Kysyin tätä jo,mutta 'väärässä' foorumissa,eikä yhtään paikkaa tullut. Siispä kysyn sitä nyt uudelleen. Tyttäreni (alle 18) haluaisi lavalle ja minä tietysti lupasin hänet viedä,pääsenhän sitten itsekin (yli 40)! Nyt kysyisin,mitkä ovat teidän mielestänne hyviä lavoja? Sellaisia,joissa käy kaikista ikäryhmistä väkeä. Mielessäni jo ajelen Suomen kesäyössä ja ihastelen uusia paikkoja:)
Hyviä lavoja?
20
4317
Vastaukset
- Eero.
Valasrannalle siirtyvät Auran nuortentalon nuoret.
Mukana melkein enemmistö nuorta väkeä.
Kaunis paikka järven rannalla ja helppo löytää.
Perjantai-illaksi Turun menopaikat lähellä.
Sunnuntaina Naantaliin.- adalmiina-1
olen kuullut kehuttavan.Itseä vain mietityttää,että onko siellä sitten 'vain' nuoria? Kun olisi kiva päästä itsekin tanssimaan...Mutta,kiitos:)
adalmiina-1 kirjoitti:
olen kuullut kehuttavan.Itseä vain mietityttää,että onko siellä sitten 'vain' nuoria? Kun olisi kiva päästä itsekin tanssimaan...Mutta,kiitos:)
http://www.tanssi.net/fi/k/kalenteri.html
Ainakin eteläisessä Suomessa sijaitsevista voin suositella seuraavia: Kapakanmäki (Tuulos/Pe), Kolmilammi (Hausjärvi/Su), Riutanharju (Riihimäki/La).
Kaikissa noissa ikäjakauma jokseenkin välillä 15-80 v.- tryyn listaan
Truehum kirjoitti:
Ainakin eteläisessä Suomessa sijaitsevista voin suositella seuraavia: Kapakanmäki (Tuulos/Pe), Kolmilammi (Hausjärvi/Su), Riutanharju (Riihimäki/La).
Kaikissa noissa ikäjakauma jokseenkin välillä 15-80 v.Sunnuntaipaikkoja:
Laurilan lava, Laurila
Kolmilampi, Hausjärvi
Tirvan Lava, Valkeala
Kyllikinranta, Iisalmi
Metsälinna, Ristiina
Keskiviikkopaikkoja:
Särkkä, Punkalaidun
Pavi, Vantaa
Perjantaipaikkoja:
Kapakanmäki, Tuulos
Kuikan lava, Tikkakoski
Esakallio, Somero
Lauantaipaikkoja:
Naapurivaara, Sotkamo
Syvälahti, Kangasniemi
Riutanharju, Riihimäki
Valasranta, Yläne
Iitiän lava, Lappeenranta
Hangan lava, Hankasalmi
Näistä paikoista löytyy miestä äidille kuin tyttärellekin - hei haloo
tryyn listaan kirjoitti:
Sunnuntaipaikkoja:
Laurilan lava, Laurila
Kolmilampi, Hausjärvi
Tirvan Lava, Valkeala
Kyllikinranta, Iisalmi
Metsälinna, Ristiina
Keskiviikkopaikkoja:
Särkkä, Punkalaidun
Pavi, Vantaa
Perjantaipaikkoja:
Kapakanmäki, Tuulos
Kuikan lava, Tikkakoski
Esakallio, Somero
Lauantaipaikkoja:
Naapurivaara, Sotkamo
Syvälahti, Kangasniemi
Riutanharju, Riihimäki
Valasranta, Yläne
Hangan lava, Hankasalmi
Näistä paikoista löytyy miestä äidille kuin tyttärellekinon Marttilassa!!! Lavan nimi on Laurilan lava.
hei haloo kirjoitti:
on Marttilassa!!! Lavan nimi on Laurilan lava.
Ensinnäkin listassa samoja kuin aiemmin kirjoittaneilla.
Sen lisäksi Kolmilammi - ei Kolmilampi
Kuikan lava on Jyväskylän maalaiskunnassa, kun kerran kuntien mukaan tuo lista muuten on laadittu.
Tarkoitus selvästi olikin jollakin tavoin taas päästä se tryy lykkäämään esille, ja sitten se oma alatyylinen motiivi loppuun.- adalmiina-1
Truehum kirjoitti:
Kaikissa noissa ikäjakauma jokseenkin välillä 15-80 v.Juuri tälläista etsin.Että joku on itse käynyt ja hyväksi todennut.Kiitos. Nyt vain bensaa tankkiin ja kierros käyntiin:) Oikein hyvää kesää Sinulle:)
- adalmiina-1
tryyn listaan kirjoitti:
Sunnuntaipaikkoja:
Laurilan lava, Laurila
Kolmilampi, Hausjärvi
Tirvan Lava, Valkeala
Kyllikinranta, Iisalmi
Metsälinna, Ristiina
Keskiviikkopaikkoja:
Särkkä, Punkalaidun
Pavi, Vantaa
Perjantaipaikkoja:
Kapakanmäki, Tuulos
Kuikan lava, Tikkakoski
Esakallio, Somero
Lauantaipaikkoja:
Naapurivaara, Sotkamo
Syvälahti, Kangasniemi
Riutanharju, Riihimäki
Valasranta, Yläne
Hangan lava, Hankasalmi
Näistä paikoista löytyy miestä äidille kuin tyttärellekinmies on jo,mutta tanssimaan tekee mieli.Kaikki kun eivät tanssi.Jokin puute pitää jokaisella olla:) Mukavaa kesää sinullekin.
Truehum kirjoitti:
Ensinnäkin listassa samoja kuin aiemmin kirjoittaneilla.
Sen lisäksi Kolmilammi - ei Kolmilampi
Kuikan lava on Jyväskylän maalaiskunnassa, kun kerran kuntien mukaan tuo lista muuten on laadittu.
Tarkoitus selvästi olikin jollakin tavoin taas päästä se tryy lykkäämään esille, ja sitten se oma alatyylinen motiivi loppuun.Kuikan lava ei ole Tikkakoskella, vaan sen naapurikylässä Kuikassa, mistä sen nimikin tulee. Molemmat kuuluvat Jyväskylän maalaiskuntaan, kuten Truehum tiesi.
- adalmiina-1
Humppajuntti kirjoitti:
Kuikan lava ei ole Tikkakoskella, vaan sen naapurikylässä Kuikassa, mistä sen nimikin tulee. Molemmat kuuluvat Jyväskylän maalaiskuntaan, kuten Truehum tiesi.
Mukavaa,kun sain näin paljon vastauksia.Lämmintä tanssikesää Sinullekin:)
Truehum kirjoitti:
Kaikissa noissa ikäjakauma jokseenkin välillä 15-80 v.Kuuleman mukaan esiintyjän mukaan laaja ikähaitari. Ainakin 19.5 oli ilahduttavasti laidasta laitaan.
- Nanna*
adalmiina-1 kirjoitti:
Särkkä on Punkalaitumella, kauniin niemen nokassa. Siellä käy ihan kaikenlaista väkeä, eri ikäryhmistä ja "erilaisin tarkoitusperin". Eli on mökkiläispariskuntia, aktiivitanssiharrastajia, bändäreitä, puolison etsijiä...
Paikka on ihana ja ilmeisesti siellä "kaikki" viihtyy, kerran niin suosittu on!
Kannattaa ehdottomasti katsastaa! - adalmiina-1
Nanna* kirjoitti:
Särkkä on Punkalaitumella, kauniin niemen nokassa. Siellä käy ihan kaikenlaista väkeä, eri ikäryhmistä ja "erilaisin tarkoitusperin". Eli on mökkiläispariskuntia, aktiivitanssiharrastajia, bändäreitä, puolison etsijiä...
Paikka on ihana ja ilmeisesti siellä "kaikki" viihtyy, kerran niin suosittu on!
