ihmisen nuha

miettijä...

Moi! Olen tässä mietiskellyt, että jos ihmisellä on nuha, niin voiko se tarttua jotenkin hamsuun, ja silloin jotenkin hamsu sairastuu pahasti? Minulla itselläni ei vielä ole hamsua,(ostan sellaisen jonkun ajan kuluttua) jotenka siksi kysyin nyt, että jos mulle tulee nuha,(tai kuume) niin silloin voin tietää, että voiko se hamsu sairastua pahasti. Toivottavasti ymmärsitte asian edes jotenkuten. ;) Odotan vasatuksianne... :) Ja kiitos muuten jo etukäteen niille, jotka vastaavat!!! :)

10

2933

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuuuuuuu

Ihmisen taudit eivät tartu pikkuelukoihin, ainoastaan influenssat ja pahemmat edipemiat voivat olla vaaraksi. Tai näin mulle sanottiin.
      Ja ainakan omiin marsuihin ei ole flunssa ikinä tarttunut.

Jos on angiina tai influenssa, sitten kannattaa pysyä kauempana tai siirtää erihuoneeseen.

Itellä oli kyllä paha nielurisatulehdus (angiinan kaltainen) eikä tarttunut. Joten sanoisin ettei mitään hätää ;)

• miettijä...

Moi nuuuuuuu! Kiitos, kun vastasit! Tästä oli minulle hyötyä!!! =) Kerro terveisiä marsuillesi!

• jabuna

mulla itellä ollut nuha jo muutaman päivän ja nyt hamsterin kuonossa jotain keltasta, ei oo ollu niin pirteä ku yleensä mutta syö kuitenki. On kuulostanu kans niinku se ois aivastellu

• Ihmisen hengitystietulehdus eli flunssa on aivan sama kuin hamsterin vastaava. Etenkin vanha tai sairas hamsteri voi saada tartunnan herkästi. Joten jos sinulla on flunssa, kannattaa hamsterin pyörittelyä ja pusuttelua välttää, kunnes olet taas terve. Jos se on välttämätöntä, älä ainakaan pärski hamsterin päälle ja pese kädet ennen hamsteriin koskemista.

Jos hamsteri on saadakseen hengitystietulehduksen, se saa sen. Lievä menee kotihoidolla ohi, mutta pahempaan tarvitsee jo lääkkeet ja lääkärintarkastuksen. Jos sitä ei hoida, hamsteri saa lopulta keuhkokuumeen, josta harva hamsteri selviää.

Jos hamsteri vaikuttaa flunssaiselta (nenä/silmät vuotavat, aivastelee tms.), voi ensin kokeilla lääkkeksi veden, maidon ja sokeriripauksen/hunajan sekoitusta, joka laitetaan hamsterille juomapulloon tarjolle, muistettava myös puhdas vesi. Se on erään eläinlääkärin suosittele kotilääke ja olen sen itse huomannut ihan toimivaksi ainakin lievissä tapauksissa.

• nuuuu

Ainakaan marsuille ei tartu, eikä elämäni hamstereillekkaan ikinä tarttunut, vaikka pienenä sitä oli vielä niin tyhmä että oli pakko ottaa eläin syliin vaikka oli kuinka kipeä.

Mutta nojoo,täytynee varmistaa jostakin ..

• ninnuTAAS

mulle kävi noin ja se sai lääkkeet :/

• n nm

ei voi

• ninnnu""""

no mul on hamsteri ja sitten mul oli nuha niin se mun hamsu sai sen nuhan ja eläinlääkäri kerto että se sai sen multa ja se melkee kuoli siihen!!!

• emppuli4

Voiko hamsteriin tarttua ihmisen nuha??

• viuhti3

kyllä voi hamstereille flunssa tarttua ja oireet samantapaiset kuin ihmisillä, nenä vuotaa, aivastelua ja kuumetta.Se voi olla hengen-vaarallista hamstereille!
      Joten välttäkää hamsterin käsittelyä flunssa aikoina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe