15.5 - DX10 pelin demo!

Eli tulee Lost Planet - pelin demoversio ulos ja päästään hieman pällistelemään dx10:ä

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=951&Itemid=34

"The PC version of Lost Planet will feature improved graphics and effects to optimize the realistic presentation and explosive action in the game"

Eli tulee PC:n lisäksi Xbox360:lle, mutta ymmärrettävästi Xbox-versio on alemmalla grafiikkatasolla. Ei ole kovin suuri yllätys, uutuuskonsoleissa on DX9 pohjaiset grafiikkapiirit, eikä optimointikaan auta DX10:ä vastaan.

43

1684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daword

      niin sehän vaatii sit myös vistan?

      ihan suoraan sanottuna on perseestä toi vistan pakko osto.. kuulostaa jotenkin pakko myynniltä ja dx10 oheis tuotteelta koska siitä ei todellakaan oo mitään hyvää sanottavaa..

      • myös windows xp:llä

        Kyllä tuo DX10 toimii myös windows xp:llä vastahan oli netissä juttua kuinka joku oli saanut DX10:n toimimaan windows xp:ssä että ei sitä vistaa ole mikään pakko ostaa. Ja toisekseen kuka nyt vistaa ostaisi yhden DX10 pelin takia.


      • Daword
        myös windows xp:llä kirjoitti:

        Kyllä tuo DX10 toimii myös windows xp:llä vastahan oli netissä juttua kuinka joku oli saanut DX10:n toimimaan windows xp:ssä että ei sitä vistaa ole mikään pakko ostaa. Ja toisekseen kuka nyt vistaa ostaisi yhden DX10 pelin takia.

        no empä tuota pureksimatta niele.

        vista on oltava!

        ja minkä yhden pelni takia? kyllä niitä nyt vaan alka tuleen pikkasen enemmän kuin yksi!


      • Daword kirjoitti:

        no empä tuota pureksimatta niele.

        vista on oltava!

        ja minkä yhden pelni takia? kyllä niitä nyt vaan alka tuleen pikkasen enemmän kuin yksi!

        Tuossa DX10 @ WindowsXP:ssä on sellainen ongelma ettei ole WinXP:lle DX10 ajureita, eli kortit eivät tuossa käyttöjärjestelmässä osaa käyttää DX10-komentoja vaikka DX10 olisi asennettu ja DX10 kortti löytyisi.

        Nyt esim. geometry shader-laskut suoritetaan emuloimalla CPU:lla (Hommaa ei helpota se, että esim. Geforce 8800 GTX:n teoreettinen laskuteho on n. 197 kertaa suurempi kuin Intel Core 2 Duo E6700:n.


      • Vitun Vista
        Daword kirjoitti:

        no empä tuota pureksimatta niele.

        vista on oltava!

        ja minkä yhden pelni takia? kyllä niitä nyt vaan alka tuleen pikkasen enemmän kuin yksi!

        Ei ne voi vistaa pakkosyöttää! kyllä ne pelit saadaan viä XP:ssä toimimaan. Vista on DRM kohtu, kuluttajan oikeuksien helvetti ja koko käyttöjärjestelmän perus ajatuksen persereikiintymä.

        Ei maailmaa voi pakottaa siirtymään siihen. Hakeriarmeijat ja yhteisöt tekevät varmasti kaikkensa että kaikki viihde tulee kaikken saataville. Ei sitä varmasti ole oltava. Ei jos maailmassa on vapautta ja oikeudenmukaisuutta jäljellä.

        Vista edustaa ahneutta ja pahuutta. Nöyrtymisen sijaan täytyy taistella vastaan.


    • Then comes "pelikonsolit" Sony PS3 and Xbox360.There is ni DirectX10 in those "pelikonsoleissa" i hope.Jos on niin mitäs sitte hieman on kyllä jäljessä PC.n tarjoamasta laadusta.Yleensä konsoli on ollut edellä julkaisemishetkellä.Nyt näyttää tilanne olevan se että ollaan jo julkaisuhetkellä jäljessä PC:n tarjomasta grafiikasta.

      • Xbox oli vanhaa pc-rautaa, näytönohjain oli Geforce 3 yhdistettynä joillain Geforce 4-ominaisuuksilla. Kiitos optimoinnin päästiin hyvään tulokseen.

        DX10 on itsessään melkoinen optimointi. DX9 on raskas kun siinä on myös 8, 7, 6 versiot; DX10 sisältää vain 10 version. Lisäksi vertex ja pixel laskut suoritetaan täysin yhdenaikaisesti kun DX9:ssä vielä nämä jouduttiin laskemaan eri aikaan.

        Eli kun 24 pixel-yksikköä laskee, niin 8 vertex-yksikköä idlasi..tai jos 8 vertex-yksikköä laski niin 24 pixel-yksikköä idlasi. Tuo on melko iso tekijä.
        ---

        Niin mainittakoon, että PS3:n näytönohjain on G70-johdannainen Geforce 7800 GT /GTX tasoa..eli ei nyt mikään huono ja hienoa graffaa tuollakin saa aikaan.


      • Deeäks
        Kimnice kirjoitti:

        Xbox oli vanhaa pc-rautaa, näytönohjain oli Geforce 3 yhdistettynä joillain Geforce 4-ominaisuuksilla. Kiitos optimoinnin päästiin hyvään tulokseen.

        DX10 on itsessään melkoinen optimointi. DX9 on raskas kun siinä on myös 8, 7, 6 versiot; DX10 sisältää vain 10 version. Lisäksi vertex ja pixel laskut suoritetaan täysin yhdenaikaisesti kun DX9:ssä vielä nämä jouduttiin laskemaan eri aikaan.

        Eli kun 24 pixel-yksikköä laskee, niin 8 vertex-yksikköä idlasi..tai jos 8 vertex-yksikköä laski niin 24 pixel-yksikköä idlasi. Tuo on melko iso tekijä.
        ---

        Niin mainittakoon, että PS3:n näytönohjain on G70-johdannainen Geforce 7800 GT /GTX tasoa..eli ei nyt mikään huono ja hienoa graffaa tuollakin saa aikaan.

        No, jos kerran DX10 sisältää vain 10 version, niin voiko sillä pelata DX9 pelejä ollenkaan?


      • Daword
        Deeäks kirjoitti:

        No, jos kerran DX10 sisältää vain 10 version, niin voiko sillä pelata DX9 pelejä ollenkaan?

        no esim. 8800gts on ylivoimasesti nopeampi dx9 peleissä kuin nämä "nykyiset" dx9 kortit

        8800gts on jopa Geforce 7950 GX2 nopeampi jossa on siis 2 näytönohjainta yhdessä.

        http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=740&model2=722&chart=318



        eli voi 8000 ja x2000 sarjalla pelata dx9 pelejä mutta se dx9 tuki on vaan "liimattu" siihen korttiin eli paras teho näistä uusista korteista saadaan dx10 peleissä.


      • Daword
        Kimnice kirjoitti:

        Xbox oli vanhaa pc-rautaa, näytönohjain oli Geforce 3 yhdistettynä joillain Geforce 4-ominaisuuksilla. Kiitos optimoinnin päästiin hyvään tulokseen.

        DX10 on itsessään melkoinen optimointi. DX9 on raskas kun siinä on myös 8, 7, 6 versiot; DX10 sisältää vain 10 version. Lisäksi vertex ja pixel laskut suoritetaan täysin yhdenaikaisesti kun DX9:ssä vielä nämä jouduttiin laskemaan eri aikaan.

        Eli kun 24 pixel-yksikköä laskee, niin 8 vertex-yksikköä idlasi..tai jos 8 vertex-yksikköä laski niin 24 pixel-yksikköä idlasi. Tuo on melko iso tekijä.
        ---

        Niin mainittakoon, että PS3:n näytönohjain on G70-johdannainen Geforce 7800 GT /GTX tasoa..eli ei nyt mikään huono ja hienoa graffaa tuollakin saa aikaan.

        8800gts varmasti piisaa tuleville dx10 peleille jotta ne näyttävät paremmilta kuin xbox360 tai ps3 versiot peleistä..


      • Deeäks kirjoitti:

        No, jos kerran DX10 sisältää vain 10 version, niin voiko sillä pelata DX9 pelejä ollenkaan?

        Vistassa on itseasiassa kaksi rajapintaa: DX9.0L ja DX10. Nykypelit (ja hieman vanhemmat) käyttävät DX9.0L, mikä sisältää myös vanhemmat versiot. Sitten nämä tulevat pelit valitsevat käyttöönsä DX10-rajapinnan.

        Ensiksi tulee tietysti pelejä, joissa on DX9 ja DX10 moodit ja vasta myöhemmin puhtaat DX10-pelit. Eli mitään yhtäkkistä graafista hyppäystä ei nähdä (kun peliä joudutaan tekemään myös DX9:ää silmälläpitäen, niin pelimoottorista ei voida tehdä niin raskasta)


      • Daword kirjoitti:

        8800gts varmasti piisaa tuleville dx10 peleille jotta ne näyttävät paremmilta kuin xbox360 tai ps3 versiot peleistä..

        Vaikea on optimoinneilla saada Playstation3:n RSX suoriutumaan tarpeeksi hyvin:
        Shaderit:
        RSX 24/7 vs. 8800 GTS 96

        Lisäksi RSX:ssä nuo pixel ja vertex laskut lasketaan eri aikaan, kun 8800 GTS:ssä (DX10) nuo lasketaan yhdenaikaisesti.


      • Daword
        Kimnice kirjoitti:

        Vaikea on optimoinneilla saada Playstation3:n RSX suoriutumaan tarpeeksi hyvin:
        Shaderit:
        RSX 24/7 vs. 8800 GTS 96

        Lisäksi RSX:ssä nuo pixel ja vertex laskut lasketaan eri aikaan, kun 8800 GTS:ssä (DX10) nuo lasketaan yhdenaikaisesti.

        ei noi paperi arvot ps3 vakuuta näyttiksen osalta.

        mitenkäs muuten suoritin? mikähän siinä on ja onko verrattavissa mihin intelin/amd malliin nopeudessa?


      • windows xp paras...
        Kimnice kirjoitti:

        Xbox oli vanhaa pc-rautaa, näytönohjain oli Geforce 3 yhdistettynä joillain Geforce 4-ominaisuuksilla. Kiitos optimoinnin päästiin hyvään tulokseen.

        DX10 on itsessään melkoinen optimointi. DX9 on raskas kun siinä on myös 8, 7, 6 versiot; DX10 sisältää vain 10 version. Lisäksi vertex ja pixel laskut suoritetaan täysin yhdenaikaisesti kun DX9:ssä vielä nämä jouduttiin laskemaan eri aikaan.

        Eli kun 24 pixel-yksikköä laskee, niin 8 vertex-yksikköä idlasi..tai jos 8 vertex-yksikköä laski niin 24 pixel-yksikköä idlasi. Tuo on melko iso tekijä.
        ---

        Niin mainittakoon, että PS3:n näytönohjain on G70-johdannainen Geforce 7800 GT /GTX tasoa..eli ei nyt mikään huono ja hienoa graffaa tuollakin saa aikaan.

        Ei dx10 mitään mullistavaa tuo. Tuohan on vaan uusi rajapintaa käsittelevä ohjain jossa aikaisempi huonompi koodi optimoitu suoraviivaisemmaksi. Tuosta DX10 koodista on jo windows xp:lle tehty jo toimivia ratkaisuja. Toivottavasti pian valmistuvat myös xp:lle tukevat ajurit että koodia ei tarvitse suorittaa prosessorilla vaan saadaan se näytönohjaimen tehtäväksi. Mutta tällä hetkellä pelit ovat niin vaatimattomia että jopa directx 9.0c rajapinnan omaavat pelit näyttävät yhtä hyviltä kuin dx10 pelit. Toivottavasti pelintekijät ottavat kaikki irti uudesta loistavasta koodista. Joten laiskuuden piikkiin saa ensimmäiset peli tekeleet laittaa.


    • xbox man

      xbox 360 grafikapiirihän oli seuraavan sukupolven unified shader tyylinen. miks muka se on siten direct x9 optimoitu? onko toi sun luulo vai tieto? kerro lähteesi!

      • Xbox 360:n grafiikkapiiri on DX9-rautaa ja on R500:n päivitetty versio.

        Jos tuo selitys ei kelpaa, niin: Oletetaan, että tuo grafiikkapiiri olisi DX10-rautaa. Tällöin, optimointien ansiosta Xbox360:n pitäisi kyetä ylivertaiseen grafiikkaan.

        Kuitenkin pelintekijät ovat valitelleet, etteivät voi tehdä näillä Xbox360:n Xenosilla ja PS3:n RSX:llä kaikkea sitä graafisessa mielessä, mitä voivat tehdä PC:llä (esim. Chrysiksen tekijät..).

        Alan Wake tulee PC:lle ja Xbox360:lle..jostain syystä Xbox360:lle alennetuin grafiikoin. Sama homma nyt Lost Planetin kohdalla: Pelintekijöiden mukaan PC:n DX10-versio omaa paremmat grafiikat kuin Xbox360 versio.
        -----

        Xbox360:n Xenos-grafiikkapiiri on eräänlainen DX9 ja DX10 ristisiitos. Siinä on kyllä 48 unified shaderia, mitkä voivat tarvittaessa laskea joko vertex tai pixel laskuja, mutta ongelmana on se, että edelleen nuo lasketaan vuorotellen. Ihan kuten DX10 korteilla DX9-peleissä.
        ---


      • Daword

        kimnice on oikeassa.. xbox360 ei ole mitenkään huikaisevan suorituskyvyn omaavaa näytönohjainta.. noita u.shadereita on se 48 kun taas 8800gts on 94 jotka kykenee muuntumaan jolloin tehoa saadaan oikeaan paikkaan toisin kuin xbox360 omassa.


        tarkemminkin voisia asiasta kertoa mutta kun ei jaksais millään alkaa kirjottaan niin pitkää juttua.


      • xbox man
        Kimnice kirjoitti:

        Xbox 360:n grafiikkapiiri on DX9-rautaa ja on R500:n päivitetty versio.

        Jos tuo selitys ei kelpaa, niin: Oletetaan, että tuo grafiikkapiiri olisi DX10-rautaa. Tällöin, optimointien ansiosta Xbox360:n pitäisi kyetä ylivertaiseen grafiikkaan.

        Kuitenkin pelintekijät ovat valitelleet, etteivät voi tehdä näillä Xbox360:n Xenosilla ja PS3:n RSX:llä kaikkea sitä graafisessa mielessä, mitä voivat tehdä PC:llä (esim. Chrysiksen tekijät..).

        Alan Wake tulee PC:lle ja Xbox360:lle..jostain syystä Xbox360:lle alennetuin grafiikoin. Sama homma nyt Lost Planetin kohdalla: Pelintekijöiden mukaan PC:n DX10-versio omaa paremmat grafiikat kuin Xbox360 versio.
        -----

        Xbox360:n Xenos-grafiikkapiiri on eräänlainen DX9 ja DX10 ristisiitos. Siinä on kyllä 48 unified shaderia, mitkä voivat tarvittaessa laskea joko vertex tai pixel laskuja, mutta ongelmana on se, että edelleen nuo lasketaan vuorotellen. Ihan kuten DX10 korteilla DX9-peleissä.
        ---

        http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1081&Itemid=1

        siinä sanotaan että Xenos on periaatteessa ihan sama ku R600! että se on ihan täydellinen DX10 piiri eikä mikään ristisiitos!


      • xbox man kirjoitti:

        http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1081&Itemid=1

        siinä sanotaan että Xenos on periaatteessa ihan sama ku R600! että se on ihan täydellinen DX10 piiri eikä mikään ristisiitos!

        Tuo samainen lähde ilmaisi, että Lost Planet tulee PC:lle paljon paremmilla graffoilla. Jos Xenos olisi täysiverinen DX10-vehje, niin tuossa pelissä pitäisi olla paljon paremmat grafiikat kiitos optimoinnin.

        http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1841223,00.asp

        http://plaza.fi/muropaketti/artikkelit/naytonohjaimet/amd-radeon-2900-xt-r600,1
        "Xenos-grafiikkapiiri oli ATIn ensimmäisen sukupolven tuotos, mutta yrityksen mukaan se kuitenkin muistutti DirectX 9.0 -grafiikkapiiriä, jonka jotkut ominaisuudet oli viety pidemmälle."


        http://www.answers.com/topic/xenos
        "# Support for a superset of DirectX 9.0c/API DirectX XBOX 360, and Shader Model 3.0/3.5"
        DX10:ssä on käytössä Shader Model 4.0.. esimerkiksi.

        ----

        Kaippa tuo on DX9:n ja DX10:n välimuotoa. Ainakaan ei ole puhdas DX10-näytönohjain jos nykyset PC DX10-kortit ilman erityistä optimointia pyörittävät samaa peliä paremmilla grafiikkatasoilla.


      • kun et kerro
        Daword kirjoitti:

        kimnice on oikeassa.. xbox360 ei ole mitenkään huikaisevan suorituskyvyn omaavaa näytönohjainta.. noita u.shadereita on se 48 kun taas 8800gts on 94 jotka kykenee muuntumaan jolloin tehoa saadaan oikeaan paikkaan toisin kuin xbox360 omassa.


        tarkemminkin voisia asiasta kertoa mutta kun ei jaksais millään alkaa kirjottaan niin pitkää juttua.

        enempää.

        8800GTS-ohjaimessa kun nimittäin on noita Unified Shadereitä tasan yksi kappale ja Stream-prosessoreitakin tekstistäsi poiketen 6x16kpl, jos nyt noilla 'u.shadereilla' niitä tarkoitit...

        Tuon 'muuntumisen' voisit kyllä selittää. Onks ne niinku transformereita tai muuten vaan transuja? ;D


      • Daword
        kun et kerro kirjoitti:

        enempää.

        8800GTS-ohjaimessa kun nimittäin on noita Unified Shadereitä tasan yksi kappale ja Stream-prosessoreitakin tekstistäsi poiketen 6x16kpl, jos nyt noilla 'u.shadereilla' niitä tarkoitit...

        Tuon 'muuntumisen' voisit kyllä selittää. Onks ne niinku transformereita tai muuten vaan transuja? ;D

        turhaan alan niitä tässä tarkemmin selittämään kun goglella löydät niistä kaiken tarvittavan.

        niin ja 8800gts on Unified Shadereita 96kpl


      • poloista...
        Daword kirjoitti:

        turhaan alan niitä tässä tarkemmin selittämään kun goglella löydät niistä kaiken tarvittavan.

        niin ja 8800gts on Unified Shadereita 96kpl

        Unified Shader on akkitehtuuri jolla mm. gf8800 on toteutettu.

        Opettelisit edes käsitteet, ennenkuin tulet tänne retostelemaan tietämykselläsi...

        ps. joko olet päättänyt onko gts8800 noita Stream-prossuja 94 vai 96kpl?

        pss. sen 'muuntumisen' unohdit selittää... lol :DD


      • on tuo
        Daword kirjoitti:

        turhaan alan niitä tässä tarkemmin selittämään kun goglella löydät niistä kaiken tarvittavan.

        niin ja 8800gts on Unified Shadereita 96kpl

        gogle?


      • Daword
        poloista... kirjoitti:

        Unified Shader on akkitehtuuri jolla mm. gf8800 on toteutettu.

        Opettelisit edes käsitteet, ennenkuin tulet tänne retostelemaan tietämykselläsi...

        ps. joko olet päättänyt onko gts8800 noita Stream-prossuja 94 vai 96kpl?

        pss. sen 'muuntumisen' unohdit selittää... lol :DD

        omassa GTX on ainaski 128 voiskohan siittä päätellä että on sitten 8800gts 96?


        selitäs nyt aikas kuluks että mitä se muuntuminen on? sulla tuskin on muutakaan tekemistä.. haha


      • Daword
        on tuo kirjoitti:

        gogle?

        se on semmonen paikka josta löydät naikkosten kuvia kun et kerran muute tosaa saa.

        äläkä nyt kysy mikä on toosa? se on aivan liian vaikea asia sinun ymmärtää =D


      • mitä muuntuminen on

      • taitaa..
        Daword kirjoitti:

        se on semmonen paikka josta löydät naikkosten kuvia kun et kerran muute tosaa saa.

