Sunnuntaiko on PEDON merkki?

alex-kasi

Lohikäärme seisahtui meren rannalle.

Minä näin, kuinka merestä nousi PETO.
Sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja kaikissa kymmenessä sarvessa oli kruunu ja jokaiseen päähän oli kirjoitettu herjaava nimi.

PETO, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita.

Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.

Minä näin, että yksi PEDON päistä oli saanut surmaniskun mutta haava oli parantunut.

KOKO MAAILMA ihmetteli PETOA ja lähti seuraamaan sitä ja kaikki kumarsivat lohikäärmettä, joka oli antanut pedolle sellaisen vallan.

He kumarsivat myös PETOA ja sanoivat: -- Kuka on PEDON vertainen, kuka pystyy taistelemaan sitä vastaan?

PEDOLLE annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi.

Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa.
Se herjasi hänen NIMEÄÄN
ja hänen ASUINSIJAANSA
ja niitä, jotka ASUVAT TAIVAASSA.

Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja VOITTAA heidät, ja niin sen valtaan annettiin
KAIKKI heimot, kansat, kielet ja maat.
KAIKKI maan asukkaat kumartavat sitä --
KAIKKI ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan.

Jolla on korvat, se kuulkoon:
Kenen osana on vankeus, se joutuu vankeuteen, kenen osana on kaatua miekkaan, se kaatuu miekkaan.

Nyt kysytään pyhiltä kestävyyttä ja uskoa.

Sitten näin, kuinka TOINEN peto nousi maan uumenista.

Sillä oli kaksi sarvea, kuin karitsan sarvet, mutta se puhui kuin lohikäärme.

Se käyttää ensimmäisen PEDON puolesta tämän koko valtaa ja panee MAAN ja SEN ASUKKAAT kumartamaan ensimmäistä PETOA, sitä, jonka kuolinhaava oli parantunut.

Se tekee suuria tunnustekoja ja saa tulen lyömään taivaasta maahan ihmisten nähden.

NIILLÄ TUNNUSTEOILLA, joita sillä on valta tehdä ensimmäisen PEDON nimissä, se johtaa harhaan KAIKKI MAAN ASUKKAAT, niin että saa heidät tekemään patsaan SEN PEDON kunniaksi, jota on isketty miekalla mutta joka on vironnut henkiin.

Se on saanut vallan antaa PEDON kuvalle hengen, niin että kuva jopa kykenee puhumaan, ja se on myös saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra PEDON kuvaa.

Se pakottaa KAIKKI, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.

Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on PEDON NIMI tai sen NIMEN LUKU.

Tässä vaaditaan viisautta.
Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon PEDON nimen lukuarvon: se on erään IHMISEN LUKU, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi.
( Ilm. 13 )

Kuinka yllä oleva tukee käsitystä, että sunnuntain pitäminen sapatin sijasta olisi PEDON merkki?

42

931

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs uskova

Sunnuntai on niin kaukana pedon merkistä, että sitä nimitetään Herran päiväksi, Ilm.1:10, sillä sinä päivänä Kristus nousi kuolleista, sinä päivänä hän myöskin ilmestyi omilleen elävänä, samana päivänä vuodatettiin pyhä Henki, silloin myöskin kokoontuivat ensimmäiset kristityt Herran ehtoolliselle jne.

Mahdettiinkohan tämä kaikki tehdä pedon merkin suojissa vai tapahtuiko kenties kuolleista nousseen Vapahtajan nimessä ylösnousemuselämän ihanissa merkeissä?
      Adventtisaarnaajat eivät varmaankaan saata olla tietämättömiä tämän oppinsa järjettömyydessä.

• ei sunnuntai

Hes. 30 Herran päivä kohtaa Egyptin

1 Minulle tuli tämä Herran sana:

2 "Ihminen, ennusta. Sano: Näin sanoo Herra Jumala:

-- Valittakaa ja huutakaa:
        "Voi sitä päivää!"
        3 Se päivä on lähellä,
        yhä lähempänä on Herran päivä,
        myrskypilven päivä,
        kansojen tuomion hetki!

Sefanja 1 Herran vihan päivä on lähellä
        2 -- Minä tuhoan kaiken,
        tempaan kaiken pois maan päältä,
        sanoo Herra.
        3 Minä tuhoan ihmiset ja eläimet,
        teen lopun taivaan linnuista
        ja meren kaloista,
        minä kaadan jumalattomat
        ja hävitän ihmiset maan päältä,
        sanoo Herra.
        4 Minä ojennan käteni Juudaa vastaan
        ja kaikkia Jerusalemin asukkaita vastaan.
        Tästä kaupungista minä hävitän tyystin Baalin palvelun
        ja epäjumalia palvelevien pappien muiston.
        5 [i] Minä hävitän ne, jotka kumartavat katoilla
        taivaan joukoille,
        ne, jotka kumartavat Herraa
        mutta vannovat Milkomin* nimeen,
        6 ne, jotka ovat luopuneet Herrasta, jotka eivät etsi Herraa eivätkä kysy hänen tahtoaan.

7 Hiljaa Herran Jumalan edessä! Lähellä on Herran päivä, hän on valmistanut teurasuhrinsa, pyhittänyt kutsuvieraansa.

• joku syy

Sunnuntain julistamisessa pedon merkiksi on tietysti oma syynsä. Tuolla julistuksella on helppoa johtaa ihmiset harhaan. Mitä sanot? Onko ne voitettu omalle puolelle rehellisesti, jotka uskovat väärään sinettiin?

• alex-kasi

on pelastuksen sinetöijä.

Ef. 4:30
        Älkää tuottako surua Jumalan Pyhälle Hengelle, jonka olette saaneet sinetiksi LUNASTUKSEN PÄIVÄÄ VARTEN.

• tosiaan?
        alex-kasi kirjoitti:

on pelastuksen sinetöijä.

Ef. 4:30
        Älkää tuottako surua Jumalan Pyhälle Hengelle, jonka olette saaneet sinetiksi LUNASTUKSEN PÄIVÄÄ VARTEN.

Luuletko tosiaan, että Pyhä Henki hyväksyy rinnalleen myös ne, joilla on sapatinvietto merkkinään, ja jotka pitävät sunnuntaita pedon merkkinä? Alkuseurakunnassahan oli totuus se, jonka tuli yhdistää uskovia ja nytkö sallitaan jo väärätkin seikat yhteyden merkeiksi ja tunnuksiksi?

• Sunnuntai=saatanan kumartajat
        tosiaan? kirjoitti:

Luuletko tosiaan, että Pyhä Henki hyväksyy rinnalleen myös ne, joilla on sapatinvietto merkkinään, ja jotka pitävät sunnuntaita pedon merkkinä? Alkuseurakunnassahan oli totuus se, jonka tuli yhdistää uskovia ja nytkö sallitaan jo väärätkin seikat yhteyden merkeiksi ja tunnuksiksi?

Moni adventismi elää Ellenismissään aika syvällä.

Lainaus adventistilta:
        ""Kyllä minä uskon, että se Perkele ja käärmeiden- pesä löytyy Aurinkojumaluuden puolelta eikä Jeesuksen omien asetusten puolelta. Ajattelepa ensin vähän ja puhu sitten.
        Eikös näillä Jeesuksella ja Saatanalla ollut hieman eri Jumaluudetkin ainakin Uskontojen- historia näin on kertonut.
        Palaa kristuksen opin alkeisiin oppimaan lisää
        kristillisyyttä.""

• alex-kasi
        tosiaan? kirjoitti:

ryhtymästä kenenkään tuomariksi.
        Yksi asia on kuitenkin mielestäni varmaa, nimittäin, että Jumalan rakkaus ihmisiin on paljon suurempi kuin ihmisten rakkaus Jumalaan ja että Jumala on aina oikeudenmukainen ja luotettava kaikkia kohtaan. Se riittää minulle..

• Kysyt:

"Kuinka yllä oleva tukee käsitystä, että sunnuntain pitäminen sapatin sijasta olisi PEDON merkki?"

Vastaus. Se ei tue sitä ollenkaan. Tällä palstalla on riittävän monta kertaa ollut esillä tämä pedonmerkkiasia, ja sinunkin pitäisi se jo tietää. Sunnuntai pedon merkkinä on adventistien virheellinen käsitys, josta sinäkin ilmeisesti itsepintaisesti pidät kiinni.

Muutama viikko sitten keskusteluissa todettiin, että kun Antikristus alkaa merkitä ihmisiä pedon merkillä, niin adventisteja viedään kuin pässiä narussa sen tähden, että he eivät halua tästä päähänpinttymästään luopua.

• alex-kasi

Joskus pitäisi sinunkin ajatella mitä sanot, niin ettet aina sano mitä ajattelet.
        Väärän todistuksen antaminen on väärin jopa netissäkin.

• älä tee tätä
        alex-kasi kirjoitti:

Joskus pitäisi sinunkin ajatella mitä sanot, niin ettet aina sano mitä ajattelet.
        Väärän todistuksen antaminen on väärin jopa netissäkin.

Adventismiin sopii mielestäni hyvin Paavalin sanat Kolossalaiskirjeessä: Kol 2:16-23 "Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat TULEVAISTEN VARJO, mutta ruumis on Kristuksen. Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: "Älä tartu, älä maista, älä koske!" sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan? Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi."

• alex-kasi
        älä tee tätä kirjoitti:

Adventismiin sopii mielestäni hyvin Paavalin sanat Kolossalaiskirjeessä: Kol 2:16-23 "Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat TULEVAISTEN VARJO, mutta ruumis on Kristuksen. Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua. Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä: "Älä tartu, älä maista, älä koske!" sehän on kaikki tarkoitettu katoamaan käyttämisen kautta - ihmisten käskyjen ja oppien mukaan? Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi."

adventismiin kuuluu tai ei kuulu? Jos se johtuu siitä että en ala adventisteja laillasi haukkumaan niin voi jo lopettaa esittelemään luulojasi (ainakin minulle). Luehan mitä olen näinä parina vuotana kirjoitellut ja väitä sitten että olen adventisti jos kanttia löytyy. Se että ei yhdy haukkujien porukkaan ei tee kenestäkään mitään. Jatka sinä adventiastien haukkumista kun olet niin halukas muiden tuomariksi ja hauku vaikka minuakin jos lystäät, mutta mieluimmin asioista mitä olen kirjoittanut eikä vain omien luulojesi tuloksia.

Kerran vielä - olen yhä vain luterilainen, vaikka olen tietoinen siitä että mitään ikuista piinaa ei olekaan olemassa. Sehän se on - mikä meidät eroittaa - piina oppi. Toiset uskovat että Jumala piinaa luotujaan ikuisesti, toiset eivät. Minä en, kuinka on itsesi kanssa?

Uskotko että Jumala kiduttaa (tai edes sallii luotujensa kituvan) ikuisesti?

• erottaa?
        alex-kasi kirjoitti:

adventismiin kuuluu tai ei kuulu? Jos se johtuu siitä että en ala adventisteja laillasi haukkumaan niin voi jo lopettaa esittelemään luulojasi (ainakin minulle). Luehan mitä olen näinä parina vuotana kirjoitellut ja väitä sitten että olen adventisti jos kanttia löytyy. Se että ei yhdy haukkujien porukkaan ei tee kenestäkään mitään. Jatka sinä adventiastien haukkumista kun olet niin halukas muiden tuomariksi ja hauku vaikka minuakin jos lystäät, mutta mieluimmin asioista mitä olen kirjoittanut eikä vain omien luulojesi tuloksia.

Kerran vielä - olen yhä vain luterilainen, vaikka olen tietoinen siitä että mitään ikuista piinaa ei olekaan olemassa. Sehän se on - mikä meidät eroittaa - piina oppi. Toiset uskovat että Jumala piinaa luotujaan ikuisesti, toiset eivät. Minä en, kuinka on itsesi kanssa?

Uskotko että Jumala kiduttaa (tai edes sallii luotujensa kituvan) ikuisesti?

Aikaisemmin sinä kirjoitit olevasi "lain armon alla". Raamattu ei tunne tällaista käsitettä. Me halpa-arvoiset Jeesukseen uskovat olemme armon alla, eikä lain alla, kuten adventistit.

11:26   Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

• alex-kasi
        erottaa? kirjoitti:

Aikaisemmin sinä kirjoitit olevasi "lain armon alla". Raamattu ei tunne tällaista käsitettä. Me halpa-arvoiset Jeesukseen uskovat olemme armon alla, eikä lain alla, kuten adventistit.

11:26   Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

Kunhan vain otat yhden lauseen kaikista kirjoituksistani ja käytät sitä sitten todisteena että olet oikeassa valheellisissa väitteissäsi minusta. Se todistaa sinusta sen, että olet vain hakemassa jotain mistä voisit syyttää - ei muuta. Minusta se ei todista mitään koska puhut puuta heinää. Luullakseni käytöksesi johtuu siitä että en ala laillasi haukkumaan adventisteja.

Kirjoitin alla olevan juuri eräälle toiselle epätietoiselle. Sopii vastaukseksi sinullekin.
        Ei sapatti ratkaise kenenkään taivasosuutta (ainakaan minun uskoni mukaan) - ratkaisevaa on se mikä on ihmisen sydämmen suhde Jumalaan ja lähimmäisiinsä ja usko Jeesuksen uhrin voimaan pelastaa meidät kuolemasta > elämään. Usko siihen, että Jeesus on täyttänyt sen lain mikä on iankaikkisen elämän ehto. Se laki tuomitsee jokaisen (on jo tuominnut), mutta Jeesus otti meidän tuomiomme päälleen ja maksoi meidän syntivelkamme kuolemalla meidän edestämme - se usko pelastaa ja nyt jos olet pelastettu ja haluat elää Jumalan tahdon mukaan on Raamattu hyvänä apuna.

Toisten tuomitseminen taas ei ole Jumalan tahdon mukaista (ei ainakaan minun uskoni mukaan) joten puhutaan asioista ja jätetään ihmisten tuomitseminen pois puheistamme.

11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

Juuri näin on.
        "Eikä yksikään, JOKA ELÄÄ JA USKOO MINUUN, ikinä kuole" MUTTA SE JOKA EI USKO - SE EI ELÄ IKUISESTI.

Voiko sen selvemmon sanoa?

Siis uskotko ikuisen piinan oppiin vai et? Vastaahan - vai etkö uskalla? Pelkäätkö että Jumala lukee vastauksesi? Siinä tapauksessa voin ilmoittaa, että Jumala lukee jokaisen ajatuksesi ja tekosi joten et koskaan voi salata mitään. Jos luulet Jumalaa sellaiseksi että Hän ensin luo elämää ja sitten kiduttaa sitä iankaikkisesti - senkin Jumala näkee ja tietää.

• mieltä ????
        alex-kasi kirjoitti:

Kunhan vain otat yhden lauseen kaikista kirjoituksistani ja käytät sitä sitten todisteena että olet oikeassa valheellisissa väitteissäsi minusta. Se todistaa sinusta sen, että olet vain hakemassa jotain mistä voisit syyttää - ei muuta. Minusta se ei todista mitään koska puhut puuta heinää. Luullakseni käytöksesi johtuu siitä että en ala laillasi haukkumaan adventisteja.

Kirjoitin alla olevan juuri eräälle toiselle epätietoiselle. Sopii vastaukseksi sinullekin.
        Ei sapatti ratkaise kenenkään taivasosuutta (ainakaan minun uskoni mukaan) - ratkaisevaa on se mikä on ihmisen sydämmen suhde Jumalaan ja lähimmäisiinsä ja usko Jeesuksen uhrin voimaan pelastaa meidät kuolemasta > elämään. Usko siihen, että Jeesus on täyttänyt sen lain mikä on iankaikkisen elämän ehto. Se laki tuomitsee jokaisen (on jo tuominnut), mutta Jeesus otti meidän tuomiomme päälleen ja maksoi meidän syntivelkamme kuolemalla meidän edestämme - se usko pelastaa ja nyt jos olet pelastettu ja haluat elää Jumalan tahdon mukaan on Raamattu hyvänä apuna.

Toisten tuomitseminen taas ei ole Jumalan tahdon mukaista (ei ainakaan minun uskoni mukaan) joten puhutaan asioista ja jätetään ihmisten tuomitseminen pois puheistamme.

11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

Juuri näin on.
        "Eikä yksikään, JOKA ELÄÄ JA USKOO MINUUN, ikinä kuole" MUTTA SE JOKA EI USKO - SE EI ELÄ IKUISESTI.

Voiko sen selvemmon sanoa?

Siis uskotko ikuisen piinan oppiin vai et? Vastaahan - vai etkö uskalla? Pelkäätkö että Jumala lukee vastauksesi? Siinä tapauksessa voin ilmoittaa, että Jumala lukee jokaisen ajatuksesi ja tekosi joten et koskaan voi salata mitään. Jos luulet Jumalaa sellaiseksi että Hän ensin luo elämää ja sitten kiduttaa sitä iankaikkisesti - senkin Jumala näkee ja tietää.

NÄIN KIRJOITIT SILLOIN AIKAISEMMIN, MITÄ TÄLLÄ OIKEIN TARKOITAT?

"Nyt meidän osamme on täyttää LAKI ARMON ALLA. Se tarkoittaa että jos me annamme sydämmessämme (todellisesti) anteeksi, niin myös meidän taivaallinen Isämme antaa meille anteeksi. Siten me täytämme LAIN ARMON ALLA, antamalla anteeksi muille."

• sapatista ja sunnuntaista.

Mielellään viitataan täällä tämän käsitteen edessä, että sapatti ja adventtikirkko olisivat 1 /1 teen.
      Eli sapatin mukana pitäisi liittyä adventtikirkkoon.
      Näin ymmärrän vaikka tämän kolmen-enkeli nimimerkin viesteistä.
      Entäpä jos henkilö viettää sapatin ja ei halua liittyä adventtikirkkoon, koska ymmärtää kohdaltaan, ettei hän kuulu tähän joukkoon.
      No henkilö ei kumarra tätä petoa, niin onko kadotettu jos jää "uupumaan" 7.n päivän adventismin srk. yhteys tunnustamatta taivaantiellä?
      Näin suora kysymys.

• "Entäpä jos henkilö viettää sapatin ja ei halua liittyä adventtikirkkoon, koska ymmärtää kohdaltaan, ettei hän kuulu tähän joukkoon.
        No henkilö ei kumarra tätä petoa, niin onko kadotettu jos jää "uupumaan" 7.n päivän adventismin srk. yhteys tunnustamatta taivaantiellä?"

Kun se sunnuntai ei ole pedon merkki eikä vastaavasti ns. sapatti ole Jumalan sinetti.

Pedon merkki on se merkki, jolla Antikristus aikanaan merkitsee ihmisiä, tämänhetkisen käsityksen ja ymmärryksen mukaan se on mikrosiru tai sen tapainen, joka asennetaan ihon alle, otsaan ja oikeaan käteen.

Sinetti, josta Raamattu puhuu, on Pyhä Henki, jolla Jumala sinetöi ihmisen sillä hetkellä, kun tämä tulee uskoon eli ns. uudestisyntyy.

Adventistien opetus asiassa on ns. täyttä puppua.

• alex-kasi

mieltä että sapatti kuuluisi vain A-kirkkoon. Miksi niin olisi? Kaikki jotka haluavat pitää Jumalan antamia käskyjä arvossa haluavat myös pyhittää lepopäivän. Jos joku haluaa pitää sunnuntain ja toinen lauantain niin sitten haluaa.
        Mutta jos joku haluaa viettää sunnuntaita SIKSI että haluaa palvella "auringon" jumalaa - SE ON VASTOIN JUMALAN TAHTOA. Mutta jos joku menee Jumalan palvelukseen kuulemaan Herran sanaa ja oppimaan sen voi tehdä sunnuntainakin. Sapatti Raamatussa on kuitenkin lauantai ..

Näin minä käsitän asian.

• jutut
        alex-kasi kirjoitti:

mieltä että sapatti kuuluisi vain A-kirkkoon. Miksi niin olisi? Kaikki jotka haluavat pitää Jumalan antamia käskyjä arvossa haluavat myös pyhittää lepopäivän. Jos joku haluaa pitää sunnuntain ja toinen lauantain niin sitten haluaa.
        Mutta jos joku haluaa viettää sunnuntaita SIKSI että haluaa palvella "auringon" jumalaa - SE ON VASTOIN JUMALAN TAHTOA. Mutta jos joku menee Jumalan palvelukseen kuulemaan Herran sanaa ja oppimaan sen voi tehdä sunnuntainakin. Sapatti Raamatussa on kuitenkin lauantai ..

Näin minä käsitän asian.

Eihän sapatti sinulle kuulu vai oletko juutalainen? Onko sinut myös ympärileikattu? Olihan sapatti ja ympärileikkaus vanhan liiton merkkejä, ei kai niitä voi toisistaan erottaa.

• armosta?
        alex-kasi kirjoitti:

Näin minä käsitän asian.

Galatalaiskirje:
        5:2   Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.

5:3   Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään KAIKEN LAIN.

5:4   Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte LAIN KAUTTA tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.

• (paino sanalla Velvollinen)
        armosta? kirjoitti:

Galatalaiskirje:
        5:2   Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.

5:3   Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään KAIKEN LAIN.

5:4   Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte LAIN KAUTTA tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.

>>>5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään KAIKEN LAIN.

• alex-kasi
        jutut kirjoitti:

Eihän sapatti sinulle kuulu vai oletko juutalainen? Onko sinut myös ympärileikattu? Olihan sapatti ja ympärileikkaus vanhan liiton merkkejä, ei kai niitä voi toisistaan erottaa.

Sekoitat ympärileikkauksen ja sapattin toisiinsa - ja tee mitä haluat ja jos haluat, mutta se että kuuluuko sapatti minulle vai ei - se ei todellakaan ole sinun asiasi.

Jos et hyväksy sitä että Raamatun sapatti on lauantai (siis se sapatti mistä on muistutettu käskyissä) niin omahan on asiasi - eikö vain - turhaahan sinun on muiden uskosta niin kovaa meteliä pitää. Jos minä en ole kanssasi samaa mieltä niin ei sinun kannata siitäkään liikaa välittää.

Joten luota sinäkin siihen että Jumala on aina oikeudenmukainen ja rakkaudellinen Luoja ja Isä

• pitää* * *

Lepopäivän pyhyyden "siirtämistä" lauantailta sunnuntaille uskonnollisen valtansa merkittävänä osoituksena.
      Tähän viitataan mm. Augsburgin tunnustuksessa, kohdassa 28, jossa käsitellään piispojen valtaa: Mitään muuta esimerkkiä ei niin voimakkaasti tähdennetäkään eikä esiintuoda kuin juuri sapatin muuttamista.
      Tällä tahdotaan todistaa kirkon valta suureksi, koskapa se tekee muutoksia kymmeneen käskyynkin, jotakin siinä muuttaen,
      Ev. Lut. kirkon tunnustuskirjat (v:n 1948 painos),s. 49.

Tri Eck: "Kirkko on muuttanut sapatin viettämisen sunnuntaille omalla vallallaan, ilman kirjoituksia. -Tri Eck, Lakimies ja Roomalaiskatolisen kirkon esitaistelija väittelyssään Martti Lutherin kanssa.

Jumalan merkki ja pedon merkki ovat yhtäläisiä rangaistuksineen, mutta Jumalan merkin kumartamatta jättäminen merkitsee ikuista kuolemaa ja pedon merkin kumartamatta jättäminen merkitsee ajallista kuolemaa, silloin kun peto vaatii kumartamaan hänen merkkiään Ilmestyskirjan antamassa ajankohdassa lopun aikana.

Jumalan merkin rikkomisen sapatin kohdalla Jumala voi antaa anteeksi, sitä pyytäessämme.
      Mutta pedon merkin sunnuntain kohdalla kumartamatta jättäminen on ehdoton, tässä tulee näkymään pedon julmuus, kun laki kuoleman tuomiosta pannaan käytäntöön.

Merkki ja sinetti ovat sama asia, silloin kun kuningas sinetöi kirjeensä.

• kirjoittaa?

Roomalaiskirje:
        14:5   Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

Ainakaan minun lepopäivääni ei ole kukaan siirtänyt.
        Vanhan liiton sapatti kuului vain juutalaisille.

LUKEKAA RAAMATTUA, ÄLKÄÄKÄ USKOKO KAIKEN MAAILMAN HARHAOPPEJA!

• kahta* * *
        kirjoittaa? kirjoitti:

Roomalaiskirje:
        14:5   Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

Sapattia, josta toinen annettiin ihmistä varten Paratiisissa ja toinen joka annettiin vain Juutalaisille Siinailla, se on sama sapatti.

Annettiin Juutalaisille siksi, että he muiden lakien ohella opettaisivat Jumalan Lakia pakanoille.
        Olisiko ollut parempi että paratiisissa annettu sapatti olisikin annettu Suomalaisille, että he olisivat kertoneet luomisen muistopäivästä muille kansoille.
        Ajattele vähän!.

• historia
        kirjoittaa? kirjoitti:

Roomalaiskirje:

Kunnia Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle, niinkuin oli alussa nyt on ja aina iankaikkisesta iankaikkiseen. Aamen.

Sapatti on ollut alusta asti. Se annettiin ihmiselle luomisen päätteeksi, ihmistä varten.

Jeesus sanoo:
        Matt. 5:17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Sunnuntai alkuperää:
        Arkkipiispa Erkki Kaila selostaa tätä kehitystä seuraavasti:
        ”Alkukristillinen kirkko oli täysin tietoinen sabatin ja sunnuntain erosta. Sunnuntai ei alkuaan ollut lepopäivä, vaan yhteiselle Jumalanpalvelukselle pyhitetty. Sunnuntaina ei saanut paastota. Vähitellen rupesi kirkko kuitenkin vaatimaan, että jumalanpalveluksen takia oli työt jätettävä.---Ensimmäiset sunnuntailepoa tarkoittavat määräykset julkaisi Konstantinus Suuri, joka nimenomaan tähdensi sunnuntain merkitystä auringonpäivänä. Vielä sen jälkeen kun kaikki muut työt sunnuntaina kiellettiin olivat peltotyöt sallittuja. Maconin synodi 585 ja Chalonsìn syndi 649 kielsivät nimenomaan myöskin peltotyöt. Vasta näinä aikoina kiellettiin sunnuntaityö 3:nnen käskyn perusteella. Tuomas Akvinolaisen kautta tuli tämä käsitys katolisessa kirkossa hyväksytyksi opiksi.”

(lih. meidän) Iso Tietosanakirja (Otava, Helsinki 1937) hakusana sunnuntai. Tila ei salli perusteellisempaa historiallista katsausta, mutta historialliset tosiasiat osoittavat selvästi, että sunnuntain nousu lepopäiväksi on tapahtunut vähitellen vuosisatojen kuluessa. Ja että vasta katollisen kirkon toimesta ryhdyttiin Raamatun sapattikäskyt soveltamaan sunnuntaihin.

• sekaisin...
        kahta* * * kirjoitti:

Sapattia, josta toinen annettiin ihmistä varten Paratiisissa ja toinen joka annettiin vain Juutalaisille Siinailla, se on sama sapatti.

Annettiin Juutalaisille siksi, että he muiden lakien ohella opettaisivat Jumalan Lakia pakanoille.
        Olisiko ollut parempi että paratiisissa annettu sapatti olisikin annettu Suomalaisille, että he olisivat kertoneet luomisen muistopäivästä muille kansoille.
        Ajattele vähän!.

Raamatun mukaan paratiisissa ei ole annettu mitään sapattia, silloin vain Jumala lepäsi luomistyöstänsä.

Raamatusta löytyy ainoastaan israelilaisille annettu sapatti. Ihmettelen vaan, että mitä se adventisteille kuuluu.

• katoa!
        historia kirjoitti:

Kunnia Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle, niinkuin oli alussa nyt on ja aina iankaikkisesta iankaikkiseen. Aamen.

Sapatti on ollut alusta asti. Se annettiin ihmiselle luomisen päätteeksi, ihmistä varten.

Jeesus sanoo:
        Matt. 5:17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Sunnuntai alkuperää:
        Arkkipiispa Erkki Kaila selostaa tätä kehitystä seuraavasti:
        ”Alkukristillinen kirkko oli täysin tietoinen sabatin ja sunnuntain erosta. Sunnuntai ei alkuaan ollut lepopäivä, vaan yhteiselle Jumalanpalvelukselle pyhitetty. Sunnuntaina ei saanut paastota. Vähitellen rupesi kirkko kuitenkin vaatimaan, että jumalanpalveluksen takia oli työt jätettävä.---Ensimmäiset sunnuntailepoa tarkoittavat määräykset julkaisi Konstantinus Suuri, joka nimenomaan tähdensi sunnuntain merkitystä auringonpäivänä. Vielä sen jälkeen kun kaikki muut työt sunnuntaina kiellettiin olivat peltotyöt sallittuja. Maconin synodi 585 ja Chalonsìn syndi 649 kielsivät nimenomaan myöskin peltotyöt. Vasta näinä aikoina kiellettiin sunnuntaityö 3:nnen käskyn perusteella. Tuomas Akvinolaisen kautta tuli tämä käsitys katolisessa kirkossa hyväksytyksi opiksi.”

(lih. meidän) Iso Tietosanakirja (Otava, Helsinki 1937) hakusana sunnuntai. Tila ei salli perusteellisempaa historiallista katsausta, mutta historialliset tosiasiat osoittavat selvästi, että sunnuntain nousu lepopäiväksi on tapahtunut vähitellen vuosisatojen kuluessa. Ja että vasta katollisen kirkon toimesta ryhdyttiin Raamatun sapattikäskyt soveltamaan sunnuntaihin.

Laista ei katoa pieninkään piirto!!!!!!!!!

Miten teiltä adventistit on päässyt laista katoamaan kaikki muu paitsi sapatti, kymmenykset ja ruokasäädökset. Miten ympärileikkaus on päässyt katoamaan????

TE PUHUTTE AIVAN PEHMOISIA ---------- ETTEI LAISTA KATOA PIENINKÄÄN PIIRTO JA KUITENKIN TEILTÄ ON KADONNUT!!!!!!!

• sehän se kummaa onkin
        katoa! kirjoitti:

Laista ei katoa pieninkään piirto!!!!!!!!!

Miten teiltä adventistit on päässyt laista katoamaan kaikki muu paitsi sapatti, kymmenykset ja ruokasäädökset. Miten ympärileikkaus on päässyt katoamaan????

TE PUHUTTE AIVAN PEHMOISIA ---------- ETTEI LAISTA KATOA PIENINKÄÄN PIIRTO JA KUITENKIN TEILTÄ ON KADONNUT!!!!!!!

Adventistit eivät millään teollaan noudata sapattia. Mikään heillä ei ole Raamatussa määrättyä. Minä ihmettelen milloin he alkavat viettää puhumisen sijaan sapattia! Itselläni on tuttuja adventisteissa, eikä he millään tavalla näytä viettävän Raamatullisesti sapattia. He tahtovat vainb muidenkin ottavan heistä esimerkkiä, jotta saisivat muut joukkoonsa. Se täytyy olla ainoa syy!

• sunnuntai..

petovalta on uskonpuhdistajien yksimielisen tulkinnan mukaan katolinen kirkko. kirkko tunnustaa sunnuntain olevan sen vallan merkki, kun se on muuttanut Jumalan lakia sapatilta sunnuntaille.

miekanhaava pedolle tuli 1798 kun paavi vangittiin ja sen valta poistettiin. paraneminen on ollut nopea v.1929 lähtien jolloin Mussolini antoi paaville Vatikaanin.

Koko tunnettu maailma oli katolisen kirkon vallan alla satoja vuosia.

toinen peto nousee maasta (asumatonta seutua) ensimmäinen peto nousi merestä (kansojen seasta, euroopasta). toinen peto on Amerikan yhdysvallat.

USA tulee antamaan maallisen vallan katoliselle kirkolle takaisin.

Yksi asia on juuri sunnuntai jonka pyhittämistä katolinen kirkko tulee vaatimaan ja USA tukee tätä määräämällä sunnuntailait.

silloin ne jotka jatkavat sunnuntain viettämistä kun se kuolemankin uhalla on pakko, ottavat pedon merkin. sapatin viettäminen tulee olemaan myös rangaistavaa. näin petovalta tulee täyttämään synnin mitan ja saa Jumalan rangaistukset ja vitsaukset ylleen ja niistä kärsivät kaikki sunnuntain pyhittäjät, olivat sitten uskovaisia tai vain maalmallisia jotka pakon edessä tekevät sen.

• alex-kasi

PEDOLLE annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi.

Se herjasi hänen NIMEÄÄN
        ja hänen ASUINSIJAANSA

Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja VOITTAA heidät, ja niin sen valtaan annettiin
        KAIKKI ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan.

• hyvin sopiikin
        alex-kasi kirjoitti:

Se herjasi hänen NIMEÄÄN
        ja hänen ASUINSIJAANSA

Valta-aika oli todella tuo 42 kk/3 ja puoli vuotta = 1260 kirjaimellista vuotta. sen ajan tuo kirkkovalta vainosi todellisa Jumalan lapsia. taivasta hän herjaa erityisesti väittäessään olevansa Jumalan Pojan viransijainen.

koko tunettu maailma on ollut hänen vallassaan, koko Eurooppa, mutta tulevaisuudessa on odotettavissa että koko maailma seuraa ihmetellen petovaltaa!

Kuvapatsaan kymmenen varvasta kuvaa hajanaista Eurooppaa. Niitä hallitsi Rooman vallan seuraaja, katoline kirkko historian mukaan 1260 vuotta. kuolinhaava vähän hidasti, mutta vielä hirveämmät ajat ovat edessä kaikilla jotka tahtovat olla kuuliaisia Jumalalle pedon sijasta. vasta kivi joka murskaa koko patsaan lopettaa tämän maailman vallan ja sen tilalle perustetaan ikuinen rauhan ja onnen valtakunta.

• myöhässä.

Nuo, mistä kerroit, ovat Ellenin ajan yhdysvaltalaisfundamentalisten lahkojen pelkoja, jotka profeettanne kirjasi muistiin.

• alex-kasi
        hyvin sopiikin kirjoitti:

Valta-aika oli todella tuo 42 kk/3 ja puoli vuotta = 1260 kirjaimellista vuotta. sen ajan tuo kirkkovalta vainosi todellisa Jumalan lapsia. taivasta hän herjaa erityisesti väittäessään olevansa Jumalan Pojan viransijainen.

koko tunettu maailma on ollut hänen vallassaan, koko Eurooppa, mutta tulevaisuudessa on odotettavissa että koko maailma seuraa ihmetellen petovaltaa!

Kuvapatsaan kymmenen varvasta kuvaa hajanaista Eurooppaa. Niitä hallitsi Rooman vallan seuraaja, katoline kirkko historian mukaan 1260 vuotta. kuolinhaava vähän hidasti, mutta vielä hirveämmät ajat ovat edessä kaikilla jotka tahtovat olla kuuliaisia Jumalalle pedon sijasta. vasta kivi joka murskaa koko patsaan lopettaa tämän maailman vallan ja sen tilalle perustetaan ikuinen rauhan ja onnen valtakunta.

..ja niin sen valtaan annettiin
        KAIKKI maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan.

Mikä on se valta joka hallitsee KAIKKIA maan heimoja, kansoja, kieliä ja maita?

Eihän mikään kristinuskon kirkko ole koskaan hallinnut KAIKKIA maan heimoja, kansoja, kieliä tai maita?

Kysymyksen voi mielestäni esittää siten että mikä "lohikäärmeen" ( = saatanan ) tukema valta hallitsee kaikkia maita?

• Yksi vaan
        alex-kasi kirjoitti:

..ja niin sen valtaan annettiin
        KAIKKI maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan.

Mikä on se valta joka hallitsee KAIKKIA maan heimoja, kansoja, kieliä ja maita?

Eihän mikään kristinuskon kirkko ole koskaan hallinnut KAIKKIA maan heimoja, kansoja, kieliä tai maita?

Kysymyksen voi mielestäni esittää siten että mikä "lohikäärmeen" ( = saatanan ) tukema valta hallitsee kaikkia maita?

Luukkaan evankeliumi:
        4:5 Ja perkele vei hänet korkealle vuorelle ja näytti hänelle yhdessä tuokiossa kaikki maailman valtakunnat ----- Kyllä kyse on siitä vallasta, jota perkele tarjosi Jeesukselle. Vallanhimo on maailmassa, ja siitä maallisesta vallasta, jota "tämän maailman ruhtinas" tarjoaa, on petovallassakin kyse. Maailma on yhtä markkina-aluetta, ja niihin asuioihin liittyy nuo kohdat. Jos adventistien tulkinta pitäisi paikkansa, ei raha ja valta olisikaan "pahan valtakuntaa".

• alex-kasi
        Yksi vaan kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:
        4:5 Ja perkele vei hänet korkealle vuorelle ja näytti hänelle yhdessä tuokiossa kaikki maailman valtakunnat ----- Kyllä kyse on siitä vallasta, jota perkele tarjosi Jeesukselle. Vallanhimo on maailmassa, ja siitä maallisesta vallasta, jota "tämän maailman ruhtinas" tarjoaa, on petovallassakin kyse. Maailma on yhtä markkina-aluetta, ja niihin asuioihin liittyy nuo kohdat. Jos adventistien tulkinta pitäisi paikkansa, ei raha ja valta olisikaan "pahan valtakuntaa".

Siis mikä on se maailmanlaajuinen lopunajan PETO minkä jokainen NÄKEVÄ voi nähdä ja mikä hallitsee KAIKKIA ihmisiä ja kansoja ja kieliä, mikä SANOO tekevänsä kaiken ihmisten hyväksi, mutta jonka teot tuhoavat maailmaa, kylvävät kuolemaa, myrkyttävät vesiä ja niin edelleen.. mutta joka siitä huolimatta on suositumpi ihmisten keskuudessa kuin Jumala tahto?

• hokasin
        alex-kasi kirjoitti:

Siis mikä on se maailmanlaajuinen lopunajan PETO minkä jokainen NÄKEVÄ voi nähdä ja mikä hallitsee KAIKKIA ihmisiä ja kansoja ja kieliä, mikä SANOO tekevänsä kaiken ihmisten hyväksi, mutta jonka teot tuhoavat maailmaa, kylvävät kuolemaa, myrkyttävät vesiä ja niin edelleen.. mutta joka siitä huolimatta on suositumpi ihmisten keskuudessa kuin Jumala tahto?

Se on ilmiselvästi maailmanlaajuinen adventtikirkko.
        Tämä "piskuinen lauma", todellinen "lopunajan jäännös", uusi Israel, johon liittyy päivittäin miljoonia jäseniä. Adventtikirkko SANOO tekevänsä kaiken ihmisten hyväksi, joten merkit sopivat just eikä melkein. Vallanhalua ei adventisteilta puutu!!!

• Herra pidättää

Herra pidättää Henkensä kautta vielä Antikristuksen etenemistä. Jumalan pitkämielisyys antaa adventisteillekin vielä parannuksenteon mahdollisuuden, jotta he voivat tarkistaa ja korjata oppinsa mm. pedon merkin suhteen. Oheinen uutinen on tästä yhtenä esimerkkinä:

"Kalifornia aikoo kieltää oppilaiden rfid-seurannan

Marko Mannila
      Julkaistu 23.04.2007 kello: 07:01 (Päivitetty 07:31)

Rfid-siru
      Kalifornian senaatti pohtii lakia, jolla kiellettäisiin oppilaiden seuranta kouluissa rfid-siruilla. Lakiin antoi aihetta erään ala-asteen seurantaprojekti vandalismin estämiseksi.

