Kuinka vietätte äitienpäivää?

Justiina-70

Minulla varmaan meni pää sekaisin suomen voitosta kun taas poikkean periaatteistani ja teen aloituksen.
No täällä vain riidellään, niin ajattelin jospa jotakin positiivistakin saisi lukea välillä.

Itse pyysin poikaa isältään takaisin jo tänään, että saadaan viettää koko päivä huomenna yhdessä.
Tulivat tuossa iltapäivällä kukan ja lasikannun kanssa. Sälli vielä niin malttamaton, että heti piti lahja aukaista.
Lasikannun olen nyt saanut joka äitienpäivä viimeiset 4 vuotta, joten niitä riittää. En käsitä mikä niissä poikaa viehättää, mutta eipä ole kannuista pulaa..
(isänsä on saanut lähes joka isänpäivä leikkiveturin, että ehkä toi kannu kuitenkin on parempi vaihtoehto)

Huomenna nukutaan pitkään, lähdetään aamupalan jälkeen mummolaan ja mennään yhdessä ulos syömään ja tietysti sitten vahdataan lätkää.
Sellaista vaatimatonta menoa ja yhdessäoloa, ihan mukavaa.

15

1816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirgales

ja huomenna nukutaan niin pitkään kuin nukuttaa. Mennään poikain kanssa syömään ja varmaankin puistoon leikkimään. Vahdataan telkkaria ja muuta hömppää. Me ei pal viitsitä tehdä hirveitä aikataulutuksia ja menoja.

• satu40

Huomenaamulla yhteinen aamiainen koko sakille minun talossani; lapset leipovat sämpylät ja kermakakun yms.
      Äitienpäivälahjaksi saan toivomani yhteiskuvan pihalla omenapuun alla - kerrankin kaikista kerrallaan.
      Ja jotain muutakin olen nähnyt salassa piiloon silmiltäni viipotettavan, mutta tuo kuva on kumminkin ainakin itselleni se päälahja.

Minun ohellani aamiaisella juhlitaan kahta muutakin äitiä ; kahta vanhinta tytärtäni.
      Heidän omat lapsensa ovat kohtalosteknisistä syistä estyneitä muistamaan äitejään ; toinen on kuollut ja toinen vasta kohdussa, mutta mumminoikeudella minä olen yhdessä sisarusten kanssa hankkinut heillekin pikkupaketit.
      Vävyt taas muistavat tyttäriä jo aiemmin aamulla.

Aamiaisen jälkeen lähdemme ajamaan 120 kilometrin päähän pohjoiseen isäni suvun kotitilalle.
      (Matkalla heitetään pojanpoika äidilleen mukanaan kotonaleivottu kakku ja pari pikkupakettia)
      Vietämme siellä sitten aamupäivän (myös sisarukseni saapuvat perheineen) juhlien minun äitiäni, varaäitiäni ja isääni jolla on 65-vuotispäivät.
      Yhteinen juhlalounas toteutetaan nyyttisperiaatteella.

Iltapäivällä osa meistä jatkaa matkaa ex-appivanhemmilleni juhlimaan ex-anoppia, osa menee muiden suvun äitien (vävyjen äitien) luokse.

Illaksi kotiin, tacoja ja yhdessä katsottava hyvä filmi.
      Hiukan sekavaa tänä vuonna, mutta kiva jos onnistumme toteuttamaan homman niin että kaikkia tai ainakin melkein kaikkia äitejä ja isoäitejä muistetaan ja silti jää aikaa myös sohvallamakoiluun ja luovaan iltalorvintaan.

• äitienpäivä

Me mennään muksun kans mummolaa (mun vanhemmille). Ollaan siel nii kauan ku jaksetaan. Oha se sit mulle "lomaa" ku en muksulle kelpaa mummolassa hoitajaks. Ite lähetin äidilleni jo viikko sitten rotunainen kortin. mahtava mummolle =D

Lahjoja mun on turha oottaa.Mut vissiin töllöö saan kahtoo nii paljon ku sielu vetää. ja jos sitä päikkärit nukkus. ei paljon saa nykysin yöllä nukuttua ku muksu kiljuu puolentunnin välein (1-v)

• akldjaklldf

isukki on ollut vuosia niin sekaisin, ettei ole erottanut itseään äidistä. Joka vuosi valittaa, että lapset viettävät ätienpäivän kotona äidin luona. Isä on katkera kun ei koskaan saa viettää lasten kanssa äitien päivää. Isän äitikin on kuollut jo vuosia sitten ettei ole kyse isoäidin äitienpäivätapaamisista. Isä kirjoittaa joka vuosi pitkän katkeran kirjeen jossa luettelee kaikki juhlapyhät jotka lapset viettävät kotona, vaikka on "pariton" viikonloppu. Silti isojen lasten tapaamiset toteutuvat nykyään vapaasti milloin sopivat yhdessä tapaamiset. Silti aina vain tulee kirje jossa isä ilmoittaa olevansa värinkohdeltu kun ei saa olla lasten kanssa äitienpäivänä... ei tosin ole ihan uusi juttu meidän perheessä. Isä on vuosia identifioitunut äitiin ja tehnyt kaikenlaisia temppuja "väärin kohdeltuna äitinä". Tämä alkoi jo avioliiton aikana, ja jatkuu edelleen. Pakko mainita, ettei isä ole ihan terve. Kyse ei ole mistään kotidiagnoosista. Vaikka asia on meidän perheessä tuttu juttu ja kaikki sen tietää se edelleen tuntuu ikävältä. isä ei ole esim. yhtä kiinnostunut isänpäivästä. Äitienpäivä on se suuri juttu, jossa hän mielestään jää huonompaan asemaan. Lapsia se ei enää juuri häiritse. Pyörittävät päätään ja jättävät isänsä oman arvoonsa. Surkeaa, ettei mies ole löytänyt omaa isän paikkaansa.

