Osaako joku sanoa, miten ilmoitaudutaan vapaaehtoisena ilmavoimien ilmavalvontatehtäviin?
Kyse on vapaaehtoiesta maanpuolustuksesta.
Aisti-ilmavalvontaan
7
1153
Vastaukset
- tosissasi?
aisti-ilmavalvonta on turhinta, mitä armeijasta löytyy. Kerää mielummin vaikka koirankakkoja kadulta, siinä olis maakuntajoukoille sopivaa tekemistä.
- Ilmavalvoja
Oliko lottien hoitama ilmavalvonta sinusta turhaa?
Maanpuolustuskoulutus Ry:n ilmapuolustuspiiri järjestää ilmavalvontakursseja. Seuraavat ovat varmaankin syksyllä. Tämän hetken tarjontaa voi selailla ja kursseille voi ilmoittautua netissä: http://www.mpkry.fi
- Ilmavalvoja
Kysymys kuuluukin, miten kursiyt käynyt voisi sitoutua ilmavalvontatehtäviin. Kurssien käynti sinänsä ei sido osallistujia mihinkään.
Ilmavalvoja kirjoitti:
Kysymys kuuluukin, miten kursiyt käynyt voisi sitoutua ilmavalvontatehtäviin. Kurssien käynti sinänsä ei sido osallistujia mihinkään.
Tarkoitatko siis aisti-ilmavalvontaa sodanajan tehtävänä? Rauhan aikanahan aisti-ilmavalvontaa ei tehdä lainkaan. Kannattaa varmaan tiedustella oman sotilasläänin esikunnasta. Itselläni sijoitus ilmavalvontatehtäviin tuli ilmavoimien viestikoulussa suoritetun varusmiespalveluksen myötä.
- Ilmavalvoja
Humppajuntti kirjoitti:
Tarkoitatko siis aisti-ilmavalvontaa sodanajan tehtävänä? Rauhan aikanahan aisti-ilmavalvontaa ei tehdä lainkaan. Kannattaa varmaan tiedustella oman sotilasläänin esikunnasta. Itselläni sijoitus ilmavalvontatehtäviin tuli ilmavoimien viestikoulussa suoritetun varusmiespalveluksen myötä.
Sodan-ajan tehtävänä minä sitä ajatelin. Mitä tulee aisti-ilmavalvontaan rauhanaikana, niin sitä tekee rajavartiosto ja merivartiosto merellä silloin kun ei ole sota.
Kriisiaikana ilmavoimat kutsuu aisti-ilmavalvontareservin omiin tehtäviinsä.
Olen käynyt vapaaehtoiskurssit kyseiseltä alalta. Mutta se ei ole vielä sitovaa.
Ihmetelen kylläkin ilmavoimien varusmieskoulutuksen tasoa, jos ei selitetä, että raja- ja merivartiostojen tehtäviin kuuluu aisti-ilmavalvonta rauhanaikana. Ilmavalvoja kirjoitti:
Sodan-ajan tehtävänä minä sitä ajatelin. Mitä tulee aisti-ilmavalvontaan rauhanaikana, niin sitä tekee rajavartiosto ja merivartiosto merellä silloin kun ei ole sota.
Kriisiaikana ilmavoimat kutsuu aisti-ilmavalvontareservin omiin tehtäviinsä.
Olen käynyt vapaaehtoiskurssit kyseiseltä alalta. Mutta se ei ole vielä sitovaa.
Ihmetelen kylläkin ilmavoimien varusmieskoulutuksen tasoa, jos ei selitetä, että raja- ja merivartiostojen tehtäviin kuuluu aisti-ilmavalvonta rauhanaikana.Minun käsittääkseni nuokaan tahot eivät tee jatkuvaa aisti-ilmavalvontaa. Ilmatilannekuva on rauhan aikana tutkien varassa ja sitä vain täydennetään tarvittaessa muilla tiedoilla. Voin toki olla väärässäkin, koska on tuosta palvelusajasta vierähtänyt jo reilusti aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa972821En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101804
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3821670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681447- 1191257
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91146- 201039