        äläkä nyt kysy mikä on toosa? se on aivan liian vaikea asia sinun ymmärtää =D

        olla heikohko aivan toisella puolella...


      • vielä, kun kerran osaat
        Daword kirjoitti:

        se on semmonen paikka josta löydät naikkosten kuvia kun et kerran muute tosaa saa.

        äläkä nyt kysy mikä on toosa? se on aivan liian vaikea asia sinun ymmärtää =D

        mitä se muuntuminen oikein on?


      • ja lisäksi
        vielä, kun kerran osaat kirjoitti:

        mitä se muuntuminen oikein on?

        kun kerran oikeinkin pätevä ja tietävä olet, niin voisit kertoa ihan suomeksi mitä tuo Unified Shaders tarkoittaa?


      • ero on
        Daword kirjoitti:

        omassa GTX on ainaski 128 voiskohan siittä päätellä että on sitten 8800gts 96?


        selitäs nyt aikas kuluks että mitä se muuntuminen on? sulla tuskin on muutakaan tekemistä.. haha

        muuntumisella ja arkkitehtuurilla?

        Voisitko hyvä ystävä selittää?


      • tosiaan...
        ja lisäksi kirjoitti:

        kun kerran oikeinkin pätevä ja tietävä olet, niin voisit kertoa ihan suomeksi mitä tuo Unified Shaders tarkoittaa?

        ==DDD


      • unohdin nauraa sinulle
        Daword kirjoitti:

        omassa GTX on ainaski 128 voiskohan siittä päätellä että on sitten 8800gts 96?


        selitäs nyt aikas kuluks että mitä se muuntuminen on? sulla tuskin on muutakaan tekemistä.. haha

        pikku lisäys, kun unohdin nauraa sinulle...

        PÖNTTÖ! :DDD LOLLOTILOL!

        tätähän sinäkin teet kaikille muille, 'haha' ja typerät hymiöt...

        ja jätkä ei oikeasti tajua yhtään mitään...


      • lol...
        Daword kirjoitti:

        omassa GTX on ainaski 128 voiskohan siittä päätellä että on sitten 8800gts 96?


        selitäs nyt aikas kuluks että mitä se muuntuminen on? sulla tuskin on muutakaan tekemistä.. haha

        voiko tosiaan joku tänne kirjoitteleva olla noin tyhmä kuin sinä...

        Sinullahan on luuseriohjain, ei lähelläkään edes 8800gts.(valehtelija olet)

        Otit itse puheeksi sen 'muuntumisen'. Voisitko jo pikkuhiljaa selittää, mitä se muuntuminen oikein tarkoittaa?


    • Erkko!

      Vihdoinkin pojat saavat korteistaan tehot irti.. siis heti, kun päivittävät Vistaan.. tai odottavat puoli vuotta että XP jotenkin kutenkin toimii Dx10:n kanssa.

      Tähän väliin voisi tehdä gallupin, että paljonko hinta on pudonnut korteistanne osto hetkestä tähän päivään.. ja arvio paljonko vielä putoaa ennen kuin pääsette kokeilemaan Dx10:iä.

      Ei tämä ole mitään piruilua, mutta hieman naurattaa. Tätä voisi verrata autokauppaan, josta voit ostaa tehokkaan menijän. Loput tehoista saa käyttöönsä puolen vuoden kuluttua, kunhan ostat uuden käyttöjärjestelmän.

      Niih, mutta minä poika ajelen Mossella vieressä. =)

      • Ostohinta itsellä oli 325€ postikuluineen ja tuolla hintaa ei ole saanut enää viikkoihin ;)


    • Aikamoinen kyykyttäjä tuo Lost Planet: Extreme Condition DX10.

      Core2DUO E6300@2,88GHz
      2x1024MB
      Geforce 8800 GTS 640MB@ 650/1000
      Vista 32-bit
      Forceware 160.03

      Peli pyöri kohtuullisesti (n.45 fps kokoajan)asetuksilla:
      1280x720 8xAA 16xAF HDR: Medium Shadows: Medium kaikki muut high.

      Peli on kyllä pirun hienon näköinen! Vertailu on sinänsä vaikeaa, koska harva peli sijoittuu jää/lumi-planeetalle ;). Jokatapauksessa lumessa tarpominen ja lumimyrskyt lumipöllyineen ovat pirun hienoja. Taistelut kaikkine graafisine tekijöineen ovat todella upeita!

      Toisin sanoen kyllä ymmärtää mikä tuossa kyykyttää konetta. Toisaalta tuo peli on vasta kehitysvaiheessa joten optimointia tulee vielä.

      • Sekin on hienoimmasta päästä, mutta huomaa kyllä efekteistä varsinkin missä tulee erot DX9:llä ja DX10:llä


      • 123

        E4300@ 2.70Ghz
        4x1024
        Geforce 8800 gts 320mb OC vakiona 570/1800
        Vista 32-bit
        Forceware 158.43

        1280x720 4AA / 4AF
        HDR Shadow Medium kaikki muut High

        Peli pyörii n.47-48fps pelin mukana tulevan testin mukaan!
        (kaippa se tuosta paranee kunhan ajurit yms
        saadaan optimoitua)


      • 123 kirjoitti:

        E4300@ 2.70Ghz
        4x1024
        Geforce 8800 gts 320mb OC vakiona 570/1800
        Vista 32-bit
        Forceware 158.43

        1280x720 4AA / 4AF
        HDR Shadow Medium kaikki muut High

        Peli pyörii n.47-48fps pelin mukana tulevan testin mukaan!
        (kaippa se tuosta paranee kunhan ajurit yms
        saadaan optimoitua)

        Tota sinullahan on 'antiikkiset ajurit'. Nimittäin noitahan on 160.1, 160.3 ja nyt viimeisin 160.5.

        Alkanut tulemaan noita päivityksiä tiiviiseen tahtiin.
        ---

        1600x1200
        4xAA 8xAF
        HDR shadows: medium
        Motion blur: None
        Muut tapissa
        40-60 fps.

        Näyttää muuten näillä asetuksilla uskomattomalta. Tuo motion blur on järkyttävän raskas ja mielestäni näyttää melko luonnottomalta, eli kun tuon poisti, niin mielestäni graffat parani 20fps...


      • 123
        Kimnice kirjoitti:

        Tota sinullahan on 'antiikkiset ajurit'. Nimittäin noitahan on 160.1, 160.3 ja nyt viimeisin 160.5.

        Alkanut tulemaan noita päivityksiä tiiviiseen tahtiin.
        ---

        1600x1200
        4xAA 8xAF
        HDR shadows: medium
        Motion blur: None
        Muut tapissa
        40-60 fps.

        Näyttää muuten näillä asetuksilla uskomattomalta. Tuo motion blur on järkyttävän raskas ja mielestäni näyttää melko luonnottomalta, eli kun tuon poisti, niin mielestäni graffat parani 20fps...

        Totta puhut ! muuta näillä mennään vielä vähän aikaa! kun noita ajureita tuppaa tipahtamaan melkein joka toinen päivä !


        Mun näytöllä ei päästä 1600 x 1200 resoihin asti!
        (19" ainoastaan mutta riittää minulle hyvin!)


      • saber.xtx
        123 kirjoitti:

        Totta puhut ! muuta näillä mennään vielä vähän aikaa! kun noita ajureita tuppaa tipahtamaan melkein joka toinen päivä !


        Mun näytöllä ei päästä 1600 x 1200 resoihin asti!
        (19" ainoastaan mutta riittää minulle hyvin!)

        Eikös tuolla nyt luulisi jo tuonne asti menevän? Kun 17" nykyisin saa jo 1280x1024 resoilla. Mikä on suurin johon näyttösi kykenee? Varmaan sit jotain 1400x1050?


      • 123
        saber.xtx kirjoitti:

        Eikös tuolla nyt luulisi jo tuonne asti menevän? Kun 17" nykyisin saa jo 1280x1024 resoilla. Mikä on suurin johon näyttösi kykenee? Varmaan sit jotain 1400x1050?

        1280x1024 !
        Laajakuvat ovat sitten eri juttu!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2280
    2. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1494
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1101
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1064
    10. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      989
    Aihe