Ihmettelenpähän miksi suomalainen nainen haluaa ulkomaalaisen miehen. Varsinkin Euroopan rajojen ulkopuolelta. Tuntuu, että verta kerjätään nenästä ihan omaa sinisilmäisyyttään.
Sitä ollaan sitten lirissä, kun mies lähtee avioliitosta Suomen kansalaisuuden saatuaan. Nainen jää yksinhuoltajaksi. Ja mies panee uutta elämää pystyy tyytyväisenä tietäessään, että hänellä on pysyvä oikeus asua Suomessa.
Miksi ulkomaalainen mies?
48
4578
Vastaukset
- Suomeen.........
"Ihmettelenpähän miksi suomalainen nainen haluaa ulkomaalaisen miehen. Varsinkin Euroopan rajojen ulkopuolelta."
Mä olen suomalainen, nainen, mulla on ulkomaalainen mies, Euroopan rajojen sisäpuolelta, aivan eurooppalainen juuriaan myöten (kuulemma sukupuututkimuksessa on selvinnyt että suku tulee ruotsista toisen vanhemman puolelta), en seurustele hänen kanssaan sen vuoksi, että itse saisin suomalaisena hänen kansallisuuden, eikä toisinpäin, minun ei tarvitse pelätä, että mies käy käsiksi, on kiltti ja ystävällinen kuin mikä, ja kumpikin haluaa elää toisensa kanssa lopun elämää. THE END.
Siinä sulle tarina, joka ei vastaa kirjoittamaasi tai ajattelutapaasi.
Niiden puolesta, joilla on ulkkismies Euroopan ulkopuolelta, koska niitäkin ihmisiä on. Maailmassa on Suomen ja Euroopan valtioiden lisäksi noin 150 maata. Onkohan niin, että kaikista näistä 150 maasta, miehet haluavat nimenomaan suomen kansalaisuuden? Taitaa olla aika kehu suomalaisia kohtaan, että olemmekin näin suosittuja ja haluttuja maailmalla. Ainoastaan suomalainen nainen käy.
Kannattaa siis rajata kysymys hieman tarkemmin.
Maailmassa on niin paljon hyvää kuin pahaakin. Joka puolella on niin hyviä kuin pahojakin ihmisiä. Eipä ole minun tietääkseni tehty taulukoita siitä, mistä maasta löytyy eniten kutakin. Se nyt sattuu olemaan kaikkien oma valinta, se voi olla hyvä tai huono valinta. Ken sen tietää. - onko mies Euroopasta
vai kauempaa, kunhan on MIES. Sellainen, joka kuuntelee ja kunnioittaa, on hellä ja uskollinen, ei ole väkivaltainen, ei juoppo, ei laiskuri, ei siivoton. Sellaisia miehiä naiset odottavat ja liian moni jää ilman, kun eivät uskalla lähteä "merta edemmäs kalaan". Suomessa on ihan hyviä miehiä, mutta niin surkean vähän, mutta onneksi ulkomaalaisia miehiä on tuhansittain enemmän. Heidän joukostaan olen löytänyt itselleni niin hyvän, etten kehtaa kertoa mitä kaikkea olen hänessa saanut. Kateus veisi kalat vedestä.
- koska kun
suomalainen mies haluaa ulkomaalaisen kauniin ja viisaan naisen niin naiset haluaa komeen ja viisaan ulkomaalaisenmiehen :)
- JasminTea
Onko meillä joku velvollisuus ensin tarjota itseämme suomalaisille miehille?
Ei nämä asiat aina kuule järjesty sillee, että "No mistäs maasta ottaisin? Taidankin piruuttani ottaa tuolta maapallon toiselta puolelta, että tulee varmasti selväksi, ettei naapurin Kalle kelpaa." - näin se menee
monet naiset saavat seksuaalista mielihyvää alistumisesta ja alistavasta miehestä. ja he luulevat että turkkilaiset miehet ovat alistajia vaikka kyseessä on roolileikki johon nainen lähtee omasta tahdostaan.
- kii
Et voi olla tosissasi.
- on ihananin mies koko tässä...
kii kirjoitti:
Et voi olla tosissasi.
hänelleä on ulkonäköä, hän on rehellinen, luotettava, ahkera, hänen elämänarvonsa ovat kunnossa, älykäs, viisas ja hänellä on itsetunto kunnossa (mikä on erittäin tärkeä asia!)
Hän ei arvostele keskustelupalstoilla, eikä muutenkaan ihmisiä joista ei tiedä yhtään mitään.
Monet ovat sanoneet minulle että alussa he ajattelivat että millainen tyyppi tämä minun mies oikeen on, mutta nyt kun he oppivat tuntemaan hänet, he ovat sanoneet että kannattipa tosiaankin hakea mies sieltä asti, ei tuollaisia tosi miehiä täällä edes kasva... - Elisa.
nautin mieheni kans.Han ei oo suomalainen pullapoika vaan ihana etelan hedelma joka ei lopeta kun alkaa tuntuun hyvalta vaan jatkaa et varmasti saan
- pipparei
No huhhuh, onpa tamakin keskustelu. Tassa on taas tallainen ihmeellinen asema suomalainen mies vastaan muut maat. Asia ei tassakaan yhteydessa ole ihan niin yksinkertainen...
Ensinnakin myos suomalaiset miehet osaavat ottaa ja jattaa. Itse olen asunut australiassa nyt parisen vuotta, ja voin kertoa etta taalla kokemukseni miehista on paljon paremmat mita ne on koskaan olleet suomalaisista.
EHka olen sitten vain onnekas, ehka olen muuttanut tai sitten asia vain on niin.....etta olen tavannut kolme todella kunnollista ja hyvaa mieskandidaattia.
Naista kahden kanssa seurustellu, toisen kanssa olen edelleen. Rehellisia ja kunnollisia kumpikin. Pitavat kuin kukkaa kammenella ja puhuvat tunteistaan paljon, muutenkin kuin kannissa kun eivat edes juo.
Kylla taalla on hyva :)- pipparei
ja lisaan viela etta suomalaiskarjut eivat koskaan saaneet sanaa suustaan saatikka sitten nayttaneet etta haluavat seurustella kanssani. Taalla kerrotaan ilman turhia kiertelyja ja lassytyksia miten asia on :)
- niin...
pipparei kirjoitti:
ja lisaan viela etta suomalaiskarjut eivat koskaan saaneet sanaa suustaan saatikka sitten nayttaneet etta haluavat seurustella kanssani. Taalla kerrotaan ilman turhia kiertelyja ja lassytyksia miten asia on :)
Itsekin oon kyllä sitä mieltä, että parempia naisia kuin suomalaiset löytyy melkein kaikkialta... Ausseissa en ole käynyt, mutta tapailin vaihtarina jonkin aikaa yhtä tosi kivaa aussityttöä.
Suomalaiset naiset esittää jotain ihme prinsessaa, ainakin suomalaisille miehille (ulkkisten eessä ollaan tietty nöyrää tyttöä :). Ei sellaista normaali mies jaksa. Eli kannattaisko kattoo peiliin jos Suomesta ei seuraa löydä? Ainakin kaikki mun tuntemat ulkkisnaiset on pitäneet _tosi_ paljon suomalaisista miehistä.
- stereotyyppi
Onko siis aina niin, että Euroopan ulkopuolelta kotoisin oleva mies on vailla papereita mennessään naimisiin suomalaisen naisen kanssa? Mikäköhän voisi olla motiivina niissä tapauksissa, joissa näin ei olekaan?
Mitäköhän tuo minun mieheni minusta hyötyi, kun ei saanut rahaa, ei papereita? Sitä samaa taisi sittenkin olla vailla kuin kaikki nuo suomalaisäijätkin...;)- No tota...
Ai mitä hyötyä ankkurivaimosta Suomessa? Juu eipä mitään... ;)
Ja jos tänne on kiemurrellut jo aiemmin jotain kautta ja kaikki kunnossa, niin helpompaahan se on ottaa ittelleen nöyrä suomitytsi kuin hakea kotimaastaan joku nainen joka vaatiskin jotain! :) - stereotyyppi
No tota... kirjoitti:
Ai mitä hyötyä ankkurivaimosta Suomessa? Juu eipä mitään... ;)
Ja jos tänne on kiemurrellut jo aiemmin jotain kautta ja kaikki kunnossa, niin helpompaahan se on ottaa ittelleen nöyrä suomitytsi kuin hakea kotimaastaan joku nainen joka vaatiskin jotain! :)Jaa, että nöyriä ollaan me kaikki, niinkö? Ei me eurooppalaisnaiset osata miehiltä mitään vaatia, niinhän se on. Toista ne on ne itsenäisyyttä ja tasa-arvoa vaativat afrikkalaisvaimot...:-D
Ja mikä ihmeen "ankkurivaimo"? Enpä ole minä vielä näiden kuuden vuoden aikana tuonut mieheni puolesta ketään maahan. - jooo.....
stereotyyppi kirjoitti:
Jaa, että nöyriä ollaan me kaikki, niinkö? Ei me eurooppalaisnaiset osata miehiltä mitään vaatia, niinhän se on. Toista ne on ne itsenäisyyttä ja tasa-arvoa vaativat afrikkalaisvaimot...:-D
Ja mikä ihmeen "ankkurivaimo"? Enpä ole minä vielä näiden kuuden vuoden aikana tuonut mieheni puolesta ketään maahan.No mitä itte oon nähnyt ja kuullut, niin kyllä suomalaiset naiset hyväksyy näiltä ulkkisurhoilta sellasta shittiä, mitä kotimaansa naiset eivät kattois päivääkään... :) Eikä muuten samaa hyväksyttäis suomalaisilta miehiltä. Nyt puhutaan siis Afrikka-arabimaat -akselilla enimmäkseen.
- bidral
jooo..... kirjoitti:
No mitä itte oon nähnyt ja kuullut, niin kyllä suomalaiset naiset hyväksyy näiltä ulkkisurhoilta sellasta shittiä, mitä kotimaansa naiset eivät kattois päivääkään... :) Eikä muuten samaa hyväksyttäis suomalaisilta miehiltä. Nyt puhutaan siis Afrikka-arabimaat -akselilla enimmäkseen.
Veikkaanpa, että sama myös toisinpäin... myös mieheni hyväksyy minulta sellaista käytöstä mikä ei tulisi kotimaiselle naiselle kuuloonkaan...
Käyn kerran viikkoon baarissa laulamassa (toisinaan mies maksaa ja toisinaan menen omillani, mies aika usein tarjoutuu heittämään autollaan. Joskus toki marmattaa, että ei vain hänen maansa naiset... mutta jos olen ollut pitkään poissa yöelämästä alkaa melkein vaatia, että menisin joskus diskoon tai karaokeen tms. )
Joskus tulen yhdeltä kotiin ja joskus venähtää aamu kuuteen (mikäli ei ole töitä seuraavana päivänä tai muuten on hyvää seuraa, sukupuolesta viis). Mies nukkuu joka yö kotona, joskus olen antanut hänelle luvan mennä mutta aina on tullut muka joku este tai ei ole töiden jälkeen jaksanut lähteä kavereidensa kanssa.
Sitäkin mies on ihastellut miten jaksan lähteä töiden jälkeen vielä baariin ja olla siellä ja jatkoilla kuuteen asti (ei tarkoita että koko ajan joisin yleensä tulee vain keskusteltua niin paljon) ja nousta seuraavana päivänä töihin ihan kuin ei mitään (paitsi tummat silmän aluset joskus). No tietysti sitä vielä tässä iässä jaksaa.
Tässä lähipäivinä olin taas tavallisella kierroksella joka venähti kuuteen asti. Avaimet oli hävinneet reissussa joten oli pakko herättää mies avaamaan ovi. Eihän se siitä nyt ilahtunut mutta eipä paljoa suuttunutkaan sitten samaisena päivänä tarjosi minulle itselleen ja Ahmedille päivällisen. (Ahmedin kutsui paikalle, koska arvelee minun pitävän tästä miehestä, eli siis ihan minun ilokseni taas (jep jep, Ahmed on se sama johon olin ihastunut pari kuukautta sitten varmaan täällä on tullut jotain kirjoiteltua, enää ei oikein sytytä)).
Sen jälkeen osti kultaketjun niin kuin oli sovittu jo toissa päivänä (oli sovittu se päivällinenkin kun ei ikinä missään yhdessä käydä (johtuen yhteisen vapaa-ajan vähyydestä), Ahmed tuli sitten kaupan päälle) (osti sen korun siis vaikka olinkin hukannut kotiavaimet ja päätynyt jatkoille ja tullut aamulla vasta kotiin) , tosin kyllä motkotti niistä avaimista (häneltähän ei ikinä mikään unohdu tai katoa;D) mutta minkä minä mahdan hävinnyt mikä hävinnyt.
Oman maan vaimo olisi varmaan saanut selkäänsä(?) että sikäli... tosin olen minäkin nyt baarikiellossa kun mies ei anna omia avaimiaan, pitää teetättää uudet, jos ei nyt pian ilmaannu (miten lie suomalaisen miehen kanssa, lainaisikohan avaimia hulttio vaimolleen ja pitäisikö kiinni lupaamastaan yhteisestä ajasta ja lahjoista jos vaimo olisi pitkillä ollut, mahtaisi saada suomalaisrouvakin selkäänsä tai no ainakin mykkä koulua ja haukkumista).
Tietysti tämä taas oli sellaista showta, että katso nyt miten hyvä mies minä olen ja miten paljon minä sinua rakastan... mutta kieltämättä ihan hyvä yritys mieheltä.
Toisaalta kyse on myös syyllistämisestä, nyt jos olen hänelle ilkeä tai en tee mitä hän pyytää hän voi vedota ostamaansa kulta koruun ja muuhun, no ei ajatella niin negatiivisesti itse tosin voisin olla niin laskelmoiva;D - -Destiny-
bidral kirjoitti:
Veikkaanpa, että sama myös toisinpäin... myös mieheni hyväksyy minulta sellaista käytöstä mikä ei tulisi kotimaiselle naiselle kuuloonkaan...
Käyn kerran viikkoon baarissa laulamassa (toisinaan mies maksaa ja toisinaan menen omillani, mies aika usein tarjoutuu heittämään autollaan. Joskus toki marmattaa, että ei vain hänen maansa naiset... mutta jos olen ollut pitkään poissa yöelämästä alkaa melkein vaatia, että menisin joskus diskoon tai karaokeen tms. )
Joskus tulen yhdeltä kotiin ja joskus venähtää aamu kuuteen (mikäli ei ole töitä seuraavana päivänä tai muuten on hyvää seuraa, sukupuolesta viis). Mies nukkuu joka yö kotona, joskus olen antanut hänelle luvan mennä mutta aina on tullut muka joku este tai ei ole töiden jälkeen jaksanut lähteä kavereidensa kanssa.
Sitäkin mies on ihastellut miten jaksan lähteä töiden jälkeen vielä baariin ja olla siellä ja jatkoilla kuuteen asti (ei tarkoita että koko ajan joisin yleensä tulee vain keskusteltua niin paljon) ja nousta seuraavana päivänä töihin ihan kuin ei mitään (paitsi tummat silmän aluset joskus). No tietysti sitä vielä tässä iässä jaksaa.
Tässä lähipäivinä olin taas tavallisella kierroksella joka venähti kuuteen asti. Avaimet oli hävinneet reissussa joten oli pakko herättää mies avaamaan ovi. Eihän se siitä nyt ilahtunut mutta eipä paljoa suuttunutkaan sitten samaisena päivänä tarjosi minulle itselleen ja Ahmedille päivällisen. (Ahmedin kutsui paikalle, koska arvelee minun pitävän tästä miehestä, eli siis ihan minun ilokseni taas (jep jep, Ahmed on se sama johon olin ihastunut pari kuukautta sitten varmaan täällä on tullut jotain kirjoiteltua, enää ei oikein sytytä)).
Sen jälkeen osti kultaketjun niin kuin oli sovittu jo toissa päivänä (oli sovittu se päivällinenkin kun ei ikinä missään yhdessä käydä (johtuen yhteisen vapaa-ajan vähyydestä), Ahmed tuli sitten kaupan päälle) (osti sen korun siis vaikka olinkin hukannut kotiavaimet ja päätynyt jatkoille ja tullut aamulla vasta kotiin) , tosin kyllä motkotti niistä avaimista (häneltähän ei ikinä mikään unohdu tai katoa;D) mutta minkä minä mahdan hävinnyt mikä hävinnyt.
Oman maan vaimo olisi varmaan saanut selkäänsä(?) että sikäli... tosin olen minäkin nyt baarikiellossa kun mies ei anna omia avaimiaan, pitää teetättää uudet, jos ei nyt pian ilmaannu (miten lie suomalaisen miehen kanssa, lainaisikohan avaimia hulttio vaimolleen ja pitäisikö kiinni lupaamastaan yhteisestä ajasta ja lahjoista jos vaimo olisi pitkillä ollut, mahtaisi saada suomalaisrouvakin selkäänsä tai no ainakin mykkä koulua ja haukkumista).
Tietysti tämä taas oli sellaista showta, että katso nyt miten hyvä mies minä olen ja miten paljon minä sinua rakastan... mutta kieltämättä ihan hyvä yritys mieheltä.
Toisaalta kyse on myös syyllistämisestä, nyt jos olen hänelle ilkeä tai en tee mitä hän pyytää hän voi vedota ostamaansa kulta koruun ja muuhun, no ei ajatella niin negatiivisesti itse tosin voisin olla niin laskelmoiva;DSulla on kyllä tosi luottavainen mies, kun antaa sun "juoksennella" aamukuuteen asti yöelämässä ja vielä kutsui Ahmedin kylään! :) Vielä se ihastuminenkin... oijoi.. Itse en antaisi oman mieheni ainakaan olla missään ilman minua aamukuuten asti, tosin ei hän koskaan ole sellaista tehnytkään. Joskus harvoin, kun ulos menee kavereitten kanssa, tulee jo viimeistään yhdeltä takaisin.
- bidrali
-Destiny- kirjoitti:
Sulla on kyllä tosi luottavainen mies, kun antaa sun "juoksennella" aamukuuteen asti yöelämässä ja vielä kutsui Ahmedin kylään! :) Vielä se ihastuminenkin... oijoi.. Itse en antaisi oman mieheni ainakaan olla missään ilman minua aamukuuten asti, tosin ei hän koskaan ole sellaista tehnytkään. Joskus harvoin, kun ulos menee kavereitten kanssa, tulee jo viimeistään yhdeltä takaisin.
Aika harvoin noita aamu kuuteen oloja sattuu... yleensä minäkin kotiudun heti karaoken jälkeen, koreintaan grillillä saatan käydä ja tuleehan sitä kävelymatkaa jonkin verran. Siinä kahdenmaissa olen ollut useimmin kotona. Mies ei kyllä käy juuri missään... jos tapaa kavereitaan niin sitten päivällä.
Yhdessä ei juuri käydä baareissa, kerran töiden jälkeen minä menin etukäteen ja mieskin ilmestyi sinne sitten ... halusi kuulla kun laulan. Minun mies kaveri sattu olemaan samassa pöydässä mutta eipä tuo mitään sanonut, kättelivät vaan kohteliaasti. Kävin laulamassa ja menimme kotiin mies ei tietenkään juonnut kun oli autolla enkä minäkään ottanut kuin valkovenäläisen kun kaveri tarjosi ja piti olla laulukunnossa. En tiedä miten nyt kesällä kun mies tykkäisi olla terassilla joskus niin kuin alkuaikoina.
Nyt se on kyllä motkottanut niistä avaimista, olen etsinyt kaikki paikat läpi mutta ei löydy poliisi laitoksellakin tongin ison kasan löytöavaimia eikä mitään:(
Välillä mies sanoo että älä sure hän ostaa uudet avaimet (että minä pääsen taas juomaan ja hävittämään ne) ja toisinaan taas sanoo että se on sinun rangaistuksesi opit olemaan kotona kun et mihinkään pääse. Nyt hän antoi minulle avaimensa että pääsen käymään kaupassa ja viemään roskat, mutta viimekerralla kun minulla oli hänen avaimensa olin nukahtanut vähän ennen kuin hän pääsi töistä ja en kuullut kun hän soitti minulle... Ei ollut iloinen kun sai seistä ulkona kylmässä puolituntia kun en herännyt. - totta____
bidrali kirjoitti:
Aika harvoin noita aamu kuuteen oloja sattuu... yleensä minäkin kotiudun heti karaoken jälkeen, koreintaan grillillä saatan käydä ja tuleehan sitä kävelymatkaa jonkin verran. Siinä kahdenmaissa olen ollut useimmin kotona. Mies ei kyllä käy juuri missään... jos tapaa kavereitaan niin sitten päivällä.
Yhdessä ei juuri käydä baareissa, kerran töiden jälkeen minä menin etukäteen ja mieskin ilmestyi sinne sitten ... halusi kuulla kun laulan. Minun mies kaveri sattu olemaan samassa pöydässä mutta eipä tuo mitään sanonut, kättelivät vaan kohteliaasti. Kävin laulamassa ja menimme kotiin mies ei tietenkään juonnut kun oli autolla enkä minäkään ottanut kuin valkovenäläisen kun kaveri tarjosi ja piti olla laulukunnossa. En tiedä miten nyt kesällä kun mies tykkäisi olla terassilla joskus niin kuin alkuaikoina.
Nyt se on kyllä motkottanut niistä avaimista, olen etsinyt kaikki paikat läpi mutta ei löydy poliisi laitoksellakin tongin ison kasan löytöavaimia eikä mitään:(
Välillä mies sanoo että älä sure hän ostaa uudet avaimet (että minä pääsen taas juomaan ja hävittämään ne) ja toisinaan taas sanoo että se on sinun rangaistuksesi opit olemaan kotona kun et mihinkään pääse. Nyt hän antoi minulle avaimensa että pääsen käymään kaupassa ja viemään roskat, mutta viimekerralla kun minulla oli hänen avaimensa olin nukahtanut vähän ennen kuin hän pääsi töistä ja en kuullut kun hän soitti minulle... Ei ollut iloinen kun sai seistä ulkona kylmässä puolituntia kun en herännyt.Mitä?
Jätkä venas ulkona ku vedit lonkkaa himassa. Tasan en olis odottanu sekuntiakaan. Ja kamat kainalossa olisin lähteny heti ku sisään olisin päässyt (tai jos kämppä mun nimissä, niin AKKA pellolle).
Muutenkin kuulostat aika oudolta tapaukselta, Ahmedeja ramppaa kämpillä ja luuraat yksin baarissa aamuyön tunneille.
Onko se sun mies mies ollenkaan? - ___totta____
bidrali kirjoitti:
Välillä mies sanoo että älä sure hän ostaa uudet avaimet (että minä pääsen taas juomaan ja hävittämään ne) ja toisinaan taas sanoo että se on sinun rangaistuksesi opit olemaan kotona kun et mihinkään pääse. Nyt hän antoi minulle avaimensa että pääsen käymään kaupassa ja viemään roskat, mutta viimekerralla kun minulla oli hänen avaimensa olin nukahtanut vähän ennen kuin hän pääsi töistä ja en kuullut kun hän soitti minulle... Ei ollut iloinen kun sai seistä ulkona kylmässä puolituntia kun en herännyt.Mitä?
Jätkä venas ulkona ku vedit lonkkaa himassa. Tasan en olis odottanu sekuntiakaan. Ja kamat kainalossa olisin lähteny heti ku sisään olisin päässyt (tai jos kämppä mun nimissä, niin AKKA pellolle).
Muutenkin kuulostat aika oudolta tapaukselta, Ahmedeja ramppaa kämpillä ja luuraat yksin baarissa aamuyön tunneille.
Onko se sun mies mies ollenkaan?
- kii
Voi teitä! Yksilöiden kanssa kai tässä ollaan eikä kansallisuuksien.
- Ellde
Kuulun minäkin näköjään yleistyksesi ulkopuolelle, sillä en ole halunnut ulkomaalaista miestä. Suomalainen mies on ihan yhtä hyvä kuin kuka tahansa muukin, jos sen itselleen sopivan löytää. Ja olisi helppoa kielen ja kulttuurin kanssa.
Mutta mutta, näin se vaan on päädytty naimisiin ulkomaalaisen kanssa. Eikä miehen maa ollut muuten silloin edes EU:ssa, vaikkakin tätä nykyä jo onkin.
Miehenikin on kyllä kummallinen, koska ei missään tapauksessa haluaisi asua Suomessa tai haluaisi Suomen kansalaisuutta. Tästä syystä en häntä tietenkään sinne ole pakottanut ja oman kansalaisuutensakin hän saa pitää.
Tässähän sitä tuntee mittapuusi mukaan itsensä varsin erikoiseksi suomalaiseksi naiseksi ;)- kysyä
Miten olette ratkaisseet asuinpaikan, jos mies ei halua Suomeen? Minulla samantyyppinen ongelma. Olen tuntenut miehen pitkään, asuttiin ennen samassa maassa. Meillä oli silloin suhde, mutta se kaatui, yhtenä syynä juuri tämä dilemma. Viihdyin miehen maassa hyvin, osaan kieltä ja tunnen kulttuuria, mutta en voisi kuvitella asuvani siellä pysyvästi, ainakaan mahdollisten lasten kanssa.
Mies teki kautta rantain ja suoraankin selväksi ettei häntä kiinnosta Suomessa asuminen, enkä oikein osaa kuvitella että hän täällä viihtyisikään. Toisaalta miehen ammatti ja työ on sellaiset, että luultavasti töitä saisi Suomesta. Minun työtäni taas ei voi tehdä muualla kuin Suomessa, joten ammatinvaihtoa pukkaisi minulle.
Mies on kuitenkin edelleen hyvä ystäväni. Ei suhde eikä naimisiinmenokaan olisi poissuljettu, jos asuminen jotenkin ratkaistaisiin. Mies on kosinut minua, ja kosiminen on toistaiseksi voimassa :) Kaukosuhdetta en enää halua. Suomestakaan en ole minulle sopivampaa miestä löytänyt, eikä näemmä hänkään omasta maastaan. Onko vinkkiä? :) - Ellde
kysyä kirjoitti:
Miten olette ratkaisseet asuinpaikan, jos mies ei halua Suomeen? Minulla samantyyppinen ongelma. Olen tuntenut miehen pitkään, asuttiin ennen samassa maassa. Meillä oli silloin suhde, mutta se kaatui, yhtenä syynä juuri tämä dilemma. Viihdyin miehen maassa hyvin, osaan kieltä ja tunnen kulttuuria, mutta en voisi kuvitella asuvani siellä pysyvästi, ainakaan mahdollisten lasten kanssa.
Mies teki kautta rantain ja suoraankin selväksi ettei häntä kiinnosta Suomessa asuminen, enkä oikein osaa kuvitella että hän täällä viihtyisikään. Toisaalta miehen ammatti ja työ on sellaiset, että luultavasti töitä saisi Suomesta. Minun työtäni taas ei voi tehdä muualla kuin Suomessa, joten ammatinvaihtoa pukkaisi minulle.
Mies on kuitenkin edelleen hyvä ystäväni. Ei suhde eikä naimisiinmenokaan olisi poissuljettu, jos asuminen jotenkin ratkaistaisiin. Mies on kosinut minua, ja kosiminen on toistaiseksi voimassa :) Kaukosuhdetta en enää halua. Suomestakaan en ole minulle sopivampaa miestä löytänyt, eikä näemmä hänkään omasta maastaan. Onko vinkkiä? :)Asumme miehen kotimaassa. Täytyy sanoa, että itse halusin suhteemme alkuaikoina asua Suomessa, mutta vuosien saatossa olen muuttunut ja muuttanut käsityksiäni monesta asiasta, sekä oppinut viihtymään mieheni kotimaassa. Tällä hetkellä en missään nimessä enää haluaisi Suomeen asumaan, sillä olen täysin tyytyväinen elämääni täällä.
Toivottavasti löydätte ratkaisun asuinpaikkaongelmaanne!
- si-su
.....tämä näyttää joitakin naisia ärsyttävän. Ei saa keskustella. Hyvä valvojat.... näyttäkää inhoittaville suomi-miehille!
- se taitaa olla
sinä, jota alakaa ärsyttää
Minä en ainakaan HALUNNUT ulkomaalaista miestä, en Euroopan sisältä tai ulkoa.. Tapasin vain täällä Suomessa lähikuppilassa ihanan miehen jonka kanssa pikkuhiljaa tutusteltiin ja nyt ollaan seurusteltu pian vuoden verran.. Jos rehellisiä ollaan, koin hänen ulkomaalaisuutensa aluksi nimenomaan yhtenä miinuksena, koska minussakin eli vahvasti enakkoluuloja kuten monella suomalaisella. Olemme molemmat olleet ihan "rasisteja" toistemme etnisiä ryhmiä kohtaan... Minun alkuajatus oli että juu, pelimies, pelimies ja hauskan perässähän tuo on ja miesystäväni taasen mietti että kyllä nuo suomalaiset naiset ovat tosi helppoja ja jopa hutsahtavia..ei todellakaan mitään vaimoainesta löydy tuosta porukasta.. Nyt olemme joutuneet molemmat syömään sanamme ja miettimään uudelleen käsityksiämme. Myönnän myös että ellei miesystävälläni olisi pysyvää oleskelulupaa, työpaikkaa ja selkeitä tulevaisuuden tavoitteita, olisin varmaan jättänyt väliin koko homman.
- läpinäkyvää...
Koitat saada suhteenne kuulostamaan siltä, että miehesi ei olisi ns. "pelimies" ja sinä et olisi helppo hutsu.
Sori, ei mene läpi. läpinäkyvää... kirjoitti:
Koitat saada suhteenne kuulostamaan siltä, että miehesi ei olisi ns. "pelimies" ja sinä et olisi helppo hutsu.
Sori, ei mene läpi.Minun ja miesystäväni keskusteluihin viitaten pelimies on sellainen, joka panee about kaikkia naisia, jotka vaan mukaan lähtevät. Ja vielä stereotypioita lisää..eli ulkomaalaisen miehen kohdalla tämä meinaa sitten tietenkin vielä sitä, että hän on naisen kanssa vain piparin tai papereiden toivossa :) .
Hutsu taas on (ulkomaalaisen miehen silmissä) juuri sellainen tyttö, joka lähtee ULKOMAALAISTEN mukaan. Etsii ensisijaisesti vain ulkomaalaisia miehiä panomielessä, ja hänellä on ollut aiemminkin paljon samankaltaisia suhteita.
Molempia kuvaa parhaiten se, että heidän ihmissuhteensa eivät yleensä perustu oikean parisuhteen havitteluun (tavoitteena esim. avioliitto ja perhe) vaan vain hetkellisen hauskan saamiseen.
Mielestäni kumpikaan kuvaus ei kuulosta kummaltakaan meistä..Saa laittaa paremmat määrittelyt ja voin sitten omalta osaltani kommentoida...
Sattuipa vain ulkomaalainen kiinnostava ihminen osumaan eteen ensin, toisinkin päin olisi voinut olla. Mä kiinnostun persoonasta en siitä, minkä maalainen tyyppi on.
Mutta sellaista piti kirjoittamani, että tässä äskettäin tuli tv-uutisissa tietoa, että suomalaiset miehet naivat useammin ulkomaalaisen naisen. Olisiko etupäässä olleet Venäjän tytöt, kun taas naiset naivat useammin britin, amerikkalaisen ja vasta kolmantena olivat turkkilaiset. Joten ei listan kärkipäässä ollut ihan näitä etelän miehiä valtaosa. Seurustelusuhteita ei tietysti tilastoida (mutta ei seurustelusuhteilla ole helppo sitä miestä tietyistä maista tänne Suomeen saadakaan).- että...
"Mutta sellaista piti kirjoittamani, että tässä äskettäin tuli tv-uutisissa tietoa, että suomalaiset miehet naivat useammin ulkomaalaisen naisen"
Eikö se nyt jo pikku hiljaa mene kaaliin, että tuossa puhutaan Suomessa asuvista aviopareista... Esim. sinun "suhdettasi" ei missään tilastossa näy, koska asut Suomen ulkopuolella. että... kirjoitti:
"Mutta sellaista piti kirjoittamani, että tässä äskettäin tuli tv-uutisissa tietoa, että suomalaiset miehet naivat useammin ulkomaalaisen naisen"
Eikö se nyt jo pikku hiljaa mene kaaliin, että tuossa puhutaan Suomessa asuvista aviopareista... Esim. sinun "suhdettasi" ei missään tilastossa näy, koska asut Suomen ulkopuolella.Voi voi itsellesi, en omasta suhteestani puhunutkaan muuta kuin ekassa lauseessa joka nyt vaan oli kommentti kysymykseen, että anteeksi vain nöyrimmästi jos täällä ei saa mitään asian vierestä kommentoida :-O Sulla riittää työsarkaa jos meinaat kaikkia näitä kirjoittajia oikaista. (Enkä ymmärrä miten minulta lainaamasi lause liittyi kommenttiisi, koska siinä lauseessa ei sanallakaan mainittu Minun suhteestani, vaan tv-uutisten kertomasta tilastotiedosta.)
Mutta tätä tarkoitin, SUOMESSA ASUVIA PAREJA, siitä tv-uutisissakin puhuttiin.
Ja jos kerran liitto rekiteröidään maistraattiin, kyllähän se jossain tilastoissa näkyy.
Pöh. Ja huokaus.- selvennäs vielä
että... kirjoitti:
Eikö se nyt jo pikku hiljaa mene kaaliin, että tuossa puhutaan Suomessa asuvista aviopareista... Esim. sinun "suhdettasi" ei missään tilastossa näy, koska asut Suomen ulkopuolella.Yhtä en vielä käsitä: kyllähän suomalaisille viranomaisille menee tieto suomalaisten ulkomaillakin solmimista avioliitoista, mikseivät ne siis näkyisi missään tilastoissa?
- menee....
selvennäs vielä kirjoitti:
Yhtä en vielä käsitä: kyllähän suomalaisille viranomaisille menee tieto suomalaisten ulkomaillakin solmimista avioliitoista, mikseivät ne siis näkyisi missään tilastoissa?
...mutta Tilastokeskus ylläpitää tilastoa vain Suomessa solmituista ja Suomessa asuvista aviopareista.
- tilastot
selvennäs vielä kirjoitti:
Yhtä en vielä käsitä: kyllähän suomalaisille viranomaisille menee tieto suomalaisten ulkomaillakin solmimista avioliitoista, mikseivät ne siis näkyisi missään tilastoissa?
Riippu ihan siitä mistä lähtötiedoista tilastot ajetaan miten määritellään "suomalainen" :)
Useimmiten tilastoissa on kaikki Suomessa asuvat suomen kansalaiset, mutta tällöin mukana myös suuri joukko ihmisiä jotka ovat jossain elämänsä vaiheessa saaneet tuon suomen kansalaisen, mutta kuitenkin alunperin ulkomaalaisia.
joissain tilastoissa taas Suomessa syntyneet on "suomalaisia", mutta taas mukana henkilöitä joilla ulkomaalaiset vanhemmat.
Äidinkielen mukaan on myös tehty joitain tilastoja muttei sekään ole täydellinen etenkin ruotsinkieli sotkee kuviota.
Joten vaikka lähtöarvoina olisikin "Suomessa asuvat suomalaiset, ongelmia aina.
- nainen jolla "ulkkis...
Minulla on mies "Euroopan rajojen ulkopuolelta", eli Jernkkilästä, eikä hänellä ole mitään hinkua saada Suomen kansalaisuutta. Mieluummin minä haluaisin Usan kansalaisuuden!
"On lottovoitto syntyä Suomeen" on Suomalaisten oma keksimä sanonta, todellisuudessa harva ihminen maapallolla on edes kuullut Suomesta, saati sitten että haluaisi asua täällä jumalan selän takana pakkasessa!!!!- niinpä niin
Jernkkilään vaan kaikki, tukka putkella.
Kyllä irtos tämän viikon parhaat naurut tähän mennessä.
Kiitos. - Jenkin puolisolle
Hei, oikeastiko seurustelet jenkkilaisen kanssa? Haluaisitko tosiaan kansalaisuuden? Itse olen vasta oleskelulupaa vaantamassa ja olen jo nyt kypsana Jenkkimeininkiin...
- On se vaan lottovoitto
Suomeen syntyisin,kuin vaikkapa kiinaan.
- Suoma suomalainen
Jenkin puolisolle kirjoitti:
Hei, oikeastiko seurustelet jenkkilaisen kanssa? Haluaisitko tosiaan kansalaisuuden? Itse olen vasta oleskelulupaa vaantamassa ja olen jo nyt kypsana Jenkkimeininkiin...
Ole niitä sarjamurhaajia ja kouluampujia, en minä vaan semmoseen lähtis, ja eikös ne etsi kadonneita lapsia maitopukkien kyljissä, johan on aikoihin eletty, voi kauhia sentään.
- jenkkimorsian myos
Suoma suomalainen kirjoitti:
Ole niitä sarjamurhaajia ja kouluampujia, en minä vaan semmoseen lähtis, ja eikös ne etsi kadonneita lapsia maitopukkien kyljissä, johan on aikoihin eletty, voi kauhia sentään.
Niin, ainakin omalla kohdallani kypsyttaa tama isoveli-valvoo liiankin kanssa meininki, paperisodat, kaikki. En haluaisi kansalaisuutta, oleskelulupa riittaa mainiosti ikuisena taakkana.
- Mr Mxyzptlk
jenkkimorsian myos kirjoitti:
Niin, ainakin omalla kohdallani kypsyttaa tama isoveli-valvoo liiankin kanssa meininki, paperisodat, kaikki. En haluaisi kansalaisuutta, oleskelulupa riittaa mainiosti ikuisena taakkana.
lihavimpia länsimaalaisista ja jenkeissä on myös eniten perheväkivaltaa länsimaista.
- Jenkkilasta!
Pystyyhan taallakin elamaan, mutta kylla Suomessa asiat ovat monilta osin paljon paremmin. Suomi ei ensinnakaan ole sotaakayva valtio, siella on korkeatasoinen maksuton koulutus, hyva sosiaaliturva ja melko hyva tasa-arvo. Naisten asema on paljon parempi kuin taalla. Korruptio on Suomessa maailman pienin. Siella voi viela rauhassa kavella kaduilla ja luonnossa, ja lapset voivat vapaasti leikkia ulkona. Metsasta saa poimia ilmaiseksi puhtaat marjat ja sienet.
Ei missaan ole niin kaunista ja puhdasta luontoa kuin Suomessa.
Kaikki tama tietysti muuttusi, jos Suomeen suuntautuisi massamuuttoa ulkomailta.
- Jaahas.
Ensiksi sehän on täysin makuasia millaisesta miehestä tykkää. Toiset ihastuvat tummiin miehiin ja toiset vaaleihin miehiin.Tähän on kuitenkin aika yksinkertainen vastaus, jos vaikka mietitään sitä, miksi ulkomaalaiset tummat miehet pitävät blondeista naisista?
Vaalea nainen on hyvin harvinainen ja eksoottinen joissakin maissa esim.Turkissa, siksi
tummat miehet ihailevat vaaleita naisia.No tottakai tumma,eksoottinen,ulkomaalainen mies on suomalaisten naisten suosiossa, koska se on suomessa harvinaisuus. En pidä sitä lainkaan pahana jos suomalainen ihastuu ulkomaalaiseen. On vain hyvä, että uskallamme lähteä ulkomaille ja elää sovussa muidenkin, kuin suomalaisten ihmisten kanssa.Tietenkään liian sinisilmäinen ei saa olla, sillä monissa ulkomaalaisissa miehissä voi olla aids, tai jokin muu vakava sairaus, tai sitten he voivat käyttä hyväkseen rikasta suomalaista ihmistä.Terve järki kannattaa pitää päässä siitä huolimatta, vaikka tumma uros veisi ajatukset muualle.Olen silti sitä mieltä, että oikean rakkauden kyllä tunnistaa.Hyväksikäyttö on väkinäistä rakkautta ja sen huomaa. - ole tullut
sen kummemmin pohtineeksi, miten ihmeessä olen voinut "ottaa" miehen euroopan rajojen ulkopuolelta.
En mitenkään sen perusteella ole naimisissa hänen kanssaan, että on ulkomaalainen, enkä erityisesti halunnut tai etsinyt ulkomaalaista miestä. Sattui nyt vaan olemaan muualta. En sitten tiedä, miten olen verta kerjännyt nenästä? Kansalaisuus on ollut viimeiset 11 vuotta ja tuossahan tuo ukkeli edelleen on.
Tokihan näitä inhottaviakin tapauksia on ulkomaalaisissakin, mutta väittäisin ihan tosissani, ettei ihan jokainen suomalainenkaan uros ole täysin rehti kansalainen:)- Niin taas...
Juu, taas "sattui" löytymään ulkomailta mies, ja kas kummaa eipä muutettu miehen kotimaahan vaan Suomeen. :-D
Voi teitä suominaisia... - -Destiny-
Niin taas... kirjoitti:
Juu, taas "sattui" löytymään ulkomailta mies, ja kas kummaa eipä muutettu miehen kotimaahan vaan Suomeen. :-D
Voi teitä suominaisia...Niin, ja ulkomaillahan ei kukaan suomalainen nainen ole naimisissa...
- ulkomaalaiseen...
minulla mies etelä-euroopasta. Ulkomaalaisuus ei minulle ollut mikään kriteeri. Vaan se että ihastuin ja rakastuin. Olen 42 ja mieheni 37 molemmilla 2 lasta entuudestaan. Minulla tytöt ja hähellä poikia, suht samanikäisiä. Meillä vaan "kolahti" heti ensinäkemältä. Tavattiin ihan perisuomalaiseen tyyliin paikallisessa tanssiravintolassa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039