Kielikorun ongelmat?

Yap

Hei. Kyselisin, miten yleistä on kielikoruissa, että tulee näitä ien-onelmia tms. Millä asioilla niitä voi välttää?

6

992

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .00009999999

Jos leikit korulla ja se hankaa paljon hampaita vasten joskus hampaista saattaa lähteä hieman kiillettä. Monesti korun materiaalista riippuu tuleeko noita vetäymiä. Minulla on kirurginteräs koru materiaalina ja hampaista ei ole lähtenyt kiille eikä ole vetäymiä. Käyn säännöllisesti hammaslääkärissä tarkistuttamassa kun on noita lävistyksiä suun alueella enemmänki!

• zinzz

Haluaisin ottaa kielikorun,mutta mietin että pilaako se koru hampaista kiilteen?Auttaako esim.jos siihen vaihtaa kielen paranemisen jälkeen muovisen korun?

• katatonya

jotain vaikutusta hampaisiin on tutkittu olevan (eli ihan tutkittua tietoakin on, ei pelkästään ennakkoluuloja niin kuin paljon näissä jutuissa), mutta lähinnä vuosien kuluttua, ei mitenkään välittömästi. on hyvä, jos ensinnäkin vaihtaa normaalimittaiseen koruun sitten kun kielen turvotus on kunnolla laskenut, ja toinen hyvä on muovipallot. ei kuluta ollenkaan niin kuin metalliset, ja ovat vielä kohtuullisen paljon halvempia vaihtaa ja korvata kuin hampaat. ikenille ennemminkin huulikoruista on haittaa.

• .....

"Millä asioilla niitä voi välttää?"

No vaikka sillä, ettei ota lävistystä aivan kielen kärkeen. Monet haluavat lävistyksen mahdollisimman "eteen" juuri siksi, että se "ihq lävistys" varmasti näkyy kaikille.

Itselläni on ollut kielilävistys about 4-5 vuotta eikä ongelmia ole ilmennyt, koska koru ei osu hampaisiin/ikeniin.

• katatonya

siinä on sekin pointti siinä paikassa, että jos suuseksiä harrastaa tyttöjen kanssa, niin kovin syvällä suussa olevasta korustahan ei ole mitään iloa...

• Sitten kannattaa myös heti kun mahdollista käydä vaihtamassa kielikoru lyhyempään. Vaikka yritin kuinka varoa syödessä (sen 1 kk), niin se vain lohkesi pala hampaasta :-( Myös oikean pituisen korun saaminen ei sujunut ihan ekalla kerralla - suosiolla sitten toisella käyntikerralla otin sen lyhyimmän mahdollisen. Sopivan korun tuntee kyllä, pysyy napakasti paikoillaan siinä missä kuuluukin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      76
      2509
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1809
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1597
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1417
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      118
      1204
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1146
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1116
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe