" EVÄSPARI "TANSSEISSA

vakipari

Usein törmää tanssikäytäntöön, missä tansseissa tanssiva pari on ns. " eväspari".
Eli kun poika aikoo mennä tanssimaan outoon tanssipaikkaan tai arvelee tansseissa olevan erityisen paljon pariskuntia, hän ottaa mukaan "evään" eli tanssiparin, jonka kanssa tanssii koko illan. Tällainen pari ei välttämättä ole ollenkaan hellustelupari, vaan he saattavat olla samasta tanssikerhosta ja ovat vain tanssimassa, vaikkakin viihtyvät toistensa seurassa ja tanssivat yhdessä sen illan . Käytäntö on erinomainen, siinä voi valita mieleiset kappaleet ja tanssia vain ne.Sekä viettää hauskaa tanssi-iltaa ilman sen kummempia ihmissuhde kommervenkkeja.
Onko muilla paikkakunnilla samanlaista "eväs"käytäntöä ja onko tällainen parisuhde teistä hyvä ja hyväksyttävä?

4

1229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • swinger

Sorry luuli, että eka lähetys epäonnistui, vaihdoin nimimerkin ja lähetin uudelleen.

• ...tuollaista tapahtuu.

Itsekin olen ollut joidenkin eväänä vuosikaudet ilman mitään muuta tarkoitusta kuin vain se tanssiminen.

Joidenkin nykyisten mielitanssitettavieni tuonsuuntaisiin pyyntöihin suostun edelleenkin varsin kärkkäästi.

Varsinkin kauemmas omilta vakipaikolta tehdyillä retkillä eväs on hyvä olla olemassa (ajomatkakin on mukavampi ja turvallisempi niin).

Vaikka ei ihan koko aikaa yhdessä tanssittaisikaan, ovat ainakin alkuun tehdyt muutamat "näyttökappaleet" olleet eduksi sittemmin hakuriviin asettuvalle.

Myös sellaisiin paikkoihin (ravintoloihin yleensä) mennessä, joissa epäilee tarjonnan olevan kehnonpuoleisen, on turvallisinta ottaa eväs mukaan.

Mm. eräisiin naistentanssi-iltoihin (Kumpeli, Sommelo, Waltikka, Revontuli) on itsemurhaa lähteä itsekseen.

Ainakin pitää olla sitten sovittuna, että joku takuutanssitettava on paikalla, jos ei omaa evästä saa mukaansa.

• Minä olen harrastanut tuota aina silloin tällöin. Yleensä menen kyllä tansseihin yksin, mutta toisinaan on "eväs" mukana. Useinhan sellaista näkee. Olen myös itse ollut eväänä. Ei siinä minun mielestä mitään pahaa ole. Puhtaasti kaverina olen ainakin minä ollut joka kerta eväsretkellä.

• Sehän kuuluu asiaan

Evästely on tosi mukavaa ja osa lavatanssiharrastuksen viehätystä. Tietää jo tansseihin lähtiessään, että muutaman takuuvarman kappaleen saa tanssia (nooo... tuleehan sitä tietysti vinkattua sitä Evästään niihin omiin suosikkitansseihin, mutta kun sekään ei ole kiellettyä) ja vielä jos on joku oma suosikkibändikin lauteilla.

ELÄKÖÖN TANSSI, ELÄKÖÖN VIIKONLOPPU! Ja ei kun kenkiä harjaamaan ; ) ja menox

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      100
      2873
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1814
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      383
      1681
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1611
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1176
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe