Pyörä on Honda VT 750 C2:n olin ajellut noin viitisen kilometriä kun pysähdyin asioimaan huoltoasemalle,liikkeelle lähdettäessä kaikki sujui ok.Ajoin liittymään siirtyäkseni liikenteen sekaan kun kone sammui ilman näkyvää syytä.
Kaikki tuntui olevan ok paitsi että ei startannut ollenkaan,peli oli täysin mykkä.Aikani nypittyäni taas starttas ja kävi kuin kello,vaan mistä voi moinen johtua.Onko jotain menossa rikki ja varoitteli vain,vai mitä kummaa.
Mikä tuli
6
937
Vastaukset
- -IK-
Ilmiselvästi joku sähkövika. Paikkaa vaikea sanoa. Luultavasti jossain etu- ja takapyörän välissä.
- Kra
Olis ehkä se eka mahdollinen paikka, liittimissä huono kosketus tai muuta vikaa, hapettumaa tms. Harvemmin vika on piuhassa, mutta sekin on mahdollinen jos joku on "tunannut" sähköpuolta.
Nää on niitä asioita mitkä vois hyvin syynätä läpi pitkän talviseisonnan aikana kaikessa rauhassa ja huolellisesti. - virrat
kuitenkin pysyi päällä, niin veikkaisin kahvan tappokytkintä tai jalan mikroa, jos sellainen on.
On siltikin mahdollista että häiriö oli polttoainepuolella. Jos prätkässä on alipainehana, niin sehän sulkeutuu kun moottorin sammuttaa. Ja jos siinä on häikkää niin se ilmenee juuri noin, startin jälkeen kulkee jonkin matkaa mutta sammuu kun polttoainepinta alenee kohokammioissa.
Tosin minulla on kokemusta vain tilanteesta jossa ajoin tankin tyhjäksi ja hana ei auennutkaan täytön jälkeen, mutta kuullut olen paljon kalvon venymisestä yms, jonka seurauksena hana muuttuu toiminnaltaan epävarmaksi.- Kra
Ainakin neljä erilaista ongelmaa on osunut kohdalle vuosien mittaan:
1. Kalvosysteemin pieni korvausilmareikä ulkoilmaan on paskottunut tukkoon, jolloin kalvolla ei ole mahdollisuutta toimia
2. Joku onneton tunari on purkanut hanan ja kasannut sen sitten väärin
3. Kumiosat ovat iän myötä kovettuneet/kuluneet pilalle
4. Hana on tukossa tankista tulleen hienon ruostemössön ja veden takia
Alipainehana on melkoisen hienomekaaninen laite, eikä siitä yleensä löydy räjäytyskuviakaan. Eikä löydy varaosiakaan muuta kuin kokonainen uusi hanapaketti. Monesti se on kuitenkin korjattavissa toimivaksi kunhan vain tekee homman huolellisesti.
Eihän se bensapuolella voi olla jos kerran meni täysin mykäksi.
Jos lataus ja öljynpainevalot paloivat elikä virrat oli päällä eikä starttinappulaa painaessa tapahtunut mitään niin tappokatkaisimessa oli kontaktihäiriö.
Nyt eikun katkaisin auki ja putsaukseen joko elekroniikan puhdistusspreyllä taikka tenulla.
Hiukka rasvaa niin että osat liikkuu kunnolla ja se on siinä.
Olen itse joutunut putsaamaan kaikki katkaisimet omasta eerostani juuri kontaktihäiriöiden takia mm.tappokatkaisimenkin samanlaisen häiriön takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889