Kannattaa ehdottomasti katsastaa!Tuntuu tulevan vilkas kesä:) Jos ei tanssin puolesta,niin ajokilometrejä ainakin kertyy:)) Mutta mikäs sitä on Suomen suvessa ajellessa..*huokaa*
- yks.susi
On hyvä että on vapaita hakijoita/haettavia, mutta hyvä tanssi-ilta voi syntyä pinemmissäkin kinkereissä. Esimerkiksi Napiksella voi olla 400 naista laumassa haettavana, kun on joku parempi yhtye. Tuntuu vähän tungokselta ja hiki ym. haisee.
- Pummisetä
No sinähän yrität päästä helpolla.
Kokeile itse eri paikkoja.
Fiilis tulee useasta muuttujasta: paikasta, orkesterista, artistista, yleisöstä, omasta itsestä ym.
Olin itse vappuna paikassa, jossa olen useasti nauttinut tanssimisesta ja minulla on ollut hauskaa, mutta nyt sattui toiseksi orkesteriksi sellainen, joka oli vetänyt puoleensa ihmisiä, joilla ei ollut tajuakaan siitä, miten lavoilla käyttäydytään. Onneksi oli mahdollisuus siirtyä tunnin matkan päähän toiseen paikkaan ja osa illasta tuli pelastetuksi.
Joten kaikella ystävällisyydellä, jos sinun on nälkä, niin ei auta, että minä syön.
Tanssinetissä löydät tanssipaikkoja, kuten Humppis tuossa jo neuvoi ja itse kokeilemalla löydät ne itsellesi sopivimmat.- adalmiina-1
ystävällisyydellä,en laittanut tuota kysymystä mielessäni ajatus,ettei minun tarvitse koko Suomea sitten kiertää,kun voin poimia jyvät akanoista! Kysyin vain,koska olen tässä(kin) asiassa aloittelija.Tiedän myös,että fiilis syntyy noista mainitsemistasi asioista. Ja vielä,vaikka minulla olisi kivaa,ei se tarkoita,että jokaisella siellä olisi kivaa. Kiitos kuitenkin näistä opettavaisista sanoista.Talletan nekin sydämeeni ja tutkiskelen niitä siellä:) Hyvää kesää sinullekin.
- samaa
adalmiina-1 kirjoitti:
ystävällisyydellä,en laittanut tuota kysymystä mielessäni ajatus,ettei minun tarvitse koko Suomea sitten kiertää,kun voin poimia jyvät akanoista! Kysyin vain,koska olen tässä(kin) asiassa aloittelija.Tiedän myös,että fiilis syntyy noista mainitsemistasi asioista. Ja vielä,vaikka minulla olisi kivaa,ei se tarkoita,että jokaisella siellä olisi kivaa. Kiitos kuitenkin näistä opettavaisista sanoista.Talletan nekin sydämeeni ja tutkiskelen niitä siellä:) Hyvää kesää sinullekin.
toivotan myös sinulle.
- nuori mies
Hei,
Osaako kukaan sanoa millainen ikäjakauma on Rönnin & Kisarannan lavoilla, samoin Jenkkapirtillä?
Onko viikonpäivällä merkitystä?- myös nuori mies
"Kotilavallani" Kisarannassa käy paljon nuorta väkeä eli 15-30-vuotiaita, kun vain orkesteri on kohdallaan viikonpäivästä riippumatta. Varsinkin kauniiden nuorten naisten määrä on joskus lamaannuttava. ;) Mutta jos esiintyjä on vain vanhempien mieleen, niin silloin nuoria on aika harvassa.
Rönnillä omat kokemukset viittaavat siihen, että keskiviikkona on enemmän nuorta väkeä. Taas kerran esiintyjällä on suuri merkitys.
Jenkkapirtistä ei ole kuin yksi kokemus Finkkutansseista, jolloin nuoria oli kuin meren mutaa, mutta taitaa olla ikäjakauma toinen muun yhtyeen esiintyessä. Esiintyjä vaikuttaa joka paikassa enemmän kuin viikonpäivä. Varsinkin kesälomien aikaan lavoilla käy porukkaa kaikkina viikonpäivinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa722467En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1091166
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009