mutta vanhemmat sallivat moottorikäyttöisten ajoneuvojen käytön alaikäisillä yleisellä tiellä. Usein on näin, esimerkiksi tuttavaperheessäni. Naapuri on raivostunut, kun alaikäiset pörräävät tiellä, on skooteria, mönkijää ym. Minusta vanhempien pitäisi rakentaa rata hukka-ajoa varten, jos kerran sellaisen sallivat. Ei ole autoilijana kiva, jos jostakin tulee eteen moinen ajoneuvo. Alaikäinen ehken osaa ajaa teknisesti, muttei osaa varautua eri tilanteisiin.
Isovanhemmat vastustavat,
5
698
Vastaukset
- Pelle1Peloton
...nämä alaikäiset moponsa ja mönkijänsä hallita, niin teknisesti, kuin turvallisestikin, niin kauan, kun ovat alaikäisiä.
Silti: mikä tieliikennelaissa on kielletty, ON KIELLETTY.
Todellinen ongelma syntyy sitten, kun nämä "harrastajat" saavuttavat sen "laillisen iän" ja asennevammaisina ryhtyvät liikenteeseen oikeilla välineillä.
Se asennevamma sisältyy jo useiden liikennekoulujen nimeenkin. Esim.: "Yang drivers".
Sieltä sen pitäisi lähteä; asennekasvatuksesta liikenneopetuksessa. - Tuttumme
osti ison moottoripyörän. Poika ajoi 5 km ja oli vainaja.
Nuo mopotkin, siinä katkussa kun ajavat!
Paljon terveellisempää on, kun lihaksetkin voimistuvat, samoin hengityselimet polkupyöräillessä
turvallisella pyörällä varusteineen. - Tanttaralla
Pieni seitsemänvuotias juuri kuoli vappuna mönkijän kanssa hiekkakuopalla pärrätessään.
Silloin kun meillä oli asia ajankohtainen runsaat kaksikymmentä vuotta sitten, ei ostettu pojalle mopoa ennen aikojaan.
Kaverilla oli ja sillä humautettiin johonkin pöhelikköön, polvi auki ja kymmenkunta tikkiä siihen, onneksi ei käynyt pahemmin.
Ei se aina pelasta, vaikka ei osta alaikäiselle mopoa niin kavereilta löytyy.
Nyt onkin sitten ne mönkijät millä ajellaan.- himo!
Juniorin ollessa 8:n ikäinen hankin sahakoneella varustetun mikroauton jolla kävimme kesäisin pörisemässä radalla.
Gullokin koneella ja niillä välityksillä kulki 80:ä.
12 ikävuoden jälkeen ei se eikä kavereiden mopot enää kiinnostaneet.
Seuraava oli takaveto Lada jota junior itse "piti hengissä".
Juniorin ikäkaveri erikoistui alaikäisenä, muiden rötösten ohella, autovarkauksiin.
Kun vanhemmat, eikä poliisi mahtanut mitään, antoi isukki 17-vuotiaalle lapsukaiselle uudehkon Subarun avaimet ettei tarvitse varastellaa.
Poika ajoi itsensä hengiltä.
Tutkijat arvioivat että noin 150:ä kaiteeseen.
Suru on tietysti syvä mutta raaasti katsoen jäi yksi vankilakundi vähemmän elätettäväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989