5cm pitkä toukka..Tiedätkö mikä se on? mulla on joskus "Pikkutyttönä" ollu sellanen jotain 2vk ja sit päästin sen takaisin luontoon...

Toivoottavasti vastaat pian..

selvitä mikä laji on kyseessä. sillä et voi mitä tahansa sille syöttää(niinkun jo mainittiin). luontokirjasta tai jostain aika varmaan laji löytyy.

jos haluut "jonkun toukan vaan" niin mee ostaan 5-10 sentillä pari jauhomatoo (nimestä huolimatta toukka) eläinkaupasta. niille voit syöttää esim. kaurahiutaleiden lisäksi kurkkua, tomaattia, salaattia yms.yms. mutta kato ettei niissä oo hyönteismyrkkyjä. Ja jos et haluu pitää sitä enää parinviikon jälkeen niin syötä vaikk naapurin liskolle, tai tapa jollain keinolla(mut älä päästä luontoon) -siinä helppo "lemmikkitoukka" ;D

• Heinii
        Heinii. kirjoitti:

selvitä mikä laji on kyseessä. sillä et voi mitä tahansa sille syöttää(niinkun jo mainittiin). luontokirjasta tai jostain aika varmaan laji löytyy.

jos haluut "jonkun toukan vaan" niin mee ostaan 5-10 sentillä pari jauhomatoo (nimestä huolimatta toukka) eläinkaupasta. niille voit syöttää esim. kaurahiutaleiden lisäksi kurkkua, tomaattia, salaattia yms.yms. mutta kato ettei niissä oo hyönteismyrkkyjä. Ja jos et haluu pitää sitä enää parinviikon jälkeen niin syötä vaikk naapurin liskolle, tai tapa jollain keinolla(mut älä päästä luontoon) -siinä helppo "lemmikkitoukka" ;D

jauhiksia saa jättijauhomatoina, (jotka osaa puolustaa itseään ruiskauttamalla peräpäästään kirvelevää nestettä)
        ja tavallisina jauhiksina (niillä ei ole tuota puolustus ominaisuutta ja ovat puolet pienempiä kun jättikset)
        molemmat tykkäävät kaivella.

• Heinii kirjoitti:

jauhiksia saa jättijauhomatoina, (jotka osaa puolustaa itseään ruiskauttamalla peräpäästään kirvelevää nestettä)
        ja tavallisina jauhiksina (niillä ei ole tuota puolustus ominaisuutta ja ovat puolet pienempiä kun jättikset)
        molemmat tykkäävät kaivella.

Kyllä jauhopukkeja voi päästää luontoon. Niitä on Suomen luonnossa luonnostaankin. Kunhan et päästä niitä vapaaksi talojen lähellä (ei siis rapulle tai seinän viereen), sillä ne ovat tuhoeläimiä päästessään ihmisen ruokakomeroihin.

Toukan lajin saan selville, kun otat jonkin suomalaisen hyönteiskirjan käteen, selailet sen sivuja ja vertaat toukkaa kirjan kuviin. Jos sellaista kirjaa ei löydy kotoa, voi sen lainata kirjastosta.

• -Da_Chan-

Onnistuu jos päästätte sen sitten luontoon takaisin!

• linuCCa

tuo musta, karvainen toukka, saattaa olla Heinähukkan toukka. Ne ovat 6-8cm pituisia. yleisä Niityillä ja soilla heinäkuusta syyskuuhun. heinähukantoukasta kehittyy siis perhonen. suuri ruskea päiväaktiivinen yökkönen.
      heinähukan toukat syövät tavallisesti ruoho vartisia kasveja. nmutta ne voi syödä myös karhunvatukkaa, mustkkaa, kanervaa tai ruusupensaita.
      toukan karvat tosin irtoavat helposti ja aiheuttavat ihmisille allergista kutinaa tai ihottumaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe