Olen hankkimassa siimaleikkuria. Tarve ois trimmaukseen ja ruohon leikkaamiseen parin aarin alueelle.
Onko arvon raadilla KOKEMUSTA miten sähkökäyttöisellä pärjää? Itekin osaan arvailla mutta miten käytännössä!
Esim Stigalla on tarjolla mm. 700, 900, 1100 wattisia sähköleikkureita hintaan 85-115 € (2,4mm siimalla), kun taas Stigan halvin polttis maksaa 125 eukkoa (2,0 mm siimalla).
Sähköleikkurin hinta ja helppohoitoisuus houkuttaa..
Sähkö vai polttissiimaleikkuri
9
4082
Vastaukset
- merkkinen kone
Mulla on postimerkin kokoinen rivaripiha ja leikkaan sen ruohon sähkökäyttöisellä siimaleikkurilla, yhdistettynä 20 m:n jatkojohtoon. Hyvin leikkaa ja on kevyt ja helppo käyttää.
Kokemusta on myös hiukan isompien ympyröiden leikkaamisesta polttomoottorikäyttöisellä Jonsered-raivaussahalla, jossa oli siima. Kyllä siinä vääntöä löytyy, mutta on se aika painava ja meluisa. Käynnistäminen ei aina onnistu helposti pieneltä ja hennolta naisihmiseltä. Minoon kokeillu ensin akkukonetta,ei hyvä,akkuja sai olla alvariinsa lataamassa.
Sitten ostin sähkökoneen,johto oli jatkuvasti tiellä,solmussa tai töpseli irti seinästä.
Senjälkeen hankin pienen polttomoottori koneen,Partner Colibri merkiltään,sillä kyllä pärjäsi pienellä alueella oikeen hyvin.
Sitten minä onneton ostin halpahallista isomman trimmerin jossa oli myös raivausterä ja annoin tyttärelle vanhan kunnon Colibrin.
No eihän tuo kiinan ihme kestänyt kuin kaksi viikkoa kun se sanoi työsopimuksen irti eikä varaosia kuulemma ollut saatavilla.
Siispä ei kun kauppaan ja ostamaan kunnon merkkinen kone(Jonsered)ettei tarvi kokoajan pelätä koneen hajoamista.
Minä kyllä suosittelisin sinun tapauksessasi pientä polttomoottorikonetta,esim juuri Partneria taikka Stigaa.
Likka ajelee tyytyväisenä vanhalla (n.10 v) Colibrilla joka läähtee talven jälkeen kertanykäsyllä käyntiin.- Hiki hatussa
itselläni on ollut huonompaa tuuria tuon Colibrin kanssa. Leikkaamiset ovat jääneet aika vähälle, koska kaikki energia menee käynnistämiseen. Kun kovan riuhtomisen ja ryypyn kanssa kikkailun jälkeen vehje lopulta käynnistyy, se ei siedä yhtään kaasua... moo.. moo..
kaasari on putsattu, tulppa putsattu/vaihdettu mutta ei apua. Reilun satasen vehkeeseen en aio käyttää enempää aikaa vaan pitää ostaa oikea trimmeri jossain välissä. - Huolto auttaa
Hiki hatussa kirjoitti:
itselläni on ollut huonompaa tuuria tuon Colibrin kanssa. Leikkaamiset ovat jääneet aika vähälle, koska kaikki energia menee käynnistämiseen. Kun kovan riuhtomisen ja ryypyn kanssa kikkailun jälkeen vehje lopulta käynnistyy, se ei siedä yhtään kaasua... moo.. moo..
kaasari on putsattu, tulppa putsattu/vaihdettu mutta ei apua. Reilun satasen vehkeeseen en aio käyttää enempää aikaa vaan pitää ostaa oikea trimmeri jossain välissä.Partnerissa ja muissakin polttomoottoritrimmereissä ongelmana saattaa olla polttoaineletkun murtuminen. Näin kävi minulla. Oireina on ollut jo viime kesänä huono käynnistyvyys ja tarve huudattaa konetta käytön ajan. Sammui tyhjäkäynnillä. Huollon jälkeen kone käy ja käynnistyy hyvin. Myös alhaisilla kierroksilla voi ajella.
- vika
Hiki hatussa kirjoitti:
kaasari on putsattu, tulppa putsattu/vaihdettu mutta ei apua. Reilun satasen vehkeeseen en aio käyttää enempää aikaa vaan pitää ostaa oikea trimmeri jossain välissä.oli myös mun colibrissani.
Joutokäyntiä hieman nopeammalle ja sitä ainokaista suutinta vähän isommalle.
Suuttimen säätöä varten jouduin tekaisemaan työkalun itse.
On toiminut sen jälkeen kohtuullisen hyvin.
- pienkonekorjaaja
Osta ihmeessä Hondan nelitahtinen pikku trimmeri, todella helppo käynnistää, miedot äänet, pitkä takuu.
- kaikilla
Kyllä niillä kaikilla pärjää jos vaan kärsivällisyyttä piisaa. Naiset monasti hieman arkailee pärisevää polttomoottoria ja sietää kärsivällisemmin takeltelevia piuhoja. Jos leikkaus ala on kovin pieni joku ladattava laatu leikkuri lienee hyvä.
Ite en jaksa johtojen kanssa pelata ja pitää joskus leikata aidan alustoja jossa tarvitaan vähän enemmän voimaa. Polttomoottori ja pyörän pinna on ollut aika hyvä. Nuo nailon kelalangat on aina poikki ja syöttökoneisto nurmesta jumissa. - parnerin ostanut...
Tämä colibri oli kyllä lievästi sanottuna ihan täyttä paskaa tai sitten laitteessa oli joku vika. Ensinnäkin sitä vimpainta ei meinaa saada käyntiin kun ensin pitää laittaa täysryyppy kiskoo kuudesti ja sen jälkee vaihtaa puoliryyppy jne. Toinen vika löytyy siitä suojasta siimakiekon edestä joka on nerokkaasti laitettu niin alas että rimmeriä pitää pitää lähes täysin pystyssä että sillä saa jonkun heinänkorren poikki. Kolmas epäkohta löytyi tehtaan ruvinkiristys laitteistosta kun ekan kerrna kone pistettiin päälle ekan kymmenen minuutin jälkeen alko siimakopasta tulemaan savua kun sen kiinnitys mutteri olikin löysällä ja koko siimakoppa oli lonksunu ja hinkannu niin paljon että se oli jo alkanut sulamaan. Neljäs ja isoin brobleema on itse leikkurin toiminnassa. kun konetta yrittää kiskaista käyntiin niin se siimakoppakin alkaa saman tien pyörimään eli koneesta puuttuu kokonaan kytkin ja koko hommaan tulee voima suoraan kampiaksilasta. Että pieni varotus vaa kaikille
- Bosch toimii.
Jos ostat akkutrimmerin, katso ihmeessä, että se on Boschin litium-akulla varustettu malli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899