Eli onko tuo 7900GT paljonkin tuota Radeonia parempi? Hommataan pian uusi kone ja komponenttien valinta on vaikeaa... Eli, vastauksia?
X1950 Pro vs. 7900GT
18
1205
Vastaukset
Seuraavaksi Googleta gf7900gt vs r 1950pro.Ainakaan tuota gf7900gt mallia ei enää edes valmisteta.Noista r 1950pro on nopeampi.
- vaikkapa tuolta
tom's hardwaresta.
- Daword
joku tuossa jo väitti että x1950pro olisi nopeampi mutta asiahan ei aivan näin kylläkään olen
tuossa on kaikkien yhteen laskettu testi tulos ja 7900gt on korkeammalla.
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=740&model2=722&chart=318
eli lähinnä riippuu pelistä kumpi on nopeampi mutta kyllä 7900gt on suurimmassa osassa pelejä nopeempi.
tosin 8800gts olisi sitten näitä molempia oikein hulppeasti nopeempi ;)Silloinhan pitäisi testata tuo nopeus maailman kaikilla PC peleillä ja katsoa lopputulos vasta sitten.No en käy tästä riitelemään.Jos sanot että 7900gt on nopeampi niin olkoon minun puolestani.
- Daword
pjotr.suomi24 kirjoitti:
Silloinhan pitäisi testata tuo nopeus maailman kaikilla PC peleillä ja katsoa lopputulos vasta sitten.No en käy tästä riitelemään.Jos sanot että 7900gt on nopeampi niin olkoon minun puolestani.
no vaikeehan on ehdotonta selvyyttä saada kumpi on oikeasti nopeampi.. kummallakin toimii pelit mukavasti =D
tossa linkin testissä oli vain muutama peli joissa toi 7900gt osoittautui kesiarvoltaan paremmaksi.
eli jos sanot että x1950pro on nopeampi kuin 7900gt niin et ole yhtään sen enempää väärässä kuin minäkään - saber.xtx
Daword kirjoitti:
no vaikeehan on ehdotonta selvyyttä saada kumpi on oikeasti nopeampi.. kummallakin toimii pelit mukavasti =D
tossa linkin testissä oli vain muutama peli joissa toi 7900gt osoittautui kesiarvoltaan paremmaksi.
eli jos sanot että x1950pro on nopeampi kuin 7900gt niin et ole yhtään sen enempää väärässä kuin minäkäänMitä muron testiä katsoisi X1950 PRO on melkein 7950GT:n kanssa tasoissa. Mielestäni luotettavin sivusto. Vaikka onkin kellotettu versio PRO:sta. Mutta 7950 GT on selvästi nopeempi kuin 7900 GT joten. Itse pidän X1950 PRO:ta nopeampana.
- Daword
saber.xtx kirjoitti:
Mitä muron testiä katsoisi X1950 PRO on melkein 7950GT:n kanssa tasoissa. Mielestäni luotettavin sivusto. Vaikka onkin kellotettu versio PRO:sta. Mutta 7950 GT on selvästi nopeempi kuin 7900 GT joten. Itse pidän X1950 PRO:ta nopeampana.
laita linkkiä tuleen.
no kuitenkin on pelistä kiinni kumpi on nopeampi eli jossain pelisä x1950pro on parempi ja toisessa 7900gt
ja tässä hiukan lisää testejä.
http://www.guru3d.com/article/content/386/7/
turha alkaa arpoon kumpi oikeesti on nopeempi molemmat ovat hyviä kortteja joista varmasti saa rahoilleen vastinetta. - saber.xtx
Daword kirjoitti:
laita linkkiä tuleen.
no kuitenkin on pelistä kiinni kumpi on nopeampi eli jossain pelisä x1950pro on parempi ja toisessa 7900gt
ja tässä hiukan lisää testejä.
http://www.guru3d.com/article/content/386/7/
turha alkaa arpoon kumpi oikeesti on nopeempi molemmat ovat hyviä kortteja joista varmasti saa rahoilleen vastinetta.eikö vaan?
[url]http://plaza.fi/muropaketti/artikkelit/naytonohjaimet/his-radeon-x1950-pro[/url] - saber.xtx
saber.xtx kirjoitti:
eikö vaan?
[url]http://plaza.fi/muropaketti/artikkelit/naytonohjaimet/his-radeon-x1950-pro[/url]vai ettei tarvii linkkeihin mitään lisätäkään.. Enpäs muistanut tuollasta.
- Daword
saber.xtx kirjoitti:
eikö vaan?