• tuliko vahva olo?

Kauanpa viestit pysyivät positiivisellä tasolla. Tuliko nyt parempi mieli? Kun pääsit sohasemaan isukkia. Kuka käskee lukemaan kirjeet. Paperi on paperia ja palaa aikast nopeesti. Sairaus on sairaus. Surkeaa, että et sitä ymmärrä.

• tarpeesi tölvästä
        tuliko vahva olo? kirjoitti:

Kauanpa viestit pysyivät positiivisellä tasolla. Tuliko nyt parempi mieli? Kun pääsit sohasemaan isukkia. Kuka käskee lukemaan kirjeet. Paperi on paperia ja palaa aikast nopeesti. Sairaus on sairaus. Surkeaa, että et sitä ymmärrä.

tuli? heikkoihin haluat lukeutua itsekkin?
        Minusta teksti oli hyvä ja asiallinen, toisin kun sinun sairas vuodatuksesi. Häpeä.

• kokokokokokoko
        tuliko vahva olo? kirjoitti:

tyyppi. Älä tuijota viestin negatiivisuuteen tai oisitiivisuuteen vaan siihen mistä siinä sanotaan. Äitienpäivään voi liittyä kaikenlaisia pikkuharmeja niin kuin isä joka luulee olevansa äiti. Ei kai sitä äitienpäivän kunniaksi täydy sanoa ettei vaineskaan luulekaan. Ja eiköhän tuossa juuri tiedostettu sairaus. Kyse ei varmaankaan ole isien sohaisemisesta vaan ihan selvästi oli kyse juuri siitä yhdestä isästä, jolla on roolit vähän sekaisin...vai väitätkö, että tämä kolahti ja on tavallisempikin ongelma isien parissa?

• Nimimerkki

Samoin kuin kaikki muutkin sunnuntait, ei tehdä hittojakaa. Koska sunnuntai on lepopäivä, ja pitää muistaa pyhittää lepopäivä.

• Jossu¤

Nukutaan pitkän ja lasten keittämä aamukahvi saa kaverikseen kaupan lohivoileipäkakkua. (Oli muuten puoleen hintaan hiukan ennen kuutta tänään) :)

Avaan itsetehdyt kortit ja lahjat ja iltapäivällä mennään exän äidin luokse viemään perinteinen amppelorvokkilaite ja sitten kotiin viettämään sunnuntaita pihatöiden parissa.

Pikkulikka on pyytänyt luvan, että saisi iltapvällä paistaa lettuja, ja niillähän me kuitataan äitienpäiväjuhlapäivällinen :D

Oman äitini äitienpäivää juhlimme vasta viikon päästä mökillä, kun haen lapset pois sieltä. Lähtevät jo keskiviikkona koulupvän jälkeen. Ihanaa! 3 kokonaista vapaapvää tiedossa :D

• Poikani on äitinsä luona viettämässä äitienpäivää perinteisesti.Suotakoon heille se.Oma äitini on heittänut veivin aikoja sitten ettei tuosta äitienpäivastä liiemmälti riesaa ole.Kaupat on kyllä kiinni ja varustauduin siihenkinn osatmalla mäyräkoiran.Riittääkö se on toinen juttu.Anyway täällä ei ainakaan mitään äitienpäiväjuhlia vietetä

• Justiina70.

yllättävä nimimerkki tällä palstalla vastaamassa :o)
        Minä hikoilen täällä vielä tämän illan IT-academyn kurssien kanssa ja huomenna en tietokoneseen päin katsokaan.
        Pari lonkeroa täälläkin pitää ottaa tänään, ihan huomisen äitienpäivän ja tämän päiväisen Leijonien voiton kunniaksi.
        Jos euroviisut jatkavat samaa rataa, taitaa suomelle tulla voitto tänäkin vuonna.

• lapsi on iskän luona, ja tulee kotiin iltapäivällä... silloi on odotettavissa jäätelökakkua oletettavasti ainakin..näin on muksu suunnitellut, kun komensi ostamaan litranpaketin jäätelöä ja vohveleita(kävi viel tarkistamas ett nompparellei ja marsipaaniruusui o kaapis)..=)
      itsellä aamu on alkanut lenkillä, ja päivä jatkuu opiskelutehtävien merkeissä siihen asti ett muksu tulee kotiin...;)

• ja äidilleen

Ekku käytiin vaarin synttäreillä ja sieltä lapsi äidilleen viettämään äiskänpäivää. Loppuillan meikku katsoo lätkää ja otan pari karhua samalla.

• lsdjfsladjfsladf

meillä aloitettiin aamukahvilla... tosin vähän myöhemmin kuin ihan aamulla. Pihalla vietettiin aurinkoinen päivä. Grillattiin ja syötiin ulkona. Pari puhelua vanhalle äidille ja kotoa muuttaneille lapsille. Osa tulikin käymään ja syömään jäähtynyttä grilliruokaa ja kakkua. Lapsenlapsi toi valkovuokkokimpun ja nyt syödään vielä rapuja.... täydellistä!

• haaveillen

Jospa vielä voitaisiin palata yhteen.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2198
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1694
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1496
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1484
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      86
      1029
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe