Osaako joku antaa vinkkiä matalista kukkivista pensaista. Ajattelin istuttaa pihalleni pensasaidan, mutta sen pitäisi olla jotain matalaa pensasta, sillä se tulee keskelle pihaamme reunustamaan pihatietä ja näkyvyys toiselle puolelle pihaa pitäisi säilyttää. Ennen paikalla oli herttavuorenkilpiä (edellinen omistaja istuttanut), mutta ne ovat nyt jo niin huonon näköisiä, että ne täytyisi uusia, joten ajattelin sen sijaan istuttaa pensasaidan. Pensashanhikkia olen ajatellut, mutta onko muita vaihtoehtoja. Teiden varsilla olen joskus nähnyt jotain todella matalaa vaaleanpunakukkaista angervoa, mitähän se mahtaisi olla? Kitos vinkeistä.
matala pensas
5
1277
Vastaukset
- keijuangervo
Tarkoitat varmaan keijuangervoa, "Little Princess". Tässä kuva, onko tämä?
http://www.viherpeukalot.fi/index.asp?s=11&tuote=7485&toiminto=etusivu - esimerkiksi
loisto angervo
kuninkaan -"-
koivu -"-
keiju -"-
verho -"-
jalo -"-
rinne -"-
lamopensas -"-
gröönlanninhanhikki
pikkuherukka
höyhenpensas
koreakärsämö
seppelvarpu
sinivatukka,,,,,, onhan niitä,,,,
helminukkajäkkärä
kesäpikkusydän- luettelossasi
ovat perennoja, eivätkä pensaita.
- suunnitteluhortonomi
Osa mainitsemistasi angervoista on liian korkeita liikennealueelle, jossa näkemä tulisi olla hyvä. Keijuangervo ja matalakasvuinen "Goldteppich"-hanhikki ovat mm. tarpeeksi matalia, mutta kuitenkin selkeästi erottavia pensaita, jollei halua ihan maanmyötäistä pensasta tai perennoja, jolloin niistä talvella ei ole paljon iloa.
- ellit
suunnitteluhortonomi kirjoitti:
Osa mainitsemistasi angervoista on liian korkeita liikennealueelle, jossa näkemä tulisi olla hyvä. Keijuangervo ja matalakasvuinen "Goldteppich"-hanhikki ovat mm. tarpeeksi matalia, mutta kuitenkin selkeästi erottavia pensaita, jollei halua ihan maanmyötäistä pensasta tai perennoja, jolloin niistä talvella ei ole paljon iloa.
Keijuangervo on siitäkin hyvä,kun sen voi keväällä leikata matalaksi ja se kukkii silti samana kesänä....jos vaikka talvella lumi painaa oksia poikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911446Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231228- 50968
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52823Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53820- 56802
- 102784
- 82780
- 32725