KipsaMies

No niin, kuten gek-ko muistaa, niin KipsaMies syntyi
syksyllä 2006 kun hän joutui helsingin matkallaan
kovistyttöjen ryöstämäksi alikulkutunnelissa (ukkeli oli matkalla linjaauto/junaasemalle matkatakseen takaisin kotiinsa tampereelle)
Sitten tuli nämä puistojutut kun KipsaMies
kävi syöttämässä lintuja puistossa ja tietysti
sai turpiinsa muutamalta kovistytöltä. Oma suosikkini oli naapurin rouvaan törmääminen
kun hän ilmoitti: "kerrankin saaneensa munaa
kunnolla" Luulin aluksi, että gek-ko on nainen
ja siksi näitä kirjoituksiani aina laitoin tänne, mutta jos taas mies olet, niin...no, menkööt siltikin.

Kävelin tänään rauhalliseen tahtiini kohti ajurinaukion R-kipsaa ja huomasin sen pihalla olevan keskon auton. Ihmettelin mitä siellä oikeen
puuhataan ja menin hieman lähemmäksi kipsan takaovea. Pienen kokoinen kipsaneiti siellä
kanteli heiveröisillä käsillään isonkokoisia
kanamunalaatikoita autosta kipsaan. Minä herrasmiehenä tarjosin apuani ja kipsaneiti
kiitti iloiseen tapaansa minua (tunnetaan toisemme useamman kipsamellakan takia hyvin)
Siinä sitten saatiin ne aarteet turvaan rautakirjan omistamaan kioskimammuttiin ja kipsaneiti keitti minulle kupit tsihviä.
Muisteltiin siinä korviketta juodessamme vanhaa
stadilaista kipsakulttuuria ja kerroin hänelle
liisankadulla sijanneesta salapullokipsasta jossa
miehet kävivät hakemassa perjantai-pullonsa,
kortsut ja tietty myös tuoreet munat.
En viitsinyt kertoa neidille, että onnistuin eräänä marraskuisena perjantai iltana humaltuneena
polttamaan tämän kaupungin ainoan salapullokipsan.
Olin juuri ostanut salapullon, Aku Ankan, askin punaista norttia, ehkäisyvälineitä ja paketillisen kultamunia. Otin salakipsassa ekat siivut tulijuomastani ja sytytin savukkeen. Salapullokipsan
omistajatar käski minut ulos juomaan, koska karkkia ostamaan tulevat asiakkaat eivät tykkää nähdä kännisiä henkilöitä kantakipsassaan.
Lähdin ulos ja siinä samassa kyttäauto syöksyi
kipsan pihaan. Autosta materialisoitui kookas
naiskyttä, joka käski näyttämään ostoskassejeni
sisällön hänelle. No, kaivoin munani esiin ja näytin ne hänelle. Sinivuokko ei uskonut ettei isoissa kasseissani olisi mitään muuta kuin munani ja rupesi kopeloimaaan pussukoiden sisustaa tarkemmin. "Ahaa! Ja tämähän on tietysti vichy-vettä?" Hän huudahti kun löysi salapulloni.
Juu, sitä se on, vissyä vaan!" Minä sanoin ja tempaisin pullon pois häneltä. Tätä ei olisi pitänyt tehdä, koska samalla hetkellä kun otin pulloni takaisin, niin toinen kyttä löi minua
pampulla selkään ja kaaduin sokaistuneena hankeen
murskaten alleni juuri ostamani munat. Nyt alkoi tapahtua: Myös salapulloni murskaantui kun kaaduin
ja kun pullon koko oli 2-litraa, niin nestettä
oli sen vertaa että se riitti kastelemaan salapullokipsan seinän ja tupakkani joka lennähti
maahan sytytti koko röttelön tuleeen.
Siinä sitten makasin autuaan tietämättömänä
tulipalosta, paloautoista ja kaikesta muusta
ikävästä. Heräsin siihen kun joku ohikulkija
kysyi kaveriltaan: "Pitäiskö soittaa ambulanssi,
ettei tuo kaveri jäädy tuohon" Kaveri vastasi: "Anna olla vaan, se on joku pultsari"
Muutaman tunnin kuluttua nousin ja katosin pimeyteen.

"Että tämmönen tapaus tällä kertaa"

MarttyyriMallari-TTt

1

919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kipsamies..

..on siis joku julkkis. Sori, mut en ole seurannu saittia niin tiiviisti, että tietäisin kipsamiehen tarinaa tarkemmin. Vakuutusmies- tarinasta tykkäsin.:)

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1759
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1131
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      949
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      889
    Aihe