Eli päädyttiin miehen kanssa ettei tarvita tanssikursseja, kun mies osaa valssin, mutta MINÄ en. Luulin että oppisin helposti, mutta totuus paljastui kun alettiin harjoitella, mun pitäis saada ohjeet kirjallisesti miten askelkuviot menee, ja kun se olen sisäistänyt voin yrittää lattialla. Nettiä tonkineena en ole mitään löytänyt.
Auttakkee! :) Eli siis pyöriä pitää, ensin yksi askelkuvio eteen, sitte yks taakse..eiku miten..
Voisko joku kertoa valssin periaatteet, askelkuviot ja pahimmat virheet mitä voi tehdä?
Pian. Kuukausi aikaa oppia =)
Auttakaa, häävalssi
5
4732
Vastaukset
- naimisissa
Hei vaan!
Jos haluatte varmaa tietoa valssin oikeista askelkuvioista yms. suosittelen että menette/menet häävalssitunnille tai otat yksityistunnin aiheesta.
50£:lla saa jo tunnin henk.koht. opetusta ja varmasti myös askelkuviot paperille...ei ole häävi hinta ja aikaakin säästyy!!
Itse kävimme mieheni kanssa tuollaisella kurssilla tanssikoulu High Heels:issä kampin kauppakeskuksessa,
Opettaja oli mukava ja kärsivällinen.
Opimmekin valssin perustan kevyesti yhdessä tunnissa ja häät sujuivat loistavasti!
Susittelen:)- Pedro de la Punta
Jos haluaa välttämättä maksaa opetuksesta £50, täytyy tietysti ensin matkustaa Englantiin, mikä matka tietysti lisää hieman kustannuksia. Lisäksi on vaarana, että tuomisina onkin häävalssiksi englantilainen valssi. Se on tietysti sinänsä ihan hienoakin, joten ehkä sen matkan tosissaan kannattaa tehdä. :))
- Pedro D
Kirjallisesti tanssin oppiminen taitaa olla vähintäänkin haastavaa... Kuten edellä jo todettiin, kurssille meno on paras ratkaisu. Varsinkin näin keväisin varsinaisia häävalssikurssejakin järjestetään monissa paikoissa.
Yksi vaihtoehto alkuun pääsemiseksi on myös jokin tanssinopetusvideo. Löytyy lähes jokaisesta kirjastosta.
Jos jotain kirjallisia ohjeita tässä antaisin, valssia tanssitaan tahtiin:
yks-kaks-kol-yks-kaks-kol... eli askel-askel-yhteen-askel-askel-yhteen... Askeleet voi astua eteenpäin tai taaksepäin tai kaartaen eteen oikealle tai vasemmalle (käännös) tai kaartaen taakse oikealle tai vasemmalle aina miehen viennin mukaan (peilikuvana miehen askeleille). Mitään sääntöjä ei ole, missä järjestyksessä eteen tai taakse menoa tai kääntymistä mies vie. Viejä voi aivan vapaasti valita. Kuitenkin on hyvä edetä tanssien salia kiertäen vastapäivään, mikä on normaali tanssisuunta. Tämä tarkoittaa sitä, että kun mies tanssii taaksepäin, miehellä on lähtiessä selkä menosuuntaan. Yksinkertainen ja tavallisimmin tanssittava versio on, että mies etenee eteenpäin (nainen taakse) ja välillä tehdään käännöstä myötäpäivään.
Yksinkertainen menetelmä: Jos tuleva miehesi osaa, tee kaikki miehen askeleet peilikuvana eli miestä seuraten. Silloin tanssit väistämättä oikein eli miehen viennin mukaan.
Kaiken tämän sepustuksen jälkeen suosittelen kuitenkin sitä kurssia... :) Kurssia suosittelisin minäkin, mutta jos kirjallisia ohjeita kaipaat, niin täällä niitä on valmiina: http://www.tanssi.net/fi/tausta/valssi.html
- Cake
Täältä löytyy uutta ja varsin laadukasta opetusta DVD-muodossa.
http://www.tanssistudiot.fi/showpage.php?id=32
DVD numero 2 sisältää mm. normaalin valssin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa732480En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1111187
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91105- 201019