Hyvä päivä tarhauksen

vastustajille

Mikään muu ei edistä turkistarhauksen loppullista lopettamista yhtä hyvin kuin tällaiset keskustelut, jossa tarhauksen kannattajia viedään täysin sata-nolla. Varmasti saatiin vastustajia lukematon määrä lisää, kun kannattajat jäivät täysin aseettomiksi sekä nöyryytetyiksi perusteluiden puutteidensa keskelle.

19

864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saamme

kiittää PAMSUA!

• Kateelliset

mummot eivät hyväksy fiksua ja kaunista naista. Kaiken lisäksi hyvä povista! Kaikkien pitäisi olla samalla tavalla rupsahtaneita kuin itse ovat. Ja rupsahduksesta seuraa ilkeä käyttäytyminen.

• hehhehheeeee

Käytkö leikkisotaa vesipyssyillä? Nöyryyttäminen on väkivaltaa: • Henkinen väkivalta
      -yleisin väkivallan muoto, sanallista/sanatonta
      -alistaminen, nöyryyttäminen, halveksiminen,
      pelottelu, huutaminen, kiroilu, painostaminen,
      vähättely.
      Tyhmähän sä oot, vitun tyhmä.

• aikuinen..

mies provoilla.

• issu56

Muista nyt kuitenkin, että luulo ei milloinkaan ole tiedon väärtti!!
      Puhut siis ihan vain omia ajatuksiasi tuossa!!!

• puolustajat, hoi

kysympä teiltä. juotteko maitoa, tai nautitteko esim. jäätelöä tai muita maitotaloustuotteita?? pukeudutteko, edes osin, nahkaisiin tai villaisiin vaatteisiin? syöttekö lihaa missään muodossaan? tässä hieman mietittävää. kaikkia noita asioita tehdessä riistää eläinten vapaita oikeuksia. minä teen kaikkia edellä mainittuja asioita, enkä tunne siitä huonoa omaatuntoa. tää maailma nyt vaan menee näin.

• Karin1

Syön ja juon maitotuotteita,myös lihaa. Käytän nahkakenkiä, niinkuin varmaan useimmat ihmiset...silti en voi ymmärtää turkistarhausta välttämättömäksi toiminnaksi ihmisen hyväksi.

Miksi pitää "valmistaa" jokin eläinlaji pelkästään kauneus-periaatteita varten, sitähän se tarhaus on?

Tarha-kettu on kaukana ketusta, se on selvästi vain nahkaansa varten luotu , ja ei todella sen elämässä ole muuta tarkoitusta. Jonkun mielestä se voi olla ok....minun ei.

• Karin1 kirjoitti:

Syön ja juon maitotuotteita,myös lihaa. Käytän nahkakenkiä, niinkuin varmaan useimmat ihmiset...silti en voi ymmärtää turkistarhausta välttämättömäksi toiminnaksi ihmisen hyväksi.

Miksi pitää "valmistaa" jokin eläinlaji pelkästään kauneus-periaatteita varten, sitähän se tarhaus on?

Tarha-kettu on kaukana ketusta, se on selvästi vain nahkaansa varten luotu , ja ei todella sen elämässä ole muuta tarkoitusta. Jonkun mielestä se voi olla ok....minun ei.

suustani! Juuri näin minäkin ajattelen.
        Ei tule turkkeja meille!

• ei meillekään turkkeja
        muskettisopuli kirjoitti:

suustani! Juuri näin minäkin ajattelen.
        Ei tule turkkeja meille!

mutta, kun alkaa miettiä tarkemmin, niin eikös se lehmäkin ole tuotantoeläin. pelkästään maidon ja lihan, sekä nahkankin vuoksi pidetty ja jalostettu. eikös se mene lisäksi niin, että esim. suomen alkukantaisesta kyyttö lehmä-rodusta on siirrytty paremmin lypsäviin lajeihin. en ole vielä kenenkään pitäneen lehmää pelkkänä lemmikkinä, ilman tuotanto tarkoitusta.

• Ei ole
        ei meillekään turkkeja kirjoitti:

mutta, kun alkaa miettiä tarkemmin, niin eikös se lehmäkin ole tuotantoeläin. pelkästään maidon ja lihan, sekä nahkankin vuoksi pidetty ja jalostettu. eikös se mene lisäksi niin, että esim. suomen alkukantaisesta kyyttö lehmä-rodusta on siirrytty paremmin lypsäviin lajeihin. en ole vielä kenenkään pitäneen lehmää pelkkänä lemmikkinä, ilman tuotanto tarkoitusta.

lehmienkään elämä helppoa. Siksi kannattaakin ostaa luomutuotteita, että lehmät pääsevät myös talvella jaloittelemaan. Aina voi tehdä parempia valintoja. Pikkuhiljaa kaikkien eläinten olot paranevat ja myös eläimet saavat ansaitsemansa elämän. Kaikkien elinoloja ei voi kerralla parantaa. Turkistarhaus on vaan huomattavasti turhempi kuin lehmien pito tuotantoeläiminä. Turkiksia ihminen ei tarvitse muuhun kuin mummojen hienosteluun.

• siinä..
        Karin1 kirjoitti:

onko eläin luotu nahkansa vuoksi vai lihansa vuoksi?

• onkin..
        siinä.. kirjoitti:

onko eläin luotu nahkansa vuoksi vai lihansa vuoksi?

Toinen on ravinnon vuoksi, toinen turhamaisuuden.

• jos haluut
        onkin.. kirjoitti:

Toinen on ravinnon vuoksi, toinen turhamaisuuden.

täyttää mahas sillä niin mielestäs tappaminen on hyvä mut jos joku haluu pukee lämpimästi niin sit huono?

Hyväksyt sen jos ite haluut hyötyä siitä,kaksnaamaista!

• jos haluut kirjoitti:

täyttää mahas sillä niin mielestäs tappaminen on hyvä mut jos joku haluu pukee lämpimästi niin sit huono?

Hyväksyt sen jos ite haluut hyötyä siitä,kaksnaamaista!

lämpimästi pukeutuminen ei tänä päivänä ole ongelma turkittomanakaan ;)
        Ammoisina aikoina oli toisin, mutta tarviteeko joku oikeasti turkkia nykypäivänä? Ei, sama kuin menisi kauppaan oravannahat lompakossa :)

• varmasti
        muskettisopuli kirjoitti:

lämpimästi pukeutuminen ei tänä päivänä ole ongelma turkittomanakaan ;)
        Ammoisina aikoina oli toisin, mutta tarviteeko joku oikeasti turkkia nykypäivänä? Ei, sama kuin menisi kauppaan oravannahat lompakossa :)

http://www.siberiagym.com/Siberia Pictures 6/girl winter coat.jpg

• varmasti kirjoitti:

http://www.siberiagym.com/Siberia Pictures 6/girl winter coat.jpg

että tuo pikkulapsi on Suomalaisen turkistarhaajan tuottamissa pukineissa? :)
        Epäilen kyllä kovin paljon asiaa.

• kuka tarvii ja mitä

• lepakkoleino

kuullut luomusta? Meillä käytetään pääosin luomu maitotuotteita. Ja oletko tietoinen luomu kananmunista?
        Ei en syö lihaa. Ja ei, en pukeudu villaan tai nahkaan.

Ja käyhän tutustuun näihin sivuihin, saatat yllättyä!

http://www.ekolo.net/show.php?page=uutuudet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2280
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1494
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1101
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1064
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      989
    Aihe