Olisin tiedustellut, että onko kellään tietoa, miten vaikeaa on sponsorin saaminen veneelle/tiimille ja millaisista avustuksista yleensä on kyse? Kisailuhommat aloitetaan ensi keväänä kunnolla ja olisi tarkoitus alkaa sponsoria hankkimaan jo hyvissä ajoin.
Sponsorit!
4
747
Vastaukset
Sinä ja tiimisi tulisi kyllä olla jonkinlaiset näytöt ennen kuin merkittävää sponsori löytyy.
Sitten kuin olette rankinglistojen kärkipäässä ei tarvii paljon etsiä enään.
Tietysti voit juosta sinne sun tänne mutta sponsoreiksi jää tyyppi Peräseinäjoen Paperikauppa á 50 €....- yrittämään
Sponssien hankkiminen ei ole sen kummenpaa, kuin töiden hakemminen eli itsensä myyminen.
Kerroit juuri yhden suurimmista harhakäsityksistä.
Ei sopimuksiin tarvita menestystä, mutta toki se helpottaa. Lienee itsestään selvyys, että sponsorirahaa ei saa ilmaiseksi, vaan myös toisella osapuolella pitää olla jotakin annettavaa, ja annettava voi olla muutakin kuin huono näkyvyys.
Juonia punomaan ja vihjeenä voisin mainita että suurin osa ihmisistä on kiinnostunut purjehduksesta.
Suhteilla saa helposti 500 € kannatussopimuksia ilman vastapalveluksia.
- kilpapurjehdusfoorumilta...
- Antsu*
Ajankohta on oikea haun aloittamiselle. Syksyllä yritykset tekevät valtion laitosten ohella budjettejaan ja silloin viimeistään pitää olla neuvottelemassa. Purjehdus on medianäkyvyydeltään heikohko laji, joten luultavasti 49er:ää lukuun ottamatta useimpien sopimusten takana on jonkinlaisia suhteita.
En ollenkaan halua lannistaa, mutta kohtalainen työmäärä on odotettavissa ennen kuin sopimus on taskussa. Sen verran voin jo kokemuksesta kertoa. Ensimmäinen työ on nyt tehdä tiimin esittely ensi kauden ohjelmineen. Sitten vain lähettelemään sitä yrityksille sähköpostilla ja soittoja perään. Ennen pitkää ahkeruus kovankin onnen voittaa.
Sopimuksia on kaiken kokoisia alkaen alennuksista sponsorin tuotteisiin ja päätyen kymmenien tuhansien rahalliseen tukeen. Näkyvä mainos edellyttää sitten mainoslupaakin, joka ei ole ilmainen. Koska tiedän siltä osin päivän tilanteen vain yhden luokan osalta, en tässä mainitse lukuja, niitä voi katsella vaikkapa Avomeripurjehtijoiden sivuilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa532129En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311680Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3631478Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141464- 101454
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681315- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81024- 81992
- 20969