Äitienpäivälounaiden hinnat

^^mummo^^

Olenkohan minä niin köyhä eläkeläinen, että meinasin lentää pyllylleni, katsellessani lounaiden hintoja äitienpäiviksi. 27-59€!!! per henkilö.
Joten päätin laittaa 27€ neljälle juhla-aterian. Pääruoka on lihaa paistia 10€ kg. Viipaloitu n. 150 g palasiksi ja esipaistettu pakkaseen. Jälkikäsittely uunissa ja punaviinikastike. Uudet perunat ja salaatti. Jälkiruoka kahvi ja jäätelö. Muutakin olisi vaan eivät syö.
Hinnat nousee vaan ei eläkkeet. Vai onko markka = euro? Katsokaa esim. kukkakaupan hintoja.
Terveisiä et.Suomesta

8

803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkki.

Jokainen tulee eläkeläiseksi ja silti meistä pidetään niin huonoa huolta.

Jokaisen eläke lasken 2-3 kertaa kovemmalla vuosivauhdilla, kuin inflaatio kulkee,
      kun laskelmissa on sellainen tuoteryhmä.

Mahdetaankohan korin rakennetta muuttaa tai tehdä poikkeuslakin
      jottei viinan hinnan korotus nostaisi mitenkään eläkkeitä.

Silloinhan sitä muutettiin, että viinan hinta merkitsi enemmän eläkeindeksiin,
      silloin kun viinan hintaa laskettiin.

(nyt kun aloitan, ”saan mukavasti”, mutta se ei ole sitä enää 10v kuluttua,
      varsinkin jos sairastan)

Meillä ei paljoa enempää maksa, kun kaikilla on lievä ylipaino-ongelma ja
      siksi emme koskaan syö juhla-aterioita, yms.
      Tämä on meidän tapamme pysyä hoikkana.

Ja toiseksi, emme enää osaakaan laittaa ruokaa,
      kun aina syömme niin vaatimattomasti.

Äitienpäivälounailla emme ajattelisikaan käydä, niiden hälinän ja rauhattomuuden vuoksi.

• folk

Kallistahan tuo on,Äitien,Isänpäivä, vappulounaiden ym.hinnat nostetaan puolella.
      Tosin se on yrittäjien kulta aikaa.
      Harvemmin ainakin tälläsellä pikku paikkakunnalla mennään koko perheen kanssa ulos syömään,kun mennään niin silloin on jonkun juhlat,synttärit tai muut.
      Täällä kyllä hinnatkin on toisenlaiset.
      Ensi sunnuntaina maksamme 17,50 euroa/henkilö ja tiedän,että ruoka on laadukasta siinä paikassa.
      Samassa paikassa saa arki lounaan 7-8 eurolla.
      En tiedä, mutta minusta on ainakn kiva laittaa vähän parempi kolttu päälle ja toisetkin on pukeutuneet vähän juhlavammin.Äiti saa sitten ison kimpun valkovuokkoja,ei ruusuja eikä muutakaan rääsää.

• näillä pienillä paikkakunnilla on se, että kaikki hinnat ei tosiaan ole pilvissä.

Alle kahdellakympillä pääsee noutopöytään syömään, ei minkään hienoon ravintolaan, mutta hyvään ja siistiin paikkaan.

Tietysti sillä rahalla kotona söisi vielä seuraavanakin päivänä, mutta joskus voi vähän törsätä ja nauttia, kun ei tarvii itse kokata.

• viisaus
        Tellastiina kirjoitti:

näillä pienillä paikkakunnilla on se, että kaikki hinnat ei tosiaan ole pilvissä.

Alle kahdellakympillä pääsee noutopöytään syömään, ei minkään hienoon ravintolaan, mutta hyvään ja siistiin paikkaan.

Tietysti sillä rahalla kotona söisi vielä seuraavanakin päivänä, mutta joskus voi vähän törsätä ja nauttia, kun ei tarvii itse kokata.

400g jauhelihapihvirasia ja mummonmuusi on yht,1.30eu.Sen kun syötät .on maha täynnä.!

• Zirkonia
        viisaus kirjoitti:

400g jauhelihapihvirasia ja mummonmuusi on yht,1.30eu.Sen kun syötät .on maha täynnä.!

kun menet ulos syömään,maksat ympäristöstä, tarjoilusta, fiiliksestä, ja myös siitä, että et joudu tiskaamaan ja laittamaan safkaa, sekä sotkemaan samalla koko keittiötä.
        Joskus arjen tylsyyteen hieman hemmottelua, vai mitä?

• käsitys tällanen
        viisaus kirjoitti:

juhla-ateriasta.
        Juhlapäivänä on tapana nauttia juhlallisempaa ruokaa ja tuo sun tarjoukses oli ihan tavallista arkiruokaa. Euro ja 30 senttiä, kuuluko siihen salaatit, leivät, voit, juomat, jäkiruoka, kakku ja kahvit? Maksaa se muusikin.

Jotenkin tuntuu, että et haluaisi äitejä muistettavan tarjoamalla heille tavallista erikoisempaa ateriaa. Kummallista.

• mummeliina

ainakin minut ja siinä ohessa mieheni lounaalle. Joten ei se syöminen minun eläkettäni kuluta. Se on ollut tapana jo useampana vuotena. Eikös sen niin pidä mennäkin, että äitienpäivänä äidit saavat nauttia vapaapäivästä. Tosin onhan niitä vapaapäiviä useampiakin vuoden aikana, mutta oikein virallisella vapaalla ja oikein liputtavatkin meidän äitien kunniaksi.

• 1943

vielä eli (kuoli v.1982), annoin hänelle lahjaksi vapaapäivän. Tein mm. kaikki ateriat. Hän arvosti lahjaani suuresti. Melko kallista on syödä ulkona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      73
      2480
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      111
      1187
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1105
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1019
    Aihe