pitäs ostaa pakettiauto(kuormaauto) jossa ois kantavutta n.2000kg.
mersun sprinter
iveco
lt-35
se tulis olemaan n.1200kg lastissa koko ajan.(työkone yms) tavaraa lisäksi.
mikä ois huolettomin ostos.
ja vuosimallia 1999-2004
kevytkuormaauto, mutta??
15
12855
Vastaukset
- mielipiteeni
Mercedes Axor 1824.
- ei lt
loput OK.
- myöskään
LT, Iveco:kin on parempi...
- jui
eli mersu taitaa jäädä jälelle,mutta ois viel mukava tietää ivecon ongelmat??
mersun ja ivecon hintaerolle tuli vaan mieleen ,että missä vaiheessa mersu pyyhkäsee ohi.
kun tää auto menee kuiteski työmiehille niin senhä tietää,että kaivon ämpäriltähän se näyttää kohta kuitenki.
vaan onko se vaan niin ,että tyylikkäästi romuks??
saiskos korrektia tietoo ivecon haitoista!!On se ihmeellistä kun joku on hankkimassa autoa (mitä vain)niin ensimmäisenä kysellään vikoja.
Noh. On se tosikin että näistä löytyy omat tyyppiviatkin, palataan niihin myöhemmin.
Kun ei ole missän merkkiliikkeessä töissä niin on tuota kalustoakin tullut nähtyä.
Jos otetaan autot Iveco Daily ja Mersun Sprintter
niin 90 prosenttia repuvirmojen tavaroista kulkee Ivecon alastalla, esim. rännimiesten koneet (kourukone, lekkuri ja peltirullat) ja huolettomien putkimiesten vehkeet (30cm putkiromua lattialla työkalut) syynä tähän on kunnon rungollinen alusta ja tukevampi jousitus.
Tuon ikäisissä autoista löytyy omat pikku vikansa, esim. kummankin käsijarrut vaatisi kerran vuodessa aukaisua ja putsausta jotta toimisi kunolla.
Moottori, vaihteisto ja perä kyllä kestää kummassakin kun ei päästä rattiin ketään "hätähousua"
Isommat rikkoontumiset vältetään yleensä sillä että mennään auton alusta läpi öljynvaihdon yhteydessä jarrupalat, nivelet ja neste/öljy vuodot. Meillä näin tehdään sillä aikaa kun öljy valuu, tarkastuksesta ei oteta lisähintaa, hinta tulee siitä että löydämme vian ja korjaamme sen etuajassa eikä sitten vasta kun auto tuodaan lavetilla pihaan
Ivecon miinuksena voisi sanoa jakohihnan vaihdon (60 000-80 000km) välein mallista riippuen, mielestäni se ei ole hankinnan este jos auto seisoo työmaalla surimman osan ajasta.- Ei koskaan enää Ivecoa
RK-asentaja kirjoitti:
On se ihmeellistä kun joku on hankkimassa autoa (mitä vain)niin ensimmäisenä kysellään vikoja.
Noh. On se tosikin että näistä löytyy omat tyyppiviatkin, palataan niihin myöhemmin.
Kun ei ole missän merkkiliikkeessä töissä niin on tuota kalustoakin tullut nähtyä.
Jos otetaan autot Iveco Daily ja Mersun Sprintter
niin 90 prosenttia repuvirmojen tavaroista kulkee Ivecon alastalla, esim. rännimiesten koneet (kourukone, lekkuri ja peltirullat) ja huolettomien putkimiesten vehkeet (30cm putkiromua lattialla työkalut) syynä tähän on kunnon rungollinen alusta ja tukevampi jousitus.
Tuon ikäisissä autoista löytyy omat pikku vikansa, esim. kummankin käsijarrut vaatisi kerran vuodessa aukaisua ja putsausta jotta toimisi kunolla.
Moottori, vaihteisto ja perä kyllä kestää kummassakin kun ei päästä rattiin ketään "hätähousua"
Isommat rikkoontumiset vältetään yleensä sillä että mennään auton alusta läpi öljynvaihdon yhteydessä jarrupalat, nivelet ja neste/öljy vuodot. Meillä näin tehdään sillä aikaa kun öljy valuu, tarkastuksesta ei oteta lisähintaa, hinta tulee siitä että löydämme vian ja korjaamme sen etuajassa eikä sitten vasta kun auto tuodaan lavetilla pihaan
Ivecon miinuksena voisi sanoa jakohihnan vaihdon (60 000-80 000km) välein mallista riippuen, mielestäni se ei ole hankinnan este jos auto seisoo työmaalla surimman osan ajasta.35 Iveco on tullut maksamaan sellaisia summia jota ei olisi uskonut.
