AUTTAAKAA NY !

tonttu200

Ostin tietokoneeseeni CLUB 3D R9250 AGP 256M 128BI DVI/TV ROHS näytönohjaimen. En saa sitä asennetuksi. Missä meni vikaan ??? Täytyykö ensin asentaa ajurit vai laittaa ensin itse ohjain kiinni ??? Itse laitoin ohjaimen kiinni AGP-väylään sieltä kuului naksahdus eli sen pitäisi siis olla paikallaan, sitten laitoin näytön johdon tähän kyseiseen ohjaimeen kiinni ja näyttö jäi mustaksi. En saanut asennettua ajureita paketissa tulleelta cd:ltä. Se vain ilmoitti englanniksi jotain en muista mitä. Mistä saisi sopivat ajurit/voisiko joku antaa ohjeita asennukseen ????

16

872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoooo

Hae googlesta DRM ja soita siihen numeroon, se on mun kaverin työnumero. Neuvoo ilmatteeks jos pyytää.. ite en oo kovin asiantuntija mutta mielestäni ei kannata olla noin nörtti

• Pege81

Kortti on todennäköisesti löysästi väylässä kiinni/tai ehkä rikki. Irroita kortti väylästä kokonaan, ja paina se tasaisesti väylään. Katso, ettei se pääse kanittamaan mistään kohdasta. AGP-väylän takaosassa on yleensä klipsi, mikä varmistaa kortin paikallaan pysymisen, tämän klipsin pitäisi painua kortin takaosassa olevaan loveen. Kiinitä kortti ruuvilla takalevyyn. Liitä näytön kaapeli korttiin, ja käynnistä kone.
      Tuossa tilanteessa, kun käynnistit konetta, niin tuliko käynnistyksen yhteydessä mitään piippauksia?

• tonttu200

Kone käynnistyi ihan normaalisti mutta näytössä ei näkynyt muuta kuin mustaa. Ei kuulunut minkään laisia piippauksia.

• tonttu200

Voisiko minun koneestani olla APG-väylä rikki kun kone ei edes löytänyt/tunnistanut ohjainta vaikka etsin sitä ohjauspaneelista lisää laite ohjelmalla ?

• Mikä oli vanha näytönohjain?Mahdollisesti emolevylle integroitu?
      Asennushan menee niin että vanhan näytönohjaimen ollessa koneessa kiinni hankit netistä uudet ajurit jotka tallennat koneelle paikkaan josta ne löydät(tai ajuriCD).
      Sen jälkeen poistat vanhat ajurit ja sammutat koneen.
      Käynnistä kone(windows luultavasti ilmoittelee että uusi laite löydetty.klikkaa tuo pois) ja menet sinne mihin tallensit ajurit.Tämän jälkeen ei pitäisi olla ongelmia.

Tietysti kortti voi olla huonosti asennettu tai(toivottavasti ei) olet saanut jotain hajalle.

• tonttu200

Vanha näyttis on integroitu mutta missäs sen ajurit sitten mahtaa olla ja mistä saan ajurit siihen uuteen ?? En cd:ltä ainakaan. Ilmestyy ruutu jossa on jotain hardwaresta ja softwaresta. Mutta miksi kun laitan näytön johdon tähän uuteen ohjaimeen näytössä näkyy vain mustaa ???

• Daword

kuulostaa aika pahalta tollaset naksahdukset =D

mikä kone sulla on? mikä emolevy? mitenkä vanha kone?

• tonttu200

Mulla on IBM ThinkCentre ja emo on Intel Celeron A4. En tiedä kuin vanha kone on kun ostin käytettynä. Mulla tää on ollu vasta vähän aikaa. Se naksahdus oli se että se APG-väylän taka osassa on se klipsi mikä menee sinne näytönohjainkortin taakse. Siitä se ääni lähti.

• Daword
        tonttu200 kirjoitti:

Mulla on IBM ThinkCentre ja emo on Intel Celeron A4. En tiedä kuin vanha kone on kun ostin käytettynä. Mulla tää on ollu vasta vähän aikaa. Se naksahdus oli se että se APG-väylän taka osassa on se klipsi mikä menee sinne näytönohjainkortin taakse. Siitä se ääni lähti.

joo sitten se pitäs olla hyvin slotissakin.

kannattas varmaan koittaa siihen jotain toista näytönohjainta.

jos kuvaa ei tule ollenkaan niin näyttis voi mahdollisesti olla viallinen?

mistä ostit sen?

• tonttu200
        Daword kirjoitti:

joo sitten se pitäs olla hyvin slotissakin.

kannattas varmaan koittaa siihen jotain toista näytönohjainta.

jos kuvaa ei tule ollenkaan niin näyttis voi mahdollisesti olla viallinen?

mistä ostit sen?

Luulen itsekin että vika on ohjaimessa. Tilasin sen Multitronic.fi verkkokaupasta. Ohjain ei kyllä maksanut paljon mitään. Mutta kuitenkin ennen kuin tilasin sen kysyin sieltä sähköpostilla että mahtaako se toimia ja jos ei niin voiko palauttaa. Kerroin mikä emo koneessani on ja sieltä vastattiin että ne oli hakenu sillä emolla ja et sen sit pitäis toimia ja saa palauttaa. Et varmaan palautukseen menee.

• Daword
        tonttu200 kirjoitti:

Luulen itsekin että vika on ohjaimessa. Tilasin sen Multitronic.fi verkkokaupasta. Ohjain ei kyllä maksanut paljon mitään. Mutta kuitenkin ennen kuin tilasin sen kysyin sieltä sähköpostilla että mahtaako se toimia ja jos ei niin voiko palauttaa. Kerroin mikä emo koneessani on ja sieltä vastattiin että ne oli hakenu sillä emolla ja et sen sit pitäis toimia ja saa palauttaa. Et varmaan palautukseen menee.

kannattaa palauttaa ja kattoo jokin toinen näyttis...

• tonttu200
        Daword kirjoitti:

kannattaa palauttaa ja kattoo jokin toinen näyttis...

Meilasin tänään sinne Multitroniciin ja kysyin niiltä neuvoo. Täytyy vaan odottaa vastausta vielä, koska niitten asiakaspalvelu ei oo auki viikonloppusin ja arkisin vaan klo. 17 asti. Et semmosta :/

• Daword
        tonttu200 kirjoitti:

Meilasin tänään sinne Multitroniciin ja kysyin niiltä neuvoo. Täytyy vaan odottaa vastausta vielä, koska niitten asiakaspalvelu ei oo auki viikonloppusin ja arkisin vaan klo. 17 asti. Et semmosta :/

kannattas varmaan mieluummin soittaa niin saisit asian nopeammin hoidettua =D

• Pege81
        tonttu200 kirjoitti:

ThinkCentreäkin on tietääkseni useampaa eri versiota olemassa. Ainakin meillä töissä on IBM ThinkCentre M50 mallissa toiminut Ati Radeon 9600XT ihan ilman kitinöitä. Eli tuo konemalli pitäisi hieman tarkemmin saada tietoon, ennenkuin tätä ongelmaa voi ratkoa kunnolla. Helpointen saat koneen tarkat tiedot selville käyttämällä Everest ohjelmaa. http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml
        lataile tuon linkin takaa löytyvä ohjelma, ja tutki mitä tietoa ohjelma antaa tuon koneen emolevystä/laitteistosta yleensäkkin. Tuossa voi olla mahdollisuus, minkä xyz... mainitsikin, ettei se väylä olekkaan AGP.

• oli huono

Voisi auttaa kuvaavan otsikon kirjoittamisessa... tuollainen AUTTAKAA NY! ei kerro yhtään muuta kuin että sinä vaadit jotain apua ongelmiisi. Kerro otsikossa, mikä ongelma sinulla on.
      Esim.
      "CLUB 3D R9250:n asentaminen?"

• xyz...

Kaikissa IBM-koneissa ei ole oikeaa AGP-slottia, vaan ADD, johon saa lisävarusteena DVI/TV-out-kortin. Tavallinen näytönohjain ei siinä toimi, vaikka sen paikalleen saakin.

http://buttersideup.com/docs/howto/Thinkcentre-DVI-ADD.html

Tai sitten integroitu pitää disabloida biossissa, vaikea sanoa kun kysyjä ei tietenkään kertonut koneensa tarkempaa tyyppiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      72
      2467
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1799
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1654
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1587
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      18
      1552
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1407
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      109
      1166
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1128
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1094
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1009
    Aihe