[url]http://plaza.fi/muropaketti/artikkelit/naytonohjaimet/his-radeon-x1950-pro[/url]toi on iceq3 joka on perus x1950pro selkeesti nopeampi ja myös 7900gt nopeampi
tavallinen x1950pro on selkeesti hitaampi kuin iceq3 x1950pro ja näin ollen on myös pelistä riippuen hitaampi kuin 7900gt
täytyy pysyy jotenkin puolueettomana ettei aleta kellotettuja\paranneltuja malleja laittamaan toisen valmistajan
referenssi näyttiksiä vastaan =D
tässä on hiukan testiä jossa ihme kyllä on 7900gs hiukan x1950pro:n niskan päällä... tosin testiin on valittu pelelejä jossa nvidian korteilla on etua. - Daword
saber.xtx kirjoitti:
vai ettei tarvii linkkeihin mitään lisätäkään.. Enpäs muistanut tuollasta.
ei tarvi lisätä.. mutta toimi toi klikkaamalla :)
toi testi linkki jonka sulle tosa viimisenä lähetin niin hiukan tossa selvää otettuani kyllä epäilen tuon testin paikkaansa pitävyyttä =D x1650xt on osittain jopa nopeampi kuin 7600GT
- kasaaja
No tuota, kannattaisiko hieman venyttää budjettia ja ostaa samantien vaikka X1950 XT? Jos budjetti ei veny, niin kannattaako karsia jostain muusta, kun pelikäyttöön kone kuitenkin tulisi? Muu kone:
- Intel C2D E6420
- Abit IB9
- Antec P150 (430W)
- 2GB 800MHz muistia
- Samsung T166 320GB kovo
- Samsung SH-S183A DVD-asema
- Vista Home PremiumNo noissa osissa ei hirveästi ole karsimisen varaa.Itse tosin ostaisin gf8800gts 640Mb jos kone tosiaan tulee pelikäyttöön."Vanhat" kortit ei tue DirectX 10:tä ja Vistahan sinulla jo olikin.Tuo emolevykin sallii jonkinnäköisen kellottelun l. sitä kautta tehoja lisää.
- Daword
vistan kaveriksi dx10 kortti eli ehdottomasti 8800gts
- kasaaja
Daword kirjoitti:
vistan kaveriksi dx10 kortti eli ehdottomasti 8800gts
En hanki 8800GTS:ää. Miksikö?
1. Ei mahdu budjettiin
2. Tuohan on jo vanhaa tavaraa silloin kun pelit oikeasti alkaa tukemaan DX10:ä. Kannattanee kuitenkin säästää vielä? - Daword
kasaaja kirjoitti:
1. Ei mahdu budjettiin
2. Tuohan on jo vanhaa tavaraa silloin kun pelit oikeasti alkaa tukemaan DX10:ä. Kannattanee kuitenkin säästää vielä?no hintaahan sillä on se 280-300e mutta on ylivoimaisesti näitä 7900gt\x1950pro:ta nopeampi.
ei tämä 8800gts ei ole vanhaa rautaa silloin kun dx10 pelejä alkaa tulemaan eli dx10 pelejä alkaa kesäkuun jälkeen ilmestymään ja joulukuuhun mennessä niitä on jo tosi monta ilmestynyt.
sanoisin että 8800gts tulee vielä loppu vuonna olemaan ihan ehdottoman hyvä hankinta ellei jopa top1 hankinta! ja kun katsoo 8800gts teho resurseja niin kortilla pärjää varmasti vielä koko ensi vuoden komiasti...
tietysti kerkeet sen 8800gts vaikka loppu vuonna hankkimaan ja vieläpä pari kymppii halvemmalla. - hinta/laatu kohdallaan
kasaaja kirjoitti:
1. Ei mahdu budjettiin
2. Tuohan on jo vanhaa tavaraa silloin kun pelit oikeasti alkaa tukemaan DX10:ä. Kannattanee kuitenkin säästää vielä?Laita ATI Radeon 2900XT niin on uutta rautaa ja tehot riittää loistavasti. Sitten siihen nexuksen 500w poweri niin pärjää ja pelit pyörivät. 8800GTS ei kannata ostaa kun samalla hintaa saa tuon atin kortin. Uusimmat ajurit kannattaa ladata sitten netistä. Tuo kortti hakkaa samanhintaisen GTS kortin mennen tullen ja pistää joissakin testeissä ohi nvidian 8800GTX:n. Atin ajurit ovat kuitenkin vielä beta asteella joten vielä on tehoa hukassa niissä mutta ohi niillä pääsee GTS.stä ja parempaa on luvassa päivitysten myötä.
Joten kannattaa säästää vaan. Mutta 8800GTX on myös loistava kortti jos rahaa löytyy mutta atin 2900XT kortissa on paljon hyviä uusia ominaisuuksia jos koneen haluaa hd- näyttöön laittaa. - 123
Eli!
yli/alle 1000e? (koko kone)
Mutta käytännössä jos vista tulee
koneeseen ei mitään järkeä ostaa
joku DX 9 kortti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa502069En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511426- 101334
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul8994- 81972
- 20959