Muistatko vielä jonkin tapahtuman, joka sattui sinulle 10 vuotta sitten? Jos muistat, kerrothan vuoden 1997 mieleesi painuneen tapahtuman. Tarkoitan lähinnä itsellesi/perheellesi sattunutta juttua. Voit tietenkin kertoa jonkin Suomessa huomiota herättäneenkin asian, jos et omiasi muista tai halua kertoa.
Itse muistan ainakin sen, että tein muutaman viikon matkan Atlantin taakse, Seattleen.
Muistatko ?
24
1627
Vastaukset
- KristaTee
mitään kummoisempaa tapahtunut. Suurin juttu oli ehkä se, kun työpaikkani muutti uusiin tiloihin. Mutta muuten oli hyvin tapahtumaköyhä vuosi. Ei tarvitse edes luntata päiväkirjasta.
- Atolfia
niin selaan tässä tuon vuoden almanakkaa. Mitään erikoista en nimittäin muista tapahtuneen.
Huomaan, että yksi ystävä täytti sinä vuonna 90v.
Toinen täytti 80 v ja kolmas 70 v, joten juhlia on ollut. En kyllä muista noista mitään. Nyt ovat nämä kaikki, jotka silloin vuosia täyttivät, lähteneet sinne, mistä ei paluuta ole.
Tyttäreni koira on ollut tuona vuona meillä hoidossa harva se viikko. Siis koiran ulkoilutusta on riittänyt. Se oli minulle mieluisa tehtävä.
Siis hyvin tavanomainen vuosi.
- 1943
vuoden, koska mieheni sairastui syöpään. Hän oli tosi heikko, mutta selvisi ja saimme 7 yhteistä vuotta lisää. Hän lensi pois autokolarin seurauksena.
taisi se vuosi olla, vaikka selasin kalenterini, muuta mainitsemisen arvoista ei löytynyt kuin auton osto. Taisi olla hyvä kauppa kun vielä samalla ajellaan, eikä enää kannata vaihtaa, kun ei mitään siitä saa vaihdossa, vaikka kuinka hyvä olisi.
Tietysti "suuri" tapahtuma oli kun ainoa poika muutti nykyisen vaimonsa kanssa yhteen asumaan.
Asui nimittäin siihen asti "peräkamaripoikana" kotona!Siitä tulee elokuussa jo 10 vuotta, kun aloitin 3v kestävän koulun kokonaan uudelle alalle.
Niin, ja ostin ensimmäisen kännyn :)- Wivi
leikkauksessa ja pelkäsin että minulla on syöpä. Onneksi kasvain oli hyvänlaatuinen eikä asia ole vaivannut sen jälkeen.
- OliviaKoo
kymmenen vuotta sitten 51. Paljon muuta ei Suomessa tainnutkaan tapahtua.
Ainakaan minulle.- sitroen.
jälkeen naapurikaupungissa tietokonekurssilla (iltakurssi 50 km:n päässä). Iltamyöhällä kotiin tultuani koti olikin tyhjä. Kahden viikon päästä tuli eropaperit.
- tapahtuma
se olikin varmaan...
- minä...
minulla on mennyt tuo teini-ikä jo ohi kun aina huudetaan: minä minä minä.
Täytin kyllä pyöreitä vuosia v. 1997, mutta epäilen, olikohan se sentään SUOMEN TÄRKEIN tapahtuma? - huumoria
minä... kirjoitti:
minulla on mennyt tuo teini-ikä jo ohi kun aina huudetaan: minä minä minä.
Täytin kyllä pyöreitä vuosia v. 1997, mutta epäilen, olikohan se sentään SUOMEN TÄRKEIN tapahtuma?Eikö se ollut tarkoitettu vitsiksi koko juttu - älkää olko niin tosikoita!
Sanoihan kirjoittaja että itselle ei ollut mitään tärkeämpää, ei siis koko Suomelle! - että huumoria
huumoria kirjoitti:
Eikö se ollut tarkoitettu vitsiksi koko juttu - älkää olko niin tosikoita!
Sanoihan kirjoittaja että itselle ei ollut mitään tärkeämpää, ei siis koko Suomelle!löytyy.. Huumorilla itsekin selviydyn pahimmista paikoista; vaikka toisinaan se huumori täytyykin kaivaa kiven alta, eikä sieltäkään aina löydy.
Tykkään tämän palstan porukasta!!
10 v. sitten syntyi ensimmäinen lapsenlapseni, iso asia elämässä.
- avt1r
OLen vuosia pitänyt päiväkirjaa allakkaan ja sitten vuoden lopussa tärkeimmistä tapahtumista yhteenvedon.
Monenlaista löytyi,vaan muistanut en ennen "lunttausta" mitään erikoisenpaa.
Tammikuussa olen puhaltanut eka kerran eläissäni ,kun pollari pysäytti.(raitis)
Maaliskuussa olen ihastellut mahtavaa komeettaa taivaalla.Äitienpäivälahjaksi sain lipun Linnanmäen Pikokkiin.
Elokuussa Diana kuoli autokolarissa.
Syyskuussa vuosi tupakatta ja on siitä asti jatkunut.
Lokakuussa vietimme 35-vuotis hääpäiväämme Fuenteventuralla (Kanarialla.)
6.12.Suomi 80 vuotta itsenäinen (olimme juhlimassa kaupungissamme)
Sitten on ollut häitä ,merkkipäiviä,-ja ylioppilasjuhlatkin. - sekä 31.8.1997.
2.8. mieheni 60 vuotisjuhlat kotona
15.8. kaksi läheistä vainajaa onnettomuudessa
31.8. kaksi arkkua rinnakkain alttarilla.
Se oli Tuoksuvatun elämän merkittävä vuosi! - jutta-juulia
Vuoden 1997 muistan varsin hyvin, omalla kohdalla se ei ollut mikään hyvä vuosi. Sain pääsiäisen jälkeen pitkäkestoisen hoitamattoman flunssan jälkeen keuhkoverenvuodon. Työpaikkalääkärillä olin kyllä käynyt kuukauden aikana kahdesti, ei tullut sairaslomaa eikä lääkkeitä. Pieni kuume ei kuulemma työntekoa haittaa.
Olimme juuri ostaneet uudet polkupyörät ja mieheni kokosi niitä. Muistan, että ajattelin, mahdanko minä ikinä enää ajaa tuolla.
Viikon juoksin lääkäristä toiselle, kymmenen päivää kului sairaalassa kun tutkittiin ja keuhkosta poistettiin hyytyneen veren aiheuttamaa mätää. Kuukausi meni sairaslomalla ja koko loppuvuosi toipumiseen. Kaikkea sitä sattuu.
Vuodessa oli iloaiheitakin. Kuopuksemme täytti 25 vuotta. Vietimme iloiset synttäreitä työpaikkani mökillä lasten, heidän puolisoittensa ja ystävien kesken. Seuraavana aamuna kuulimme uutisen prinsessa Dianan kuolemasta, onnettomuus tapahtui juuri lapsemme syntymäpäivänä. Kyllä se hiljensi meidät kaikki hetkeksi. - mikhaildenisov
ensimmäisen sydänkohtauksen,ellen nyt väärin muista.OOtko ollu chatissa samalla nikillä??
- a-woman1
Olen, olen jutellut muistaakseni joskus kanssasi :).
- Annaliisa
Ei muista, mutta siitä voi päätellä, että sen jälkeen on ollut 10 hyvää vuotta. En muista, mutta luulisin niin.
Muistamattomuuden etu on se, että ei tartvitse kaivella vanhoja ikäviäkään juttuja. Allakat heitän loppuvuodesta ns pellolle, joten en edes voi yrittää muistella.
Nyt olen kääntänyt katseeni vahvasti vain eteen päin. En muista miksi, mutta kai sekin aikanaan selviää, jos nyt muistan sitten ajatella sitä.
Upea ilma nyt heti tällä hetkellä ulkona. Taitaa olla iltapäiväisen nestemäisen huumausaineisiin verrattavan Etelä-Amerikasta tuodun juoman aika. Toivon vielä muistavani sen, kun menen keittiöön, mikäli muistan mennä sinne.- mikhaildenisov
muisti on juuri tuon mittainen!"!!!
- OliviaKoo
Onpahan täällä sitten ainakin yksi höppänä minun lisäkseni. Kuinka monta kertaa olenkaan mennyt johonkin jotakin varten ja sitten unohtanut, että miksi.
Siinä ei auta muu kuin mennä takaisin alkuperäiseen paikkaan ja alkaa alusta koko juttu.
Onneksi osaan nauraa itselleni, monta kertaa viikossa saankin nauraa. Ei sitä kannata vakavasti ottaa, kun itsensä tuntee. - a-woman1
OliviaKoo kirjoitti:
Onpahan täällä sitten ainakin yksi höppänä minun lisäkseni. Kuinka monta kertaa olenkaan mennyt johonkin jotakin varten ja sitten unohtanut, että miksi.
Siinä ei auta muu kuin mennä takaisin alkuperäiseen paikkaan ja alkaa alusta koko juttu.
Onneksi osaan nauraa itselleni, monta kertaa viikossa saankin nauraa. Ei sitä kannata vakavasti ottaa, kun itsensä tuntee....teitä, jos kerron jutun ajalta jolloin poikani oli 15-vuotias?
Kerran yllätin hänet laittamasta lenkkareitaan jääkaappiin! Siitä asti olen ollut ihan cool, kun dementia on juolahtanut mieleeni :).
- Vuosi
Vaimo täytti 50V sai lahjaksi kännykän,johon kaikki ystävämme soittivat Tenerifan kierto-ajelulla.Anteeksi kanssa matkustajat.
Creetalla kesällä Paleohorassa.Tenniskyynärpää
joka lopetti häiritsemisen vasta seuraavana vuonna. Hyvä vuosi kuitenkin. - TyrNimaNteli
Täytin 51 vuotta.
Poikani soitti ensi bändinsä kanssa suuressa tilaisuudessa 12 vuotiaana
Kolmet hautajaiset 2kkn sisällä:
Ystäväni poika hukkui
Urhea Petra kuoli 14 vuotiaana
Sisareni mies kuoli
Muutin asuntoa
Hankin kaksi kissaa kolmannen seuraksi - soilike
Tällä paikkakunnalla on vai yksi korkeampi paikka.
Olin kierrellyt siellä ja rakastunut paikan ilmapiiriin ja erityisesti siihen , että siellä pyöri lapsia
Näin lehdestä, että siellä oli myytävänä asunto ja näyttö oli klo
Olin siellä jo odottamassa kiinteistövälittäjää
ja kävelin katsellen huonokuntoista vanhaa asuntoa, jossa sisäpihan portaatkin olivat niin lahonneet, ettei niile voinut astua.
Vanharouva oli ollut jo kauan laitoksessa ja nyt perikunta myi
Löin kaupat heti kiinni, maksoin pyydetyn hinnan
enkä ole koskaan katunut
Sisällä riitti remontoitavaa ja puutarha piti panna uusiks
Nyt minulla on niin kiva kotipesä, ettei minusta saa matkaseuraa
Parempaa sänkyä ei löydy ja taitaa tuo mun matkustuskiintiöni olla täysin käytetty
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959