Ne on siis aivan liian ylipitkät. Tuntuu että ne kasvaa jotenkin vinoon:/ Oon yrittäny syöttää kaikkea kovaa.. mutta silti. Tiedän jotenkin miten ne pitää leikata mutta miten saisin sen pysymään kädessäni kun leikkaan tai miten kannattaisi leikata ? Vai vienkö vain eläinlääkärille lyhennettäväksi, paljon sellainen yleensä maksaa ?
Liian pitkät hamsterin hampaat, miten leikkaan..?
5
3209
Vastaukset
- taikkapa
Kasvattaja osaa leikata, itse en leikkaisi, ellen varmasti osaisi tehdä oikein.
Kokemattomana hampaiden leikkaajana neuvoisin sinut ja hamsterin ensin eläinlääkärille. Eläinlääkäri leikkaa hampaat ja näyttää samalla sinulle, miten voit leikata ne itse kotona. Nimittäin, jos hampaat tosiaan kasvavat vinoon, joudut leikkaamaan niitä mahdollisesti koko hamsterin loppuelämän ajan. Viikottainen eläinlääkärikäynti tulisi käymään kukkarolle. Eli sinun on opittava leikkaamaan hampaat itse.
Vinoihin hampaisiin on syynä hampaiden juuren vaurioituminen ja vinoon vääntyminen. Lievästi vääntyneet hampaat saattavat vielä suoristua, mutta jos ne ovat pahasti vinot, ne eivät todennäköisesti enää suoristu takaisin. Sen seurauksena hampaat kasvavat ja kasvavat, koska ne eivät osu yhteen ja kuluta toistensa pintoja eikä hamsteri voi purra niillä kunnolla. Hampaita on siis leikattava säännöllisesti. Helpoiten hampaiden leikkaaminen onnistuu pienillä sivuleikkureilla, mutta myös kissan tai koiran kynsisakset ovat hyvät. Ota vasemmalla kädellä (tai oikella, jos olet vasenkätinen) hamsterin niskasta tukeva ote, vedä poskipusseja taakse ja käännä hamsteri selälleen siten, että se nojaa kämmeneesi, hamsteria ei saa roikottaa. Näin hamsterin suu ja hampaat näkyvät hyvin, ja hampaat on tästä helppo leikata. Jos hamsteri kovasti rimpuilee, pieni puhallus naamaan saa sen rauhottumaan hetkeksi. Voin ottaa tästä otteesta kuvankin, jos et tajunnut selostustani.
Käynti eläinlääkärillä maksaa asemasta ja paikkakunnasta riippuen noin 30-50€. Helsingissä Käpälämäessä käynti maksaa noin 40€.- larrre
Käytin hamsuani eläinlääkärillä ja 34euroa maksoi. Hampaat ovat nyt kunnossa :)
- Hamstraaja
Munkin hamstertin hamspaat oli liian pitkät ja käytiin leikkauttamassa ne eläinläläkärillä. Hintaa ei tullut kun 8,50. Tämä hinta juttu on kyllä ihan paikasta riippuvaa......
- Gyryton
Mä itse kotona leikkaan mun hamsujeni hampaat.. Olen opettanut niille ettei hampaiden leikkuuta tarvii pelätä. : >> Mutta sinun kannattaa viedä eläinlääkäriin. ; // Hinta on yleensä jtn 20 -30e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816