Paras paikka Kreikassa..?

¤sun¤

joo...niiku otsikost huomaa nii tässä ois tällane pieni galluppi et mikä paikka teidän mielestä on paras Kreikassa...:)

35

7327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iquana

Kreikassa on niin paljon ihania paikkoja, että valinta on vaikeaa! Valintaan vaikuttaa myös se mitä on kokenut paikassa ja kenen kanssa. Esim. rakastuneena paikka kun paikka saa ruusunpunaisen lisukkeen. Itse olin juuri ennen avioeroani Karpathoksella enkä melkein huomannut paikkaa ollenkaan.
      Vastaus kysymykseesi on Kefalonia.

• ¤sun¤

Itse en ole kyseisestä paikasta kuullut, mutta varmasti on hieno paikka:) itse en myöskään ole koskaan kreikassa ollut, mutta elokuussa olisi tarkoitus Lefkasiin lähteä:) toivottavasti on hieno paikka...

• tahidromio
        ¤sun¤ kirjoitti:

Itse en ole kyseisestä paikasta kuullut, mutta varmasti on hieno paikka:) itse en myöskään ole koskaan kreikassa ollut, mutta elokuussa olisi tarkoitus Lefkasiin lähteä:) toivottavasti on hieno paikka...

Tolo. Ei huvita enää mennä turistien täyttämille saarille. Tolossa on meri, vuoret, hiekkaa. Turisteja jonkin verran mutta näkee myös munkkeja tai pappeja torilla (naapurikaupungissa) ostoksilla.

• Pauli Y
        tahidromio kirjoitti:

Tolo. Ei huvita enää mennä turistien täyttämille saarille. Tolossa on meri, vuoret, hiekkaa. Turisteja jonkin verran mutta näkee myös munkkeja tai pappeja torilla (naapurikaupungissa) ostoksilla.

Ikävä kyllä turistit on löytäny TOLOn ja se on muuttunut samaan suuntaan kuin kanarian Puerto Rico. Paikka alkaa olla täynnään turisteja kännäämässä. En suosittele enään, oli ihana mesta vielä pari vuotta sitten. En ymmärrä mitä dokaavat turistit sieltä löytää, se kun on pikkunen kylä aivan erillään muusta maailmasta. Ei yökerhoja, eikä mitään vastaavaa,,,, siitä huolimatta muuttumassa turisti rysäksi.... sääli. Next place pliiiis.

En suosittele ainakaan perheille enään,,,,

• ehdottomasti

Ehdottomasti KOs on paras paikka tulin sieltä just pari päivää sitten. Ihana pikku saari

• katia-veria

Moi!kavitko Fashion Clubissa ollenkaan??Millainen se oli?

• bodywoman

On paras :)

• OG from faliron

falironin kaupunginosa ateenassa on paras paikka kreikassa koska oon sieltä kotosin... ja falironeista se vanhempi!

• Kokenut......

Ehdoton ykkönen Santorini, kakkonen Korfu, kolmonen Kos.....

• Kithira

Kreikka on koluttu vähän joka puolelta paitsi Peloponnesosta vain vähän pohjoisosasta ja saariahan riittää vielä käytäväksi, mutta melkein kaikkihan ne ovat saman tapaisia.
      Santorini nyt on erilainen, mutta juuri sen takia se ei tunnu edes olevan Kreikkaa.
      Oikeastaan saaret eivät enää tunnukaan kiinnostavilta. Mieluummin matkustelen mantereella muulloin kuin kuumimpaan aikaan.
      Ei paikkoja voi laittaa mihinkään järjestykseen. En ole koskaan edes ajatellut asiaa tuolta kannalta. Pohjoisessa on kuitenkin kaikista mukavimmat ihmiset ja Kreetalla jäykimmät.

• LLL

Parga ja Samos.

• rinuli84

Tulin juuri rodokselta,ja sinne en ainakaan mene toista kertaa. Muuten kivaa, mutta kallista ja ihan liikaa turisteja, paikallista elämää löysi vasta susirajan takaa.tekeminen loppui jo parissa päivässä, rannalla makoilija kun en ole. paras tähän mennessä on ollut santorini.

• se vallan

tavattoman iso paikka onkin,miten sait aikasi kulumaan?Tuijottelitko kalderan reunalta alas,muutahan siellä ei ole.

• oli ihana

Olimme viime vuonna perheen kanssa Thassoksella ja se saari vei meidän sydämet :) Oli juuri sopiva paikka viettää viikko tehden "ei mitään". Auton sentään vuokrasimme, että pääsimme nauttimaan saaren lukuisista ihanista pikkurannoista.
      Ruoka oli hyvää ja hinnat edulliset. Sirines-hotellissa hurmaava henkilökunta.
      Elokuussa lähtö Kosille, saas nähdä mitä siitä tykätään....

• kanssa hmmm.

Kos heinä-elokuussa nuorten biletys paikka.

• biletyspaikkoja
        kanssa hmmm. kirjoitti:

Kos heinä-elokuussa nuorten biletys paikka.

on nähty ennenkin :) Hotelli pitäisi olla lapsiperheille sopiva, joten kokeillaan tätäkin saarta sitten kerran. Ja sitäpaitsi, Kos kuulemma menettänyt suosiotaan nuorison keskuudessa?! En tiedä pitääkö paikkansa, sittenhän sen näkee...;)

• plataea

marathon, ja muut vastaavat paikat.

• gigolo saa, muut ei

paras paikka kreikassa on mun syli.. siis vaan naisille.. ja yli 16-vuotiaille.. muttei tietenkään liian paljon yli, silleen sopivasti.. ja kauniille.

• natia

Tolossa on aivan ihana tunnelma. Pikkukylän meininkiä vielä jäljellä, vaikka uhkaavasti turistit ryntäileekin paikasta toiseen. Aivan ihana paikka!!!

• pikkulinnut kerto

kuulin huhun, jonka mukaan suomalaiset riskisijoittajat aikovat kreikan turistibisnekseen mukaan. aikeissa on rakentaa kolmen tähden turistikeidas Tolon läheisyyteen. turistirysälle annetaan virallinen nimi myöhemmin avoimen kilpailun myötä, mutta tällä hetkellä se kulkee projektinimellään TOLLO.

• ehdottomasti

Kaikkein kauneimpia paikkoja Kreikassa tähän mennessä. Ennestään käyty Rhodoksella, Kreetalla ja Santorinilla (surkein)

• -tyyppi

Parasta paikkaa on täysin mahdotonta määritellä. Ihmisiä on niin moneksi ja tykätään niin eri asioista.
        Jollekin on paras paikka se, missä voi juhlia yötä päivää ja jossa on mahdollisimman paljon samanlaista seuraa.
        Toiselle joku muutaman kymmenen asukkaan saari, jossa on pari tavernaa ja yksi kauppa, on se unelmien täyttymys. Missä voi olla ihan yksin rannalla ja kovin meteli syntyy aamuisin kiekuvista kukoista.(Vaikka kyllä ne kiekuvat muuhunkin aikaan).
        Tässä aika ääriesimerkkejä ja molempiahan ja kaikkea siltä väliltä Kreikasta löytyy.
        Joten miksi kysyä, jos ei halua tietoa jostain määrätynlaisesta itseään kiinnostavasta paikasta? Jokainen kehuu vain sitä paikkaa, josta itse on pitänyt, erittelemättä tarkemmin, miksi.
        Bilettäjä ei mene Nisirokselle ja maisemat ovat ihan yhdentekeviä tai rauhaa hakeva ei mene Mikonokselle, jossa on diskomeininki rannoilla päivin öin.

• h
        -tyyppi kirjoitti:

Parasta paikkaa on täysin mahdotonta määritellä. Ihmisiä on niin moneksi ja tykätään niin eri asioista.
        Jollekin on paras paikka se, missä voi juhlia yötä päivää ja jossa on mahdollisimman paljon samanlaista seuraa.
        Toiselle joku muutaman kymmenen asukkaan saari, jossa on pari tavernaa ja yksi kauppa, on se unelmien täyttymys. Missä voi olla ihan yksin rannalla ja kovin meteli syntyy aamuisin kiekuvista kukoista.(Vaikka kyllä ne kiekuvat muuhunkin aikaan).
        Tässä aika ääriesimerkkejä ja molempiahan ja kaikkea siltä väliltä Kreikasta löytyy.
        Joten miksi kysyä, jos ei halua tietoa jostain määrätynlaisesta itseään kiinnostavasta paikasta? Jokainen kehuu vain sitä paikkaa, josta itse on pitänyt, erittelemättä tarkemmin, miksi.
        Bilettäjä ei mene Nisirokselle ja maisemat ovat ihan yhdentekeviä tai rauhaa hakeva ei mene Mikonokselle, jossa on diskomeininki rannoilla päivin öin.

no eikös ketjun aloittaja kysykkin ihan jokaisen omaa mielipidettä.. ei hänelle tarvitse mitään luentoa pitää, vaan jokainen halukas voi kertoa OMAN SUOSIKKI PAIKKANSA KREIKASSA. mutta onhan tuokin vaikea jonkun viisastelijan tajuta.

• junkfoodjunkie

koska sieltä löytyy parhaimmat souvlakishopit.. ja mielellään talvisaikaan, ei rasvasia lättyjä neljänkympin helteissä oikein viitti syödä.

• minääääääää

KOS ihan ehdottomasti :D

• tähän mennessä

Samos ja Parga ovat olleet parhaita. Kreetan Agia Marinaan en enää lähtisi.

• =)
        tähän mennessä kirjoitti:

Samos ja Parga ovat olleet parhaita. Kreetan Agia Marinaan en enää lähtisi.

Retimnon! Täydellinen viikon loma vietettiin siellä toukokuun viimeisellä viikolla! Ja takaisin mennään ensi vuonna samoihin aikoihin!
        Löytyy loistava piitsi ja kaupunki samasta paikasta! Eikä ole sellainen turistirysä kun esim. Rodos tai Hanian seutu.
        Mahtava paikka! Ja shoppailijalle löytyi hyviä kauppoja ;) ja Iraklionista vielä lisää jonne n. tunnin ajomatka!
        Suosittelen todellatodella lämpimästi =)

• Pipa

Hania, ehdottomasti. Ei siis Hanian rannikko, vaan Hanian kaupunki.
      Nea Horassa voi viettää rantaelämää ja niillä nurkin parhaat ravintolatkin (siis paikallisten suosimat) ja
      aito, oikea, kreetalta tuoksuva kaupunki ympärillä.

Turistielämää voi käydä vilkaisemassa venetsialaisessa satamassa.

Myös Samoksen Vathi miellytti.

• kiitorata

Skiathos, syyskuulla kun pahin turistiryysis on ohi. Rantoja, naapurisaaria ja se illansuu kaupungilla kun laivat tulee satamaan ja lähtee edelleen mantereelle. Sitä paitsi Skiathoksella olen saanut parasta juvetsia.

• Tää on vaikea..

On todella vaikea sanoa mikä on Paras, kaikki ovat omalla tavalla hyviä.
      Jokaisessa paikassa on hyvää ja ihanaa näkemistä ja kokemista.
      Mutta jos nyt jonkinlaiseen järjestykseen näitä koluamiani paikkoja laitan;
      1. Kefalonia
      2. Skiathos
      3. Paros / Antiparos ihana
      4. Karpathos
      5. Hydra
      6. Tolo / Naflion
      7. Kreeta --> pienet kylät ihania
      8. Rodos
      9. Korfu -->lähi saari Paxoi ihana
      10. Poros
      11. Ateena --> vanha kaupunginosa Plaka ihana

Jokaiseen paikkaan menisin uudelleen ja koska tahansa
      johonkin uuteen paikkaan enemmän kuin mielellään!

• Cinderella evp

Paremmuusjärjestyksessä:
      1. Kefalonia
      2. Korfu
      3. Samos
      4. Kreeta - Kalives
      5. Kreeta - Georgiopoulos

• 37

kysymykseesi EI ole! On kuin talopakettien vertailua. Olisit asettanut joitain kriteerejä. Vastaajan olisi pitänyt käydä kaikki kymmenet-sadat saaret ja niitten kunkin kymmenet-sadat kohteet. Ja siitä huolimatta tuhat ihmistä vastasi erilailla. Toiselle se on ehdottomasti Rodos ja kolmakymmenen matka sinne ja toiselle vaikka Amorgos tai joku muu.

• jp

Kreikka&kreikkalaiset kaikki MAHTAVIA paikkoja&upeita ihmisiä.Mut jos nyt joku paikka pitää erikseen mainita niin Santorini ehdoton ykkönen!Tähän mennesssä..Kesä07 oltiin 2vk ja villa Lefteris upee mesta,ei ravintolaa,uima-allasta ei mitään,mut kaikki palvelut&ranta muut muuten tosi lähellä ja hotellin emäntä toi meille vinkku plon ja terassille tarjosi muutenki itse tekemiään mm.lämpimiä voileipiä,friteerattuja kasvivpihvejä ym.Hotellin isäntä ym.perhe mahtavia tyyppejä.Santorinilla edullista&kätevää liikkua paikallisdösällä,josta koki&näki aitoa meininkiä ja taksivene systeemi myös halpa&hyvä vaihtoehto!:)

• mitikas ine spitimu

Paras paikka Kreikassa? Kerrankin helppo kysymys. Se on tietenkin Olympos-vuoren huippu.

Plussat:
        ruoka on juuri mitä itse haluat (ja olet mukanasi kantanut)
        ei turisteja
        ei kauppiaita
        melko hyvä näköala
        paluumatka on alamäkeä

Miinukset:
        - lunta ja liukasta
        - ilma rupeaa olemaan ohutta
        - rannalle aika pitkä matka
        - ei kaiteita tai liukuesteitä, jos putoat niin se oli sitten game over, tack och adjöö

Vakavasti: jos aiot käydä, ota ensin selvää mihin olet lähdössä. Tuonne ei selviä ilman oikeita varusteita ja kyseessä ei ole lomajärjestelyfirman patikkaretki tyylillä "muista hyvät kengät ja pikkurahaa matkamuistoihin".

• Monet eivät pidä Rodoksesta turistien takia, mutta itse olin kaksi viikkoa kys. saarella ja tekemistä riitti. Esim. Lindoksen vieressä olevassa Vlihassa ei juurikaan paljoa ollut turisteja, kun taas Falirakissa ei muita näkynytkään. Auton vuokraus oli ihan ehdoton, muuta se ei ollut kauhean kallista. Auton kanssa pääsimme käymään monessa hienossa paikassa, esimerkiksi 7 lähteellä, perhoslaaksossa ja Prassonississa (Saaren eteläkärki, tosi hieno uimaranta). Lisäksi löysimme uimarantoja, joissa ei ollut yhtään ihmistä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4830
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1434
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1342
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1141
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      255
      968
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      957
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    Aihe