Tässä on pari linkkiä, joissa käsitellään lisäaineiden vaaroja. Tarjoan haasteen: Ehtisikö joku kääntää tiivistelmän tänne "joutessaan"?
Olisi mielenkiintoista pohtia asiaa laajemminkin. Itse ehdin vain vilkaista ja jäin ihmettelemään, millaista kemiaa ravintoaineissa käytetään vain siksi, että tuote näyttäisi houkuttavammalta.
Pitäisikö "tarpeettomat" ja ainakin vaarallisiksi todetut lisäaineet kieltää?
http://news.independent.co.uk/health/article2586652.ece
http://news.independent.co.uk/health/article2586653.ece
Lisäaineista brittilehdissä...
11
580
Vastaukset
- Rocellii
ja "viina vie"
no nyt sitten pitäisi laittaa tuoremehujen- limsojen---ja muiden happamia juomia sisältävien tuotteiden kylkiin lappu, että "happo häivyttää hampaat"
eikös?
niiin ja tietysti lisäaineista samanlainen SELKO lappunen
tuotteisiin
sehän on sitten kuluttajan asia tehdä ostopäätöksiä- ja valintoja miten haluaa käyttäytyä elintarvikkeiden- ja niiden sisältämien
aineiden suhteen - Jermuxi tms.
Entiset aineet on totettu niiiiiiin vaarallisiksi, ettei niitä kohta voi käyttää. Tarvitaan siis uusia keksintöjä. Joku vois keksiä uudelleen kahvin, viinin ja tupakan. Niiiiiiiin jotta tuota.
- Rocellii
ne varoituslaputki pitäisi uusia,,,
ettei vaaaaaaan kukaan ehdi korvauksia vaatimaan
oonki tässä suunnitellut limunaatitehtaalta vaatia uudet kalusteet suuhuni
sillä TIEDOSTAMATTA olen limua juonut kymmeniä vuosia!!!
ja tuoremehua....
mitäkähän sieltä sais.... uudet tsilikoonit...vai?
- voi h....tti
Emme ole niin joutilaita, että linkkejäsi suomentaisimme. Tee se itse joutilaana aikanasi!!!
- osaavat ..
kieltä, toiset eivät. Tuossa artikkelissa tutkittiin kertaalleen aiemmin tehtyjä tutkimuksia 50 vuotta sitten ja nyt tämän päivän tutkimusten mukaan kyseinen kemikaali limsoissa kuten coca colassa aiheuttaa ..hmm sitä sun tätä..tavalliselle ihmiselle ymmärtämätöntä asiaa (mutta niin että vältä cokisten ym valtaisaa nauttimista). Onhan nuita artikkeleita maailman lehdistöissä vaikka kuinka paljon, hyvää journalismia, asioita, joista ei puhuta jne.
- toiset ...
osaavat kieliä, toiset eivät.
- 60,02v
osaavat .. kirjoitti:
kieltä, toiset eivät. Tuossa artikkelissa tutkittiin kertaalleen aiemmin tehtyjä tutkimuksia 50 vuotta sitten ja nyt tämän päivän tutkimusten mukaan kyseinen kemikaali limsoissa kuten coca colassa aiheuttaa ..hmm sitä sun tätä..tavalliselle ihmiselle ymmärtämätöntä asiaa (mutta niin että vältä cokisten ym valtaisaa nauttimista). Onhan nuita artikkeleita maailman lehdistöissä vaikka kuinka paljon, hyvää journalismia, asioita, joista ei puhuta jne.
jos cokista haukutaan,
mene uskoni kirjoitukseen.
Cokiksen juojia olen katsellut 40 vuotta, edelleen juovat,
ei ole ainakaan vaarallisemmasta päästä suuhun laitettavista aineista.
Gokiksella on niin valtava käyttö, koko meidän ikämme,
jos se olisi vaarallista, oli se jo havaittu.
Useita, kaikkia luontaistuotekäyttäjiä on vain hyvin vähäsen ja muutamia vuosia,
”luontaislääkkeiden, hivenaineiden turvallisuudesta on hyvin vähän tietoa.
- ylisyömään
En nyt ehdi lukemaan noita saati kääntämään. Mutta tulee asiasta sellainen mieleen, että ihmisiä houkutellaan syömään, sellaistakin, mikä ei oikein edes maistu miltään.
Entiset neuvostoliittolaiset ihmettelivät, kun meillä mainostetaan ruokia. Ruokamainokset on turhia ja syömään houkuttelemiset. Ihmisillä on pikemminkin vaikeuksia syödä vähemmän.
Ruokamainokset voisi kieltää. Jokainen ostaa omasta kaupastaan, mitä siellä on myynnissä. - wallyvaan
Se oli jo hesarissa
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomalaisista virvoitusjuomista löytyi myrkyllistä bentseeniä/1135219565239 Neuvostoliitossa käydessä ihmettelimme kinkkujen, makkaroiden ynm. lihajaalosteiden väriä, mutta nehän oli periaatteessa harmaasuolattua lihaa, siis terveellisempiä kuin meidän nitraateillä punaiseksi saadut leikkeleemme.
Niin, minkähän näköisiä ne juomat esinm. olisivat jos niissä ei olisi niitä turhia "coloureja", kelpaisiko ne meille?
Syövät ilmeisesti tulevat lisääntymään entisestään, kunhan viive on tarpeeksi pitkä, tai siedätysaika myrkyille.- 60,02v
Olin työmaalla, jossa oli 2 tunnin kahviajat, joten 40 vuotta katseltiin kavereita ja rupateltiin.
Kavereita jotka kuorivat joka päivä hedelmät juoksevan veden alla, lohkoivat lautaselle, ym.
Kuolivat, 40-55v ikäisenä peräaukonsyöpään, haima-, maksa- ym syöpään tai vastaaviin tauteihin.
Sukulaiseni, jotka viljelivät pikku tiloillaan mökeillään yrttejä ja vihanneksia,
kuolivat myös 70-80 syöpiin tms.
---------------
Äitini, iskäni, useita naapurini mammoja ja työkavereitani elää porskuttaa terveenä.
Vanhempani 90 molemmin puolin, muut tuntemani 90-98v.
Ja nämä,
syövät yksinkertaista halpaa maalaisruokaa, sitä kun ovat syonet lapsesta saakka.
Kaikki keitetään hyvin,
seuraavana päivänä sama lämmitetään paistinpannulla.
Hyvä esim. kun äitini kaatui, olkapää vaurioitui,
oli sairaalassa, kysyttiin ruokaa, sanoi KYPSÄÄ RUOKAA:
sitten myöhemmin puhui,
”kyllä sairaanhoitajat ovat hyvin ymmärtäväisiä, kerran sanoin kypsää ruokaa,
mitään, vihanneksia, kurkkua, tomaattia, salaattia, ei mitään ole kertaakaan tarjottu”
Eli olen sitä mieltä, että ja kun, vankileirillä olleet ja ym, ovat eläneet,
ihminen ei tarvi mitään vihannesta.
Toki keski-ikä on noussut, muta se on lääketieteen vaikutus, ei ruokailun.
Aina hedelmissä ym. olevat sallitutkin määrät ovat liikaa, myrkkyjä.
Ottakaapa vaikka selvää,
kuinka herneiden poiminta ja sadonkorjuu tapahtuu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734259Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113852Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73837- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37773