Brittanin ala-aste Sutterissa Kaliforniassa aikoi vaatia oppilaitaan kantamaan rfid-sirulla varustettua henkilökorttia. Projektin tarkoituksena oli yksinkertaistaa oppilaiden valvontaa sekä kitkeä vandalismia.

Koulu kuitenkin luopui projektista voimakkaan vastustuksen vuoksi.

Projekti sai aikaan lakiesityksen, jolla kiellettäisiin oppilaiden seuranta. Demokraatti Joe Simitian ehdotti lakia, joka kieltäisi vastaavat rfid-henkilökortit ja samalla myös seurantasirujen asettamisen esimerkiksi kehoon.

Lakiesitys kieltäisi kyseiset hankkeet vuoteen 2011 asti, jolloin asiaa voitaisiin harkita uudelleen, Engadget-julkaisu kertoo.

Simitian menee myös pitemmälle. Hänen mukaansa rfid-sirut pitää kieltää myös ajokorteissa, eikä ketään saa pakottaa asentamaan sirua kehoonsa.

Myös hallituksen henkilökortit, joihin on jo asennettu rfid-siru, tarvitsevat yksityisyyden varmistavia turvallisuusvälineitä."

• valtaa

Kysehän on pedon välineestä, jolla pystyy kontroloimaan ihmisä.
        Raha on vallan väline.

Sunnuntai pyhittäjät saavat olla rauhassa, vaikka mikrosirut ottavat.
        Mikä saa ihmiset ajamaan siihen pisteseen, että pitää surmata toisia?

Miksi sapatin viettäjiä vihataan?

• alex-kasi

Pedon merkki on (minulle) ihmisten osallistumista tähän maailman laajuiseen niin sanottuun "kehitykseen" – mikä todellisuudessa tuhoaa maapalloa yhä kiihtyvämmällä vauhdilla, mutta jota monet ihmiset pitävät hyvänä asiana. Pedon merkki minulle osallistumista ajatuksin ja teoin tähän maailman tuhoamiseen. Puhutaan sosiaalisesta tasaarvosta ja jokaisen oikeudesta hyvään elämään mutta todellisuudessa hallitsevat maailmassa pedon periaatteet – rakkaudettomuus, rahan himo ja omistamisen halu ovat määrääviä tekijöitä nykyajan maailmassa ja lähes kaikki ihmiset ovat halustaan mukana pilaamassa maapalloa.

Niiden jotka haluavat menestyä ”tässä maailmassa” on osallistuttava tämän maailman tavalla pedon systeemiin ja otettava sen ajatukset (sen merkki otsaansa) ja tehtävä sen tekoja (otettava sen merkki oikeaan käteensä) täten he ovat menestyäkseen pakotettuja olemaan osa tästä pedon systeemistä ja toimimaan systeemin ohjaksien mukaan - sen joka ei toimi tämän maailman sääntöjen mukaan on lähes mahdotonta menestyä. Joka päivä saamme kuulla pedon propagandaa radiosta ja televisiosta, meille opetetaan mikä on oikeata politiikkaa ja mikä on väärää, mutta tosi asiassa kaikki on kuitenkin tehtävä tämän maailman periaatteiden mukaan. Pörssinoteeraukset ovat tulleet Jumalan sanaa tärkeämmäksi ja väkivalta on sivuuttanut oikeudenmukaisuuden, televisio syytää jokaiseen kotiin väkivaltaa josta on tullut ajanvietettä jopa lasten keskuudessa. Seksi on saanut rakkauden paikan ja niin edespäin. Tuntuu siltä kuin kysymyksessä olisi maailman laajinen ”aivopesu” joka saa ihmiset (joskus jopa tietämättään) toimimaan täysin Jumalan tahtoa vastaan. Sellaiset sanat kuin moraali, laillisuus, rakkaus, ovat saamassa uudenlaisen merkityksen.

Tämä maailmanlaajuinen "kehitys" sopii täysin Raamatun kuvaukseen lopun ajasta ja pedon merkistä. On myöskin totta että KAIKKI maat ovat enemmän tai vähemmän sidottuja tähän nykyiseen maailmanlaajuiseen maapalloa tuhoavaan systeemiin.

Nykyisen "kehityksen" valheellinen pohjaajatus on että "ok - nyt saastutamme maailmaa, mutta asiat tulee paremmaksi myöhemmin" tai "ok, ajelen autollani ja saastutan ilmaa ja maata, mutta minun osani on niin vähäinen jos vertaa sitä kaikkiin suuriin likaajiin" - me unohdamme että kun 3 miljardia ihmistä ajattelee samoin saastutamme yhdessä maailmaa suunnattomasti.

Tätä tämän maailman "kehitystä" ihminen puolustaa vaikka atomipommien kanssa kun on tarvis.. mikään elämänmuoto ei ole arvossa tämän "kehityksen" edessä päivittäin kuolee tuhansia lapsia nälkään tai puhtaan veden puutteesta.

Joka päivä katoaa erilaisia elämän muotoja maan päältä ... ja vain tämän systeemin tähden .. maailmanlaajuinen ilmakehän lämpiäminen joka on seurausta saastumisesta saattaa hyvinkin nopeasti ratkaisevasti muuttaa elin olosuhteet koko maailmassa.

Esimerkkinä kehoittaisin jokaista paneutumaan USAn entisen vara presidentin Al Goren raporttiin maailman tilasta. Se on todella hälyttävä ja tuo hyvin esiin maailman nykyisen erittäin arveluttavan tilan.

Niiden jotka haluavat seurata Jumalan tahtoa tulisi ajatella mitenkä tämä nykyajan maailman laajuinen systeemi toimii.

Valitettavasti täytyy sanoa, kun seuraa esimerkiksi monien saarnaajien elämää että he tukevat tätä nykyistä systeemiä (ja keräävät esimerkiksi itselleen suuria omaisuuksia - "Benny Hinn tyyppejä"), he opettavat että Jeesus tekee "todellisista" uskovaisista rikkaita ja antaa menestystä jo tässä maailmassa unohtaen täysin että tämän maailman palkka tulee tämän maailman hallitsijalta. Mielestäni he ovat niitä joista Raamattu kertoo ja heidät tuntee siitä että he ovat osa tätä pedon systeemiä.

Jeesus ei ole osa tästä maailmasta, tämä ei ole hänen kuningaskuntansa vaan se on tuleva kun tämä pedon aika on ohi ..

• Käsitetty
        valtaa kirjoitti:

Kysehän on pedon välineestä, jolla pystyy kontroloimaan ihmisä.
        Raha on vallan väline.

Sunnuntai pyhittäjät saavat olla rauhassa, vaikka mikrosirut ottavat.
        Mikä saa ihmiset ajamaan siihen pisteseen, että pitää surmata toisia?

Miksi sapatin viettäjiä vihataan?

"Sunnuntai pyhittäjät saavat olla rauhassa, vaikka mikrosirut ottavat."

Väärin. Viikonpäivillä ei ole mitään tekemistä pedon merkin kanssa, ei lauantain, eikä sunnuntain viettämisellä sinänsä. Adventistien pinttyneet käsitykset valitettavasti ohjaavat joidenkin ajatuksia sellaiseen suuntaan.

Toistan, pedon merkillä ei ole mitään tekemistä minkään viikonpäivän kanssa, vaan se on merkki, jolla Antikristus merkitsee aikanaan ne, jotka siihen suostuvat. Nykyisen ymmärryksen mukaan kyseessä voi olla mikrosiru tai sen tapainen.

• merkki
        Käsitetty kirjoitti:

"Sunnuntai pyhittäjät saavat olla rauhassa, vaikka mikrosirut ottavat."

Väärin. Viikonpäivillä ei ole mitään tekemistä pedon merkin kanssa, ei lauantain, eikä sunnuntain viettämisellä sinänsä. Adventistien pinttyneet käsitykset valitettavasti ohjaavat joidenkin ajatuksia sellaiseen suuntaan.

Toistan, pedon merkillä ei ole mitään tekemistä minkään viikonpäivän kanssa, vaan se on merkki, jolla Antikristus merkitsee aikanaan ne, jotka siihen suostuvat. Nykyisen ymmärryksen mukaan kyseessä voi olla mikrosiru tai sen tapainen.

Sanalla sanoen pedon merkki on järkeisoppi ja teko oppi. Kaikki,
        jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.

Pedon merkki

Tarkatkaamme kohtaa pedon merkistä. Ilmestyskirjan 13:8, kertoo, että kaikki joiden nimi ei ole elämänkirjassa, hamasta maailman perustamisesta, kumartavat petoa. Pedon kumartaminen ja palvominen, onkin sen merkin ottamista.

SIIS PEDON KUMARTAMINEN JA PALVOMINEN ON SEN MERKIN OTTAMISTA.

Tämän osoittaa todeksi myös jakeet 16-17: …”ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin tai heillä ei ole lupa ostaa eikä myidä. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat ja köyhät, sekä vapaat, että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa”:

Siis huomaa tarkoin, kumartaminen saa ottamaan pedon merkin. Aivan samoin kuin luvussa-7, Jumalan kansa merkittiin sinetillä, sen osoittamiseksi, että he olivat Jumalan omaisuutta. Otsa on myöskin vanhassa testamentissa järjen ja ylpeyden sekä röyhkeyden vertauskuva, kuten meilläkin.

Vastaavasti ”oikea käsi”, on vanhantestamentin kielenkäytössä se, jolla tehdään töitä ja suuria tekoja. Se, joka luottaa omiin töihinsä ja suorituksiinsa Jumalan armon ja Kristuksen ansion sijasta, ottaa oikeaan käteensä pedon merkin.

Paavikunta perustuu järjen ja ihmisviisauden herruuteen, sekä töitten vanhurskauden, oman ansiollisuuden tavoitteluun.

Antikristus Paavi sanoo: ”että sunnuntai on valtamme merkki”.
        Kaikki ne kuvaukset Ilmestyskirjan pedosta, jonka kuolinhaava parani sopivat Paavin valtaan.

Pedon merkki on sunnuntai vuodesta 321 alkaen eli siitä saakka kun se julistettiin (keisari Konstantinus) pyhäpäiväksi ja lepopäiväksi, ”auringon kunnioittamana päivänä”.

Mikrosiru ei voi olla pedon merkki. (Mikäs sitten olisi Jumalan merkki?)
        Tokihan mikrosirut ynnä raha ovat tärkeitä pedolle. Ne ovat pedon välineitä.

• on.....
        merkki kirjoitti:

Sanalla sanoen pedon merkki on järkeisoppi ja teko oppi. Kaikki,
        jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.

Pedon merkki

Tarkatkaamme kohtaa pedon merkistä. Ilmestyskirjan 13:8, kertoo, että kaikki joiden nimi ei ole elämänkirjassa, hamasta maailman perustamisesta, kumartavat petoa. Pedon kumartaminen ja palvominen, onkin sen merkin ottamista.

SIIS PEDON KUMARTAMINEN JA PALVOMINEN ON SEN MERKIN OTTAMISTA.

Tämän osoittaa todeksi myös jakeet 16-17: …”ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin tai heillä ei ole lupa ostaa eikä myidä. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat ja köyhät, sekä vapaat, että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa”:

Siis huomaa tarkoin, kumartaminen saa ottamaan pedon merkin. Aivan samoin kuin luvussa-7, Jumalan kansa merkittiin sinetillä, sen osoittamiseksi, että he olivat Jumalan omaisuutta. Otsa on myöskin vanhassa testamentissa järjen ja ylpeyden sekä röyhkeyden vertauskuva, kuten meilläkin.

Vastaavasti ”oikea käsi”, on vanhantestamentin kielenkäytössä se, jolla tehdään töitä ja suuria tekoja. Se, joka luottaa omiin töihinsä ja suorituksiinsa Jumalan armon ja Kristuksen ansion sijasta, ottaa oikeaan käteensä pedon merkin.

Paavikunta perustuu järjen ja ihmisviisauden herruuteen, sekä töitten vanhurskauden, oman ansiollisuuden tavoitteluun.

Antikristus Paavi sanoo: ”että sunnuntai on valtamme merkki”.
        Kaikki ne kuvaukset Ilmestyskirjan pedosta, jonka kuolinhaava parani sopivat Paavin valtaan.

Pedon merkki on sunnuntai vuodesta 321 alkaen eli siitä saakka kun se julistettiin (keisari Konstantinus) pyhäpäiväksi ja lepopäiväksi, ”auringon kunnioittamana päivänä”.

Mikrosiru ei voi olla pedon merkki. (Mikäs sitten olisi Jumalan merkki?)
        Tokihan mikrosirut ynnä raha ovat tärkeitä pedolle. Ne ovat pedon välineitä.

Niin Paavi on ihan omavaltaisesti valinnut sunnuntain pyhäpäiväkseen ukopuolelta raamatun ja muu kristikunta seuraa perässä kumartaen näin paavinvaltaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe