... ihan asiallisia ketjuja häviää pois palstoilta, huh heijakkaa, onko muillakin havaintoja....
Minne täältä
56
2536
Vastaukset
- silleen muillekin
tapahtunut, että joku (moderaattori?) siirtäisi eri otsikon alle, eli pois Haapavesi palstalta...?!
- piiloon...
peiton alle.
Öitä kaikille yökyöpeleille!- tota noin
ajattelin myös tehdä, toivottavasti ei kontrollerit sitä huomaa
- ja ihmetellään
kovasti.
Katoamiset köyhdyttää Haapavesi-palstaamme
hirveesti.
Se ei ole kyllä kenenkään etu.
Huumoria ei tarttis sensuroida.- ne on
olleet toisten solvaus kirjoituksia, joutaa pois sellaiset.
- ei oo kyllä
ne on kirjoitti:
olla.
Hauskaa huumoria vain. - siellä taitaa
ei oo kyllä kirjoitti:
olla.
Hauskaa huumoria vain.ollakkin itse.
suvaitsevaisuudestasi ja huumorin tajustasi. Olet ymmärtänyt oikein, että tällä palstalla pitäisi saada myös kukkia huumori, jolla irvaillaan vain itselle eikä liikuta navanalla kuin satunnaisesti. Pahoin kyllä pelkään, että minun kirjoittelu jää vähäksi täällä sillä on jo poistoja ja huuhaalle siirtoja tullut tarpeeksi - alan jo pikku hiljaa tajuamaan, ettei minua täällä siedetä.
- Lammaskeskustelu
meyri kirjoitti:
suvaitsevaisuudestasi ja huumorin tajustasi. Olet ymmärtänyt oikein, että tällä palstalla pitäisi saada myös kukkia huumori, jolla irvaillaan vain itselle eikä liikuta navanalla kuin satunnaisesti. Pahoin kyllä pelkään, että minun kirjoittelu jää vähäksi täällä sillä on jo poistoja ja huuhaalle siirtoja tullut tarpeeksi - alan jo pikku hiljaa tajuamaan, ettei minua täällä siedetä.
Ei mielestäni kuulunutkaan tänne, vaan huu-haa osastolle, jonne näytettiin siirretynkin.
On turha kapinoida, mikäli ei itse älyä, missä kulkee raja, on tyytyminen ylläpidon siirtoihin/poistoihin. Ellen väärin muista, olit sinä yksi niistä, jotka tässä taannoin lupasi poistaa palstalta kaikki sinne kuulumattomat aloitukset. Saat nyt maistaa omaa lääkettäsi. - sinä näyt
Lammaskeskustelu kirjoitti:
Ei mielestäni kuulunutkaan tänne, vaan huu-haa osastolle, jonne näytettiin siirretynkin.
On turha kapinoida, mikäli ei itse älyä, missä kulkee raja, on tyytyminen ylläpidon siirtoihin/poistoihin. Ellen väärin muista, olit sinä yksi niistä, jotka tässä taannoin lupasi poistaa palstalta kaikki sinne kuulumattomat aloitukset. Saat nyt maistaa omaa lääkettäsi.olevan se ylituomari, niin sanoppa kuuluuko nuo navanalusjutukin sinne huuhaapalstalle.
Lammaskeskustelu kirjoitti:
On turha kapinoida, mikäli ei itse älyä, missä kulkee raja, on tyytyminen ylläpidon siirtoihin/poistoihin. Ellen väärin muista, olit sinä yksi niistä, jotka tässä taannoin lupasi poistaa palstalta kaikki sinne kuulumattomat aloitukset. Saat nyt maistaa omaa lääkettäsi.en ole puhunut mistään aloituksista vaan asiattomista kommenteista, joita täällä viljellään - puhutaan mieluiten kirjoittajasta kuin aiheesta. Tämä mitä nyt sanot niin pidän asiallisena ja voihan sitä ajatellakin niin, että Haapavedellä asuu Suomen viisain kansa, joka ei harrasta kuin asiaa ja asiaa ja viellä kerran asiaa, joka toisinaan sitten sitten vain ilmenee juoruiluna ja perrättöminä väitteinä.
Siis hyväksyn siirrot ja poistot, jos ne tapahtuu tasavertaisesti, mutta en jos ne tapahtuu joihinkin kirjoittajiin kohdistuvana kiusantekona.- Pulinat pois
sinä näyt kirjoitti:
olevan se ylituomari, niin sanoppa kuuluuko nuo navanalusjutukin sinne huuhaapalstalle.
Me lukijat/kirjoittelijat voimme ainoastaan esittää ylläpidolle poistoa/siirtoa.
Mikäli ylläpito katsoo aiheelliseksi siirtää, tai poistaa aloituksen, on tuolloin vika pelkästään aloituksen tekijässä. - ystävällisesti
meyri kirjoitti:
en ole puhunut mistään aloituksista vaan asiattomista kommenteista, joita täällä viljellään - puhutaan mieluiten kirjoittajasta kuin aiheesta. Tämä mitä nyt sanot niin pidän asiallisena ja voihan sitä ajatellakin niin, että Haapavedellä asuu Suomen viisain kansa, joka ei harrasta kuin asiaa ja asiaa ja viellä kerran asiaa, joka toisinaan sitten sitten vain ilmenee juoruiluna ja perrättöminä väitteinä.
Siis hyväksyn siirrot ja poistot, jos ne tapahtuu tasavertaisesti, mutta en jos ne tapahtuu joihinkin kirjoittajiin kohdistuvana kiusantekona.jatkaa sitä lampaidenhoitoa siellä huuhaalla, sillä se kuuluu ehdottomasti sinne.
Miksi edes aloittaa tollasii huihai juttuja tällä asiallisella Haapavesipalstalla?
Huuhaalla voitte jatkaa kenenkään häiritsemättä sitä, niin tuikitärkeää vuoropuhelua. ystävällisesti kirjoitti:
jatkaa sitä lampaidenhoitoa siellä huuhaalla, sillä se kuuluu ehdottomasti sinne.
Miksi edes aloittaa tollasii huihai juttuja tällä asiallisella Haapavesipalstalla?
Huuhaalla voitte jatkaa kenenkään häiritsemättä sitä, niin tuikitärkeää vuoropuhelua.se juttu on jo mennyttä. On jo uusi juttu tehty. Katsoin noita palstan aloituksia vähän oudoilta näyttää asiallisuus. Muistaakseni tässä lähiaikana on ollut ainakin kolmesti jotain pottajuttua! Todella mielenkiintoista ja syvällistä!
- näkyy meijän
meyri kirjoitti:
se juttu on jo mennyttä. On jo uusi juttu tehty. Katsoin noita palstan aloituksia vähän oudoilta näyttää asiallisuus. Muistaakseni tässä lähiaikana on ollut ainakin kolmesti jotain pottajuttua! Todella mielenkiintoista ja syvällistä!
ajattelun syvyys.
Kaikki hyvä kasvaa potassa,
sano melliini. Pulinat pois kirjoitti:
Me lukijat/kirjoittelijat voimme ainoastaan esittää ylläpidolle poistoa/siirtoa.
Mikäli ylläpito katsoo aiheelliseksi siirtää, tai poistaa aloituksen, on tuolloin vika pelkästään aloituksen tekijässä.oikeaan. Todella tuota tarkoitin, että lukijat ilmoittaa ylläpidolle ne jutut, mitkä haluavat eivät siis niitä kaikkia, joita pitäisi. Ja tämä minua kismittää. Täällä saa jotkut päivästä toiseen puhua peitenimillä toisista ikäviä asiota ja lukijat viihtyvät, eivätkä poistata. Mutta, jos harmitonta huuhaata heitetään, niin jopa tieto asiasta ylläpidolle menee.
näkyy meijän kirjoitti:
ajattelun syvyys.
sano melliini.minä olen jotenkin tykästynyt sinun tyyliisiin ja pahoin joskus pelkään, että sen joku kopio ja saan lukea väärennettyä. Tämä ei ollut herjaa vaan tosi asia. Etkö voisi rekisteröityä, jotta tietäisin lukevani juuri sinua. Laita vaikka galleria sivusi piilotetuksi. Harkitse, sillä kirjoitan todella vilpittömästi.
- Olet malli esimerkki
meyri kirjoitti:
en ole puhunut mistään aloituksista vaan asiattomista kommenteista, joita täällä viljellään - puhutaan mieluiten kirjoittajasta kuin aiheesta. Tämä mitä nyt sanot niin pidän asiallisena ja voihan sitä ajatellakin niin, että Haapavedellä asuu Suomen viisain kansa, joka ei harrasta kuin asiaa ja asiaa ja viellä kerran asiaa, joka toisinaan sitten sitten vain ilmenee juoruiluna ja perrättöminä väitteinä.
Siis hyväksyn siirrot ja poistot, jos ne tapahtuu tasavertaisesti, mutta en jos ne tapahtuu joihinkin kirjoittajiin kohdistuvana kiusantekona.Oivallisesta kirjoitustaidosta, olen ollut sitä mieltä jo pitemmän aikaa. Nytkin kirjoitat:
...joka toisinaan sitten sitten vain ilmenee... - Loppuosiosta
meyri kirjoitti:
oikeaan. Todella tuota tarkoitin, että lukijat ilmoittaa ylläpidolle ne jutut, mitkä haluavat eivät siis niitä kaikkia, joita pitäisi. Ja tämä minua kismittää. Täällä saa jotkut päivästä toiseen puhua peitenimillä toisista ikäviä asiota ja lukijat viihtyvät, eivätkä poistata. Mutta, jos harmitonta huuhaata heitetään, niin jopa tieto asiasta ylläpidolle menee.
"jos harmitonta huuhaata heitetään..."
Niinpä...huu-haa on yleensä harmitonta ja kuuluu osastolle HUU-HAA TAJUATKO? Loppuosiosta kirjoitti:
"jos harmitonta huuhaata heitetään..."
Niinpä...huu-haa on yleensä harmitonta ja kuuluu osastolle HUU-HAA TAJUATKO?altavastaaja ja muiden ei tarvi vasta, siitä mitä kirjoittelevat. Täällä näköjään saa solvata ihan vapaasti toisia, mutta huuhaa on kielletty.
Ymmärrän todellakin, ettei minua täällä hyväksytä.- "pelkkää hyvää"
näkyy meijän kirjoitti:
ajattelun syvyys.
sano melliini.Noin suuri avoimmuus ja rehellisyys ansaitsee kiitoksen ja syvän kymarruksen.
Kuuluivatko ne pässin nuolemat ruumiinosatkin siihen samaan syvyyteen?
Yrittäkäähän syödä proteiinia, ehkä seuraava sukupolvi olisi entistä ehompi, sanovat tutkijat. Olet malli esimerkki kirjoitti:
Oivallisesta kirjoitustaidosta, olen ollut sitä mieltä jo pitemmän aikaa. Nytkin kirjoitat:
...joka toisinaan sitten sitten vain ilmenee...edelliset toistot? Ne olivat vain tehostuskeinoja. Harmi, jos ne veivät sisällön ymmärtämisen vaikeaksi. Tuntuukin, että välillä yksi kirjain väärässä paikassa saa, jotkut ihan ymmälleen ja se haittaa heidän luetun ymmärtämistä. Kukapa sitä jaksaa aina puhdasta, virheetöntä tekstiä kirjoittaa, mutta sisältöhän se tärkeintä ja sen ymmärtäminen ;D
"pelkkää hyvää" kirjoitti:
Noin suuri avoimmuus ja rehellisyys ansaitsee kiitoksen ja syvän kymarruksen.
Yrittäkäähän syödä proteiinia, ehkä seuraava sukupolvi olisi entistä ehompi, sanovat tutkijat.kiva nähdä taas. Oletko ajatellut rekistöröityä, koska pahoin pelkään, että seurassani sinua tullaan lainamaan?
- "pelkkää hyvää"
meyri kirjoitti:
kiva nähdä taas. Oletko ajatellut rekistöröityä, koska pahoin pelkään, että seurassani sinua tullaan lainamaan?
Miten yö meni, näitkö painajaisia?
Meinaan kun nukahdit sinne kahvilaan, olet muuten kova kuorsaamaan ja muutama paukkukin sulta taisi päästa. :D - kymarruksen ??
Noin suuri avoimmuus ja rehellisyys ansaitsee kiitoksen ja syvän kymarruksen.
Yrittäkäähän syödä proteiinia, ehkä seuraava sukupolvi olisi entistä ehompi, sanovat tutkijat.kerrohan meille.
Miten yö meni, näitkö painajaisia?
Meinaan kun nukahdit sinne kahvilaan, olet muuten kova kuorsaamaan ja muutama paukkukin sulta taisi päästa. :Djuuri tarkoitin. Onneksi erotan oikean väärästä. Sitä minä vain ihmettelen, miten jaksat kulkea perässäni. Luulenpa viellä, että olet urospuolinen. Olisiko mahdotonta, että me ihan siviilissä tavattaisiin? Sano aika ja paikka niin tulen sinne, jos se käy aikatauluuni.
kymarruksen ?? kirjoitti:
kerrohan meille.
se todellakin koko asia pilalle yhdestä kirjoitusvirheestä? Eipä ihme, jos on alhainen Suomessa luetun ymmärtäminen. Koita nyt yrittää itse selvittää se sana. Tsemppiä
- "pelkkää hyvää"
kymarruksen ?? kirjoitti:
kerrohan meille.
Testi sinulle, oletko muitakin kohtaan yhtä kakkamainen kuin Meyriä kohtaan tuosta oikeinkirjoituksesta.
Kompastuit, sorry! - tällä kertaa
Testi sinulle, oletko muitakin kohtaan yhtä kakkamainen kuin Meyriä kohtaan tuosta oikeinkirjoituksesta.
Kompastuit, sorry!Kakkailun aloitti hän itse otsikolla sisälukutaito kunniaan.
- sanan
ne on kirjoitti:
sanaa solvausta kun viesti kumminkin lähti poies
- Se ei
sanan kirjoitti:
sanaa solvausta kun viesti kumminkin lähti poies
Aiheensa puolesta kuulunut tänne.
- huuhaalla..
meyri kirjoitti:
on ihan hyvä keskustella lampaidenpaimennuksesta.
Miksi ette halua keskustella siellä omissa oloissanne? - asiasta moneen kertaan!
meyri kirjoitti:
oikeaan. Todella tuota tarkoitin, että lukijat ilmoittaa ylläpidolle ne jutut, mitkä haluavat eivät siis niitä kaikkia, joita pitäisi. Ja tämä minua kismittää. Täällä saa jotkut päivästä toiseen puhua peitenimillä toisista ikäviä asiota ja lukijat viihtyvät, eivätkä poistata. Mutta, jos harmitonta huuhaata heitetään, niin jopa tieto asiasta ylläpidolle menee.
Näin se vaan on, että täällä on näitä moraalinvartioita, joilla oikea ja väärä ovat menneet sekaisin. Samoin heidät on sokaissut tuo valtavan suuri valta, mitä voi kokea, kun poistattaa toisten viestin. Yritetään ymmärtää heitä; se on ehkä heidän elämänsä kohokohta vallansuhteen! Voimia sinulle!
- ei saa
huuhaalla.. kirjoitti:
on ihan hyvä keskustella lampaidenpaimennuksesta.
Miksi ette halua keskustella siellä omissa oloissanne?rahastaa, mutta miksi sitä suosiakkaan, vaikkapa palstoilla. Soon eri asia kuin hüümori
tekemään jotain ja toivon, että mietitte miten asiallisesta tulee asiatonta, missä kulkee hyvän kirjoituksen raja, mikä on väittelyä ja mikä keskustelua...
Palaan, jossain vaiheessa kattelemaan, mitä olette tuumaileet....- potta-päisistä
numeroa tehä.
Kukin tekstaa tyylillään.
Että tällee... - Theodorr
Olen suuri ihailijasi ja selevästi hengenheimolainen! MUTTA: Sinä et selevästikkään ymmärrä muutammaa asjaa. Haapavesi on maailman napa ja minä sen älykkäin yksilö!
Tyhymät ovat muuttanneet poes ja luonneet uransa muualla, mutta me todelliset älyn jättiläiset olemme rohkeasti jäänneet tänne maailman navalle viisastumman ihan itekseen. Voi v.... miten tyhymiä nuo muut ovatkkaan! Joutais poies kaikkien viestit! Theodorr kirjoitti:
Olen suuri ihailijasi ja selevästi hengenheimolainen! MUTTA: Sinä et selevästikkään ymmärrä muutammaa asjaa. Haapavesi on maailman napa ja minä sen älykkäin yksilö!
Tyhymät ovat muuttanneet poes ja luonneet uransa muualla, mutta me todelliset älyn jättiläiset olemme rohkeasti jäänneet tänne maailman navalle viisastumman ihan itekseen. Voi v.... miten tyhymiä nuo muut ovatkkaan! Joutais poies kaikkien viestit!lukea moneen kertaan uudestaan, mitä; vai onko kirjoittaja vaihtunut vai onko tämä piruilua vai mitä tämä on???? Minähän olen ollut joskus se kauhistus, joka sai häädön idoli keskustelusta. Muistissa myös vastaamaton viesti. Nyt kyllä olen ihan sekaisin. Voinko todellakin saada itse T ihailua. Täytyy nipistää ,että tiedän olevani hereillä ;D
Palaan asiaan myöhemmin. Täytyy sulatella....- Theodorr
meyri kirjoitti:
lukea moneen kertaan uudestaan, mitä; vai onko kirjoittaja vaihtunut vai onko tämä piruilua vai mitä tämä on???? Minähän olen ollut joskus se kauhistus, joka sai häädön idoli keskustelusta. Muistissa myös vastaamaton viesti. Nyt kyllä olen ihan sekaisin. Voinko todellakin saada itse T ihailua. Täytyy nipistää ,että tiedän olevani hereillä ;D
Palaan asiaan myöhemmin. Täytyy sulatella....kun minä oon niin älykäs! Nimenikin muuten keksin yhestä theodorranttipurkin kylestä. Eikö ollukki näppärrää!
No nyt täytyy taas mennä viissastummaan lissää! Voe mahoton, miten sitä muut ovatkin tyhymiä ku ite on näin kamalan älykäs... vai oliko se nykäs, ei.. kaskas..., kuskus... että oon nero, vai oliko se naru, eiku noro, loro...? - kun jussia
Theodorr kirjoitti:
kun minä oon niin älykäs! Nimenikin muuten keksin yhestä theodorranttipurkin kylestä. Eikö ollukki näppärrää!
No nyt täytyy taas mennä viissastummaan lissää! Voe mahoton, miten sitä muut ovatkin tyhymiä ku ite on näin kamalan älykäs... vai oliko se nykäs, ei.. kaskas..., kuskus... että oon nero, vai oliko se naru, eiku noro, loro...?ja hänen toimeliaisuuttaan ihailet.
Jätät turhan jonkaamisen ahille.
- yksinkertaista
Kuuluuko tää tänne vai ei, tuolloin vältyttäis turhalta kitinältä ja itkulta.
Kaikenlaiset täysin fiktionaaliset lammaskeskustelut, pottahöpinät ym. paskanjauhannat ei kuulu ainakaan tänne, joten turha niiden perään on vinkua.
Ylläpito on taho, joka poistaa (pyynnöstä) tänne kuulumattomat lätinät.
Naurettavaa miten jotku huu haa tyypit vetoavat siihen, kuinka heidän huumorinsa ja juttunsa ovat niin harmittomia, ettei sen pitäis ketään haitata.
Täällä on samat lait kaikille, kuten esim. tieliikenteessä, jossa esim. autojen tulee käyttää oikeaa kaistaa. Ei siinä auta pullikoida vastaan sanomalla, "No, eihän sen pitäis ketään haitata, jos mä ajan harmittomasti hiljaa vasenta puolta"- käyttöä
ja käsittelyä voi kukkaa kieltää.
On nääs perustuslaillinen
oikeus. - Joskaan siitä
käyttöä kirjoitti:
oikeus.Ei laissa (Suomen) erikseen mainita.
Keskustele Haapaveden asioista on selkeä ohje ylläpidon taholta, eikä siihen pottahöpinät kuulu.
Oikea osoite on osastolla Äidit ja isät josta löytyy palsta teistä huonosti potalle oppineista lapsista. - Samaa mieltä
olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi! Hyvin kirjoitettu!
- katoaa jären
käyttöä kirjoitti:
oikeus.käyttö, tunteet vaan on pinnassa. Keskuste siinä sitten järkevästi, kun toisella jo pönttö kiehuu, yli..
- takinkääntäjä
onko erikseen poliittista osastoa, jonne täältä voisi osan kirjoituksista siirtää, en tiedä mitä tänne jää jos kaikki kirjoitukset siirretään palsoille, mihin ne voisivat kuulua, palsta taitaisi käydä autioksi ja kirjoittajat ja lukijat loppuisivat, olisiko siis syytä hyppiä ja antaa olla aiheiden jotka eivät kiinnosta...
käykääpä vilkaisemassa, mitä kaikkia palstoja on niin huomaatte, miten täältä voisi todella siirrättää kaikki pois, jos niin tahdotaan- Joskin
Kunnallispolitiikasta ei olisi järkevää, eikä aiheellistakaan keskustella missään muualla, kuin täällä.
Aihe, kuin aihe, joka liittyy Haapaveteen kuuluu tänne, ei mihinkään muualle. - samaa
Joskin kirjoitti:
Kunnallispolitiikasta ei olisi järkevää, eikä aiheellistakaan keskustella missään muualla, kuin täällä.
Aihe, kuin aihe, joka liittyy Haapaveteen kuuluu tänne, ei mihinkään muualle.mieltä. Mutta näyttää kilpailevat ehdootukset vaan poistuvan palstalta. Jotta mikäs se on alootuksia tehdessä, kun jo valmmiiksi tietää että se sensurosoidaan ja vain yksi jää jäljelle. Keskustele sitten siitä.....
- ei oo järjen
samaa kirjoitti:
mieltä. Mutta näyttää kilpailevat ehdootukset vaan poistuvan palstalta. Jotta mikäs se on alootuksia tehdessä, kun jo valmmiiksi tietää että se sensurosoidaan ja vain yksi jää jäljelle. Keskustele sitten siitä.....
hiventäkään, kun se
hoopovetiseen huumoriin kohistuu.
juttua riittää,vaikka minä olenkin pois.
- kun tuo
Isac Jalkovälikään ei ole ollut vielä paikalla, varmaan kohta kuullaan hänestäkin...
- jo jalkovälissä
kun tuo kirjoitti:
Isac Jalkovälikään ei ole ollut vielä paikalla, varmaan kohta kuullaan hänestäkin...
on iisakin mentävä kutina.
Millo iisakki joutas...
- surusilmä
Joo häviäää kyllä.
Viimeksi mm kummin muistamisesta tai muistamattomuudesta oli puolikymmentä asiallista kannanottoa ja tänään sitä ei ollut koko juttua!
Omantunnon tuskissaanko joku kummi sen posti vai miten tämä toimii?- menee asia
puolelle, niin sillon juttu häviää. Härskit ja puolihuolimaattomat huitasut jää. Että se ilmasun vapaudesta
- ihanuuvesta
menee asia kirjoitti:
puolelle, niin sillon juttu häviää. Härskit ja puolihuolimaattomat huitasut jää. Että se ilmasun vapaudesta
että... Irrallaan oleva kieli näyttää olevan paremmassa suosiossa kuin vakaasti harkitut ja asialliset lohkaisut
- kääpiölle
kiire!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHHHHAAAAAA......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa422016En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421391Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 81211
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 80929