minkä ikäisenä itse kokeilit ensikerran alkomaholia?Millaisessa porukassa ja mitkä seuraukset,vai oliko niitä?
Ensimmäinen kokeilu
6
843
Vastaukset
- Reino
Löysimme jonkun - ehkä trokarin kätkön. Meitä oli viisi kutakuinkin samanikäistä poikaa, joista yksi tietenkin oli rämäpää ja joi itsensä sammuksiin.
Emme voineet jättää sammunutta puskaan, joten kannoimme hänet kotiinsa. Pojan vanhemmat säikähtivät tietenkin pahanpäiväisesti. Poika vietiin ambulanssilla.
Perästäpäin saimme kuulla, että sairaalassa suorittivat pojalle vatsanhuuhtelun ja siinä kaikki.
Pojan vanhemmat kielsivät häntä kokonaan kuljeksimasta ja seurustelemasta jatkossa kanssamme. Meidät, jotka olimme maistelleet viinaa äärimmäisen varovaisesti ja jotka sen takia kykenimme kantamaan sammuneen kotiinsa.
Elämä on joskus kornia. Ei 50- luvun puolivälissä ja jälkeen ollut mitenkään yleistä ainakaan tyttöjen alkoholin käyttö, pojat tietty ryyppäsivät, mutta vähemmän nekin. Maaseudulla ehkä vielä vähemmän, en tiedä. Olen aina ollut maalainen.
Minä olin jo täysi-ikäinen ensimmäiset viinakset maistaessani ja silloin oli täysi-käinen jo kahdenkymmenenyhden.
Hyvin oli pientä ne ensimmäiset ottamiset - täytyy myöntää, että myöhemmin on tullut kännitkin vedettyä.
Nyt "vanhemmiten" on jo jäänyt joskus otettavaan saunasiideriin käyttö, oluesta en ole ikinä tykännyt.- KristaTee
kokeilu ollut, vahinko lähinnä. Olin noin 7 v ja löysin kylmäkaapista pullon, jossa oli makeaa mehua. Litkin noin puoli pullollista ja hetken kuluttua olin roikkumassa ovenkahmassa hillittömästi hihittäen. Mehu osoittautui valkoviiniksi.
Tulin niin kipeäksi, että seuraava "kokeilu" oli vasta noin 25-vuotiaana. Enkä edelleenkään erityisemmin välitä edes kaljasta. Hurjina vuosina oli tietenkin pakko tehdä kuten muut. Ehkä se oli hauskaa, ehkä ei, en muista!- kyllikkient
Olin kun eka kertaa viinaksia maistelin ja silloinkin ihan vähän vaan.Siihen aikaan kun olin nuori se ei ollut mitenkään yleistä.Hauskaa oli ja naurettiin varmaan ihan syntymähumalassa.Oli harvinaista jos näki naispuolisen humalaisen.Enkä vanhempanakaan ole voinut liikaa ottaa,neljä paukkua ravintolassa on maksimi,en ole koskaan rajaa ylittänyt.Joskus nuorenpana kotona päätin että kokeilen millaista on olla humalassa mutta muutaman viinilasin jälkeen nukahdin,että se siitä kokeilusta.Päänsärystä en tiedä kun ei ole koskaan päätä särkenyt.Täytyy koputtaa päätä,siis puuta.
- pauliina2
Itämeren risteilyllä v-58,Turku-Visby-Kööpenhamina-Tukholma.Olin 19vee ostin kahviliköörin.Ja tunsin suurta syyllisyyttä,tuleekohan minusta nyt juoppo??
TyrNimaNteli, milloin itse kokeilit, muilta vaan odottelet synnin tunnustuksia? :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816