Kyllä olisi hyvä tietää toistuvat viat etukäteen.
Kun Delta-Trucks ei pysty asioita korjaamaan , sanotaan sen olevan ivecoon kuuluvan erikoispiirteen.
Monet tonnit mennyt varaosien kautta kassaan, mutta eipä mene enää.
Iveco seisoo, Sprinterillä ajetaan. - anti-iveco
Ei koskaan enää Ivecoa kirjoitti:
35 Iveco on tullut maksamaan sellaisia summia jota ei olisi uskonut.
Kyllä olisi hyvä tietää toistuvat viat etukäteen.
Kun Delta-Trucks ei pysty asioita korjaamaan , sanotaan sen olevan ivecoon kuuluvan erikoispiirteen.
Monet tonnit mennyt varaosien kautta kassaan, mutta eipä mene enää.
Iveco seisoo, Sprinterillä ajetaan.Ostin sitten ivecon kun ajattelin ettei se voi olla niin huono kuin väitetään. Ekalla viikolla putosi sivuovi koska ylä kiinnike petti ja pudotessa hajosi muut kiinnikkeet. uudet kiinnikket maksoi yhteensä 400e mielestäni törkeä hinta. Seuraavalla viikolla laakeri, laakerisarja 350e keskiö mutteri 80euroa.seuraavalla viikolla leipoi vaihteisto, vaihtaja jumittui laatikossa laatikko irti ja säätöä 1000e autolla on siis ajettu 200 000 km. Istuma tilaa autossa on huonosti ja koska olen pitkäselkäinen(185 cm) joudun ajamaaan kumarassa että näen ulos ja penkkiä ei saa tarpeeksi taakse ja joustava jakkara hinkkaa takaseinän paskaksi,meteli kulkeutuu sisään todella reippaasti ja sulakkeisiin ei pääse käsiksi ilman ruuvimeisseliä.Ivecoon saa todella huonosti tarvike osia joten osien hinnoilla ei ole kilpailua.
- JJ
anti-iveco kirjoitti:
Ostin sitten ivecon kun ajattelin ettei se voi olla niin huono kuin väitetään. Ekalla viikolla putosi sivuovi koska ylä kiinnike petti ja pudotessa hajosi muut kiinnikkeet. uudet kiinnikket maksoi yhteensä 400e mielestäni törkeä hinta. Seuraavalla viikolla laakeri, laakerisarja 350e keskiö mutteri 80euroa.seuraavalla viikolla leipoi vaihteisto, vaihtaja jumittui laatikossa laatikko irti ja säätöä 1000e autolla on siis ajettu 200 000 km. Istuma tilaa autossa on huonosti ja koska olen pitkäselkäinen(185 cm) joudun ajamaaan kumarassa että näen ulos ja penkkiä ei saa tarpeeksi taakse ja joustava jakkara hinkkaa takaseinän paskaksi,meteli kulkeutuu sisään todella reippaasti ja sulakkeisiin ei pääse käsiksi ilman ruuvimeisseliä.Ivecoon saa todella huonosti tarvike osia joten osien hinnoilla ei ole kilpailua.
Minkähän mallin ivecosta anti-iveco puhuu?
Itselläni on -03 vuoden daily ja sen on kyllä mahtava auto. En ole missään vanhemman tai uudemman mallin sprinterissä 184cm pitkänä saanut kunnon ajoasentoa. Ivecon ajoasento on kyllä aivan eri luokkaa. Lisäksi kone on vääntävä. Työni puolestani kun joudun erilaisia autoja ajamaan on aina ilo hypätä takaisin ivecon rattiin.
Lapsusvikoja on ollut sisäpuhaltimen releen vaihto (kanta suli). Tämän myönsivät raskoneella olevan ongelma muillakin, ei kestä isoja kierroksia, vaan lämpenee. Sen lisäksi olen nyt vaihtanut 3/4 takaovien saranoista, koska ne ruostuvat ja rupeavat hankaamaan vastaan. Ovi on raskas kääntää ja yksi sarana jäi pystyyn kun painoin oven kiinni, eli pultit tulivat pellistä läpi.
Muuten olen tehnyt vain normaalia kuluvien osien vaihtoa ja huoltoa. Kaikin puolin olen todella tyytyväinen ko. autoon. Kilsoja on nyt n.210tkm.
Vuokraan autoa keikka-autoksi bändeille ja olen saanut myös asiakkailta positiivista kommenttia. Muutkin ovat kehuneet ajoasentoa vs. sprinter. - JJ
JJ kirjoitti:
Minkähän mallin ivecosta anti-iveco puhuu?
Itselläni on -03 vuoden daily ja sen on kyllä mahtava auto. En ole missään vanhemman tai uudemman mallin sprinterissä 184cm pitkänä saanut kunnon ajoasentoa. Ivecon ajoasento on kyllä aivan eri luokkaa. Lisäksi kone on vääntävä. Työni puolestani kun joudun erilaisia autoja ajamaan on aina ilo hypätä takaisin ivecon rattiin.
Lapsusvikoja on ollut sisäpuhaltimen releen vaihto (kanta suli). Tämän myönsivät raskoneella olevan ongelma muillakin, ei kestä isoja kierroksia, vaan lämpenee. Sen lisäksi olen nyt vaihtanut 3/4 takaovien saranoista, koska ne ruostuvat ja rupeavat hankaamaan vastaan. Ovi on raskas kääntää ja yksi sarana jäi pystyyn kun painoin oven kiinni, eli pultit tulivat pellistä läpi.
Muuten olen tehnyt vain normaalia kuluvien osien vaihtoa ja huoltoa. Kaikin puolin olen todella tyytyväinen ko. autoon. Kilsoja on nyt n.210tkm.
Vuokraan autoa keikka-autoksi bändeille ja olen saanut myös asiakkailta positiivista kommenttia. Muutkin ovat kehuneet ajoasentoa vs. sprinter.lisäystä edelliseen. Juuri vaihdettiin vähän ennen 210tkm täyttymistä eteen laakeri. Vaihdettuna oli 340e. En tiedä mistä sait nuo hintasi.
Ongelmia ei vielä aiheuttanut mutta meteli oli semmoinen, että en jaksanut sitä kuunnella. - kokemusta on
JJ kirjoitti:
lisäystä edelliseen. Juuri vaihdettiin vähän ennen 210tkm täyttymistä eteen laakeri. Vaihdettuna oli 340e. En tiedä mistä sait nuo hintasi.
Ongelmia ei vielä aiheuttanut mutta meteli oli semmoinen, että en jaksanut sitä kuunnella.En vaihtais Ivecoa muihin. Kokemusta sprintteristä ,volkkarista, mannista ja ransusta. Kun lukee näitä juttuja niin kuulostaa siltä, että on renki ratissa jolla vaipat housuissa.Jos meillä ajetaan Ivecon huoltoväli(600000) tankkauksella ja öljynvaihdolla, niin epäilen että ratin ja penkin välissä vikaa. Ei turhia huoltoja ja 200tkm ajettu.Kuski 192cm ja on kuin pikku poika, oma mitta 1,5 lippa pystyssä ja kummallekkin sopii.90-luvun ivecoissa etupyörän laakereita joutuu vaihtaan useammin. Pystyy tekemään rasvanipan ja toimii. Puoli miljoonaa onnellista kilometriä. Jouduimme vaihtamaan autoa pienempään terveyssyistä ja saimme toyotalta huonomman.Nyt on Iveco hakusalla.Tampereen poika osaa huoltaa eikä osista kisko!!!!!!!!!!!!!!
- Lkvmt
Ei koskaan enää Ivecoa kirjoitti:
35 Iveco on tullut maksamaan sellaisia summia jota ei olisi uskonut.
Kyllä olisi hyvä tietää toistuvat viat etukäteen.
Kun Delta-Trucks ei pysty asioita korjaamaan , sanotaan sen olevan ivecoon kuuluvan erikoispiirteen.
Monet tonnit mennyt varaosien kautta kassaan, mutta eipä mene enää.
Iveco seisoo, Sprinterillä ajetaan.Jos sinulla on ivekon kanssa vaikeuksia älä osta ainakaan printteriä sen kanssa et pärjää ollenkaan
- EiKoskaanEnääIvecoa
Lkvmt kirjoitti:
Jos sinulla on ivekon kanssa vaikeuksia älä osta ainakaan printteriä sen kanssa et pärjää ollenkaan
Ei ole Ivecon kanssa ollut ongelmia enää kymmeneen vuoteen. Lopetin autohommat jo vuonna 2009.
- Hermanni
Olen ajanut 2007 IVECO umpi kevyt kuorma-autolla yli 200 tuhatta eikä autossa
ole ollut vikoja, ostin nyt uuden,työkaluna ehdoton.- hasnki1
Arvoisa Hermanni. Miten on, jos Iveco daily vm-98 menee jakopään hihna kesken ajon, niin menekö kansi ja venttiilit, vai yksistään jako sekaisin. Kyselee Hannu
- märsu
Heh. Osta ihan kuorma-auto 8tn alusta väh. Tommonen 6tn sprintteri on oikeesti tosi piipussa kun lyöt siihen sen maksimi 2tn päälle. Vaikka 818 Atego vetää jo paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa912675En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361829- 101724
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3711622Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly201599Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681427- 1191237
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91136- 201029