Olen hankkimassa ko. venettä Ruotsista, onko sinulla kokemusta veneestä / tietoa ko. veneen testeistä?
Kiitos etukäteen avusta!
Wasa 55
6
1186
Vastaukset
- Yacht Sailor.
Venessä on jatain pikkupuutteita. Esim takimmaisessa vessassa vessapaperiteline on väärässä paikassa ja pakastearkun sijoitus huono. Kestää turhan pitkään saada jäitä salonkiin. Sitloodan nojauskulma selälle on turhan pysty. Kannella on myös liian vähän telineitä laseille ja ne ovat vaarassa kaatua, jos ei pidä mukia kädessään. Tuulen suunnasta riippuen isopurje saattaa tulla auringon eteen, mikä haittaa ruskettumista.
Muuten vene on ok. Osta pois. Jos haluat vene jonka purjehdusominaisuudet ovat hyviä on Wasa 55 erinomainen valinta (Lys 1.24 -1.26).
Useimmilla on alumiininen ruori joka vaatii että huomioi sitä pohjaväriä valitessa.
Etustaagin rusti on ollut alimitoitettu mutta on kai useimilla jo vahvistettu.
Moottori (V-P) on useinmiten alimitoitettu.
Runko tuntuu jäykältä ja kestää vanttien kiristys ilman muodon muutoksia.
Asuminen on kuin junavaunussa ja kondenssiongelmat on ainakin edessä, -kiusalliset.
Joillakin Wasoilla on ollut ruttovaurioita.- Bava is best
Homeinen skandi. Tuleeko antihistamiinit kaupanpäälle?
- balle
Bava is best kirjoitti:
Homeinen skandi. Tuleeko antihistamiinit kaupanpäälle?
Mistä näitä oikein sikiää???
- JH.
Wasa 55 on purjehtijan vene. Käypä katsomassa venesivuillani (löytyy googlettamalla suomesta).
Plussia: tilaa, vauhtia, kokoisekseen kohtuullinen hinta.
Miinuksia: vanha (viimeinen tietääkseni valmistunut '84) joten kaikenlaista puuhastelua riittää; sisutukset itsetehtyjä joten jälki riippuu tekijästä;- JH.
Testejä löytyy 70-luvun lopulta ruotsalaisesta, norjalaisesta ja tanskalaisesta venelehdestä (kts. yhteenvetoa mun sivuilta) sekä yksi myös Curt Gelinin 500 venetestiä -opuksesta, jota saa ainakin Akateemisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa652339En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321734- 101574
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741555Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151518Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681377- 1061131
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91074- 20999