Matkasimme pääsiäisen jälkeen Pohjois-Suomeen
ja hyvä sää kun oli, ei aivan suorinta tietä perille ajettu.
Ajettiin Torniosta Kolariin.
Ja oli kyllä sen arvoista.
Lapsetkin katseli ihastuneina maisemia.
Ja vielä kun puissa ja pensaissa ei ollut lehtiä,
niin näki maisemat vielä paremmin.
Ruotsin puolella menee myös tie Tornionjoen vartta pitkin.
Mietittiin, poiketako Ruotsin puolelle vai ei.
Millainen tie, nro 99, on Haaparannasta Pajalaan?
Entäs Pajalasta Suomen puolelle Kolariin, tie 403?
Seuraavalla kerralla ehkä Ruotsin puolta...?
Tie, Haaparanta-Pajala?
4
2484
Vastaukset
- matkaaja.
Tie on jonkun verran huonompi, mutta liikennettä ei ole ja pääsääntöisesti 110km rajoitus
- ihmeessä
Ruotsin puolelle. Tie on siellä kyllä huonompaa, mutta suurempi yllätys tulee kuitenkin kulttuurimaisemassa. Se kannattaa katsoa ja sitten tehdä vertailua, kun tulee takaisin Suomen puolelle.
- Takametsien mies
Käykää ihmeessä Ruotsissa. Siellä kannattaa käydä. Minäkin olen loma-aikoinani käynyt kalareissuilla ympäri Ruotsia (ja Norjaa)
Kun Ruotsista palaa takaisin Suomeen, on kuin uudestisyntynyt, sillä niin monet asiat ovat nykyään Suomessa paljon paremmin.
Tämä ei ole mitään panettelua, vaan totisinta totta. Ruotsi on jäänyt Suomen kehityksestä. Menkää ja todetkaa se itse! - ja kapeampi
Kulunut vanha maantie, menee paikoin kylien läpi matalalla rajoituksella.
Matkasta ei jäänyt muuta mieleen "sillä osuudella", kuin että kehitys oli jäänyt siellä 70-luvun alun tasolle.
Haaparanta on toki muuttunut noista ajoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091618Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401384- 541133
- 721005
- 54995
- 106912
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82830
- 31764