Tanssietiketti sallii naisten tanssia naisten kanssa, mutta miesten keskeinen iloittelu on sopimatonta. Miksi näin? Siksikö, että jokaisessa naisessa elää pieni bi? Sehän on yleisesti tunnustettu tosiasia? Mies on heti hinttari, jos tanssii miehen kanssa.
Vääryys miehiä kohtaan
16
1761
Vastaukset
- Ile
Väärä luulo että olisi tanssietikettiä naisten keskenään tanssimisesta. Jotkut naiset nyt vaan tanssivat toisinaan keskenään, ei siihen pidä sotkea tanssietikettiä. Miehetkin saavat mutta eipä juuri kukaan tanssi niin. Tämä on mielestäni kulttuurista jäykkyyttä.
- tanssi.netistä tanssietiket...
http://www.tanssi.net/fi/tausta/etiketti.html
Kohdassa "Naistenhaku" se kerrotaan. Minun käsittääkseni miestenhaulla naisten sallitaan tanssivan keskenään, koska hakijoita ei välttämättä aina riitä. Naistenhaulla tilanne on toisin. Miehet eivät etiketin mukaan koskaan tanssi keskenään. - lehmipoika
tanssi.netistä tanssietiket... kirjoitti:
Kohdassa "Naistenhaku" se kerrotaan. Minun käsittääkseni miestenhaulla naisten sallitaan tanssivan keskenään, koska hakijoita ei välttämättä aina riitä. Naistenhaulla tilanne on toisin. Miehet eivät etiketin mukaan koskaan tanssi keskenään.Kyllä tässä taannoin pari kaveria tanssi Kolmilammilla jenkkaa kahdestaan,,, vähän huumorimielessä kylläkin
- Esimerkki
lehmipoika kirjoitti:
Kyllä tässä taannoin pari kaveria tanssi Kolmilammilla jenkkaa kahdestaan,,, vähän huumorimielessä kylläkin
Kyllähän argentiinalaista tangoa tanssittiin alunperin härkäpareina. Kukahan herättäisi tämän perinteisen arkkutangomuodon henkiin Suomessa...?
- Ile
tanssi.netistä tanssietiket... kirjoitti:
Kohdassa "Naistenhaku" se kerrotaan. Minun käsittääkseni miestenhaulla naisten sallitaan tanssivan keskenään, koska hakijoita ei välttämättä aina riitä. Naistenhaulla tilanne on toisin. Miehet eivät etiketin mukaan koskaan tanssi keskenään.mutta kaikkea ei pitäisi kirjoittaa etiketin nimiin. Naisten keskinäinen tanssiminen on mielestäni kuitenkin kyseenalainen asia. Kaikki eivät suhtaudu asiaan yhtä suopeasti, joten on kyseenalaista laittaa tuollaista väittämää etikettiin. Sama kuin kirjoittaisi minkä värisiä kenkiä kutkin tanssijat käyttävät.
lehmipoika kirjoitti:
Kyllä tässä taannoin pari kaveria tanssi Kolmilammilla jenkkaa kahdestaan,,, vähän huumorimielessä kylläkin
Mies yksin tanssimassa. Tanssitapa tämäkin :)
Otsikkoni perustuu vain tähän lainaukseen:
"Mies on heti hinttari, jos tanssii miehen kanssa."
Vuonna 1999, vai olikohan 2000, tanssin kerran miehen kanssa buggia. Minä vein. Pari tahtia päästiin jotenkuten, ennenkuin molemmilla petti pokka ja talutin partnerini paikalleen.
En näe tuota miesparien kieltämistä kyllä mitenkään vääryytenä, koska ei minua kiinnosta tanssia miesten kanssa. Se yksi kokeilu tuli tehtyä huumorimielessä.Ensimmäisen kerran tanssin miehen kanssa joskus 1995 tai 6 Isojanon blues-teltassa, kun yhtye meni tauolle, mutta hanuristi jäi piruuttaan soittamaan humppaa.
Silloinen saman seuran (ei tanssi-) tuttavamies, pikkukaljoissaan, väitti, etten uskalla hänen kanssaan tanssia humppaa. Uskalsin.
Toisen kerran sitten kai vuotta myöhemmin olin tanssiseuran valikoidun joukon mukana saunaillassa silloisen tyttöystäväni luona. Siinä tuli boogie woogie puheeksi. En ollut sitä ennen tanssinut. Porukan ainoa kurssilla ollut mies näytti, miten mennään. Muutama tahti siinä boogattiin.
Kolmas kerta oli Satulinnan narikan luona, kun poislähtöä tehtiin. Tulikin vielä kunnon biisi, josta sitten saman kimppakyydin bw-miehen kanssa siinä puolikas tempaistiin.
Yhtään en huomannut noilla kerroilla tuntea oloani hintahtavaksi. Olisikohan pitänyt?- Dohtori Sykerö
Truehum kirjoitti:
Ensimmäisen kerran tanssin miehen kanssa joskus 1995 tai 6 Isojanon blues-teltassa, kun yhtye meni tauolle, mutta hanuristi jäi piruuttaan soittamaan humppaa.
Silloinen saman seuran (ei tanssi-) tuttavamies, pikkukaljoissaan, väitti, etten uskalla hänen kanssaan tanssia humppaa. Uskalsin.
Toisen kerran sitten kai vuotta myöhemmin olin tanssiseuran valikoidun joukon mukana saunaillassa silloisen tyttöystäväni luona. Siinä tuli boogie woogie puheeksi. En ollut sitä ennen tanssinut. Porukan ainoa kurssilla ollut mies näytti, miten mennään. Muutama tahti siinä boogattiin.
Kolmas kerta oli Satulinnan narikan luona, kun poislähtöä tehtiin. Tulikin vielä kunnon biisi, josta sitten saman kimppakyydin bw-miehen kanssa siinä puolikas tempaistiin.
Yhtään en huomannut noilla kerroilla tuntea oloani hintahtavaksi. Olisikohan pitänyt?Hei ketä kiinnostaa? Eikä sulla ole ystäviä kelle voisit raportoida kenen kanssa SINÄ SINÄ SINÄ SINÄ olet jotain puuhannut. Osaatko kirjoittaa ti puhua mistään muusta kuin itsestäsi? Ikinä?
- Kysyn vaan
Truehum kirjoitti:
Ensimmäisen kerran tanssin miehen kanssa joskus 1995 tai 6 Isojanon blues-teltassa, kun yhtye meni tauolle, mutta hanuristi jäi piruuttaan soittamaan humppaa.
Yhtään en huomannut noilla kerroilla tuntea oloani hintahtavaksi. Olisikohan pitänyt?"Yhtään en huomannut noilla kerroilla tuntea oloani hintahtavaksi. Olisikohan pitänyt?"
Vastakysymys: Tuntuiko hyvältä? - intohimo
Truehum kirjoitti:
Yhtään en huomannut noilla kerroilla tuntea oloani hintahtavaksi. Olisikohan pitänyt?Hakkasko kullit yhteen, saunassa??Kuinkas se rytmitys jos toisella kunnon mela toinen pippeli??
- Nemera
pitäisi miesten tanssia keskenään kun haettavia naisia jää joka kerta riviin vaikka kuinka paljon? Naisten tanssiminen keskenään on ihan ymmärrettävää, kun miehet eivät hae. Yksi omituisuus on sekin, että rivissä seisoo paljon miehiä, jotka eivät hae ketään, en ymmärrä tätä. Jos nyt ei juuri sitä mieleistään daamia ehdi hakea, niin eikö joku muu kelpaa? Tulipa vuodatus ja asian vierestä :)
Nemera: "Yksi omituisuus on sekin, että rivissä seisoo paljon miehiä, jotka eivät hae ketään, en ymmärrä tätä. Jos nyt ei juuri sitä mieleistään daamia ehdi hakea, niin eikö joku muu kelpaa?"
Miksiköhän myös naistenhakujen aikana jää seisomaan melkoinen määrä miehiä ja samaan aikaan myös naisia, jotka eivät hakeneet ketään?
Kuten olen monasti toistanut, seuratanssi on vapaaehtoinen harrastus, josta sen harrastajan on tarkoitus saada iloa itselleen. Samalla toki sitä pyritään tuottamaan myös niille, joiden kanssa tanssitaan.
Useimmille meistä ei ole samantekevää, kenen kanssa tuota iloa tuotetaan ja saadaan.
Kaikki ei käy samalla tavoin kaikkien kanssa. Niinpä sitä iloakaan ei irtoa kenen kanssa tahansa.- Maalaisvaari
Miesten ei soppeisi tansata esmes naistentunnila kahellens, jonsei kukn naineh haje? Milläkä syylä naiset saavattenhäntä tansata Naisiitten tunnila akkaparina?
Kysymmykshen siittä, eikö joku muu kelepovva, sanon notta sitäkul lähtöö kuopistans hakohon taamija, nis se oj jo lähtiisä vaaksottuj ja päätetty, notta ketä hakoo ja jos see taami vijjään alta poikkeen, alakovvaa uusi vaaksominen, notta kuka sitte ja silon ollahaj jo siinnä pisteesä, että pittää olea tuttu äämä, ennenkus uskaltaa lähtijä niv vähilä hunttuleeraamisila hakohon. - nyt sitä kuuluisaa
Maalaisvaari kirjoitti:
Miesten ei soppeisi tansata esmes naistentunnila kahellens, jonsei kukn naineh haje? Milläkä syylä naiset saavattenhäntä tansata Naisiitten tunnila akkaparina?
Kysymmykshen siittä, eikö joku muu kelepovva, sanon notta sitäkul lähtöö kuopistans hakohon taamija, nis se oj jo lähtiisä vaaksottuj ja päätetty, notta ketä hakoo ja jos see taami vijjään alta poikkeen, alakovvaa uusi vaaksominen, notta kuka sitte ja silon ollahaj jo siinnä pisteesä, että pittää olea tuttu äämä, ennenkus uskaltaa lähtijä niv vähilä hunttuleeraamisila hakohon.rauman murretta.
- miesparin
Kaksi nuorta miestä tanssi juhannuspäivän illassa tiiviissä lähikontaktissa toisistaan nauttien. Niin sitä pitää pojat! Näytetään nirppanokkaisille naisille, että pärjätään me ilman heitäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1002873En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101814
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3831681Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191267
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039