Voiko helsingin yliopistossa opiskella sivuaineena meteorologiaa? Jos sitä ei voi niin fysiikkaa kuitenkin varmaan voi? Jos opiskelee esimerkiksi maantietoa samassa yliopistossa. En ole löytänyt näitä tietoja helsingin yliopiston sivuilta joten parempi tieto olisi tervetullutta.
meteorologiaa sivuaineena?
4
1429
Vastaukset
- .,.,.,.,.,.
Olisin kiinnostunut samasta asiasta. Onko meteorologia vain fysikkaa? Kaikki sääilmiöt kiinnostavat, mutta matematiikka puoli on vähän heikompi. Tosin sitäkin voi petrata, jos motivaatiot on kohdallaan.
T: Myös maantiedon pääsykokeen tuloksia odotteleva - Nimetön
Itseäni kiinnostaa kans meteorologia kovasti, missä kaikkialla Suomessa sitä voi opiskella?? Kertokaa jotka tietää, ois tärkee tieto. :) voiko Turussa? onko meteorologia aina sivuaine, sivuaine nimenomaan fysiikassa? olen kai aika pihalla näistä vielä, joten selvennystä olisi enemmän kun kiva saada. :/ kai ne sitten syksyllä opiskelun alkaessa viimeistään knnolla selkiää, ainakin toivottavasti.
- ................
Helsingissä ainakin voi, ja sitä voi opiskella pääaineena mutta käsittääkseni silloin fysiikka on pakollinen sivuaine. En tosin ole varma tuosta. Selaamalla yliopiston sivuja (erityisesti opinto-opasta) löytyy varmasti paljon tietoa :)
- salmo salar
Itse opiskelen fyssan laitoksella HY:ssa ja pääaine on nimenomaan meteorologia, joten jotain osaan siitä sanoa.
Meteorologian lukeminen vaatii aika vahvan fysiikan ja matikan tietämyksen. Oikeastaan ensimmäisen vuosi yliopistolla opiskellaan pelkkää fysiikkaa ja matikkaa ja vasta sitten aletaan lukea meteorologiaa. Eli jos haluaa saada meteorologian perusopinnot kasaan, niin myös fysiikan ja matikan perusopinnot olisi syytä suorittaa. Pakollista tämä ei tietystikään ole, mutta erittäin suositeltavaa. Meteorologiasta on kyllä olemassa myös johdantokurssi, joka on aika mukava ja joka ei vaadi esitietoja, mutta jos haluaa meteorologiasta virallisen sivuaineen, niin tuo yksi kurssi ei tietystikään siihen riitä.
Meteorologiaa voi opiskella vain Helsingin yliopistossa. Pääaineen siitä saa hakemalla opiskelupaikkaa fyssan laitokselta ja valitsemalla sisäänpäästyään(helppoa) pääaineeksi meteorologian. Sivuaineena meteorologiaa(kuten myös fyssaa) voi lukea varmaan kuka vaan, mutta nuo esitietovaatimukset kannattaa pitää mielessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541143
- 551025
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52913Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774