ase siluettin

ase siluettiin

Eli kai pitäis aselupia tulemaan pistooleillekkin .40, .45, ja ehkä jo .50 kaliiperisellekkin sekä kivääreille varmaa .338 ja isomiillekki? Onko tuosta hyätyä kun hakee isompikaliiperisille aseille lupaa?
pistooli ammuntaa siluetis kai on ainaki 200 metrii asti?

11

1192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ase siluettiin

lisäisin vielä että lupa vois helpommin tulla kun laittaa tuon siluetin ammuntaharrastuksesksi...?

• Jos lupahakemus on yhtä selvä, ongelmia tuskin on.

• sarkasmia?
        lippi kirjoitti:

Jos lupahakemus on yhtä selvä, ongelmia tuskin on.

Luulempa että tuossa lippin vastauksessa on sekoitettu vähän sarkasmia...

• 200-kaliiperinen,

jos meinaat ampua 200 m päähän. 338:lla pääsetkin jo melkein 350 metriin.

Ihan tasanhan nämä kaliiperit ja metrit ei mene, koska järjestelmä tulee USA:sta. Jaardeina ovat aikoinaan mitanneet.

Poikkeus on israelilais-amerikkalaisen yhteistyön hedelmä eli .50AE, joka kaliiperin nimestä (American Eagle) huolimatta on nimenomaan 50 metrille suunniteltu pistoolikaliiperi.

• tietämätön1

Jos on lyhyt piippu pistolissa niin lentääkö luodit edes 50 metriä?

• lentää
        tietämätön1 kirjoitti:

Jos on lyhyt piippu pistolissa niin lentääkö luodit edes 50 metriä?

pitemmälle jopa, kun piipun kitka ei ole luotia jarruttamassa...

• Vihavaene
        lentää kirjoitti:

pitemmälle jopa, kun piipun kitka ei ole luotia jarruttamassa...

Siluettii kannattaapi ostoo Thompson Center G2 Contender. Se onnii kertalaakaas taettuvapiippune ja kaekelisäks vaehtopiipuase. Siihe suap vaekka minniilaesija piippuloeta. Ee onnistu siluetti millää .44 tae väljemmällä piipulla. Ostat aluks .22LR- piipu ja ammpuilet 25, 50, 75 ja 100 matkoelle. Laeta vaekka kiikar. se onnii heleppoo näehi piippuloehe. Ku niät tullooko mittää, ostat .357mag tae .357maximum piipu. On myössii kaekenlaesija villikissapiipulota esmerkiks 7mmTCU. Siihe murjot hylsyt .223 Rem hylsyistä. Löötyy myössii pulttilukkosiija pistooleeta. No, tää kysymyshä olli ilimeesesti pelekkee pelleelyä, jotta mää kottiis mokoma makkoomaa.

• asetta siluettiin

olen hetken harrastanut isopistoolia 9mmllä, nyt kun alkaa halut menmään kivääreihin, nii aluksi tässä alan hommaamaan tikka t3 tacticalia .308ssa, en edes omista metsästyskorttia mutta lupaperusteluiksi vaikka riista maali amunta ja luodikkoammunta, sitte Sako trg-42 .338 siluettiin, vai onko se tosiaan nii et siluettii 200kin metrille tarttee jonku 45 kalipperisen kiväärin?

• juuso

ammutaan aina 500m asti. 40 laukausta pystystä. osta se 338 niin tulen varmasti katsomaan kun teet sillä suoritusta, varmasti kesän mukavimpia katseluhetkiä. Sopisko sm-kisoissa vaikka?

• Tegelberg-Terva-aho
        juuso kirjoitti:

ammutaan aina 500m asti. 40 laukausta pystystä. osta se 338 niin tulen varmasti katsomaan kun teet sillä suoritusta, varmasti kesän mukavimpia katseluhetkiä. Sopisko sm-kisoissa vaikka?

Jokainen edes huhuja kuullut tietää kiväärisiluettia ammuttavan "normaalilla" .308Win aseella. Kysylevä urpo kuuluu sarjaan: älä unta nää.

• kyllä pässi kaatuu 200metrin

päässä.Revolverin piipunpituus on noin 10 tuumaa.250--300greininen luoti lähtee ja esettuu rihloihin hyvin pitemmässä piipussa ja ruuti ehtii palaa kunnolla.Esim: kivääreissä piipun pituuden lisäys on tuonut noin 30m/sek lisää nopeutta luodille verrattunna noin 6cm lyhempään piippuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      50
      2069
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1426
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1334
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      994
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe