Mistäköhän mahtaa johtua että venttiilit nakuttavat vaikka säädin ne vasta ohjeiden mukaan?Tarkastusmittauksessa totesin että pakoventtiilit ovat liian kireällä ja imuventtiilit liian löysällä.Olisikohan nokka-akselit kuluneet?Jos akselit ovat kuluneet niin säätöhän tehdään silti siten että nokka on keinuvivusta kohtisuoraan poispäin.Muussa tapauksessahan venttiilit jäävät kantamaan.Onko nakutus yleensä vaarallista ja pitääkö paikkansa että välykset pienenevät ajan myötä?Toiset sanovat että ne suurenevat.Puöräni on Honda CBR 1000F -89
venttiilit nakuttaa
7
4982
Vastaukset
Naputus johtuu paljolti kuluneista akseleista.
Ei tuo naputus niinkään vaarallista ole,ääni vaan vituttaa.
Jos venat säätää niin ettei naputa,siis kuluneella akselilla,niin ne saattavat tosiaan jäädä kantamaan mikä johtaa niiden palamiseen ennen pitkää.
Mitä tulee välysten muuttumiseen niin tässä vuosien saatossa lähes kaikissa tekemissäni venttiilien säädöissä ovat välykset olleet liian pienet.- GHOSTWRITER
Venttiilivälykset voivat ajan myötä joko suurentua tai pienentyä. Se riippuu useammasta tekijästä. Siksihän ne yleensä säädetään, tai ainakin tarkastetaan. Välyksen pieneneminen johtuu istukkarenkaan tai venttiililautasen kulumisesta. Suureneminen taas keinuvipujen, nokka-akselin tai sen laakeripintojen kulumisesta. Myös karsta saattaa toisinaan suurentaa välystä.
Pieni ääni venttiilikoneistosta on aivan normaalia, ja jopa suotavampaa kuin täysi äänettömyys. Muista että: tappy engine is happy engine ;-)
Sitä vastoin venttiilien kantaminen on huonompi asia. Venttiili, yleensä pako, saattaa palaa tai sitten istukkarengas tekee sen. Myös moottorin teho on heikko jos venttiilit kantaa, eikä se edes käy kunnolla jos sen sattuu käyntiin saamaan.- muitathan myös,
että moottoripyörissä venttiilit säädetään aina koneen ollessa täysin kylmä. nimim. -SAMA.
- kaasu
nokka-akselin laakerit voi olla sen verran kuluneet että se vaikuttaa säädettyihin nimellisvälyksiin.ei se kuitenkaan ole kauhean vaarallista.koneisto ei vaan toimi ihan täsmällisesti.
- ääni synny
nokkaketjusta? Hondissa ketjunkiristin on vähän heikohko se pitää vaihtaa aikaajoin tai tulee "talbot" ääni kehiin.
- ketju,
Voi antaa ääntä venttiileillekin, kun akselien pyöriminen ei ole tasaista vaan elää ketjun löysän verran.
- kalkatusta
ei voi erehtyä luulemaan venttiilien naputukseksi. kylä se sellästä rallatusta pitää et tyhmä naisihminenkin tajus että kylä nyt on jotain muuta ku venttiilit
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959