Olen tosiaan menossa Kairoon työharjoitteluun heinä-elokuuksi. Olisi kiva kuulla, jos joku muu on viettänyt siellä pidemmän aikaa, että millainen kokemus oli ja kuinka asiat sujuivat. Sain kuulla asiasta vasta viime viikolla joten kaikki järjestelyt ovat vielä ihan auki. Majoitus hoituu järjestön kautta mutta toistaiseksi en tiedä mitä kaikkea pitää edes ottaa huomioon. Ilmeisesti viisumi, tarviiko rokotuksia tai muuta vastaavaa?
Kairoon töihin
8
1054
Vastaukset
- ....
Moi!
Olin itse viime kesänä harjoittelussa Kairossa. Viisumi sun pitää hakea suurlähetystöstä, koska turistiviisumi on voimassa max.1kk:n. Rokotuksista suositellaan hepatiittia, onko se nyt sitten a se kevyempi versio...
Ihan mahtava paikka tuo Kairo. Mulla ei mitään ihmeempiä ongelmia ollu. Sullahan on toi kaikkein kuumin vuoden aika jolloin hyttyset räjähtelee lentäessään, että varaudu hikoilemaan...Itselläni ei ollut mitään mahatautia tms. vaikka söin ja join mitä epäilyttävimmissä paikoissa. Aikataulut siellä tietty on mitä on, ettei pidä luulla ehtivänsä mitään nopeasti...Ehdottomasti oman mukavuuden kannalta suosittelen pitkähihaisia ja väh. 3/4 housuja tai hametta. myös jotain hattua tai huvia(en tarkoita mitään muslimihuivia) kannattaa käyttää ainakin turistipaikoissa, niin välttyy häirinnältä. Paras ohje mitä voin antaa on, että pidä vettä aina mukana, jäädytä se jääköntiksi kotona jos mahd. ja älä katso miehiä edes kengännauhoihin, ellet halua huutelua yms.- mariuska
Kiitos kommentista. Aika samantapaista viestiä olen muiltakin Kairossa olleilta kuullut. Kuinka kauan olit siellä ja olitko jonkun järjestön kautta vai ihan itseksesi? Itse olen lähdössä IAESTEn kautta. Majoituksesta tai muusta ei ole vielä mitään muuta tietoa kuin että paikallinen IAESTE sen hankkii... Tuo miesten käyttäytyminen saattaa alkaa vaivaamaan, samaan kyllä tuli totuttua jo vähän Tunisiassa. Hieman erilaista käyttäytymistä kuin suomalaisilla miehillä:)
- kairoon
mariuska kirjoitti:
Kiitos kommentista. Aika samantapaista viestiä olen muiltakin Kairossa olleilta kuullut. Kuinka kauan olit siellä ja olitko jonkun järjestön kautta vai ihan itseksesi? Itse olen lähdössä IAESTEn kautta. Majoituksesta tai muusta ei ole vielä mitään muuta tietoa kuin että paikallinen IAESTE sen hankkii... Tuo miesten käyttäytyminen saattaa alkaa vaivaamaan, samaan kyllä tuli totuttua jo vähän Tunisiassa. Hieman erilaista käyttäytymistä kuin suomalaisilla miehillä:)
moikka!
tosi mielenkiintoista kuulla että oot menossa Kairoon työharjotteluun..
itseäni tommonen vaihtoehto kiinnostais myös kovasti.
saanko kysyä minkä alan harjoitteluun olet menossa? mariuska kirjoitti:
Tuo miesten huutelu yms. näyttää myös vähän olevan tuurista kiinni...tai mistä lienee, en ole vielä päässyt perille. Sillä jotkut tutuistani käyttävät huivia ja saavat osakseen häiriköintiä. Mä pukeudun suht samoin kuin kotonakin (paitsi Luxorissa) ja saan olla rauhassa. Joka tapauksessa itse jännitin sitä aikanani paljonkin, mutta melko turhaan. Toki huuteluilta ei voi täysin välttyä, mutta mielestäni on myös oleellista _miten_ se tapahtuu. Jos joku huikkaa että 'hey pretty girl' ja hymyilee leveästi en ainakaan osaa pahastua moisesta.
No tässä toivottavasti loppuelämä ko. kaupungissa, joten ehtiihän sitä vielä tulla vastaan jos jonkinlaista!
Turistinähtävyyksissä (Kairossakin) häirintä on paljon suurempaa, tosin siis yrittävät kaupustella eivät kommentoi ulkonäköä tai persoonaa. Luxorissa en saa hetkenkään rauhaa, Kairo tuntuu siihen verrattuna hengähdyspaikalta.
Mähän en Suomessakaan juuri näe ympärilleni kun kävelen ja tämä tyyli on kyllä kätevä Egyptissä...ei huomaa mitä ympärillä tapahtuu! Kerrankin siitä on hyötyä. Mp3-soitin ja aurinkolasit on myös kova sana...sitä mitä ei näe tai huomaa, ei siitä voi pahastuakaan.
Itse en ole ollut Tunisiassa, mutta juuri sieltä tullut kaverini sanoi, että Egyptiin verrattuna Tunisia on moninverroin kauheampi paikka tuon miesten huomion suhteen.- ne tuumaisi
Laziza kirjoitti:
Tuo miesten huutelu yms. näyttää myös vähän olevan tuurista kiinni...tai mistä lienee, en ole vielä päässyt perille. Sillä jotkut tutuistani käyttävät huivia ja saavat osakseen häiriköintiä. Mä pukeudun suht samoin kuin kotonakin (paitsi Luxorissa) ja saan olla rauhassa. Joka tapauksessa itse jännitin sitä aikanani paljonkin, mutta melko turhaan. Toki huuteluilta ei voi täysin välttyä, mutta mielestäni on myös oleellista _miten_ se tapahtuu. Jos joku huikkaa että 'hey pretty girl' ja hymyilee leveästi en ainakaan osaa pahastua moisesta.
No tässä toivottavasti loppuelämä ko. kaupungissa, joten ehtiihän sitä vielä tulla vastaan jos jonkinlaista!
Turistinähtävyyksissä (Kairossakin) häirintä on paljon suurempaa, tosin siis yrittävät kaupustella eivät kommentoi ulkonäköä tai persoonaa. Luxorissa en saa hetkenkään rauhaa, Kairo tuntuu siihen verrattuna hengähdyspaikalta.
Mähän en Suomessakaan juuri näe ympärilleni kun kävelen ja tämä tyyli on kyllä kätevä Egyptissä...ei huomaa mitä ympärillä tapahtuu! Kerrankin siitä on hyötyä. Mp3-soitin ja aurinkolasit on myös kova sana...sitä mitä ei näe tai huomaa, ei siitä voi pahastuakaan.
Itse en ole ollut Tunisiassa, mutta juuri sieltä tullut kaverini sanoi, että Egyptiin verrattuna Tunisia on moninverroin kauheampi paikka tuon miesten huomion suhteen.Jos menisikin kysymään huutelijalta,että mitä sinä sanoiktaan. Antaisi vähän palautetta siitä, että vieraille ei huudella. Nehän pitää ihan pilkkanaan, jos ne oppii huutelemaan ja kukaan siihen puutu. Oppiiko ne pojat isältään miten kohdellaan naista siellä ja hyväksyykö äitinsäkin moisen käytöksen?
- mariuska
kairoon kirjoitti:
moikka!
tosi mielenkiintoista kuulla että oot menossa Kairoon työharjotteluun..
itseäni tommonen vaihtoehto kiinnostais myös kovasti.
saanko kysyä minkä alan harjoitteluun olet menossa?Niin olen menossa isoon rakennusfirmaan insinööri-ja arkkitehtipuolelle eli ihan oman opiskelualan hommiin. CIMO:n kautta lähdössä, eli kaikkia käytännön asioita ei tarvii itse edes hoitaa. On myös tuttuja ollut suurlähetystössä Kairossa töissä. Viisumiasian olen selvittänyt, eli sen hankin Egyptin suurlähetystöstä Suomessa, ja jokunen rokotuspiikkikin on otettu... Riittääkö viisumi, vai pitäisikö joku työlupakin olla? Ku en mistään ole kuullut ainakaan että sitä erikseen tarvisi. Alle kolme viikkoa lähtöön:)
- mariuska
ne tuumaisi kirjoitti:
Jos menisikin kysymään huutelijalta,että mitä sinä sanoiktaan. Antaisi vähän palautetta siitä, että vieraille ei huudella. Nehän pitää ihan pilkkanaan, jos ne oppii huutelemaan ja kukaan siihen puutu. Oppiiko ne pojat isältään miten kohdellaan naista siellä ja hyväksyykö äitinsäkin moisen käytöksen?
Voisin veikata ettei se takaisin antaminen ihan hirveesti auta mitään, parempi ehkä olla kuin ei huomaisikaan. Joo, Tunisia oli kyllä tän asian suhteen välillä ahdistava, yksin en ainakaan siellä mielellään paljon liikkuisi vaikka nämä huutelijat jättäiskin asian siihen huuteluun. Siellä ainakin näki sitä, että isä ja varhaisteini-ikäinen poika ihan lähtivät seuraamaan ja samalla suu kävi koko ajan. Vaikeeta käsittää mihin ne sillä huutelulla pyrkii:) Jotenki ainakin ton seuraamisen tuntee uhkaavana käytöksenä. Ja basaareilla joskus sai tyttökaverit pitää aika tiukasti kii toisistaan ettei joku joutunut ahdisteltavaksi kojujen sisälle. Suukosta olisivat ilmaiseksi antaneet ties mitä putiikeistaan, että vähän hullua meininkiä itselle. Aina ei tuo pelkkä "ei kiitos" tuntunut tehoavan. Mutta hyvä jos Egypti on tän asian suhteen hieman helpompi kuitenkin:)
- muutama
mariuska kirjoitti:
Voisin veikata ettei se takaisin antaminen ihan hirveesti auta mitään, parempi ehkä olla kuin ei huomaisikaan. Joo, Tunisia oli kyllä tän asian suhteen välillä ahdistava, yksin en ainakaan siellä mielellään paljon liikkuisi vaikka nämä huutelijat jättäiskin asian siihen huuteluun. Siellä ainakin näki sitä, että isä ja varhaisteini-ikäinen poika ihan lähtivät seuraamaan ja samalla suu kävi koko ajan. Vaikeeta käsittää mihin ne sillä huutelulla pyrkii:) Jotenki ainakin ton seuraamisen tuntee uhkaavana käytöksenä. Ja basaareilla joskus sai tyttökaverit pitää aika tiukasti kii toisistaan ettei joku joutunut ahdisteltavaksi kojujen sisälle. Suukosta olisivat ilmaiseksi antaneet ties mitä putiikeistaan, että vähän hullua meininkiä itselle. Aina ei tuo pelkkä "ei kiitos" tuntunut tehoavan. Mutta hyvä jos Egypti on tän asian suhteen hieman helpompi kuitenkin:)
arabian kielen sana. Huutelijoille voi heidän omalla kielellään sanoa "häpeä" eiköhän jotain tehoa ole. Ensinnäkin osaat heidän kieltään ja toiseksi sana on merkityksellinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1012900En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101834
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3861692Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211621Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039