isoimmalla vaihteella, 85 km/h vauhdissa? Akselin generaattori.......
Paljonko kierroksia on, rahti scanian
6
1706
Vastaukset
- mutta en ole tiennyt
että tällaisia tietoja tarvitaan. Miksi kysyt tällaista?
- Akseligeneraattori
Kuorman lämmitystä sähköllä, esim roottorikuljetuksissa.
- Junior-Trucker
Pitäisi vaan tietää perävälitys, niitä kun on monenlaisia. Ja onko akseli- vai napaperä. Tosin rahtiautoissa taitaa olla napaperiä. Ja tietysti renkaiden koko vaikuttaa asiaan. Matalaprofiilirenkailla kardaani pyörii lujempaa kuin korkeammalla profiililla.
Eli eihän tuohon nyt mitään yhtä oikeaa vastausta ole..Minä ymmärsin että kyseessä otetaan sähköä kardaanista. Jokin hihna versio.
Eli kardaanin kierros nopeus suhteutettunena agrekaatolle.
Eikös se tänä päivänä ole 1/1?
Minä ottaisin se sähkön (jos kyseessä on 220v) niin japanilaisella agrekaattilla pienellä sivulaatikolla?- Junior-Trucker
RK-asentaja kirjoitti:
Minä ymmärsin että kyseessä otetaan sähköä kardaanista. Jokin hihna versio.
Eli kardaanin kierros nopeus suhteutettunena agrekaatolle.
Eikös se tänä päivänä ole 1/1?
Minä ottaisin se sähkön (jos kyseessä on 220v) niin japanilaisella agrekaattilla pienellä sivulaatikolla?Mitenköhän tuo olisi, jos vaikka ottaisi vaihteiston kyljestä, ulosoton paikasta voiman ulos. Tai sitten jos ei halua soveltaa sen enempää, vaan käyttää valmiita osia, niin voi kai laittaa jakopäähän tai vaihteistoon hydraulipumpun niinkuin ulosotolla varustetuissa autoissa on. Rahtiautoissa ei vaan aina hydrauliikkaa ole. Siis Scaniaanhan saa joihinkin malleihin sen hydraulipumpun jakopäähän, ja silloin se pyörii aina kun moottori käy. Joissain malleissa se pumppu taas on vaihteiston kyljessä, ja kytketään erikseen päälle.
...Sitten vaan hydraulimoottori pyörittämään sitä aggrekaattia.. Ja saa varmasti melko paljon tehoakin irti. Eikös muuten esim. traktoreissa noita hydrauliköyttöisiä aggrekaatteja ole...??? Hintaahan se hydrauliikka siihen tuo, mutta voihan sitä sitten hyödyntää muutenkin. Eikä tarvitse auton liikkua, että saadaan virtaa aikaiseksi..
- ilmawebasto
sillä lämmität kuormatilan järkevästi, myös pysähdyksissä ja liikenne-esteiden odotteluissa.
Toisaalta moottorin kierrosluku on tiedossa ja kutosen välityssuhde, niin kartaani pyörii kaavasta kutosen suhdeluku kertaa moottorikieppeihin, saadaan kartaanilaipan kierrosnopeus. Se kutonen voi nimittäin olla jopa suora, jos on suoravetoinen perä. Niissähän suhde lienee 7:1, tai 6:1.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1143131- 122016
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371885Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4001754Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201311
- 131196
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91166- 201049