Asus P5N-E Sli + Bios FSB

Reijokeijo

Mistä löytää ko. emon bios valikosta tuon FSB:n säädön? Tarkoitus olisi hieman ylikellotella, mutta kun ei vaan mitenkään osu silmään.
Kiitos!

4

1090

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkko!

Ensin kokeillaan BIOSista. Jollei löydy, etsitään manuska. Jollei löydy, se imutetaan.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5N-E SLI

Advanced -> JumperFree Configuration -> FSB & Memory Config -> FSB (QDR), MHz

alue: 533 - 3000MHz

Järkeeni käy, että tuo on muistin kellot eli 4 kertainen väylään.

Kummallista, ettei löydy suoraan väylän kelloja?

• Tips and Hints:
      (In progress as of 4/4/07, please suggest!)
      (Overclocking options can be found under JUMPERFREE Configuration-->MANUAL)

If you haven't already, check your BIOS and make sure you are running 03** series bios or higher. 0202 was first release and VERY flaky.
      Enter RAM timings and voltage manually. Help stability.
      Disable all features not neccessary, ie firewire etc.
      Run Orthos or OCCT for 6 hours at all stock settings to test for stabilty at stock, to make sure everything is OK at the norm. This will help you to not blame your OC for stability problems, such as forgetting to set your RAM timings and having the auto timings cause a failed OC.
      FSB and RAM are already finalized values. Intel chips are QUAD pumped (QDR) and RAM is DDR. For example, if you have an 800FSB rated chip, your REAL FSB is 200Mhz (What CPUZ will display) but will display as 800FSB in BIOS. Same with RAM, but it is DUAL, so DDR2-800 RAM will display as 800 in BIOS, but 400Mhz in CPUZ.
      When overclocking, run a 1:1 divider for stability. This can be achieved by using UNLINKED mode and MANUALLY entering 1:1 values, ie 1000FSB and 500DDR, or you can choose LINKED-->SYNC Mode to run a 1:1 divider.
      AUTO will keep your FSB/RAM linked, which is bad because it will constantly run a 1:2 divider due to the BIOS displaying QDR and DDR values.
      To find your MAX CPU overclock without overclocking RAM, to eliminate it as the cause of a failed overclock, use full UNLINKED mode, to allow you to manually set your RAM to its full speed without overclocking it. This will allow you to UP the FSB as much as you need

• marko1967

Moikka Reijokeijo sulla on ilmeisesti tommonen asuksen P5N32-E SLI emolevy ja ilmeisesti sulla tuli sen mukana ajuri cd siinä on muutamia asuksen ohjelmia mulla on kans tollainen emo mutta se ajuri cd\softa on mulla viallinen ja tarvitsisin sellaisen oisko mahdollista että polttaisit mulle sen cd-levyn cd-levylle ja lähettäisit mulle postissa mä maksan sulle sen cd-een hinnan ja postikulut,pistä postia mulle tohon mun sähköposti osoitteesen jos onnistuu.

• reijokeijo

Pystyt lataamaan siihen emoosi kaikki asetukset ja ohjelmat netistä. Mene asuksen sivuille:
        http://support.asus.com/download/download.aspx
        Sieltä sivulta valitset motherboard -> socket775 ->emolevysi malli -> valitset BIOS -> lataat sen uusimman mallin siitä eli versio 1103 -> menet UTILITIES -> etsit sieltä ASUS PC Probe II V1.04.12 Install Program for Windows 2000/XP/2003 & 64bit XP/2003 & 32/64bit Vista. -> lataat sen -> käynnistät -> tulee se "drop down menu" eli laatikko jossa on vaihtoehtoja -> otat sieltä UPDATE BIOS FROM INTERNET, jos semmoinen sieltä löytyy, jos ei, otat UPDATE BIOS FROM FILE -> internet vaihtoehto lataa uusimman BIOSin internetistä, toisessa vaihtoehdossa valitset sen tiedoston sieltä minne sen latasit(työpöytä, oma tietokone tms.) -> BIOS on päivitetty

Kysy jos jotain epäselvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2198
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1694
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1496
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1484
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      86
      1029
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe