On olemassa oikeaakin musiikkia.
Mozartin oopperoissa, Bachin messuissa ja Beethovenin sinfonioissa on nuotit laitettu kohdilleen. Nuo miehet on tieteellisesti todistettu neroiksi. Huutaminen, sylkeminen, rumpu- ja tärykalvojen hajoittaminen ovat sitä paskamassavillitystä, joihin niin harmittavan monet on manipuloitu. Sitä pauketta sitten kännipäissä räkä poskella diggaillaan ja luullaan metallibändin näyttävän kaapin paikan, vaikka oma arviointikyky on himmennetty päihteiden sekakäytöllä (vielä naurettavampaa, kun selvinpäin fiilistellään muutaman yksinkertaisen nuotin pyörittämistä turhan kovalla volymillä). Musiikista noilla metallisäveltäjillä -ja esittäjillä ei ole hajuakaan. On poimittu vaan muutama Bachin nokkela urkuteema ja raiskattu se sietämättömään muotoon ja sitten jengi on kuulevinaan siinä mäiskeessä jotain musiikkia - ja aivan oikein, Bachin teemahan se siellä pilkahtaa kaiken paskan keskeltä.
Kohdatkaa totuus.
Hevi ja metalli hiiteen!
35
2600
Vastaukset
- melkolailla samaa mieltä
enpä itsekään kuule tuossa nykyajan hevimätössä mitään kovin lahjakasta. kun soundi-lehden arvosteluja lukee miten joka ikinen mörmötysbändin levyllä annetaan 4-5 tähteä, ei voi kun ihmetellä. ihan kuin se olisi jotain musiikkiakin olevinaan. no, itse en oikein koko ymmärrä "heviä". kaikista vähiten hevissä ymmärrän sitä laulutyyliä. miksi kummassa se on sallaista mörinää? sanoista ei saa selvää. ja ylipäänsäkin, miksi hitossa se on niin agressiivista? ainakin itse jos haluan kuulla musiikissa voimaa, se monesti tulee ihan muulla tavalla kuin jollain agressiolla.
- murderer
itse ainakin saan sanoista ihan hyvin selvää.. kannattaa kuunnella korvilla eikä perseellä.
- Demon of Power
Ja uskokaa pois! Ketään ei vaan kiinnosta tällaiset kommentit tällä foorumilla. Ne onkin ne vielä älykkäämmät ihmiset, jotka tajuaakin tämän olevan laadukasta musiikkia. xD
- metallll
samaa mieltä
- metalunion
metallll kirjoitti:
samaa mieltä
uskaltaa sanoa, että ei ymmärrä. Ei siinä muuten olisi mitään järkeä. Ajatelkaa, jos me kaikki ymmärtäisimme. Mitä järkeä elämässä olisi? Nämä kommentit osoittaa vain jokaisen kirjoittajan omien ajatuskoukeroiden suunnan ja kenties rajoittuneisuuden. Loppujen lopuksihan on kyse "vain" sähkökemiallisista purkauksista.
- Äitees on demooni
:Ja uskokaa pois! Ketään ei vaan kiinnosta
:tällaiset kommentit tällä foorumilla.
On toooooosi älykästä vastailla jos tälläiset kommentit ei vaan kiinnosta.
:Ne onkin ne vielä älykkäämmät ihmiset,
:jotka tajuaakin tämän olevan laadukasta
:musiikkia. xD"
Mutta niillä muilla onkin aina isompi koska kaikilla vielä älykkäämillä ihmisillä on pieni. - Demon of Power
Äitees on demooni kirjoitti:
:Ja uskokaa pois! Ketään ei vaan kiinnosta
:tällaiset kommentit tällä foorumilla.
On toooooosi älykästä vastailla jos tälläiset kommentit ei vaan kiinnosta.
:Ne onkin ne vielä älykkäämmät ihmiset,
:jotka tajuaakin tämän olevan laadukasta
:musiikkia. xD"
Mutta niillä muilla onkin aina isompi koska kaikilla vielä älykkäämillä ihmisillä on pieni."On toooooosi älykästä vastailla jos tälläiset kommentit ei vaan kiinnosta."
Kunhan vain halusin tiedostaa tuon asian hänelle pässi, ettei tarvisi jatkossa pahemmin lukea samankaltaisia viestejä.
"Mutta niillä muilla onkin aina isompi koska kaikilla vielä älykkäämillä ihmisillä on pieni."
Heh, ei voida yleistää. Mitäs sitten vaikka olisikin? Voi voi, jos ei sitten muita hyviä puolia löydy.
- metalunion
"totuus" voisi olla, ettei kyseinen kirjoittaja ole vielä huomannut itse pilkahtelevansa sieltä samasta paskasta. Ei totuus ole tuolla ulkona, totuus löytyy paskasta!
- ...
Älä yleistä. Ja sinäkö sen sitten määräät mikä on sitä oikeaa musiikkia? Death Metalinkin kappaleistakin löytyy nerokkaita vihaa purkavia riffejä, mutta kaltaisesi suvaitsematon idiootti sitä tuskin ymmärtää. Vielä naurettavampaa on se että vedät nuo päihteet tähän mukaan, ja yleistät sen kaikkiin jotka kuuntelevat metallia.
"Älä yleistä... Death Metalinkin kappaleistakin löytyy nerokkaita vihaa purkavia riffejä, mutta kaltaisesi suvaitsematon idiootti sitä tuskin ymmärtää..."
Onko sinulla vaikeuksia itsesi ymmärtämisen kanssa kun kokoajan itse yleistät? - ...
**** kirjoitti:
"Älä yleistä... Death Metalinkin kappaleistakin löytyy nerokkaita vihaa purkavia riffejä, mutta kaltaisesi suvaitsematon idiootti sitä tuskin ymmärtää..."
Onko sinulla vaikeuksia itsesi ymmärtämisen kanssa kun kokoajan itse yleistät?Voisitko kertoa missä kohtaa yleistän.
- ....
... kirjoitti:
Voisitko kertoa missä kohtaa yleistän.
Ei edes ymmärrä mitä kirjoittaa.
- Atomic Punk
Surullista, että väänsit mielenkiintoisen aiheen päälle läjän tyhjänpäiväistä mesoamista, kliseiden varassa pelehtimistä ja stereotypioiden viljelemistä (onko 2000-luvulla enää edes olemassa "hevimiehen" stereotyyppiä - mene ja tiedä). aidolla wanhapopularistisella äkistyksellä.
No, jos jotain hyvää haetaan tästä lähes metalliriffinomaisesta purkauksesta osasi nimimerkki nimetä kolme klassista säveltäjää ja kirjoittaa ne vielä oikein!
Hohhoijaa kuitenkin. En kohtaa totuuttasi. - metalunion
Paganini? Soittaahan ne Bachin pojat heviäkin. Ekkö tienny?
Lokeroit vähän turhan karkeasti ihmisiä. Heviä ja metallia on monenlaista ja niiden kuuntelijat hyvinkin paljon toisistaan poikkeavia. Näin on kaikenlaisen musiikin kohdalla. Moni hevimusiikin ystävä kuuntelee mielellään myös muunlaista musiikkia ja nauttii hyvin tehdystä musiikista sen lajista riippumatta. Itse kävin viime viikolla kirkossa urkukonsertissa ja tänään kuuntelin automatkalla Ari Koivusta ja kotona Annika Eklundia ja sen perään Amorphista. Lähes joka lauantai käyn lavatansseissa. Kuitenkin lähimpänä sydäntä on metallimusiikki. Alkoholia käytän hyvin hillitysti ja muut aineet eivät päätäni sekoita.
- metalunion
minäkin kuunnelleeni Bachia vai oliko se Beethovenia, kun luulin sitä Metallicaksi.
- ABMM
PETTURI !
Käyt vitun lavatansseissa hinttari ? Kuka vitun annika eklund ? Homo vammainen on oltava jos käy kirkossa !! Scenen pettureille tullaan kostamaan !!!
xD ABMM kirjoitti:
PETTURI !
Käyt vitun lavatansseissa hinttari ? Kuka vitun annika eklund ? Homo vammainen on oltava jos käy kirkossa !! Scenen pettureille tullaan kostamaan !!!
xDRuoskin täällä jo itseäni rikkihappoon kastetulla niittivyöllä ja ripottelen tuhkaa päälleni, koska petturuuden häpeä ei muuten jätä mieltäni rauhaan. Totta puhuen en ole koskaan lokeroinut itseäni mihinkään sceneen kuuluvaksi. Olen vain oma itseni, enkä edusta mitään muuta. Olen siis pettänyt korkeintaan itseäni.
Eihän tässä nykymaailmassa enää tiedä mitään varmaksi, mutta kyllä minä naisista olen tähän mennessä tykännyt. Niiden perässä minä siellä lavatansseissakin toikkaroin.
- Samaa mieltä
Näin juuri. Hevi on tekotaidetta ja sillä on joka tapauksessa väärä sanoma, kun pahuuden puolesta julistetaan, vaikka hyvyys on se hyve, johon ihmisen tulisi toistensa ja itsensä takia pyrkiä.
- näinhänsetietystion
kuunnelkaa mitä kuuntelette ja olkaa mitä mieltä olette. Minä kuuntelen metallia, en minä siihen teiltä lupaa kysy, MUUAHHAHHAHHAHHAHHAHAHHAHHA
- metalunion
daughter to the slaughter.
- Old'n wise
Jostain kumman syystä tätä scheissea pitää kuulla aina kun tulee uusia musiikkityylejä. Elvis oli pitkään Saatanan lähettiläs, ne lanteet ne lanteet. Sitten tulivat tämä tulikivenkatkuiset moppitukat ja kultaisella 80-luvulla metalli. Kaikki on pahaa, ei edusta "oikeita" arvoja jne.
Jos ei metalli nappaa niin älä hyvä ihminen kuuntele sitä! Jääpähän meille muille enemmän tilaa pitissä. - Kunnon yleistystä
Sanoma on kyllä pääasiassa ihan muuta kuin pahuuden puolesta julistamista. Enemmän mustien räppigangstojen sanoituksilla on tekemistä pahuuden kanssa. Niistä paistaa läpi väkivallan ja irstailun ihannointi.
- metalunion
Kunnon yleistystä kirjoitti:
Sanoma on kyllä pääasiassa ihan muuta kuin pahuuden puolesta julistamista. Enemmän mustien räppigangstojen sanoituksilla on tekemistä pahuuden kanssa. Niistä paistaa läpi väkivallan ja irstailun ihannointi.
jokaisen omista kemiallisista reaktioista, kuinka tosissaan tyttäriään lahtiin vie. Aikoinaan oli kuulemma tuo Paganini tehny Deal With The Devilin.
- Samaa mieltä
Melkoista sivistyskansaa tämä heviporukka. Jos jollakin on asiallinen mielipide heviä vastaan, ei tuu sen osaks muuta ku haistattelua. Sivistäkää mankelia, jos hän on teistä paremman tiedon puutteessa...
- metalunion
se jo jonkinlaista sivistystä, jos ei jotain juttua ymmärrä, julistaa sitä sitten useimmillakin julkisilla foorumeilla.
Ei silti, kuten on jo huomattu, pieni provokaatio pitää liekkiä yllä.
- diapolos
Miksi pitäisi noista valita vain yksi, kun kaikki ovat omalla tavallaan loistavia. Näin esimerkkinä.
- yksinkertaisesti paras...
Dingolla ei löydy koko tuotanto yhteen laskettuna samaa syvyyttä kuin pelkästään Pjotrin kuudennen sinfonian viimeisestä osasta. Dingo on populaarihömppää, heidän tuotantonsa ei tullut sielusta. Ja Ulver on never heard, ehkä se jo kertoo oleellisen. Mähää.
- ABMM
yksinkertaisesti paras... kirjoitti:
Dingolla ei löydy koko tuotanto yhteen laskettuna samaa syvyyttä kuin pelkästään Pjotrin kuudennen sinfonian viimeisestä osasta. Dingo on populaarihömppää, heidän tuotantonsa ei tullut sielusta. Ja Ulver on never heard, ehkä se jo kertoo oleellisen. Mähää.
Onks se jotain joujou miesten lökäpöksy hoppii ?
Kuunnelkaa Mayhemia , siinä on musiikkia . - diapolos
yksinkertaisesti paras... kirjoitti:
Aina valita kaikkein syvällisin vaihtoehto. Ja onhan joku Purcellikin aika nevari, mutta silti loistava. :
- hevityttö_96
HÄIVY HELVETTIIN KUSIPÄÄ!!
- metalunion
mieleen elämänjälkeinen tilanne, kun "don mankel" jonottaa taivahan portilla ja taivahassa soi metalli nupit kaakossa. Alakerran hissinnapissa nuolen vieressä lukee: Mozart ym. downstairs please.
- Lane
mankel9 on pöllö.
Ei moisista ali-ihmisistä (tai siis linnuista?!) kannata välittää.
Eipä tässä muuta. yksi tykkää äidistä, toinen tykkää tyttärestä ja kolmas tykkää isistä. Nämä ovat niitä asioita joista voidaan kiistellä ikuisesti, antaa ihmisten tykätä siitä musiikista mistä pitävät turha siitä on muiden tulla päätänsä aukomaan. Jos joku ei pidä toisen musiikki mausta niin se on yks V*tun iso kyynel, on se kumma kun aina pitää tuomita muita siitä syystä mitä kuuntelevat tai mitä ovat. Eikö tässä maailmassa enään saa olla omaitsensä vai onko nykyään joku tietty kaava mitä pitää noudattaa ja auta armias jos poikkeat siitä kaavasta.
..tekee tuollaisen avauksen. Sinulla ei näemmä ole kuin hyvin suppea käsitys metallimusiikista. On olemassa paljonkin metallimussa joka sisältää haastavaa materiaalia.
Tiedätkö sinä pässinpää, että Bach kopsasi omia teoksiaan ja muutteli niitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa722467En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361799- 101654
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721587Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181552Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681407- 1091166
- 121128
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009