Onko sinulla lemmikkiä?

Wivi

Kuinka monella on lemmikki; kissa tai koira lähinnä. Itse tahtoisin jomman kumman, näin jo untakin viime yönä että hankin pikkuruisen kissanpennun.

34

2139

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta haluaisin

koiran tai kissan, kun ne ovat niiiin suloisia! Mutta koiraa pitää vielä illallakin kuljettaa ulkona ja heti aamulla, plus päivälläkin, enkä AINA varmaankaan jaksaisi lähteä...

• sama

Minkä rotuisista ja -värisistä koirista ja kissoista tykkäätte?

• OliviaKoo

Ihana kissa, jonka sunnuntainimi oli Elisabeth Taylor ja arkinimi Ellu.
      Enää ei ole, tietyistä syistä.

Nyt on vain kopio, Elvis, eikä se syö eikä liiku, mutta muuten näyttää hyvin elävältä.

Jos lemmikkiä kaipaat, hanki ensin kissa ja harjoittele sen kanssa, se ei ole niin vaativa kuin koira. Koiraa joudut ulkoiluttamaan joka päivä, pariinkiin otteeseen ja jos et ole sitä tyyppiä (siis lenkkeily-), voi olla, että koira käy rasitteeksi.

Muuten koira on varmaan lemmikkinä ihmisläheisempi.
      Arvelen, en tiedä.

• Wivi

mutta sitten tuli enkeli ja vei vanhan herran mennessään. Sitä on nyt surtu yli kolme vuotta ja uutta tekisi niiiiin kovasti mieli.
        Tiedän eläimen pidon ilot ja surut, siksi mietinkin kovasti ja vatvon asiaa tarkkaan.

Kissa voisi olla aivan tavallinen maatiaiskissa tai sitten rotukissoista se, joka menee veltoksi sylissä (en muista rotua).

Koirista pidän eniten sylikoirista, joita voisi ottaa kainaloon ja illalla sänkyyn viereen nukkumaan käydessä.

Oli kissa tai koira, se olisi varmasti rakkaista rakkain - no ainakin miehen jälkeen.

• OliviaKoo
        Wivi kirjoitti:

mutta sitten tuli enkeli ja vei vanhan herran mennessään. Sitä on nyt surtu yli kolme vuotta ja uutta tekisi niiiiin kovasti mieli.
        Tiedän eläimen pidon ilot ja surut, siksi mietinkin kovasti ja vatvon asiaa tarkkaan.

Kissa voisi olla aivan tavallinen maatiaiskissa tai sitten rotukissoista se, joka menee veltoksi sylissä (en muista rotua).

Koirista pidän eniten sylikoirista, joita voisi ottaa kainaloon ja illalla sänkyyn viereen nukkumaan käydessä.

Oli kissa tai koira, se olisi varmasti rakkaista rakkain - no ainakin miehen jälkeen.

Minä en ota enää lemmikkiä siitä syystä, että en kestäisi enää sitä tuskaa, jonka luopuminen aiheuttaa. Toisaalta, riskipeliähän koko elämä on, tässä iässä sitä joutuu melkein jatkuvasti jostain luopumaan.

Summa summaarum, elämä ilman riskiä, onko se elämisen arvoista?
        Hmm...Ei tainnut viimeinen lause olla kuitenkaan sinun ajatukseesi sopiva..?

• miss.pristine
        Wivi kirjoitti:

Sellainen "räsynukke"kissa...itse meinasin se llaisen hommata 7 vuotta sitten, kun sain 500e veronpalautusta, kalliita katteja, mutta niiiiiin suloisia, aivan kuin minun Elsa kissa, vaikkei rotua olekkaan, mutta välillä antaa minun retuuttaa...

• Reino

Koirasta on paljon vaivaa. Se ei pärjää päivääkään omin neuvoin.

• poika Reino

kehtaanko kysyä,mutta kysyn kuitenkin :onko sinulla niin iso vatsa ,ettet jaksaisi koiran kanssa ulkoilla viitä metriä pitenpään?

• Meidän huushollissa on kaksi kissaa ollut, molemmat on nukutettu 16 vuoden vanhana. Enää en kissaa ota vaivoikseni, oma opettamisensa siitäkin on, että saa sisäsiistiksi.

Mitään hiekkalaatikoita en ole kissalla pitänyt ja niin sitten tultiin yöllä sängyn viereen naukumaan ja ulos pyytämään. Päästin ulos ja pienen päästä sai mennä kysymään josko tulisi sisälle.

Viimeisen kissan opetin niin krantuksi, ettei paljon muu kelvannut kuin kaupan muona.

Kivoja ne on mutta on niistä oma vaivansa.

• KristaTee

Meidän fröökynä juoksuttaa minua minkä jaksaa. Se ei pyydä koskaan mitään, se vaatii. Ja ellei hänen armoaan heti passata, hänen armonsa suuttuu. Mies kehtaa vielä väittää, että neiti on piloille hemmoteltu. Ei varmasti ole!

Koirakin on ja samalla lailla sekin käyttäytyy. Aika kummallista. Mutta että minä heitä hemmottelisin? En varmalla.

Ilman tuota parivaljakkoa olisi aika tylsää.

• kissapoika

No kuuleppas, meillä oli koira 13 v, joka sitten lopetettiin, vanhuuden takia. Mies kuoli pari vuotta sen jälkeen, yllättäen. Jäi lapsi 14 v. jonka sitten yksin huolsin yhteiskuntakelpoiseksi. Mutta mulle tuotiin kissanpentu, kaksi vuotta mieheni kuoleman jälkeen, nyt täyttää 12 v aikaimoiset vaiheet pentujen elämässä. Sekä ihmisen ,että kissan, harkitse tarkkaan jos otat. ystävällisesti mieti asiaa. Meillä menee kyllä hyvin. Harkintaa.

• lindroos

Miksi et ottaisi löytöeläintalosta valmista aikuista kisulia? Ei enää niin hirveesti revi kaikkea ja muutenkin voisi olla helpompi. Ja itselle hyvä mieli kodin antamisesta mahdollisesti kaltoin kohdellulle? Pennutkin on ihania, söpöjä, mutta ne saa varmaan helpommin kodin kuin aikuiset. Näin minä sen pähkäilin aikoinaan ja nyt mulla sitten onkin Euroopan ihanin poikakissa (siis entinen poika). Ihana.

• Wivi

pentu ollakaan. Olen tässä kevään aikana jo kerran käynyt katsomassa löytöeläintalon kissoja ja ihastuinkin yhteen kaksivuotiaaseen suureen kolliin. Se jäi kuitenkin ottamatta. Harkitsen ja punnitsen asiaa, kierittelen ja pyörittelen, sillä se saattaa olla seuraavat 20 vuotta elinkumppanina. Ja jos otan, toivottavasti onkin. Edellinenkin kissa oli löytötalosta haettu.

• Hanne

Minulla on kaksi kissaa. Molemmat ovat löytökissoja, haettu eläinsuojeluyhdistyksestä. Kissoista on paljon iloa minulle ja ne ovat keskenään parhaita kaveruksia. Onneksi molemmilla on sopuisat luonteet, ovat kilttejä ja siistejä kissoja.

Kun/jos otat lemmikiksi kissan, ota samalla kaksi. Itse selviät vähemmällä "leikkimisellä".

• Miettiskä

Mieti kuitenkin esimerkiksi sohvaasi. Sopiiko se kissatalouteen?
      Entä muut kodin huonekalut?

• Lahdiska

miedi niidä kaluja siis duoda niidä huonekaluja, onko sopivad eläimille.
        Duoda minulla ollud muudama eläin vuosien saadossa ja duoda nyd vasda duoda uuded hienod sohvad ym, kun ihan yksin asusdelen duoda.

Eipä muuda ku duoda oikein mukavaa vappuva kaikille duoda!

• lindroos
        Lahdiska kirjoitti:

miedi niidä kaluja siis duoda niidä huonekaluja, onko sopivad eläimille.
        Duoda minulla ollud muudama eläin vuosien saadossa ja duoda nyd vasda duoda uuded hienod sohvad ym, kun ihan yksin asusdelen duoda.

Eipä muuda ku duoda oikein mukavaa vappuva kaikille duoda!

sun hampailles on tapahtunut? Sattuiko?

• Lahdiska
        lindroos kirjoitti:

sun hampailles on tapahtunut? Sattuiko?

Kud ihad uuded ovad. Vähäd haiddaavat puhumisda, mudda kyllä se siidä.
        Malddia.

• lindroos
        Lahdiska kirjoitti:

Kud ihad uuded ovad. Vähäd haiddaavat puhumisda, mudda kyllä se siidä.
        Malddia.

hih

• Lahdiska
        lindroos kirjoitti:

hih

Se on nyd jodda duoda asia sillä davalla, jodda joku kirjoidellu minun aloiduksellani duossa hammas asiassa.
        Minun hampaissa ei ou middää vikkaa, vaan sen sanon vielä, jodda duoda eddä duo D kirjain, sanon sen aina d kun en muulla davalla ossaa. Elekeekä nauraa minulle duoda.

• lindroos
        Lahdiska kirjoitti:

Se on nyd jodda duoda asia sillä davalla, jodda joku kirjoidellu minun aloiduksellani duossa hammas asiassa.
        Minun hampaissa ei ou middää vikkaa, vaan sen sanon vielä, jodda duoda eddä duo D kirjain, sanon sen aina d kun en muulla davalla ossaa. Elekeekä nauraa minulle duoda.

naureta sulle, oo huoletta. Tääl Stadis osataan sanoo d. Ja hyvinhän säkin sen osaat, että vappua vaan sinnekin, sano duoda.

• Lahdiska
        lindroos kirjoitti:

naureta sulle, oo huoletta. Tääl Stadis osataan sanoo d. Ja hyvinhän säkin sen osaat, että vappua vaan sinnekin, sano duoda.

uskoin sinuva edelleenkin nauravan, nii ja osaaddahan siellä sdadissa vaikka mitä. En muuden ajadellukaan.
        Mie paljasdan joddai....nauran noille hömppä juduille. nyt on vappu ja kaikelle saa nauraa :))))

• sössötä!!
        Lahdiska kirjoitti:

kukaan jaksa tollasta..

• sama
        sössötä!! kirjoitti:

kukaan jaksa tollasta..

kirjoittaja keskustelee itsensä kanssa.
        Ainakin vaikuttaa siltä.

• Wivi

Näinhän se on. Juuri tuollaisia herätyksiä välillä tarvitsen. Mistä tiesit, että huonekaluni ovat valkoisia, sohvaa myöten.

Taidan kaivaa varastosta erään mustavalkoisen Mirrin tai ruskean suuren Murren. Ne ovat hiljaisia ja sisäsiistejä, eivät sotke eivätkä meuhkaa.

• SerpenTiinA*

on minulla sekä akvaariokalat.
      Olen eläinhöperö ollut aina.Koko elämäni vauvasta asti olen elänyt kissojen yht.16kpl ja koirien kanssa.
      Tällä hetkellä on ihananihana löytölapsi Miu-Impi-Siviä ja 11 lintua,kaksi nymfiä ja 9 undua.
      Akvaarion huolsin juuri ja kissan päästin pihalle.
      Linnut menivät nukkumaan klo 20.00 kuten joka ilta suihkun jälkeen.(Kasvatan lintuja).
      Vaiva,mikä vaiva?Minulle se on ilo ja elämäntapa olla eläinten kanssa.
      Kaikki ovat yleensä eläneet vanhoiksi,paitsi kaksi onnettomuutta,oven väliin jäänyt kisu ja auton alle toinen.Kolme kissaa on enin määrä kun on ollut yhtaikaa ja kissa ja koira myös yhtaikaa.
      Ajatelkaa millainen täytyy olla miehen,joka kestää tämän kaiken?
      Vappua kaikille siman ja munkin kera!

• Lemmikin 'omistaja'

Minulla on ollut aikoinaan kolme kissaa, Lilli, Mikko Mikstuura ja Mirri. Oli myös koiria: Murre Murina, Suomen pystykorva, Aki, Suomen ajokoira, Retu Miettunen, Suomen ajokoira ( oli ihan Miettusen näköinen silmälasit saatuaan) ja viimeinen Timi (oikealta nimeltään That Way win Excalibur), Walesin springerspanieli.
      NYT minulla on oikea lemmikki, ei eläin, mies.
      Hän on 66 vuotta vanha. Hän on miehekäs, hiukan harmaantunut ja vähän jo kaljuuntunut (seksikkäästi). Kooltaan hän on noin 10 cm pitempi minua mutta noin 20-30 kiloa kevyempi. Aivonsa ovat ilmeisesti aikalailla suuremmat kuin omani; Hän osaa matematiikan asioita huomattavasti enemmän minua, on tietääkseni opettanut matematiikkaa jopa yliopistossa. Trivial Pursuitissa voitan hänet silloin tällöin, joka on ymmärrettävää: Hän ei lue naisten- eikä viikkolehtiä. Hän on sisäsiisti. Hän osaa parkkeerata autonsa minun autoni viereen naapurin paikalle. Hän on erinomainen lahja minulle keittiössä: ruoka kuin ruoka valmistuu hänen tekemänään maukkaaksi ateriaksi ennenkuin huomaankaan hänen tehneen kaiken keittiössä. Korttipelissä hän voittaa aina silloin tällöin (= noin kolme neljästä pelistä, koska annan hänen olla parempi). Hän on aina herrasmies. En vaihtaisi häntä kissaan enkä koiraan. Lemmikkini on sinisilmäinen ja muodikkaan harmaapartainen. Pidän lemmikistäni suunnattomasti :).

• koira

Lapsena minulla oli kissoja. Sitten kun itselläni oli lapsia, yritin ottaa kissan, mutta lapseni olikin kissalle allerginen. Itsellenikin tuli keuhkoputkentulehdus kuukauden sisällä kaksi kertaa. Piti viedä kissa takaisin. Se oli otettu löytöeläintalosta. Sitten muutaman vuoden kuluttua tuosta ajasta, otin koiran. Lapseni, enkä minä ole olleet koiralle allergisia. Lapset ovat lentäneet jo kodista ja heillä on oma perhe (kaikilla on myös koira). Minulla on jo neljäs koira menossa. Koiran kanssa tulee ulkoiltua, on pakko. Yhtenä kesänä, kun koirani oli kasvattajan luona pari viikkoa (koirastani tehtiin isä!), ei juuri tullut ulkoiltua, vain kauppareissuja. Jos minulla olisi kissa, en varmaan viitsisi juuri lenkkeillä!

• miäpä

on sohvaperuna, sitä ei saa lenkille vaikka narun laittaisi kaulaan. No onhan siinä etunsa, ei tarvi aukoa sille ovia, kun se menee pissalle.
        Ruokkia sitä kyllä pitää. Joskus tekisi mieli laittaa lattialle sen ruokakuppi.
        Tassunsa se pesee onneksi itse.
        Koira olisi kyllä kiva juttukaveri.
        Sohvaperunalla kun ei ole suuta.

• viivi-karoliina

Minulla oli koira,ja kun jouduin luopumaan siitä se oli niin kova pala,että en hevin kyllä uutta ota.Sitä luopumisasiaa ei hankkimis hetkellä tiedosta,mutta aika menee niin nopeasti.Huolehdittava eläimestä on,kun sen ottaa,ei voi lähteä pitkille matkoille ja kaikkialle ei voi ottaa koiraa mukaan eli hoito järjestettävä,ruoka maksaa,lääkärikuluja voi tulla.Mutta koirasta saa luotettavan "ystävän",iloisen lenkkikaverin,paljon seuraa ja iloa.Kissasta ei kovin paljon ole kokemusta,paitsi naapurin kissa aikoo muuttaa varmaan meille.Joka päivä livahtaa sisälle ja tietää hyvin missä on jääkaappini ja kehrää sylissäni niin tyytyväisenä,että jospa kokemusta tulee kissastakin.

• TyrNimaNteli

sinun kannattaa todella miettiä mitä eläimeltä haluat ja mitä olet valmis antamaan sille.
      Aikaa,rahaa kuluihin,rakkautta,eläin palkitsee tuhansin verroin.
      Tutustu lintuihin;jos et ole lenkkikaverin tarpeessa.Esim.neitokakadu kesyyntyy kuin kissa,tule syliin rapsutettavaksi,mutta on vaativa seuralainen siinä mielessä,ettei kestä oikein yksinoloa,siispä toinen neitokakadu.
      Tai ihana kissa,minun kissani puhuu,kysyy,vastaa,keskustelee kanssani,on vain opeteltava kissan kieli.Kissa on ylväs ja itsenäinen.Ihailen siinä juuri sitä,se ei kerjää mitään,se ottaa tilansa.
      Koira on ihana lupsukka,joka on aina läsnä missä oletkin,huohottaa ja haluaa miellyttää sinua,on iloinen kun tulet kotiin,vaikka olisit ollut vartin poissa.
      Mieti,minkälaisen ystävän seuraa kaipaat.

• "pelkkää hyvää"

Kilpikonna on ilonani, kyllä siitäkin on iloa! =))

Parhainta aikaa on kesä, kun saan viedä sen aamukasteen aikaan ulos, nautiskella yhdessä auringosta päivän ja illalla sitten ennen nukkumaan menoa kilppari taas sisälle turvaan.

Jos voisin, koira olisi kodissani, mutta allergian vuoksi en voi hankkia koiraa.

• isoäiti*

Minä sain häälahjaksi Testudo hermannin, joka karkasi kesälomamatkallamme, ja löytyi myöhemmin melkoisen matkan päästä.

• viivi-karoliina

Poikani haki eilenillalla suloisen 9 viikkoisen Pyreneittenkoiran pennun.Kävivät kotimatkalla luonani näyttämässä pentua.Poikani kertoi että sai uskollisen tosi kaverin ainakin 10vuodeksi.Pitkäaikainen sitoumushan koiran otto on,ja paljon myös antaa omistajalleen.Saan varmaan lainata koiraa joskus kun tulee iso koira ikävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1429
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      941
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      806
    Aihe