Moro,
Olen seuraavan laista pakettia ostamassa.
core 2 duo e6400 2.13 ghz (1066mhz)
2 gigaa muistia
320 gb kiinyolevy
22" wide näyttö
nvida geforce 8800 gtx 768mb
vista käyttis
mitä mieltä olette. kone tulee opiskelu ja peli koneeksi. vaihtaisitteko jonkin osan vai onko ihan jees
Kiitos
onko hyvä
10
753
Vastaukset
Emolevy?Muuten hyvät osat saat saat hyvän emolevyn myötä loistamaan tai pyörittelet turhattavasti lähes vakiokelloilla.Itselläni on myös tuo E6400 ja tällä hetkellä 24/7 käytössä 3,3GHz mikä ei huonolla emolevyllä onnistu.Tietysti boxed cooler on vaihdettu myös parempaan.No kyllä boxedillakin saattaa päästä 3GHz:n kelloille joka on jo tuntuva tehonlisäys.
kiinnittyy siihen että näköjään opskelijatkin pärjäävät kohtalaisesti Suomessa.Jos äipän ja iskän rahoja ei tuohon koneesen ole tarkoitus laittaa niin kai jonkinnäköinen budjetti tuohonkin löytyy.Jos sitä rahaa on käytessävissä rajaton määrä suosittelen prosessoriksi coere 2 Duo 6800extreme mallia.
Jos plätäkkää on käytettävissä rajattomasti niin silloin valitaan tietysti kalleimmat ja parhaat osat jos taas ei niin etsitään optimaalinen hinta/nopeus budjettiin sopien jolla päästään jo aika hyvään tulokseen.
Itse ottaiisin tuohon 8800gts 640MB ja säästöä 200€.Sen sijoittaisin hyvään emolevyyn ja prosessorin cooleriin.- oiajfijf
pjotr.suomi24 kirjoitti:
Jos plätäkkää on käytettävissä rajattomasti niin silloin valitaan tietysti kalleimmat ja parhaat osat jos taas ei niin etsitään optimaalinen hinta/nopeus budjettiin sopien jolla päästään jo aika hyvään tulokseen.
Itse ottaiisin tuohon 8800gts 640MB ja säästöä 200€.Sen sijoittaisin hyvään emolevyyn ja prosessorin cooleriin.mulla on budjetti noin 1500 - 2000 egee.
mikä on hyvä emolevy? dellin rautaa olisi tarkoitus tilata.
eli ton prossun voisi kellottaa, mielenkiintoista, miten jos sen ottaisi quod corella? onko lisähyötyä? - iusdhghgfiu
oiajfijf kirjoitti:
mulla on budjetti noin 1500 - 2000 egee.
eli ton prossun voisi kellottaa, mielenkiintoista, miten jos sen ottaisi quod corella? onko lisähyötyä?kaikissa core 2 duoissa on kaksi ydintä
oiajfijf kirjoitti:
mulla on budjetti noin 1500 - 2000 egee.
eli ton prossun voisi kellottaa, mielenkiintoista, miten jos sen ottaisi quod corella? onko lisähyötyä?Jossain vaiheessa varmasti neljä ydintä syrjäyttää kaksi.Samalla kellotaajuudella toimiessaan se on nopeampi .Jos kellotella aikoo niin 2ydintä on parempi koska lämmöntuotto on alhaisempi.2 ytimiset on myös reilusti halvempia.Dellin siis tuo on valmis paketti johen ei esim. emolevyä voi vaihtaa.No sitten sitä ei myöskään kellotella.
http://www.tomshardware.com/2006/09/10/four_cores_on_the_rampage/- Coret tulee
pjotr.suomi24 kirjoitti:
Jossain vaiheessa varmasti neljä ydintä syrjäyttää kaksi.Samalla kellotaajuudella toimiessaan se on nopeampi .Jos kellotella aikoo niin 2ydintä on parempi koska lämmöntuotto on alhaisempi.2 ytimiset on myös reilusti halvempia.Dellin siis tuo on valmis paketti johen ei esim. emolevyä voi vaihtaa.No sitten sitä ei myöskään kellotella.
http://www.tomshardware.com/2006/09/10/four_cores_on_the_rampage/Noinhan se on, vielä kun sovellukset muokataan hyödyntämään useampia coreja. Yllättävän monet softat EIVÄT tue coreja, vaikka luulisi että tämä on ihan selvä juttu.
Kyllä se tästä. Kaikki aikanaan tekniikka kehittyy. Tulee ihan USB-mieleen. Muistaakseni USB:t löytyi kaikista koneista jo joskus 90 luvun alulla, vaikka niillä ei oikeasti tehnyt yhtään mitään. Ei ollut tukea, eikä laitteitakaan. Taisi kestää 5 vuotta, ennen kuin niille alkoi tulemaan mitään käyttöä ja silloinkin ne toimi pirun huonosti. ;(
- KäyttöNäyttö
Kerroppa vielä näytön tiedot. Töissä olen törmännyt erilaisiin Wide näyttöihin joiden kuvanlaatu on niin suolesta ettei niitä katso 5 minuuttia pidempään.
Acer ja Xerox ovat olleet huonoimpia.
Myös resoluutio kertoo paljon siitä onko näyttö kunnollinen vai ei.
Aikani katseltuani noita päädyin 1600x1200 20.1" näyttöön, koska Widet olivat joko huonoja tai sika kalliita.- jukkamoe
E6600 on hintalaatusuhteeltaan voittamaton. n. 220€ Suosittelen, Osta myös samaan syssyyn äänikortti, vaikka soundblasterin xtremegamer ja käyttis vista premium. pelikuulokkeet Medusa 5.1 surround pro gamer 70e. Äänet uskomattomat. Suosittelen
Emolevy: ABIT AB9 Intel P965/ICH8 LGA775 Täysin dual core yhteensopiva ja hieman kellotusvaraa.
Muisti: G.Skill 2X1024MB DDR2 800MHz CL5 PC2-6400 Esim. nuo ovat huiput, toimivat dual channelina ja huippunopeat.
Itse parhaan tarjouksen vastaavanlaisesta paketista sain tietokonekauppa.fi:stä
- joku
Ihan ok kone mutta jos tulee rankkaan pelikäyttöön suosittelen parempaa prossua jossa ois vähintään 3.0 Ghz eli 3000Mhz kellotaajuus. Ja Windoes Vistaa en suosittele todellakaa koska se on ihan uusi ja siinä on paljon vikoja, kaverini testasi alkaa temppuilemaan jos hankit palomuurin. Suosittelen käyttikses Windows XP Professional.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa452053En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91291
- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7981- 81972
- 20959